Skocz do zawartości
Tomek12

Dlaczego urywa pasy na wariatorze?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kat    7

Zmień całe koło wariatora razem z podstawą. W tym roku miałem to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kat    7

Też na początku bawiliśmy się z luzami. I kosztowało nas to 2 pasy i 2 podstawy. A to już taki koszt co nowy wariator ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marianmass    0

witam u mnie było to samo nowe pasy jezdne porwały sie po kilku godzinach jazdy. trzeba bylo rozebrac wariator i okazalo sie ze odkręcil sie metalowy pierscien który utrzymywal pierscienie slizgowe i filc smarujący tuleje wariatora we wlaściwym polozeniu. to powodowalo ze talerze wariatora lataly jak "swinie w patyku ;P" i rwaly pasy. wystarczylo spowrotem przykrecic ten pierscien bodajrze 8 srubek 4 albo 5 w agromie koles mial (koszt 50 gr) i wszystko chodzilo jak ta lala . pozdrawiam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sydney    32

A może wystarczy poprostu równo ustawić koło w poziomie napinaczem, bo mogą iść pasy nierówno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    281

Jeżeli urywa pasy, które są obydwa nowe to wina jest koła, natomiast jeżeli wymieniony został jeden to wina może leżeć po stronie tego, że jeden jest nowy, a drugi stary, są niejednakowo zużyte i przez to się urywają. Tak mój znajomy miał, kiedy wymienił tylko jeden, pokosił chyba ze 2 godziny i urwało ten stary, a nowy był postrzępiony, bo ten stary gdzieś się wkręcił i musiał wymienić dwa.


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    1

Tak jak piszą poprzednicy raczej wina koła wariatora.

Moja rada:

Jeśli zerwał się pas jezdny, pasy wymieniać zawsze dwa. Drugi dobry pas zostawiesz sobie w domku na zapas i wtedy gdy zerwie ci się znowu jeden z ostatnio wymienionych pasów sięgasz po stary pas zakładasz i jedziesz. Nowy a stary pas mają już raczej inną szerokość, inną przyczepność, inną długość wiec stary pas przy nowym raczej długo nie wytrzyma (chociaż niekoniecznie).

Ważne jest również odpowiednio napiąć pasy: nie za słabo żeby "nie latały" no i by można podjechać pod wzniesienie i nie za mocno bo nie tylko obciążasz łożyska ale pasy i koło wariatora bardziej się grzeje - pasy również. Ja ustawiam tak ze jak jadę drogą i ustępuję pierwszeństwa to muszę zjechać na pobocze. Ruszam na 3 biegu i jak dam przyspieszenie pas nie może ślizgać.

 

Koło wariatowa wyosiować by nie było skręcone względem pasów. Najlepiej wejść międzu heder a oponę i popatrzeć sobie na pasy i wariator. Pasy i koło powinny iść równolegle, koło nie powinno się skręcać względem koła odbiowczego przy sprzęgle i koła na wale napędowym.

Warto równierz popatrzeć jak pasy jezdne leżą na kole wariatora tzn czy pas jednej stronie np gdzie wchodzi na koło nie jest bardziej utopiony niż po drugiej stronie gdzie schodzi z koła.

Jeśli tak jest to znaczy ze środkowy talerz nie chodzi równolegle do talerzy zewnętrznych. Wtedy nowe lub regeneracja w zakładzie lub domowimi sposobami, które sa z reguły bardzo ograniczone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

przy domowym rozbieraniu przekładni jezdnej, trzeba zaznaczyć zewnęczne talerze, by tak samo to poskładać, chodzi o wyważenie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zobacz tez czy maszsilinik dobrze ustawiony bo ja w tym roku kupiłem nowy watiatori pasy i zaxczynało mi pasy pod cinacz to musiałem silnik prtzestawiac i zdeka podnieść i jak zakładasz pasy to tak ze by oba były tak samo zagłebione w talerzach bo przy naciąganiu muszą byc równo oba naci.agnięte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek33    35

Jeszcze dodam, że warto sprawdzić napięcie pasów przy skrajnych położeniach siłownika hydraulicznego. Po wstępnej regulacji pasów włączyć silnik przesterować siłownik na wolną jazdę, zgasić silnik, sprawdzić czy oba pasy są jednakowo napięte. Tak samo przesterować na szybką jazdę i sprawdzić. Gdy oba pasy będą jednakowo napięte w całym zakresie położeń tłoka plus to co napisali wyżej koledzy to na pewno będą się zużywały dużo wolniej, a przede wszystkim równomiernie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez rucin
      Kupiłem superka i juz kilka tygodni go przeglądam i gdy chciałem otworzyć rure wysypu to było cieżko coś skrzypiało i strasznie cieżko szła wcześniej tak nie było gdy otwierałem podczas oglądania u poprzedniego właściciela co może być przyczyną.A może da sie jakos łatwo zrobić żeby była otwierana hydraulicznie??
    • Przez sajmon8526
      Witam. Kupiłem kombajn bizon jesienią zeszłego roku, odrazu mówię że to moje pierwsze stycznosci i w tym roku pierwsze koszenie i już mam ogromny problem z kołem bębna o które ociera jedna strona widełek. Kombajn miałbyc  jak zegarek bez wkładu finansowego a tu taki babol. Dlaczego to ramię jest w takiej pozycji??? Poniżej wrzucam zdjęcia z bębna i odrzutnika który też jest wciśniety w przenośnik. Proszę o podpowiedzi bo tak zapewne nie może być.







    • Przez Mareczek78
      Posiadam Z056 i chodzi mi o zmniejszenie podatności na przegrzewanie się silnika.
      W tamtym roku o sasiada pracował bizon, który na wlocie (siatce) do chłodnicy była przykręcona osłona. Z początko nie zwracałem na to większej uwagi. Potem dowiedziałem się, ze wtedy siatka tak nie zachodzi plewami. Podobno 1-2 razy na dzień tąsiatkę czyści.
      Ja kombajn kupiłem w tym roku. Znalazłem gościa, który załatwił mi takią osłonę.
      Jest to powyginana blacha ocynkowana, która odstaje od siatki na jakieś 25 cm, wyprofilowana na coś w rodzaju skrzynki.
      otwarta jest jedynie góra.
      Na chłopski rozum powietrze zostaje zasysane jedynie z góry, tak, że plewy z hedery nie przykleją się do siatki. Wpadnie jedynie to, co wzleci ponad kombajn. Aha ta skrzynia ma dolną ścianę w postaci zasówy, tak, żemożna ją wyjąć i wszystkie plewy i śmieci spadną na dół po jej otworzeniu.
      w komplecie jest też zabudowa do filtra powietrza - na podobnej zasadzie działa. Jak zamontyje zrobię fotki i podeślę zainteresowanym bądź wrzycę do galerii.
      Mama pytanie - czy ktoś stosyje takie urzączenie na swoim bizonie. W galerii u nikogo nie widziałem. No i jeżeli ktoś to ma, to jak to się sprawuje. Tak jak wspomniałem - podobno nie zachodzi plewami siatka, wloty powietrza...
    • Przez Harnas88
      Wie ktoś jak prawidłowo sie ustawia kierownice w koszu sitowym? Bo co bizon to inne ustawienie a nikt tak naprawde nie wie jak je ustawić. Na prosty chłopski rozum górna strumiennica reguluje punkt strumienia na górne sito a dolna reguluje podział między dolnym a górym tylko jak to zrobić prawidłowo
    • Przez gustaww
      Cześć. Powiedzcie mi od czego ten czujnik i gdzie powinien być przypięty. 
      Druga sprawa rozumiem że na przenośniku pochyłym powinienem mieć gumę,  a jak powinien wyglądać odbój? Czy jeśli podniesie do końca heder to jest jakiś automat odcinający lub blikujący dźwignię podnoszenia? Załączam zdjęcia jak jest u mnie. Czekam na Waszą pomoc...



×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.