Skocz do zawartości
Tomek12

Dlaczego urywa pasy na wariatorze?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Bizon
kat    7

Zmień całe koło wariatora razem z podstawą. W tym roku miałem to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kat    7

Też na początku bawiliśmy się z luzami. I kosztowało nas to 2 pasy i 2 podstawy. A to już taki koszt co nowy wariator ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marianmass    0

witam u mnie było to samo nowe pasy jezdne porwały sie po kilku godzinach jazdy. trzeba bylo rozebrac wariator i okazalo sie ze odkręcil sie metalowy pierscien który utrzymywal pierscienie slizgowe i filc smarujący tuleje wariatora we wlaściwym polozeniu. to powodowalo ze talerze wariatora lataly jak "swinie w patyku ;P" i rwaly pasy. wystarczylo spowrotem przykrecic ten pierscien bodajrze 8 srubek 4 albo 5 w agromie koles mial (koszt 50 gr) i wszystko chodzilo jak ta lala . pozdrawiam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sydney    32

A może wystarczy poprostu równo ustawić koło w poziomie napinaczem, bo mogą iść pasy nierówno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Jeżeli urywa pasy, które są obydwa nowe to wina jest koła, natomiast jeżeli wymieniony został jeden to wina może leżeć po stronie tego, że jeden jest nowy, a drugi stary, są niejednakowo zużyte i przez to się urywają. Tak mój znajomy miał, kiedy wymienił tylko jeden, pokosił chyba ze 2 godziny i urwało ten stary, a nowy był postrzępiony, bo ten stary gdzieś się wkręcił i musiał wymienić dwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    1

Tak jak piszą poprzednicy raczej wina koła wariatora.

Moja rada:

Jeśli zerwał się pas jezdny, pasy wymieniać zawsze dwa. Drugi dobry pas zostawiesz sobie w domku na zapas i wtedy gdy zerwie ci się znowu jeden z ostatnio wymienionych pasów sięgasz po stary pas zakładasz i jedziesz. Nowy a stary pas mają już raczej inną szerokość, inną przyczepność, inną długość wiec stary pas przy nowym raczej długo nie wytrzyma (chociaż niekoniecznie).

Ważne jest również odpowiednio napiąć pasy: nie za słabo żeby "nie latały" no i by można podjechać pod wzniesienie i nie za mocno bo nie tylko obciążasz łożyska ale pasy i koło wariatora bardziej się grzeje - pasy również. Ja ustawiam tak ze jak jadę drogą i ustępuję pierwszeństwa to muszę zjechać na pobocze. Ruszam na 3 biegu i jak dam przyspieszenie pas nie może ślizgać.

 

Koło wariatowa wyosiować by nie było skręcone względem pasów. Najlepiej wejść międzu heder a oponę i popatrzeć sobie na pasy i wariator. Pasy i koło powinny iść równolegle, koło nie powinno się skręcać względem koła odbiowczego przy sprzęgle i koła na wale napędowym.

Warto równierz popatrzeć jak pasy jezdne leżą na kole wariatora tzn czy pas jednej stronie np gdzie wchodzi na koło nie jest bardziej utopiony niż po drugiej stronie gdzie schodzi z koła.

Jeśli tak jest to znaczy ze środkowy talerz nie chodzi równolegle do talerzy zewnętrznych. Wtedy nowe lub regeneracja w zakładzie lub domowimi sposobami, które sa z reguły bardzo ograniczone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

przy domowym rozbieraniu przekładni jezdnej, trzeba zaznaczyć zewnęczne talerze, by tak samo to poskładać, chodzi o wyważenie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zobacz tez czy maszsilinik dobrze ustawiony bo ja w tym roku kupiłem nowy watiatori pasy i zaxczynało mi pasy pod cinacz to musiałem silnik prtzestawiac i zdeka podnieść i jak zakładasz pasy to tak ze by oba były tak samo zagłebione w talerzach bo przy naciąganiu muszą byc równo oba naci.agnięte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek33    35

Jeszcze dodam, że warto sprawdzić napięcie pasów przy skrajnych położeniach siłownika hydraulicznego. Po wstępnej regulacji pasów włączyć silnik przesterować siłownik na wolną jazdę, zgasić silnik, sprawdzić czy oba pasy są jednakowo napięte. Tak samo przesterować na szybką jazdę i sprawdzić. Gdy oba pasy będą jednakowo napięte w całym zakresie położeń tłoka plus to co napisali wyżej koledzy to na pewno będą się zużywały dużo wolniej, a przede wszystkim równomiernie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×