TOMEK_11

NIP europejski, sprzedaż, kupno itp; kilka pytań

Polecane posty

TOMEK_11    2

-mamy szarego człowieka który chce sobie kupić ciągnik John Deere 6820 ( http://www.agriaffaires.pl/uzywany-sprzet/ciagnik-rolniczy/3346718/john-deere-6820.html )

-wyrabia sobie on NIP europejski

-kupuje on ciągnik w cenie netto w kraju UE

-ma ciągnik w cenie netto ponieważ jest posiadaczem NIPu europejskiego i nie musi płacić VAT

 

dobrze to zrozumiałem? ten przykładowy John Deere 6820 wyniósł by mnie przy zakupie 119 504 zł, bez żadnych podatków w Polsce itp? jak by było później np ze sprzedażą tej maszyny?

 

pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

tak, dobrze kombinujesz urzedy skarbowe miedzy soba sie rozliczaja z vatem, jest on jakby zawieszony a Ty placisz kwote netto.


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro1975    324

płacisz netto poza Polską, następnie musisz złożyć deklarację intrastat (składają podmioty dokonujące obrotu z innymi krajami UE) nastepnie płacisz vat w Polsce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TOMEK_11    2

płacisz netto poza Polską, następnie musisz złożyć deklarację intrastat (składają podmioty dokonujące obrotu z innymi krajami UE) nastepnie płacisz vat w Polsce

no kolego nie wiem czy masz rację:

 

 

Chcąc zastosować zerową stawkę VAT należy uważać – jeżeli firma, z którą współpracujemy jest z państwa będącego członkiem Unii Europejskiej, to wpierw należy dowiedzieć się, czy nasz kontrahent jest zarejestrowany jako podatnik VAT UE. Jeżeli tego nie dopilnujemy, możemy ponieść karę za zastosowanie zerowej stawki VAT. W związku z tym oczywiste jest, że nasi dostawcy również będą żądać przedstawienia odpowiednich potwierdzeń. My także mamy możliwość weryfikacji otrzymanych danych poprzez sprawdzenie ich w powszechnie dostępnej bazie informacji o podatnikach VAT, znajdującej się chociażby na stronie Unii Europejskiej. Takie informacje możemy znaleźć także gdzie indziej, gdyż bazy podatników prowadzone są przez wszystkie kraje z UE.

 

http://www.gtax.pl/artykul/VAT/Jak-uzyskac-NIP-EU

 

+

 

jeszcze nie dawno na otomoto widziałem Johna i w ogłoszeniu pisało, że dla posiadaczy NIPu EU możliwość sprzedaży w cenie netto

 

 

i tak pewnie skoczę do jakiejś instytucji finansowej w celu dokładnego rozeznania, ale może ma ktoś pewne informacje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel10    8

jeśli posiadasz euronip kupujesz maszyny w cenie netto a przy sprzedaży wystawiasz fakturę i VAT oddajesz do US.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TOMEK_11    2

jeśli posiadasz euronip kupujesz maszyny w cenie netto a przy sprzedaży wystawiasz fakturę i VAT oddajesz do US.

to by było najrozsądniejsze, a w przypadku sprzedaży za pół roku/ rok i niższej fakturze nie byłoby ewentualnie problemów? ktoś się zajmował takim importem kilku maszyn dla siebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel10    8

wartość możesz zaniżyć o amortyzację lub pisząc np,maszyna uszkodzona.

Edytowano przez daniel10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez avatarzaq12wsx
      Witam. Mam problem od 2005 rok nie było płacone oc w samochodzie. A chciał bym go sprzedać lub oddać na złom aby dostać trochę kasy za niego. Moje pytanie jest następujące czy da sie obejść płacenie oc z poprzednich lat??? Proszę od odpowiedz z góry dziękuje .
    • Przez djarbajt
      Witam!
      Otóż niedawno kupiłem CIągnik John Derre 6910S, rok 2001, skrzynia autopower 50km/h, od początku wydawał się dosyć nietypową wersją a co za tym idzie, trudniej o pomoć w internecie ale liczę na was:)
       
      Otóż ciągnik ten ma środek cały taki jak w 6920S, no i komputer wyświetla błedy na wyświetlaczu (normalnie kody błędów) a mam instrukcję po polsku od modelu 6910s i środek jest inny, komputer nie ma funkcji wyświetlania błedów, pompa u mnie jest sterowana elektrycznie a w instrukcji takowej nie ma:) Generalnie podejrzewam iż jest to jakaś liftowa wersja.
       
      Przejdźmy do sedna sprawy:
       
      Problem pierwszy, w ciągniku nie działa wałek (Tylny, bo przedniego nie ma), na komputerze wyświetla się błąd 72 co w tłumaczeniu oznaca: Przerwany obwód elektryczny, czyli tak jak by kabel był przerwany. Sprawdzałem i nie widać żanych uszkodzeń, wałek sam w sobie jest sprawny bo po podaniu 12v z zapalniczki na cewkę wałek normalnie rusza i pracuje. Może poradzicie gdzie szukać ewentualnej przyczyny.
       
      Problem drugi, otóż wyświetlacza tego ciągnika jest bardzo słabo podświetlony, rozbierałem go w nadziei że jest pod nim spalona żaróweczka ale jest podświetlany ledami, w swoich poszukiwaniach dotarłem do czegoś takiego: http://manuals.deere.com/omview/OMAL152775_19/OU12401_00009B2_19_02FEB02_1.htm
      jest to instrukacja od modelu 6920 ale mój ciągnik ma identyczny komputer, problem w tym że nie mogę wejść w ten tryb diagnostyczno nastawczy a co za tym idzie nie moge zmienic wartości podświetlania:( Może i na ten problem ktoś będzię w stanie udzielić mi porady.
       
      Pozdrawiam i z góry dzięki za info.
    • Przez vegeta23
      Witam. Nie dawno kupiłem model 88SL z silnikiem Mercedesa i mam kilka pytań. Mianowicie chciałbym dowiedzieć się co oznaczają poszczególne kontrolki na zegarach. Większość wiem co jest co ale może sie myle więc piszcie proszę wszystko z numerkami żebym sie nie pogubił ;D
       
      Kokpit numer 1
       
      http://zapodaj.net/15dcd6e6d1dc3.jpg.html
       
      Kokpit numer 2
       
      http://zapodaj.net/d5cfe33f4b934.jpg.html
       
      Joistick
       
      http://zapodaj.net/033c5ed224ca5.jpg.html
       
       
      Kolejne pytanie mam co do obrotów biegu jałowego. Są dosyć wysokie wydaje mi sie że mogły by być nieco mniejsze lecz nie moge zejśc ponieważ silnik gaśnie lub później nie chce odpalić z tak ustawionymi jałowymi. Ponizej wrzucam filmik. Czy może te silniki tak już mają i muszą pracować tak na "wolnych"
       
      https://www.youtube.com/watch?v=pnT1kdF_7Jo&feature=youtu.be
       
      Chciałbym zapytać jak ustawiacie wiatr do poszczególnych zbóż. Rzepak, pszenica, jęczmień itd ...
       

       
       
      Słyszałem że w Domianatorach kabiny są podnoszone. Prawda to?
       
      Zgóry wielkie dzięki za odpowiedzi.
    • Przez Mikas
      witam,. moja prasa wiaze prawie idealnie, ale co pare kostek rozwiaze sznurek.
      Dzieje sie tak jak naprzykład wiecej słomy wezmie naraz lub szybciej sie jedzie, to pusci np 2 jeden za drugim a pózniej znowu wiaze.
    • Przez Glodzilla
      Przeglądałem trochę forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy
      1 Leci z rozdzielacza ale nie że się poci tylko już naprawde mocno leci jakiś komplet naprawczy ? czy wszystko trzeba osobno ?
      2 luz na przednim kole poszły chyba łożyska w piascie można jeździć ale trzeba już kupić części wie ktoś jaki rozmiar łożysk tam jest ?
      3 Ma ktoś na sprzedanie kabine duża do mtz najlepiej oryginał
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj