Skocz do zawartości
Mateuszmx

Case 5140 Problem ze skrzynią

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mateuszmx    0

Witam kupiłem niedawno case 5140 i mam problem zrobiłem nim 80 km w trasie wszystko było w porządku ale gdy dojechałem już do domu to na małych obrotach cały czasz rozłącza mi skrzynie i na tablicy zapala sie pierwsza kontrolka po lewej stronie taka zebatka z wykrzyknikiem podswietlona na pomarańczowo ale jak zwiekszyłem mu obroty tak do 1200 to juz normalnie ruszał i jezdził ale dzisiaj przy uprawie małego pola gdzie trzeba było użyc dużo rewersu problem nie znikał nawet przy wiekszych obrotach cały czas rozłaczało skrzynie i zapala sie ta kontrolka może ktos z was wie w czym tkwi problem. Z góry dzięki za pomoc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casexpmx    10

To może być czujnik ciśnienia oleju na koszach,tak jak kolega powyżej pisał stan oleju,zły stan uszczelniaczy koszy,brudny filtr oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mateuszmx    0

Olej jest zalany do maksimum. Gdzie ten czujnik cisnienia oleju sie znajduje? Mam zamiar wymienic olej w skrzyni i tu pytanie do urzytkowników tych traktorków jaki olej lejecie do skrzyni? :) Dziaj znów uprawiałem w polu i na dużym kawałku gdzie było mało cofania to nic sie nie działo chodził pięknie wszystkie półbiegi wchodza idealnie moc w porzadku ale gdy przyszło znów czesto zawracać był ten sam problem dodam jeszcze że hydraulika chodzi idealnie.:) Może ktos już miał taki problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casexpmx    10

czujniki są po prawej stornie pod schodkami między skrzynią od aku a pompą oleju.Wymień olej i filtr oleju , zobacz co sie będzie działo.A polecam olej Akcela hy-tran nie jest dużo droższy od zamienników a jest oryginalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yupijajej87    0

Witam. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Case 5140 Pro. Na początku wszystko było pięknie ładnie. Robil pare kursow dziennie wozac zboze na sprzedaż, popracowal w orce wiosennej. Dodam jeszcze ze od samego poczatku jak go kupilem mrugala kontrolka trybiku z lewej strony przy zapalaniu go i zaraz gasla. Pojechalem ktoregos dnia pozyczyc agregat od znajomego(jakies 15km) podlaczylem agregat i zgasilem silnik(kolega rozgladal sie po ciagniku). I tu pojawil sie problem. zapalilem i nie chcial ruszyc, zniknely wszystkie biegi. nie bylo ani do przodu ani do tylu. polbiegi przelaczajac slychac bylo ze przeskakuja. postal noc, ostygl i ruszyl. mialem juz ten przypadek 2 razy. Czym to moze byc spowodowane? Czujnikami powershift?? znajomy mowil ze to moze byc czujnik sprzegla (gdzie on sie znajduje??)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darekgo    0

Witam seria 5xxx czy Mx-y nie mają sprzęgła !! wszystkim reguluje rewers on pełni role "sprzęgła" i jest on na tarczkach ciernych na wspomaganiu olejowym ..... mogą to być sterowniki ,elektro-zawory , powershifta , rewersa , w słabej kondycji tarczki (dużo czynników ma wpływ na to ((OLEJ)) , i umiejętności traktorzysty ....ale o tym nie będę się wypowiadał bo te skrzynie trzeba traktować z głową ) bardzo dużą rolę odgrywa pompa która jest sercem skrzyni :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam case 5130 pierwszym problemem jest to,że revers nie przełącza się płynnie (przód tył) tylko tarpie,szarpie. Dodatkowo coś stuka,łomocze,puka w w okolicach tylnego mostu (nie da się dokładnie określić gdzie) . Czasami podczas tego łomotania nie można włączyć półbiegu (półbiegi ze sprzęgłem) , w chwili łomotania gdy poruszę przełącznikiem od podnośnika (góra dół) to przestaje, przy wciśniętym sprzęgle również jest to samo. Czasami przestaje ciągnąć aż trzeba poruszyć reversem przód tył albo sprzęgłem żeby jechał. Z góry dziękuję za odpowiedź. Tu filmik z pracy case http://www.youtube.com/watch?v=eikcwrmmlWo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vrykoulakas    11

ja się wyleczyłem z regeneracji, kasa poszła, przejazdy itp. a efekt mizerny, coś tam lepiej ale nie wystarczająco, wiadomo nie to co nowa, ale liczyłem na więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zabieracie się za kupno takiego ciągnika to koniecznie sprawdzie pompe hydrauliczną,gdyż jej wymiana jest najdroższa. Koszt takiej nowej pompy to ok 23,000zł.A regeneracja jej lub zakup używanej to koszt ok. 6000zł. jesli pompa będzie uszkodzona, po włączeniu całej hydrauliki, wciśnięcie sprzęgła, wom itp. będzie hałasować i nie wszystko będzie się dobrze przełączać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    34

Mam skrzynie powershift i zauważyłem że moj case jezdzi szybciej do tyłu niż do przodu. moje pytanie- czy do roboty szykuje sie koszyk jazdy do przodu czy tez pompa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waldikar09    0

Ja mam Case 5130 i szarpie mi rewers gdzy sie olej zagrzeje ma zimnym jest jeszcze w miare płynnie czy można to jakoś zniwelować? a rewers jest bez neutralnej pozycji pozdrawiam i prosiłbym o jakieś porady ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Case 5130 i szarpie mi rewers gdzy sie olej zagrzeje ma zimnym jest jeszcze w miare płynnie czy można to jakoś zniwelować? a rewers jest bez neutralnej pozycji pozdrawiam i prosiłbym o jakieś porady ;)

Chodzi ci o to jak jedziesz do przodu, zmieniasz do tyłu i do przodu wtedy ci szarpie ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waldikar09    0

Chodzi ci o to jak jedziesz do przodu, zmieniasz do tyłu i do przodu wtedy ci szarpie ??

 

Tak dokładnie tak gwałtownie przełącza nie ma tej takiej płynnosci że ciągnik przychamuje troche i wtedy cofnie np i w drugą strone podobnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    34

Ja mam Case 5130 i szarpie mi rewers gdzy sie olej zagrzeje ma zimnym jest jeszcze w miare płynnie czy można to jakoś zniwelować? a rewers jest bez neutralnej pozycji pozdrawiam i prosiłbym o jakieś porady ;)

 

nie wiem czy wiesz ale w modelach bez pozycji neutralnej reversu kierunki jazdy zmieniamy z wysprzegleniem -to taki pedał z lewej strony kolumny kierownicy . ide o wszystko że nie używasz!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

to ja jeszcze dodam, że te ciągniki mają większe przełożenie prędkości do tyłu jak do przodu trochę to dziwne i czasem kłopotliwe ale tak już mają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

nie wiem czy wiesz ale w modelach bez pozycji neutralnej reversu kierunki jazdy zmieniamy z wysprzegleniem -to taki pedał z lewej strony kolumny kierownicy . ide o wszystko że nie używasz!!!

 

Skąd masz te informacje? Bo chyba z deka coś nie halo... To po co jest zawór proporcjonalny tam wsadzony? A no po to że łagodnie zmieniał kierunki.. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    34

Kolejny geniusz motoryzacji. To napusz wszystkim po co w wersji pro dodali neuyralna pozycje reversu? Z poczatku tez nie uzywalem ale po czasie zaczelem calowac kirownice i spogladac na podsufitke mimo woli i zasiegnelem porady tu na forum i ze sprzeglem jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Neutral nie ma od pro tylko od roku 95 kiedy to pro jeszcze nie było, u mnie też bardziej szarpie na ciepłym ale nie jest źle, jeśli jest strasznie źle to trza sie wziąc po pierwsze za zawór proporcjonalny i rozdzielacz rewersu a jak nie to za kosze jazdy, które zjechane też mogą szwankować, ten rewers jest bezsprzęgłowy i można go tak używać, a jeśli za mocno szarpie to jest coś zdupczone geniusze motoryzacji. Pozycja neutral nie ma nic wspolnego z szarpaniem tylko z wygodą bo nie trzeba wybijać biegu na postoju.

Edytowano przez JD1052

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

Zgadywał bym, że gdzies połowa nominalnego czyli wyjdzie jakieś 9bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smicz24    0

Witam  Gdzie znajdują się w Case 5150 elektrozawory jazdy przód/tył?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek12217    0

witam wszystkich mam taki problem po krótkim czasie jazdy znikają mi polbiegi. tzn chodzi o to że na jakim się jedzie na takim zostanie zaczyna migac pomarańczowa kontrolka i wtedy można dzwignia od polbiegow ruszać i nic nie słychać jak by odcinalo co może być? olej na pewno jest nie mam pojęcia od czego to może być i czasami ciągnik się zatrzyma i trzeba zgasić i odpalić żeby ruszył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TrAkToReK
      Witam
      Tak jak w temacie. Czy to dobry sprzęt ten CASE??? Chce go kupić ponieważ ma dość ładny wygląd i można go używanego za ładne pieniądze, chce aby ciągnik miał MAX 95 KM. I uprzedzam kosztował MAX 60 tys. ZŁ Ile pali bo miałem Ursusa 914 i to była wielka cysterna B)
       
      Pozdrawiam
       
      (Z góry THX)
    • Przez international856XL
      Witam wszystkich zakladam ten temat ponieważ chcialbym sie cos dowiedziec na temt ciagnika international 856XL.
      Ostatnio sobie takowy kupiłem.Czy moglibyscie sie podzielic opiniami na temat tego ciagnika..?A dodatkowo mam kilka pytan do was..
      -jaki olej stosuje sie w tych ciagnikach
      -przymierzam sie do zakupu pługa obotowego i mam dylemat jaki wybrac 3 lub 4 skibowy..tylko pytanie czy z 4 skibowym da sobie rade czy to nie bedzie zbyt duze obicazenie
      -ile pali to stworzenie :lol:
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez fendt1992
      Witam. Mam problem ze skrzynia w Traktorze Valtra 8450. mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i czy coś z tym dało się zrobić?. podczas przełączania pół biegów słuchać wyraźne trzaski w skrzyni.a na pierwszym pół biegu coś wyraźnie puka w skrzyni.najmocniej słuchać to gdy szybko sie przełącza z drugiego na trzeci pół bieg i na odwrót(z trzeciego na drugi i tak w kółko) .Dzieje sie to na postoju nawet gdy skrzynia mechanicznie jest zluzowana. dzieje sie to juz od samego kupna. dodam ze skrzynia była naprawiana na zachodzie.prawdopodobnie kosze był spalone. Skrzynie miałem rozebrana i wszytko wygląda na sprawne. nie ma żadnych wyraźnych luzów.po złożeniu nie ma poprawy dodam ze na jednym z koszów był wyraźny luz po zmienieniu jednej z tarczki luz zniknął. Czekam za jakas podpowiedzia, bo juz brakuje mi siły.Może kostka sterująca albo komputer?? co myślicie. czekam za jakimiś pomysłami. Fendt1992.
    • Przez Rolnik1111
      Witam
      Co sądzicie o przekładni Direct?
×