Polecane posty

seweryn20    825

Te skręcane czasem się wysypią i blokuje przepływ oleju. Sprawdz bez nich albo zmień na pewne szybkozłącza.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    97

zalozylem nowa koncowke do mtz i bez zmian ( przyczepa z innymi traktorami dobrze opada)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamson330    48

Witam
Czy jest sens wymieniać uszczelniacze na wałku napędowym pompy hydrauliki? Czy lepiej kupic nowa pompę? Dodam ze nie było problemów z uzyskaniem ciśnienia 160 bar na srednich obrotach silnika. Nie było problemów z podnoszeniem ciężkich maszyn. Pytam bo ubywa mi oleju hydraulicznego. Kapie spod pokrywki do regulacji sprzęgła. Po zdjęciu pompy widać ślady oleju na wałku pompy i łożyskach (tych osadzonych w zbiorniku). Wygląda mi na pompę. Czy mogą być inne źródła przecieku oleju ze zbiornika hydrauliki w tym miejscu?


Dzisiaj rozłożyłem pompę. Zimeringi bardzo łatwo dały się wyjąć szpikulcem. Taj ja by za luźno siedziały w gnieździe pompy. Ten osadzony glebiej byl sprezynka na zewnatrz. Raczej powinien byc sprezynka od strony cisnienia. Moze poprzrdni wlasciciel cos zle zalozyl. Chyba spróbuję założyć nowe uszczelniacze na klej.

Podpowie ktoś w moim temacie?

Edytowano przez adamson330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

Wszystko zależy od chęci i jak dużo lubi się grzebać:) Okrągłą czy płaska pompa? Koszt nie jest duży pompy a i uszczelniaczy też. Ja osobiście jak dla siebie to bym całą wymienił. Nie ma luzów wałek na boki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamson330    48

Pompa okragla 32-ka. Ma minimalny luz poprzeczny i podłużny na walku. Zastanawiają mnie tez te luźne zimeingi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gradol123    0

Witam

Jestem w trakcie przerabienia hydrauliki MTZ 82 tzn. wywaleniu regulatora siłowego spod siedzenia. a w jego miejsce wstawieniu rozdzielacza jednosekcyjnego. Pytanie czy tą cienką rurkę co wychodzi ze starego rozdzielacza pod kierownicą można połączyć przez trójnik z przelewem (powrotem) z tego nowego rozdzielacza jednosekcyjnego i oba dać do tej rurki z dna zbiornika oleju tam gdzie się spuszcza olej tylko że wtedy może się wytworzyć małe nadciśnienie bo olej będzie musiał się przepchnąć przez olej w zbiorniku i blokować wypływ z tej cienkiej rurki. Czy te przelewy oddzielić i tą cienką rurkę dać do góry zbiornika tam olej będzie swobodnie wpływał do zbiornika, a przelew z nowego rozdzielacza dać prosto do dna zbiornika czy to wszystko w ogóle nie ma znaczenia?

Edytowano przez gradol123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ciężko powiedzieć ale bezpieczniej będzie zrobić je osobno bo na zimnym oleju różnie może być.
Jaki masz rozdzielacz jednosekcyjny? 40 czy 80l? Z kontynuacją ciśnienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

Zawsze oddzielnie lepiej. Może stosował ktoś na forum w  MTZ filtr hydrauliczny powrotny taki jak w aukcji nr 6653386475 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

W ramach modernizacji proponuję ci wywalenie całego rozdzielacza i wstawienie takiego 60 lub 80l sterowanego linkami. Robiłem tak u znajomego. Hydraulika zewnętrzna na eurozłączach z tyłu na joy, trzecia sekcja z zatrzaskiem i pozycją pływającą na dodatkowej dźwigni do sterowania podnośnikiem. Koszt około 1400-1500zł za całą wymianę, ergonomia bez porównania lepsza.

Filtr w MTZ juz orginalnie jest na powrocie, po co to przerabiać ?

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

jahooo A gdzie zamontowaliście ten nowy rozdzielacz na linki? Bo w miejscu orginalnego chyba ciężko, go zmieścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

w miejscu orginalnego - tam przecież do groma miejsca, a sterowanie na prawym błotniku. Linki wchodzą od  dołu, tzn od joy-a pod podłogę i z powrotem kanałem do rozdzielacza. Stary rozdzielacz wywalony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

Właśnie chodziło mi o to sterowanie na linki, tak by przenieść je z prawej strony koło fotela. Jakoś moja wyobraźnia tego nie ogarnia jak to sensownie poprowadzić. :)

Edytowano przez Skoczek1994

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Znajomy ma kabinę Szyszka i joy ma bliżej drwi na kawałku kształtownika lekko pod kątem w stronę drzwi, a dźwignię sterowania podnośnikiem bardziej do tyłu przymocowaną do błotnika.

Od obu linki lecą w dół kanałem koło orginalnego mocowania grzebienia od podnośnika

http://pliki.agrofoto.pl/i/01/54/00/015400_940.jpg

Tu gdzie wychodzi ten rozdzielacz na zdjęciu

Pod kierownicą przyczepiony jest zaczepami linek w dół bułgarski rozdzielacz na 3 sekcje

http://hydromotus.pl/24-52-thickbox/rozdzielacz-3-sekcyjny-80-l-min-na-linki.jpg

Coś takiego tylko z jedną sekcją pływającą na podnośnik

http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/gallery/category_20/rozdzielacz-belarus-820_2368_20_1593949.jpg

Mój zamocowany podobnie, tylko pionowo w dół, a nie na ukos

Można też tak http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/gallery/category_20/med2_mtz-rozdzielacz_13540_20_101345.jpg

tylko zamiast cięgien stałych, cięgła Bowdena, czyli linki

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

Ja też będę zmieniał kabinę, i właśnie chcę zrobić porządek z tą hydrauliką. Chodzi mi po głowie wykorzystać, ehr kolegi z agrofoto (chyba maniu3p). A wtedy najlepiej było by kupic rozdzielacz na elektrozaworze, natomiast hydraulika zewnętrzna na linki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gradol123    0

Czy jak wstawiam rozdzielacz jednosekcyjny zamiast regulatora siłowego to muszę mu robić przelew?. Jak sprawdzałem rozdzielacz wdmuchując powietrze pod ciśnieniem i po zatkaniu tulei ciśnieniowej ręką to w każdym położeniu dźwigni rozdzielacza powietrze nie miało gdzie uciec czyli tak jakby tuleja ciśnieniowa zatykała przelew (wyjście T). Bez wkręconej tulei przelew spełnia swoją rolę to znaczy powietrze z niego leciało w pozycji neutralnej dźwigni. Może ktoś to ogarnia bo ja już się gubię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Bez podłączonego przelewu nie opuścisz siłownika jednostronnego np wykiprowanej przyczepy i wydaje mi się że może nie zadziałać prawidłowo pozycja pływająca. Spróbuj zatkać przelew z wkręconą tuleją i dmuchnąć w któreś wyjście na siłownik jak dźwignia będzie na pływającej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

A zakładał ktoś pompę zamiast 32 okrągłej 50 okrągłą? Pytam bo jestem ciekaw czy olej nie będzie się grzal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Jeszcze jedno zakładając taki rozdzielacz jak podałem w linku nie będzie zatrzasku przy podnoszeniu i kolejność się zmieni względem rozdzielacza oryginalnego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ten link co wkleiłeś jest do tego tematu a nie do jakiegoś rozdzielacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez stachu12
      Kupię regulator siłowy na 3 wyjścia ten pod siedzeniem wraz z całym osprzętem czyli przewody hydrauliczne cięgna  sruby mocujące itp
    • Przez DomiAgro
      Witam , chciałbym się dowiedzieć jakim biegiem w mtz prasujecie warfama z543 , posiadam starszy ciągnik ze starszym typem skrzyni , tym z jedną wajcha , pozdrawiam
    • Przez asus921
      Witam
      Jest kilka tematow na temat przerobki WOM na szeroka i waska tasme, tylko nie do konca jest to moim zdaniem wytlumaczone.
      W sklepach te normalne bebny raz maja opis 44mm, a raz 46mm, tez to dziwne, ze co sklep to inny wymiar. 2x 46mm = 92mm czyli te nowsze bebny 56mm + 36mm powinny pasowac, a w innych sklepach znowu te standardowe bebny opisuja, ze maja 44mm czyli gdzies nam zginely 4mm na calosci. 
      Moje pytanie, czy napewno bez problemu do starszego womu wejda dwa bebny 56mm + 36mm ?
      Drugie pytanie, ktos pisal, ze jeden z bebnow mozna stoczyc bez problemu na te 36mm, prawda? Bo ten hamujacy to jest razem z tymi satelitami jako jedna czesc, tak? Niczym sie nie rozni ?
      Trzecie pytanie, czy cos oprocz bebnow i tasm musze kupic? Jedni pisali, ze tylko to, drudzy, ze te jarzmo wom z satelitami tez trzeba kupic. 
      Czwarte pytanie, Czy jest w ogole sens to przerabiac czy ktos poleci innny patent, np. nacinanie bebna czy cos innego. A moze jakos te powierzchnie lekko "podrapac" zeby byla bardziej chropowata, a nie gladka.
      Sytuacja wyglada tak, ze odkad chodzi z prasa pasowa, najpierw byly podciagane tasmy i to chyba jeszcze oryginalne, troche pochodzilo i poslizg, pozniej zamowilem nowe tasmy i dlugo nie pochodzilo i teraz juz dwa razy bylo podciagane i jest naprawde zle...
      Poratuje ktos madrym sposobem jak ten WOM przywrocic do zywych, bo na ciagnik nie mozna narzekac, ale ten WOM i prasowanie to wiecej stresu niz to warte i juz ktorys raz musze usluge szybko zalatwiac, bo ciagnik nie zrobi roboty.
    • Przez JumperTomek
      Działanie podnośnika i wyjść hydraulicznych naraz to objaw uszkodzonego rozdzielacza pod fotelem, czy ten przy kierownicy tez może być walnięty ?
      Dosyć szybkie opadanie podnośnika to wina rozdzielacza, czy uszczelnień w siłowniku ? Z rozdzielacza pod kierownicą jest mokro.
      Gdy dam dźwignie koło fotela na maksa do tyłu to pompa zaczyna wyć
      Jest ktoś z okolic Częstochowy kto ogarnia hydraulike w mtz ?
      Lepiej wywalić rozdzielacze i dać nowe czy bawić się z tymi starymi ?
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam, mam takie pytanie a mianowicie problem. Gdy podłącze np kosiarkę i chce ją podnieść to owszem, podnosi na siłowniku ale gdy puszczę gałkę to kosiarka zaraz opuszcza, tak jakby nie trzymał rozdzielacz albo nie do końca się zamykał, również to się dzieje z podbieraczem przy prasie, podniesie i zaraz opuszcza. Czyżby rozdzielacze do remontu? Czy może jakoś trzeba ustawić? Raz na jakiś długi czas podniesie i trzyma, ale to naprawde rzadko się zdaży 😳
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj