kamilc360

Zapowietrzanie

Polecane posty

jonkszi    66

To co to jest ?

 

To jest pompa rotacyjna czyli nie ma sekcji a tkz głowiczkę która rozdaje paliwo na wtryski.

Edytowano przez jonkszi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

3p i pompa wtryskowa dowcipniś :(

To  3 p  nie ma  pompy  wtryskowej???????????? 

Czego to  człowiek  może  się  dowiedzieć  na  stare  lata   :D  :lol:  :P


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Jak już co to pompa wtryskowa rozdzielaczowa czy tak jakoś ale pewnie nie mam o tym pojęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Pompa  wtryskowa  to pompa  wtryskowa ,  w  3p  akurat  jest  rotacyjna [inaczej  wirowa ]  ale  jest 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Zawsze urzywałem rotacyjna ale uczeń świerzy szkoły mechaniki sprostował mnie no i teraz to już nie wiem.No ale pompa wtryskowa jest a nawet sekcyjne są do 3p czy MF ale przy tej oryginalnej jest na pewno sitko które można wyczyścić nie mówiąc o filtrze paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    264

Wymień filtr paliwa, wytrącona parafina z paliwa w filtrze przez zime musiała go załatwic, tak było u mnie. Po zaciągnięciu paliwa go przytyka i pompka nie daje rady ciągnąć.

Edytowano przez dzarjan8111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

3p i pompa wtryskowa dowcipniś :(

To co że rotacyjna to już nie wtryskowa.Tak rotacyjna to też pompa wtryskowa a wedle ciebie to jak nie wtryskowa to jaka może hamulcowa. :D

Jak się zapowietrza to zaczyna się od drożności przewodów potem od pompy zasilającej potem filtry paliwa a na koniec filtr w pompie paliwowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

No tak trochę się mi już pomyliło. I niepotrzebnie zamotałem z tymi pompami po prostu u nas się używa na zwykła wtryskowa a rot to rotacyjna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m3atysu    0

filterek w pompie rowniez wyczyscilem choc nie byl uwalony ,podejrzewam ze pompa pojedzie do regeneracji wszystko na to wskazuje ,choc czy mogla od tak sobie sie popsuc ? A i dodam jeszcze gdy ciagnelismy ciagnik bylo wyraznie slychac pracujace wtryskiwacze tak jakby za mialy za male cisnienie ,dym tez lekko szedl z komina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Tam w pompie są takie tłoczki które powiedzmy że się poruszają no nie będę się wgłebiał niewielka ilość wody i rdza mogła unieruchomić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    264

filterek w pompie rowniez wyczyscilem choc nie byl uwalony ,podejrzewam ze pompa pojedzie do regeneracji wszystko na to wskazuje ,choc czy mogla od tak sobie sie popsuc ? A i dodam jeszcze gdy ciagnelismy ciagnik bylo wyraznie slychac pracujace wtryskiwacze tak jakby za mialy za male cisnienie ,dym tez lekko szedl z komina

Wymień główny filtr paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Teoretycznie jakby coś w pompie się stało to może jak byś wlał do paliwa środek do konsekwencji instalacji diesla popuscił przewody do wtrysku przeciągną go za ciągnikiem to może by się co ruszyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m3atysu    0

filtr paliwowy na poczatku wymienilem ,orientuje sie ktos ile mniej wiecej wynosi kosz regeneracji owej pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Powiedz mi czy popuszczałeś przewody przy wtryskach ,no i jeszcze na jakim paliwie jeździłeś ostatnio?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Pompa rotacyjna jak padnie to na zimnym zapali na strzała ale się rozgrzeje to zgaśnie i bida zapalić.Dobrze odpowietrzyć i sprawdzić zawory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m3atysu    0

Poluzowalem tylko ten pierwszy sprawdzic czy paliwo dochodzi do wtryskiwaczy ,wlasnie tego nie moge se przypomniec czy ostatnio lana byla ruska czy z CPN ropa ,najprawdopodobniej z CPN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Możesz popuścić wszystkie i po kręcić silnikiem albo na rozrusznika albo pociągnąć bo tak naprawdę to się nie będzie chciał odpowietrzyć a tak to dużo łatwiej a co do paliwa to chodziło mi czy nie bio bo jak zostawiłem w t-25 to na wiosnę miałem zakrętkę od wlewu zardzewiałą .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Popuść rurki wysokiego ciśnienia na wtryskach pełny gwizdek na gazie i rura na rozrusznik.Jak będzie tryskać paliwo zakręcić i musi odpalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m3atysu    0

ok to jeszcze zrobie tak jak radzicie ,poluzuje przewody od wtryskiwaczy ,chodzi tez legenda ze paliwo w baku musi byc wyzej pompki zasilajacej (czyli jakies +- 40l) aby moc prawidlowo odpowietrzyc ,moze sproboje tak zrobic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Na pewno przy marnej pomoce to coś daje ,ale normalnie nie ma to znaczenia bo są np.kombajny z podobną pompą i ciągną nawet z metra i więcej do góry no ale przeciesz możesz zalać do pełną, to nie zaszkodzi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marmur911    0

Witam serdecznie, wiem, że to temat rzeka, ale mam 60'tkę z silnikiem 3P, jesienią po prostu zdechł, okazało się, że posypała się pompka zasilająca, wymieniona na nową (oczywiście filtry też), ciągnik hulał jak złoto, teraz gaśnie co jakiś czas, potem trzeba odpowietrzyć, przewody mają nowe gumki, są dobrze dokręcone, raczej całe (nic nie cieknie).
Wyczytałem coś o czyszczeniu "sitka pompy wtryskowej", jakiś internetowy mędrzec napisał coś o ustawianiu ciśnienia przetłoczenia i jeszcze innych cudów po takim czyszczeniu.
zastanawiam się ile w tym prawdy, bo trochę strach w tym grzebać jeśli tak rzeczywiście jest.
Prosiłbym o jakąś podpowiedź, ewentualnie jakich błędów unikać czyszcząc ten filterek ?
Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Wiem może nic specjalnego ale czy w zbiorniku nic na dnie nie leży? Miałem podobną sytuację wszystko było ok aż do pewnego momentu. Ciągnik zaczął się zapowietrzać zwłaszcza przy długotrwałej cięższej pracy. Okazało się się w zbiorniku był jakiś syf który dostawał się do kranika gdy było zapotrzebowanie na większą ilość ON. 


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Tam z tyłu pompy wchodzi z góry przewód odkrecasz go i na wiekszy klucz jest taka jakby redukcja odkrecasz ją i już masz dostęp do sitka, ostrorznie wyciąg nie ingerujesz w pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj