Polecane posty

jonkszi    66
Napisano (edytowany)

Pływanie możesz mieć na drugim wyjściu hydraulicznym. Niby powinno być na dwoch gniazdach ale niewiadomo.

Edytowano przez jonkszi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja miałem identycznie. Założony trzysekcyjny rozdzielacz 80 litrów i na zimnym oleju przyczepa nie opadnie za skarby świata dopiero po wyłączeniu pompy. Podnośnik działał normalnie. Wymieniłem filtr oleju i po kłopocie.

Wyłącz pompę i zobaczysz czy zacznie opadać. Sprawdź szybkozłącza dla pewności.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    97

aaa, no to trzeba bylo tak odrazu, dziwna sprawa ze podnosnik dziala dobrze, ale dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam , posiadam Mtz -a 82 z roku 96 posiada on regulator pod siedzeniem. Może ktos mi wytłumaczyc jak działa w nim hydraulika bo nie rozumiem. Dokładniej mówiąc jak to jest zrobione że z pompy wychodzi rurka i jest trójnik i idzie jeden przewód do regulatora pod siedzeniem i drugi do rozdzielacza 3 sekcyjnego odpowiadającego za wyjścia hydrauliczne. Gdy nie używamy podnośnika i wyjść hydraulicznych to olej przepływa swobodnie sobie ale gdy użyjemy podnośnika to robi się ciśnienie i podnosi ramiona i MOJE PYTANIE JAK PODNOSI? jeżeli olej przepływa dalej sobie swobodnie do rozdzielacza pod kierownicą i spowrotem do zbiornika... No zastanawiam się jak to działa i nie wiem , może ktoś mi to wytłumaczyć??? Z góry dzieki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Między regulatorem a rozdzielaczem jest cienka rurka odpowiadająca za zamykanie zaworu przelewowego w rozdzielaczu gdy używa się regulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    97

Ja miałem identycznie. Założony trzysekcyjny rozdzielacz 80 litrów i na zimnym oleju przyczepa nie opadnie za skarby świata dopiero po wyłączeniu pompy. Podnośnik działał normalnie. Wymieniłem filtr oleju i po kłopocie.

Wyłącz pompę i zobaczysz czy zacznie opadać. Sprawdź szybkozłącza dla pewności.

 

wymienilem filtr i nadal bez zmian, zauwazylem ze jak dam na opuszczanie i mtz jest na niskich obrotach to minimalnie opada, ale jesli dodam troche gazu to powoli podnosi, a wajcha dalej na pozycji plywajacej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

nic innego jak urąbana sekcja w rozdzielaczu jakiś uszczelniacz nawalił i by pasowało jakiś dobry zamiennik wsadzić albo źle jest zestrojony z cięgłem ta sekcja zobacz ile sie wysuwa jak dajesz kiper a ile jej jie wsuwa czy wysuwa jak dajesz na opadanie czasem moze by tak ze bolec czy cos jest wytarte i sekcja nie otwiera sie na tyle ile powinna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18
Napisano (edytowany)

W rozdzielaczu nie ma uszczelnień. 

Spróbuj zamienić sekcje miejscami i sprawdzić wtedy podnośnik i kiper

 

Edytowano przez slawek80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Żadne uszczelnienia to taki patent. Filtr oleju mtz-ta jest na powrocie. Sekcja gdy jest ustawiona w pozycję pływającą ma oba wyjścia na siłownik połączone z powrotem na filtr oleju i dalej do zbiornika. Sam filtr oleju stawia taki opór że powoduje w powrocie wzrost ciśnienia do tego stopnia duży że potrafi podnieść pustą pakę przyczepy. To cała tajemnica. Trzeba o tym pamiętać i tyle. Opuszczać pake na wolnych a potem przełączyć w pozycje stop.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    97

to bym musial czekac ze 3 minuty, wygodniej i szybciej zgasic ciagnik i po opadnieciu odpalic i dalej jechac..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

U mnie też to opadanie przyczepy muli. Filtr oleju robi taki opór.   Najlepszy był by filtr na zasilaniu pompy nie na powrocie albo zrobiś powrót na zaworze trójdrożnym i do opuszczania przyczepy kierować powrót bokiem pomijając filtr oleju. 

Faktem jest że dzieje się to u mnie tylko na pyrtkowatej D-35. W cięższych przyczepach problemu nie ma.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

U mnie też to opadanie przyczepy muli. Filtr oleju robi taki opór.   Najlepszy był by filtr na zasilaniu pompy nie na powrocie albo zrobiś powrót na zaworze trójdrożnym i do opuszczania przyczepy kierować powrót bokiem pomijając filtr oleju. 

Faktem jest że dzieje się to u mnie tylko na pyrtkowatej D-35. W cięższych przyczepach problemu nie ma.

 @sewryn20 mam pytanie do Ciebie na pw , ale jesteś nie dostępny.Proszę o kontakt.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9227

A masz rozdzielacz pod siedzeniem ? Pewnie jakiś zaworek się przycina. Próbowałeś szybko przewajchować przy kierownicy podnoszenie - opuszczanie ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biebrzak    5

mani51 jak jest zamykany zawór przelewowy w rozdzielaczu za pomocą tej rurki idącej od regulatora silowego. czy jest jakiś zawór oprócz tego przelewowego w rozdzielaczu?


"KPK Kumurun Team"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Otwór do którego jest podłączona cienka rurka w rozdzielaczu to przedłużenie wewnętrznego kanału który przebiega przez otwory suwaków. Jeśli jakiś suwak w rozdzielaczu zmieni położenie z pozycji neutralnej na podnoszenie lub opuszczanie to zastawia ten kanalik i wzrasta ciśnienie pod grzybkiem zaworu przelewowego co powoduje jego zamknięcie. Wykorzystując ten kanalik można zamykać zawór przelewowy zamykając przepływ oleju w tej cienkiej rurce i to właśnie robi regulator pod siedzeniem jak chcemy podnosić czy dociążać. Jak jest dźwignia regulatora w położeniu neutralnym to olej swobodnie przepływa przez cienką rurkę a jak ruszymy dźwignią to zamykamy odpływ oleju i dzieje się to samo co po ruszeniu suwaka w rozdzielaczu czyli zamknięcie zaworu przelewowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biebrzak    5

Znalazłem zawór przelewowy na końcu cienkiej rurki w rozdzielaczu pod kierownicą. Zawór ma w środku kulkę i dwie sprężyny wygląda na dobry. Zawór bezpieczeństwa jest nowy na 160 bar ustawiony poziom bezpieczeństwa.

Dlaczego mam 70 bar na instalacji na 800 obr ( na wyjsciu hydraulicznym ) do 110bar na 2000obr,  a jak prze gazuje traktor na którejkolwiek sekcji pod kierownicą w pozycji pracy to już jest 160bar na małych obrotach i na dużych cały czas, aż do gaszenia silnika. Czy to zawór przelewowy szwankuje?

Czy regulator pod siedzeniem ten z 3 otworami przepuszcza olej i ciśnienie wężem od powrotu jak jest w pozycji neutralnej? Czy jak mi przepuszcza to mam zamontować zawór odcinający na cienkiej rurce idącej od niego do rozdzielacza lub na powrocie.

Pompa siedzi nowa od zeszłego roku. U mnie jest trójnik na pompie i zasila się z niego rozdzielacz przy kierownicy i regulator pod siedzeniem. Potem z regulatora idzie cienka rurka do zaworu przelewowego w rozdzielaczu.

Czy jest to może wina uszkodzonej jakiejś sekcji na rozdzielaczu pod kierownicą i ucieka mi tam ciśnienie?

Czy to może ten zawór przelewowy z kulką coś źle trzyma?

Filtr hydrauliki też czysty na wiosnę był nowy.

 

Zawór przelewowy post-36721-0-08655200-1469910962_thumb.jpg post-36721-0-80968200-1469910965_thumb.jpg post-36721-0-37681700-1469911198_thumb.jpg

 

Pompa i cienka rurka od regulatora post-36721-0-38677100-1469911204_thumb.jpg

 

 

 

 

Edytowano przez Biebrzak

"KPK Kumurun Team"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ten zawór którego zdjęcie wstawiłeś to nie jest zawór przelewowy, bardziej mi to wygląda na jakiś zawór zwrotny ale pierwszy raz go widzę. Ty masz jakiś inny ten rozdzielacz pod kierownicą chyba.

Regulator pod kierownicą nie powinien puszczać oleju na powrót w pozycji neutralnej, jedynie tyle ile dopływa do niego tą cienką rurką z rozdzielacza. 

Porób jeszcze jakieś zdjęcia rozdzielacza to spróbujemy poszukać tego zaworu przelewowego. Powinien być tam gdzie zawór bezpieczeństwa tylko od dołu pod dekielkiem na dwie śruby ewentualnie pod takim większym korkiem na imbus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biebrzak    5

Rozdzielacz mam taki jak tu  http://allegro.pl/rozdzielacz-hydr-rp-70-1221-1c-mtz-belarus-grand-i6361552208.html#thumb/1

Jest to RP-70-1221.1C.

Ciągnik z 2011 roku.

 

Ten zawór kupiłem nowy siedzi po lewej stronie od dołu pod tym wężem gumowym od powrotu, jest on regulowany śrubką, na nim ustawiłem 160 bar max ciśnienie  http://allegro.pl/agro-mar-zawor-rozdzielacza-rp-70-belarus-pronar-i6363368232.html

 

Ten zawór siedzi po prawej stronie od góry do niego wkręcona jest cienka rurka z regulatora pod siedzeniem, w nim jest tylko kulka nic się nie reguluje http://allegro.pl/mtz-1221-zawor-rozdzielacza-rp-70-nowy-typ-i6312934900.html

 

Myślę że któryś z tych zaworów się przycina albo szwankuje regulator pod siedzeniem. Jak prze gazuje na sekcji w pozycji pracy albo po prostu podnoszę turem przód i gazu dam 1900 obr to tez zaskoczy i działa  wszystko na 160 bar i rozdzielacz i regulator od podnośnika na małym gazie i dużym tak samo, po zgaszeniu znowu nie ma ciśnienia.

Zaworu na dwie śruby z dekielkiem u mnie nie ma to nowy typ jakiś.

 

Prze gazowanie na podnośniku nie daje efektu stałego ciśnienia, tylko rozdzielacz.

Jak by pompa słabowała to wtedy by nie działało po prze gazowaniu.

 

Zdjęcia chyba się obróciły dźwigienki są u góry.

post-36721-0-26970200-1469961142_thumb.jpg

post-36721-0-23666600-1469961211_thumb.jpg

Edytowano przez Biebrzak

"KPK Kumurun Team"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9227

Objawy wskazują na duży ubytek oleju w układzie, który kompensuje dopiero duży wydatek pompy. Czyli krótko mówiąc, masz gdzieś nieszczelność. Któraś z sekcji się nie domyka albo nie domyka się jakiś zawór zwrotny. Ten co masz z kulką - zobacz, czy gniazdo nie jest wybite. Ja bym też posprawdzał dźwigienki do regulatora po siedzeniem, czy coś tam nie wpadło, nie spadło lub któraś nie spadła. To tak najprościej sprawdzić. Podnośnikiem steruje się dźwignią przy siedzeniu, a problem ustępuje jak użyjesz rozdzielacza przy kierownicy do wysterowania tura, więc tu bym szukał problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kolego Biebrzak, czy problem rozwiązany? Najprostszym sposobem na sprawdzenie zaworów jest wymuszenie pracy pompy. Trzeba zablokować powrót z regulatora pod siedzeniem.  Albo cienką rurkę.

 


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
himen    10

Witam!!!

Panowie taki mały problem przy mtz82 chodzi o to że przestał podnosić tura a tylny tuz po mału podnosi bez obciążenia ale wystarczy delikatnie obciążyć ok. 100kg. i już nie podniesie tak jak by pompa podawała minimalne ciśnienie.

Tur jest podłączony pod oryginalny rozdzielacz pod boczne wyjścia hydrauliczne, regulator siłowy pod siedzeniem jest.

Jak pracowałem turem to siłownik od sterowania łyżką (mam na 1 siłownik)  zaczął opuszczać samoczynnie łyżkę pod obciążeniem ziemią.

Po około godziny pracy łyżka sama opadła wysypała ziemię i przestał podnosić tura i łyżkę tylko tuz bez obciążenia  jakoś tam podnosi tak jak by pompa hydrauliczna siadała.

Filtr hydrauliki był wymieniony w styczniu, olej jest.

Może coś się dostało do zaworu przelewowego.

Ciśnienie jakiś czas temu sprawdzałem na tylnym wyjściu było 140 także w miarę a teraz praktycznie 0.

Jak by ktoś mógł zapodać zdjęcie tego zaworu przelewowego gdzie on dokładnie jest i jak się go wyjmuje to bym był bardzo wdzięczny.


Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez stachu12
      Kupię regulator siłowy na 3 wyjścia ten pod siedzeniem wraz z całym osprzętem czyli przewody hydrauliczne cięgna  sruby mocujące itp
    • Przez DomiAgro
      Witam , chciałbym się dowiedzieć jakim biegiem w mtz prasujecie warfama z543 , posiadam starszy ciągnik ze starszym typem skrzyni , tym z jedną wajcha , pozdrawiam
    • Przez asus921
      Witam
      Jest kilka tematow na temat przerobki WOM na szeroka i waska tasme, tylko nie do konca jest to moim zdaniem wytlumaczone.
      W sklepach te normalne bebny raz maja opis 44mm, a raz 46mm, tez to dziwne, ze co sklep to inny wymiar. 2x 46mm = 92mm czyli te nowsze bebny 56mm + 36mm powinny pasowac, a w innych sklepach znowu te standardowe bebny opisuja, ze maja 44mm czyli gdzies nam zginely 4mm na calosci. 
      Moje pytanie, czy napewno bez problemu do starszego womu wejda dwa bebny 56mm + 36mm ?
      Drugie pytanie, ktos pisal, ze jeden z bebnow mozna stoczyc bez problemu na te 36mm, prawda? Bo ten hamujacy to jest razem z tymi satelitami jako jedna czesc, tak? Niczym sie nie rozni ?
      Trzecie pytanie, czy cos oprocz bebnow i tasm musze kupic? Jedni pisali, ze tylko to, drudzy, ze te jarzmo wom z satelitami tez trzeba kupic. 
      Czwarte pytanie, Czy jest w ogole sens to przerabiac czy ktos poleci innny patent, np. nacinanie bebna czy cos innego. A moze jakos te powierzchnie lekko "podrapac" zeby byla bardziej chropowata, a nie gladka.
      Sytuacja wyglada tak, ze odkad chodzi z prasa pasowa, najpierw byly podciagane tasmy i to chyba jeszcze oryginalne, troche pochodzilo i poslizg, pozniej zamowilem nowe tasmy i dlugo nie pochodzilo i teraz juz dwa razy bylo podciagane i jest naprawde zle...
      Poratuje ktos madrym sposobem jak ten WOM przywrocic do zywych, bo na ciagnik nie mozna narzekac, ale ten WOM i prasowanie to wiecej stresu niz to warte i juz ktorys raz musze usluge szybko zalatwiac, bo ciagnik nie zrobi roboty.
    • Przez JumperTomek
      Działanie podnośnika i wyjść hydraulicznych naraz to objaw uszkodzonego rozdzielacza pod fotelem, czy ten przy kierownicy tez może być walnięty ?
      Dosyć szybkie opadanie podnośnika to wina rozdzielacza, czy uszczelnień w siłowniku ? Z rozdzielacza pod kierownicą jest mokro.
      Gdy dam dźwignie koło fotela na maksa do tyłu to pompa zaczyna wyć
      Jest ktoś z okolic Częstochowy kto ogarnia hydraulike w mtz ?
      Lepiej wywalić rozdzielacze i dać nowe czy bawić się z tymi starymi ?
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam, mam takie pytanie a mianowicie problem. Gdy podłącze np kosiarkę i chce ją podnieść to owszem, podnosi na siłowniku ale gdy puszczę gałkę to kosiarka zaraz opuszcza, tak jakby nie trzymał rozdzielacz albo nie do końca się zamykał, również to się dzieje z podbieraczem przy prasie, podniesie i zaraz opuszcza. Czyżby rozdzielacze do remontu? Czy może jakoś trzeba ustawić? Raz na jakiś długi czas podniesie i trzyma, ale to naprawde rzadko się zdaży 😳
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj