Polecane posty

piotrus907    6

mi ta tulejka od spodu wysiada w tym sporniku co do kabiny przykręcony i trzyma ten przekaźnik co łączy dźwignie z regulatorem jak tam trochę luz się zrobi to ta gajga w ciągniku będzie w neutralnym punkcie a jak zacznę wywracać np przyczepę to idzie przyczepa i belki od podnośnika do góry albo krzyżak mi też nieraz się rozleci co łączy regulator z gajgą i też się tak robi że razem wszystko idzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

U mnie tak właśnie jest, że ta dźwignia nie działa, a przy wywracaniu podnośnik też podnosi. Zdaje mi się, że mam to skręcone na full, ale wezmę się za nią jak będę miał dwa mtz, żeby tego nie unieruchomić.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biebrzak    5

Witam,

Czy jak mam uszkodzoną sekcję lub przepuszcza coś w środku w rozdzielaczu takim jak tu http://www.bazarek.pl/produkt/3029786/rozdzielacz-3-sekcyjny-pronar.html to czy można to naprawić ?

Rozdzielacz to RP-70-1221.1C. Ciągnik z 2011 roku.
Zaworki mam w nim dwa i oba wymieniłem na nowe także nimi raczej nie ucieka mi ciśnienie. Rozdzielacz pod siedzeniem jest dobry bo go odcinałem całkowicie i problem tkwi w tym pod kierownicą.

Jak prze gazuje na sekcji w pozycji pracy albo po prostu podnoszę turem przód i gazu dam 1900 obr to też zaskoczy i działa na 160 bar rozdzielacz na małym gazie i dużym tak samo, po zgaszeniu znowu nie ma ciśnienia.
Prze gazowanie na podnośniku nie daje efektu stałego ciśnienia, tylko rozdzielacz. Jak mam sekcje w pozycji pracy i prze gazuję to jest 160 bar i trzymam dalej sekcję to i podnośnik śmiga dobrze. Jak sekcję puszcze to znowu lipa.
Jak by pompa słabowała to wtedy by nie działało po prze gazowaniu. Filtr hydrauliki też czysty na wiosnę był nowy.
Mam 70 bar na instalacji na 800 obr ( na wyjściu hydraulicznym ) do 110bar na 2000obr, a jak prze gazuje traktor na którejkolwiek sekcji pod kierownicą w pozycji pracy to już jest 160bar na małych obrotach i na dużych cały czas, aż do gaszenia silnika.
Zawór bezpieczeństwa jest nowy na 160 bar ustawiony poziom bezpieczeństwa.
Zawór drugi chyba przelewowy tez jest nowy.,

Edytowano przez Biebrzak

"KPK Kumurun Team"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Czy ta sprężyna powinna być tak jak na zdjęciu, na obudowie, czy w środku obudowy filtra hydrauliki?

2018-05-18-580.jpg


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

 g1173.jpg


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Dzięki za schemat, ale moja obudowa jest trochę inna. Ma tuleję skręcaną centralną śrubą. Jak wyjąłem to ta sprężyna była na dole ale w obudowie w środku na dole i nie uszczelniało się to wszystko jak trzeba. Czyli nie filtrowało się. No coś pokombinuję.


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alien641    0

Cześć. Poszukuję speca który przyjechałby do mnie i powiedział lub pokazał jak ogarnąć tą hydraulikę w mtz. Mieszkam w warmińsko mazurskim w okolicach olsztyna. Jest tu ktoś w pobliżu kto chciałby mi pomóc ? ewentualnie mogą być zdjęcia. Ogólnie problem tkwi w wyjściach zewnętrznych. Nie działają. Dodam że mam zamontowanego tura 3 sekcje który śmiga aż miło. ramiona z tyłu też podnoszą dobrze.  Druga rzecz to gdy kosiłem rotacyjną, w pewnym momencie przestał mi podnosić kosiarki. wyszedłem z ciągnika i zauważyłem że leje się dość mocno  olej hydrauliczny spod okolic kierownicy. Odkręciłem lewy boczek deski rozdzielczej i zauważyłem że odkręcił się taki kapturek w którym była sprężynka i taki  bolczyk jak gwóźdź. Niestety ten bolczyk wypadł mi w trawę i przepadł. skręciłem ten kapturek ze sprężynką bez bolczyka tak żeby dojechać do domu z pola. Niestety nie mogłem już  podnieść kosiarki. Pewnie dla tego że wyleciało za dużo oleju. jak odpiąłem kosiarkę to ramiona podnosiły się ale bardzo wolno. Teraz pytanie jakiej długości był ten bolczyk? Czy mogę pracować bez niego? Jaką funkcję to pełni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He to wygląda na to że ci się zawór bezpieczeństwa rozkręcił. Jeśli nie będzie kompletny nie ustawisz ciśnienia , jeśli nie ustawisz ciśnienia nie podniesiesz. Ten bolczyk mnie ciekawi. Tam za bardzo nic takiego nie ma a i żeby się rozkręciło ciężko. Chyba że było coś kombinowane.

https://zapodaj.net/3d10ae8c82768.jpg.html

 

  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Model i rocznik nich Kolega poda, bo takie coś to wróżenie

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

słusznie kolega Seweryn  napisał, poszedł w pole zawór ,a własciwie jego część ,ten typ rozdzielacza ,z nakrętka w kształcie kapturka ,montowano od 2010r w nowych typach rozdzielacza ,zakładam ze to nie MTZ tylko belarus ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Ale zawór powinien być dostępny w całości.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A bardzo możliwe że to rozdzielacz nowszego typu. Gdzieś miałem jego przekrój, znajdę to wstawię.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszKlim    30

Mam MTZ 50 ulepszona, pisze mtz 70.  78rok

Po podłączeniu tura do prawej zewnętrznej hydrauliki na pusto chodził dobrze.

później próbowałem podnosić bele kiszonki i obornik to ledwo półmetra nad ziemię podnosił, bawiłem się pierwszą dźwignią od kierownicy do uruchomienia hydrauliki który rozdzielacz tura jest do niej podłączony. 

teraz nie dawno nawet na pusto nie daje rady, podnośnik z tyłu normalne działa.

Macie pomysł co poszło nie tak, może da się podłączyć rozdzielacz tura 40l/min bezpośrednio do pompy?

bo mam wrażenie że coś z rozdzielaczem pod kierownicą jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Mierzyłeś ciśnienie na wyjściach?


Rozdzielacz 40l jest trochę za mały. Ktoś tu podpinał pod pompę w MTZ i grzał olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszKlim    30

odświeżam temat.

Porobiłem kilka zdjęć  z swojego rozdzielacza i przewodów hydraulicznych.

Ktoś podpowie mi jak ominąć oryginalny ten rozdzielacz, żeby podłączyć rozdzielacz 3 sekcyjny do tura, bez używania dźwigni rozdzielacza oryg?

U was też te dwie dźwignie od hydrauliki zewnętrznej bardzo ciężko chodzą podczas pracy? 

IMG_20200116_125636_1.jpg

 

IMG_20200116_125617.jpg

Edytowano przez MariuszKlim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34

Do rozdzielacza od tura podpinasz zasilanie bezpośrednio z pompy hydraulicznej. Natomiast aby reszta hydrauliki działała z rozdzielacza od tura z gniazda kontynuacji ciśnienia podpiąć się do tego pod kierownicą. I będzie działać. 

Edytowano przez pawel86lhr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Zauważ że kolega ma jeszcze kompletną hydraulikę i jeśli mu wszystko działa i ma dalej działać to kontynuację z rozdzielacza tura musi podpiąć tak żeby zasilić i rozdzielacz pod kierownicą i regulator pod siedzeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Panowie, a co to za urządzenie z ostatniego zdjęcia to po prawej z tym bolcem wystającym w stronę tyłu ciągnika?

Drugie pytanie: Co to za cięgło obok w/w urządzenia?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

To jest wzmacniacz hydrauliczny ciężaru przyczepnościowego ale dokładnie jak to działało nie wiem. W każdym razie było połączone z akumulatorem hydraulicznym i podobno pomagało dociążać ciągnik w razie poślizgu kół w czasie pracy w polu. A dźwignia jest chyba połączona z pedałem od reduktora więc to chyba jakaś przeróbka na sterowanie nim przy kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszKlim    30

ta dzwignia od kierownicy idzie do rozdzielacza siłownika tylniego TUZ pod siedzieniem , przy kierownicy jest wajcha do tego która przełącza zewnętrzną hydraulikę na TUZ zależy co się chce używać, ale ostatnio manometrem mierzyłem hydraulikę z oryginalnego rozdzielacza to pokazywało 20barów przy wolnych obrotach, a jak przełączyłem dzwignię na TUZ przy kierownicy to ciśnienie wzrosło do 110 barów max,  dlatego nie kumam tego rozdzielacza pod kierownicą, chcę go ominąć do tura, a zarazem ma działać tylni tuz bo podnosi spokojnie ponad tonę a tur już tylko 400-500kg

 

Jeśli na przewodzie zasilającym do rozdzielacza zaznaczonym na żółto dam przewód z trójnikiem ew. z tuleją ciśnieniową po drodze do rozdzielacza tura to zadziała taki patent? 

IMG_20200116_125636_1.jpg

Edytowano przez MariuszKlim
dodanie pytania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34
6 godzin temu, MariuszKlim napisał:

ta dzwignia od kierownicy idzie do rozdzielacza siłownika tylniego TUZ pod siedzieniem , przy kierownicy jest wajcha do tego która przełącza zewnętrzną hydraulikę na TUZ zależy co się chce używać, ale ostatnio manometrem mierzyłem hydraulikę z oryginalnego rozdzielacza to pokazywało 20barów przy wolnych obrotach, a jak przełączyłem dzwignię na TUZ przy kierownicy to ciśnienie wzrosło do 110 barów max,  dlatego nie kumam tego rozdzielacza pod kierownicą, chcę go ominąć do tura, a zarazem ma działać tylni tuz bo podnosi spokojnie ponad tonę a tur już tylko 400-500kg

 

Jeśli na przewodzie zasilającym do rozdzielacza zaznaczonym na żółto dam przewód z trójnikiem ew. z tuleją ciśnieniową po drodze do rozdzielacza tura to zadziała taki patent? 

IMG_20200116_125636_1.jpg

Zadziała ale będzie słabo chodzić. U mnie bardzo wolno tur pracował w takim podłączeniu. Dobra spojrzałem w schemat bo z ruskiej hydrauliki mam tylko pompę. Możesz zrobić tak jak pisałem tylko po kontynuacji ciśnienia dać jeszcze trójnik na zasilanie rozdzielacza pod kierownicą i na wzmacniacz momentu pod siedzeniem.

Edytowano przez pawel86lhr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez stachu12
      Kupię regulator siłowy na 3 wyjścia ten pod siedzeniem wraz z całym osprzętem czyli przewody hydrauliczne cięgna  sruby mocujące itp
    • Przez DomiAgro
      Witam , chciałbym się dowiedzieć jakim biegiem w mtz prasujecie warfama z543 , posiadam starszy ciągnik ze starszym typem skrzyni , tym z jedną wajcha , pozdrawiam
    • Przez asus921
      Witam
      Jest kilka tematow na temat przerobki WOM na szeroka i waska tasme, tylko nie do konca jest to moim zdaniem wytlumaczone.
      W sklepach te normalne bebny raz maja opis 44mm, a raz 46mm, tez to dziwne, ze co sklep to inny wymiar. 2x 46mm = 92mm czyli te nowsze bebny 56mm + 36mm powinny pasowac, a w innych sklepach znowu te standardowe bebny opisuja, ze maja 44mm czyli gdzies nam zginely 4mm na calosci. 
      Moje pytanie, czy napewno bez problemu do starszego womu wejda dwa bebny 56mm + 36mm ?
      Drugie pytanie, ktos pisal, ze jeden z bebnow mozna stoczyc bez problemu na te 36mm, prawda? Bo ten hamujacy to jest razem z tymi satelitami jako jedna czesc, tak? Niczym sie nie rozni ?
      Trzecie pytanie, czy cos oprocz bebnow i tasm musze kupic? Jedni pisali, ze tylko to, drudzy, ze te jarzmo wom z satelitami tez trzeba kupic. 
      Czwarte pytanie, Czy jest w ogole sens to przerabiac czy ktos poleci innny patent, np. nacinanie bebna czy cos innego. A moze jakos te powierzchnie lekko "podrapac" zeby byla bardziej chropowata, a nie gladka.
      Sytuacja wyglada tak, ze odkad chodzi z prasa pasowa, najpierw byly podciagane tasmy i to chyba jeszcze oryginalne, troche pochodzilo i poslizg, pozniej zamowilem nowe tasmy i dlugo nie pochodzilo i teraz juz dwa razy bylo podciagane i jest naprawde zle...
      Poratuje ktos madrym sposobem jak ten WOM przywrocic do zywych, bo na ciagnik nie mozna narzekac, ale ten WOM i prasowanie to wiecej stresu niz to warte i juz ktorys raz musze usluge szybko zalatwiac, bo ciagnik nie zrobi roboty.
    • Przez JumperTomek
      Działanie podnośnika i wyjść hydraulicznych naraz to objaw uszkodzonego rozdzielacza pod fotelem, czy ten przy kierownicy tez może być walnięty ?
      Dosyć szybkie opadanie podnośnika to wina rozdzielacza, czy uszczelnień w siłowniku ? Z rozdzielacza pod kierownicą jest mokro.
      Gdy dam dźwignie koło fotela na maksa do tyłu to pompa zaczyna wyć
      Jest ktoś z okolic Częstochowy kto ogarnia hydraulike w mtz ?
      Lepiej wywalić rozdzielacze i dać nowe czy bawić się z tymi starymi ?
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam, mam takie pytanie a mianowicie problem. Gdy podłącze np kosiarkę i chce ją podnieść to owszem, podnosi na siłowniku ale gdy puszczę gałkę to kosiarka zaraz opuszcza, tak jakby nie trzymał rozdzielacz albo nie do końca się zamykał, również to się dzieje z podbieraczem przy prasie, podniesie i zaraz opuszcza. Czyżby rozdzielacze do remontu? Czy może jakoś trzeba ustawić? Raz na jakiś długi czas podniesie i trzyma, ale to naprawde rzadko się zdaży 😳
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj