wojtekkmc

URSUS 4514 Z SILNIKIEM Ursus 4410, 50,5 kW (68,7 KM)

Polecane posty

wojtekkmc    22

Cześć, orientuje się ktoś w którym roku wszedł ten nowy silnik Ursus 4410, 50,5 kW (68,7 KM) do URSUSA 4514 ????? Kiedy zaczęli go montować ? Kupiłem ładowacz czołowy AGROMASZ MRĄGOWO Ł-104 zdjęty "podobno" z 4514 jednak nie pasuje mi adaptacja, jest o 3,5 cm za długa (NIE PASUJĄ ŚRUBY Z PRZODU JAK PRZYKRĘCĘ 4 POD KABINĄ..). Mam silnik 66 KM i szybką skrzynię, mierzyłem w wersji 60 KM i jest taki sam wymiar silnika itd, może ten nowszy silnik był dłuższy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

To nie jest problem z silnikiem tylko wspornik osi przedniej jest ok.1,5cm dłuższy ponieważ zaczeli montować spręzarki wyłączalne co skutowało wydłużeniem wspornika osi przedniej i dlatego nie możesz przykręcić ładowacza


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

A czy zmiana wspornika osi nastąpiła razem ze zmianą osi na typ Dana (z centralnym siłownikiem skrętu) czy to nie powiązany wątek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uszak21    7

Kilka lat temu kupiliśmy Ursusa 4512. Powiem tylko, że ten traktor odrazu mi się nie podobał, ale ojciec sie napalił i nie było ratunku. Wydawało nam sie ok. Spprzedawca mówił, ze drugi silnik siedzi. teraz ciągnik stał u mechanika, niewielki remont. I ten mechanik stwierdził, że silnik w nim siedzi od widlaka. Chcialbym się zapytac co to może oznaczać? czy ten ciągnik ma słabszą moc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal1989    813

Jaki to jest silnik jak taki sam jak w orginale to i moc powinna by taka sama a jak inny to napisz jaki, a najlepiej wstaw jakieś foto

Edytowano przez rafal1989

<p>Ciągnik bogiem, orka nałogiem, paliwo podstawą!</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uszak21    7

Foto wstawie później, np filtr poaliwa jest inny niż w orginale. Chyba silnik od widlaka, ale perkins siedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Najlepiej podaj model silnika z tabliczki. Filtr może się różnić zależy np od roku produkcji bądź mocowania silnika w widlaku wynikającego z konstrukcji.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Nawet taki sam silnik może mieć inną moc. Pierwsze Ursusy 4512 miały 60 KM, potem 66 KM, a Ursus 5314 miał 71 KM. Wszystkie te silniki były na oko identyczne.

Najlepiej jest poszukać widlaka w którym montowano te silniki i sprawdzić jaką miał moc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Na oko jak mówisz silniki identyczne zgadzam się. Jednak jak pisze w danych książkowych różnica tych 6KM wynika tylko z różnicy w normach norm, a wersja 71KM to już silnik o Nazwie Ursus 4410.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Silnik o mocy 68,5 KM z 4514 i 72 KM z 5314 to 4410. W pierwszych 4512 (z maską z ciężkiej serii) miały 60 KM, potem 66 KM, a 5314 miały 71 KM - to były silniki 4390.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

O kwestie mocy możemy tu debatować i rozmawiać i różnice będą wynikały z norm, danych techniczny, modelowych i drobnych przeróbkach konstrukcyjny. Wodzowie z Ursusa mówią tak model 4410 ma 4 rodzaje mocy 4390 posiada ich 3 każdy z tych silników montowany w kilku ciągnikach, a moc nie zależnie od ciągnika jest tak różna jak ilość modeli. Niestety, prawdą jest to że montowano po prostu to co było na stanie następnie największa ilość modelu silnika decydowała o całokształcie tego co wpisywano w książce. Mało tego moce tych silników nie były do końca znane ponieważ różne maszyny mierzyły ich moc i to było najprawdopodobniej przyczyną rozbieżności ich mocy. Taka jest prawda ludzi którzy tam pracowali wiedzą jak było.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

To ja nie chcę wiedzieć jak jest z MTZ-ami. Wydaje mi się jednak, że przed 2000 rokiem nie było w Ursusie jeszcze tak źle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kupiłem wczoraj Ursus'a 4512 i mam jedno pytanie, czy one tak słabo się zbierają czy co ?? już lepiej mf255 idzie czy to może być pompą ?? wtryski zrobione bo wszystkie 4 lały.. Prosze o odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Też kiedyś po przesiadce z 3P maiłem wrażenie, że się lepiej zbierał :D Chociaż to jest odczucie subiektywne i trudno określić jak naprawdę ten Ursus u Ciebie się zachowuje. Możesz jeszcze wymienić filtr paliwa i sprawdzić powietrza jak nie ruszane były.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

W polu wyjdzie jak z nim jest. Może być i pompa chociaż jak pisałem wyżej to w porównaniu do 3p, jak dawniej MF u nas był, to 4512 jakby się słabiej zbierał więc tak nie ma co porównywać. Na upartego mógłbyś zobaczyć i pompę do sprawdzenia gdzieś oddać. Dużo ma Mth wg. licznika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Kłopoty z paleniem:

1. Rozrusznik - najlepiej z przekładnią szybkoobrotowy

2. Akumulator - najlepiej jak ma ok 800A prądu rozruchowego.

3. Grzałka płynu - montuje się w brok czy inaczej zaślepkę w bloku, podłączasz do gniazdka 240V i po jakiś 30min masz ciepły płyn, dodatkowo łatwy i lekki rozruch w duże morzy i od razu inna praca silnika, polecam jak ciągnik użytkowany zimą no chyba że masz ogrzewany garaż.

4. Świeca płomieniowa - musi być sprawna, nie tylko grzać ale wytwarzać płomień

5. No i reszta to już silnik i układ paliwowy - ciśnienie sprężania, wtryski i pompa, szczelność układu niskiego ciśnienia w układzie paliwowym, zapłon.

Jak to sprawdzisz i będzie ok to nie ma bata, musi palić:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommbom    0

Kto mi powie czy tak da radę? 4512 starego typu z alternatorem za sprężarką. Padła mi sprężarka, nie dale ciśnienia, pluje olejem i stuka. Ale sprężarka nie jest mi w nim w zasadzie potrzebna. Dlatego chciałbym zrobić coś takiego: wyjąć tłok ze sprężarki i zaślepić wylot powietrza. Tak, żeby został wał przez który będzie napędzany alternator. Da się tak, żeby łożyska w sprężarce miały smarowanie, nadmiar oleju sobie zciekał do miski? 

 

[Połączone]

 

4512, 4514, 5314, 2812 itd. wszystkie tak samo albo podobnie, nikt nie wie czy tak da radę?

 

Pkt. 1.14 – pisanie posta pod postem
+1p. ostrzeżeń.

Edit: kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Chyba nie będzie problemu. Wywal tłok i korbowód i zostaw sam wałek. Może lepiej byłoby wrzucić prosty wałek bez mimośrodu (chyba tam jest mimośrodowy wałek?) ale i z oryginalnym można zostawić. Możesz też zdjąć całą sprężarkę i założyć sam alternator (potrzebne jest tylko mocowanie, ale to można samemu zrobić).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommbom    0

Ale czy wtedy nie musiałbym kół pasowych wymieniać na pompie lub wale? Nie wiem z którego w nowszym typie idzie napęd na alternator. No i alternator musiałbym wymienić bo jest bez koła za to ze sprzęgłem. Szkoda bo jest dosyć nowy. A czy można kupić podporę do alternatora żeby pasowała na tą stronę gdzie jest sprężarka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brutus0304    0

masz silnik od bługara rekorda ma on ok 70 lub 76 km tylko może być jak to w starym wózku widłowym zamulony lub zajechany

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UltraMario    3

Gdzie na silniku znajduje się tabliczka z numerem silnika?

 

@: dla potomnych, numer silnika znajduje się w okolicach komina pod osłoną kolektora (URSUS 4390) :)

Edytowano przez UltraMario

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendias    5
Dnia 25.11.2014 o 09:50, MF6180Dynashift napisał:

Niema dużo mth. A jak zaradzić ciężkiemu odpalaniu.. bo on już przy -5 nie chce załapać ?

Musisz ustawic kąt wtrysku wykrec brok z obudowy sprzęgła (duza sruba na klucz imbusowy obok rozrusznika ) odkręcić dekielek na pompie wtryskowej i sprawdz czy sie pokrywaja znaki na kole zamachowym powinno byc 24stopnie przed GMP a na pompie loczatek segera powinien sie pokrywać z literka C na walku pompy , ustaw dokladnie będzie chodzić jak burza juz 3 sztuki ustawilem w Ursus nie hstawiali tego dokladnie a to bardzo wazna sprawa 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj