Zaloguj się, aby obserwować  
krisu1990

Problem ze skrzynia 3070

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
krisu1990    0

Witam koledzy cos dzisiaj sie stalo z moją skrzynią w 3070 orałem i gdy chciałem cofnąć zaczelo zgrzytać tak jakby tryb o tryb tarł,gdy chciałem ruszyc do przodu to samo,dodam że na dużej skrzyni tej szybkiej jest ok a na wolniejszej nie da sie jechać.Pomocy???????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Ale normalnie idzie tylko zgrzyta,czy wcale kołem nie zakręci na A?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

@ pisklaczun dobrze mówi :) Weź trochę mocniej dźwignię pchnij od rewersu lub od bigu bo po prostu nie zazębia dobrze i tak sie robi... Tam musisz mieć albo luz albo nie wszedł bieg lub rewers do końca i takie tego skutki :) Mogą być problemy ze skrzynią ale zacznijmy od takich rzeczy które samemu można zrobić bez wiekszych medytacji ;)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pisklaczun    114

mówię o tym, bo sam z tym dzisiaj problem miałem i jutro zamierzam po szkole je dokręcić. U mnie jest gorzej, bo te dźwiginki są wybite trochę i musze coś podłożyć między wałem ze skrzyni a ten przegub co idzie do góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Witam koledzy cos dzisiaj sie stalo z moją skrzynią w 3070 orałem i gdy chciałem cofnąć zaczelo zgrzytać tak jakby tryb o tryb tarł,gdy chciałem ruszyc do przodu to samo,dodam że na dużej skrzyni tej szybkiej jest ok a na wolniejszej nie da sie jechać.Pomocy???????????

 

Jeśli stało sie to nagle i nie miałeś wcześniej z tym problemów to przyczyna mogą byc pęknięte widełki . Niestety skrzynie w tej serii to porażka zwłaszcza wersja 32/32 poprostu nie wytrzymują obciązeń i szybko szlak je trafia a wiadomo ze do Polski trafiają ciagniki ktore praktycznie powinny iśc juz na żyletki a nie w pole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

@ OKEY ja mam 32x32 i pyka aż miło :) Jak dla mnie to po prostu mit lub wiąże sie to z nieodpowiednią jazdą i tylko z tym . Rozmawiałem z doświadczoną osobą na ten temat i mówił to samo a jest mechanikiem i zna sie dobrze na tych traktorach :) Wydaje mi się że nie jestem jakimś wyjątkiem od reguły i znalazło by się więcej osób które by to potwierdziły :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktomek8    5

Jeśli stało sie to nagle i nie miałeś wcześniej z tym problemów to przyczyna mogą byc pęknięte widełki . Niestety skrzynie w tej serii to porażka zwłaszcza wersja 32/32 poprostu nie wytrzymują obciązeń i szybko szlak je trafia a wiadomo ze do Polski trafiają ciagniki ktore praktycznie powinny iśc juz na żyletki a nie w pole.

 

Kolego miałem podobny problem tylko że na wolnej skrzyni na B nie wchodziły. Przyczyną była odkręcona nakrętka na dolnym wale w skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

@ OKEY ja mam 32x32 i pyka aż miło :) Jak dla mnie to po prostu mit lub wiąże sie to z nieodpowiednią jazdą i tylko z tym . Rozmawiałem z doświadczoną osobą na ten temat i mówił to samo a jest mechanikiem i zna sie dobrze na tych traktorach :) Wydaje mi się że nie jestem jakimś wyjątkiem od reguły i znalazło by się więcej osób które by to potwierdziły :)

Wiadomo ze użytkowanie ma duzy wpływ na to jak długo ciagnik wytrzyma.Ale nie łuźmy sie ze ciagniki ściagane z zachodu byly łagodnie traktowane i fikcja jest jeśli na liczniku widzimy 4czy 6tyś w ciagniku z 90r. A że koledze trafił sie dobry egzemplaż to pogratulować ja miałem 3070 i nigdy wiecej ;[ przy okazji dowiedziałem sie troche ciekawych rzeczy o tych ciagnikach.

A co innego ma ci mówic mechanik który zyje z naprawy tych ciagników dla nich im wiecej klientów tym lepiej. Nie pamietam juz dokladnie ale bodajże skrzynie w ciagnikach od 87rdo 91r były wadliwe fabrycznie ,po prostu byly robione ze słabej jakości materialów, później został zmienili producenta skrzyń i niby było lepiej. jeśli ktoś ma szczęscie to moze trafić egzemplaz z wymieniona skrzynia jeszcze zanim ciagnik przyjechał do kraju ,sam nawet znam taki przypadek. Handlarze na tych ciagnikach zbili majatki bo dostawali je jako gratisy, we Francji stały one w pokrzywach i rolnicy chcieli sie tylko ich pozbyć w Polsce były lepione domowymi sposobami i szły dalej do rolnika . Niektórzy nawet wyspecjalizowali sie w naprawie tych ciagników bo wiedzieli ze beda mieli co robic. Ogólnie ciagniki sa dobre tylko skrzynie mają do d...py :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Akurat ten mechanik nie żyje wyłącznie z napraw ;) No masz rację na ciągnik z zachodu taki 100-120 km trzeba ten tysiac mth/rok liczyć jeśli chodził w dobrym gospodarstwie a małe zależy czy jako główne na małym czy jako pomocnicze na dużych . Mnie zastanawia jedno - z kad oni biorą te MF-y za 33- 35 tyś na allegro skoro na stronach zagranicznych za 50-60 tyś stoją ? :D To jest chyba przykład tego co kolega wyżej napisał że po taniości :) Jak jeszcze dobrze podszykują to pare lat pochodzi a jak amatorsko zrobią to lepiej nie ryzykować :) Głupie zwarcie sie zrobi niech stoi w stodole i dziekuję .


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bogus56    45

Akurat ten mechanik nie żyje wyłącznie z napraw ;) No masz rację na ciągnik z zachodu taki 100-120 km trzeba ten tysiac mth/rok liczyć jeśli chodził w dobrym gospodarstwie a małe zależy czy jako główne na małym czy jako pomocnicze na dużych . Mnie zastanawia jedno - z kad oni biorą te MF-y za 33- 35 tyś na allegro skoro na stronach zagranicznych za 50-60 tyś stoją ? :D To jest chyba przykład tego co kolega wyżej napisał że po taniości :) Jak jeszcze dobrze podszykują to pare lat pochodzi a jak amatorsko zrobią to lepiej nie ryzykować :) Głupie zwarcie sie zrobi niech stoi w stodole i dziekuję .

Też zaobserwowałe tą dziwną sprawe że na stronach zagranicznych ciągniki są droższe niż u naszych handlarzy, a przecież musza go jakoś przywiezc i jeszcze na tym sporo zarobić:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

To jest ta sama zasada co w przypadku samochodów 10 % to okazje które sie trafiaja i wtedy handlarz kupuje samochod dla siebie lub rodziny a reszta to z jakąś wada której na zachodzie nie opłaca sie robić a Polak wszystko zespawa ,do przystanku pczyczepi znaczek merola i pójdzie jako merol :D

Z ciagnikami jest to samo niemiec nie sprzeda dobrej maszyny tym bardziej za psie pieniadze ale jak coś padnie i serwis mu zaśpiewa polowe wartości maszyny to maszyna idzie w pokrzywy lub do Polaka bo tą kase która miał by wydać na remont to woli wydać na nowa maszyne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

No dokładnie. Poza tym jak by nie było u nich maszyny są wyesploatowane i nie pracują z małymi maszynami jak u nas :) Ma być wydajnie i w miarę oszczednie i wątpie czy tam spotka 82km z kultywatorem 2,1 m a u nas nie trzeba wiele szukać bo nawet u mnie czasem sie przypnie coś z czym spokojnie C-360 by chodziła. A liczniki się cofa i na to nie zwracać uwagi. Znajomy kupił 6180 który miał ponad 6000 mth ale wygląda na 26 000 i tyle mu ustawili :) ( nie żeby ten pierwszy wynik był orginalny czy coś po prostu taki był a że kombinowany to widać po stanie technicznym i wizualnym) Wiec do licznika nie ma co się przywiązywać tylko liczyc lata i po tysiaku na rok śmiało :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Nie wiem czy nawet trzeba kręcić licznik bo w ciagnikach moze nie we wszystkich jest licznik do 9999 i leci od nowa , jest tylko kwestia ile razy on zaczynał od zera :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krisu1990    0

witam ponownie w temacie,okazalo sie po rozebraniu skrzyni że tryb od reduktora A i B nie miał pół zębów,przesówka także już na połowie zębów,zamówiłem nowe cześci tryb i przesówke,skrzynia złożona a tryb ani do przodu ani do tyłu niechce sie zazębić:( szok:( jaka może byc przyczyna bo niechce niepotrzebnie rozpoławiać go jeszcze raz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj