Skocz do zawartości
rolnik_87

C-330 lampka oleju w ciągniku sam

Polecane posty


rolnik_87    0

Witam wszystkich serdecznie. Chciałbym opisać jaki mam problem z moim silnikiem w ciągniku.

Otóż jest to ciągnik własnej roboty z silnikiem od c-330 (a właściwie od RAKa). Odpala bardzo dobrze nawet na mrozie, nie bierze ani grama oleju i jest suchutki, a w dodatku mocny ale od pewnego czasu zaczęła świecić się kontrolka oleju (zegary od c-330). Świeci na wolnych obrotach i na trochę wyższych natomiast gaśnie na wysokich (nie mam obrotomierza dlatego tak opisuję obroty i nie mierzyłem ciśnienia oleju). Nie wiem czy to ma znaczenie ale wydaje mi się, że ten problem zaczął się po wymianie prądnicy na alternator (chodzi mi o samo podłączenie kontrolki). Silnik miał robiony kapitalny remont ponad 20 lat temu wtedy kiedy składano ciągnik. Jest on używany sporadycznie do transportu drewna, ziemi czy piasku ale i czasem do orki (pług 2 skibowy) i świetnie daje sobie z tym radę. Olej wymieniony na nowy (niestety Superol SAE 30), filtr oleju wymyty razem z zaworkiem ( jest to filtr typu bąk). Mam zapasową nową pompę oleju z zapasów magazynowych, oryginał Ursus i chciałbym dowiedzieć się czy jest sens ją wymieniać bez ewentualnego remontu silnika. Bardzo proszę o rady bo już niedługo ciągnik będzie mi potrzebny, a nie chciałbym nic w nim uszkodzić. Dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SipmaZ224    59

Jak świeci Ci się po wymianie prądnicy na altek to ta kontrolka jest od ładowania a nie od ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kuba1212    13

Profilaktycznie zmierz ciśnienie oleju- jeśli nie masz zegara, to podjedź do jakiegoś mechanika. Bo z olejem to nie ma żartów, po co silnik robić jak można temu zapobiec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


rolnik_87    0

Zgadza się bo kontrolka ładowania zaraz gaśnie po odpaleniu silnika, a kontrolka oleju świeci. Przy zakładaniu alternatora zamieniałem klemy i pomyślałem, że to może też mieć wpływ na świecenie się tej kontrolki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

Włóż kluczyk do stacyjki tak aby zapaliły się kontrolki. Znajdź czujnik ciśnienia oleju i zdejmij z niego przewód i sprawdź która kontrolka w rzeczywistości zgasła.

Jeśli nie ta co trzeba ktoś pomylił kontrolki i masz problem z ładowaniem. Jeśli zgasła prawidłowa należało by zmierzyć ciśnienie, ale bardzo prawdopodobne że czujnik ciśnienia szwankuje. Koszt 6 złotych możesz zaryzykować i zmienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rolnik_87    0

Właśnie tak zrobiłem z tymi kontrolkami i wygląda na to, że nie są zamienione. Czujnik też zmieniony na nowy. Na razie zmienię mu jeszcze olej chociaż wątpię, że to coś pomoże bo ten silnik od zawsze pracował na Superolu no i sprawdzę pompę oleju może sitko się zatkało przez taki długi okres czasu. Jaki olej polecacie do tego silnika? Nadmienię, że ciągnik jest eksploatowany od wiosny do jesieni. Zimą nawet nie był ostatnio przepalany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JUMIKO    60

Przed zmianą oleju sprawdź ciśnienie jak koledzy pisali bo nawet na rzadkim i zimnym oleju kontrolka powinna gasnąć.

Ja osobiście zalany mam olej TURDUS 15w40 do C-328, C-360, JCB, KUBOTY i Opla Monterey-a, jest to jeden z lepszych polskich olejów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rolnik_87    0

Na dniach kupię czujnik z manometrem i sprawdzę jakie ma ciśnienie oleju. A swoją drogą to czy tak nagle mogłoby spaść ciśnienie oleju, że aż kontrolka się świeci? Tym bardziej, że silnik nigdy nie był nadmiernie eksploatowany, a z tego co dowiedziałem się od osoby która go składała to panewki były dorabiane w całości z brązu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ukasz    58

To znaczy że panewki nie były kupione a wytaczane? Może ze złego materiału bo samo określenie brąz to wiele może znaczyć. Skoro efekt pojawił się nagle to można mieć nadzieje że to pompa filtr, zawór itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rolnik_87    0

Dokładnie tak. Panewki były wytaczane dobrych 20 - 25 lat temu i tak działa to wszystko do tej pory. Posprawdzam to wszystko o czym pisali koledzy wyżej i dam znać. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kuba1212    13

Najpierw sprawdź wsio organoleptycznie ( wzrokowo) . W jakim stanie jest olej, czy był dawno zmieniany, czy na korku od oleju znajduje się biały osad, czy filtr oleju był w odpowiednim okresie zmieniany. Ile mth zrobił od remontu.

Staraj się wyeliminować wszystkie typowe awarie bez zbędnego odpalania ciągnika. Bo jeśli się okaże że na przykład że zapchał się filtr oleju ( obecne filtry, nawet z filtrona- srebrne są dla mnie wątpliwej jakości. już drugi puszcza olej na składaniu podstawy z korpusem filtra.) to zawsze wał będzie cierpiał.Jeśli wsio wykluczysz to załatw manometr do zmierzenia ciśnienia oleju- jeśli jest poniżej 4 atmosfer to jest kiepsko.

Edytowano przez Kuba1212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

balcerek1    91

Witam wszystkich serdecznie. Chciałbym opisać jaki mam problem z moim silnikiem w ciągniku.

Otóż jest to ciągnik własnej roboty z silnikiem od c-330 (a właściwie od RAKa). Odpala bardzo dobrze nawet na mrozie, nie bierze ani grama oleju i jest suchutki, a w dodatku mocny ale od pewnego czasu zaczęła świecić się kontrolka oleju (zegary od c-330). Świeci na wolnych obrotach i na trochę wyższych natomiast gaśnie na wysokich (nie mam obrotomierza dlatego tak opisuję obroty i nie mierzyłem ciśnienia oleju). Nie wiem czy to ma znaczenie ale wydaje mi się, że ten problem zaczął się po wymianie prądnicy na alternator (chodzi mi o samo podłączenie kontrolki). Silnik miał robiony kapitalny remont ponad 20 lat temu wtedy kiedy składano ciągnik. Jest on używany sporadycznie do transportu drewna, ziemi czy piasku ale i czasem do orki (pług 2 skibowy) i świetnie daje sobie z tym radę. Olej wymieniony na nowy (niestety Superol SAE 30), filtr oleju wymyty razem z zaworkiem ( jest to filtr typu bąk). Mam zapasową nową pompę oleju z zapasów magazynowych, oryginał Ursus i chciałbym dowiedzieć się czy jest sens ją wymieniać bez ewentualnego remontu silnika. Bardzo proszę o rady bo już niedługo ciągnik będzie mi potrzebny, a nie chciałbym nic w nim uszkodzić. Dziękuję i pozdrawiam.

Opisz dokładnie problem tej kontrolki a dokładnie czy to dzieję się tylko po odpaleniu silnika i na wejściu na obroty się świeci czy na zejściu na wolne też się świeci.To jest ważne.Bo jeżeli tylko zaraz po odpaleniu się świeci i żeby zgasła trzeba dodać gazu to jest problem z pompą olejową że nie może zaciągnąć oleju z miski lub też z rurką od smoka(zaciąganie lewego powietrza) ale z taką wadą to ludzie parę lat w polach robili a jak na zejściu na wolne też świeci to raczej zaślepka na wale wyleciała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rolnik_87    0

Olej był wymieniany w zeszłym roku w maju i od tego momentu ciągnik przepracował może 20 mth (nie mam obrotomierza z licznikiem). Pod korkiem oleju nie ma osadu, olej też jest czarny i go nie ubywa. Filtr oleju czyściłem wczoraj bo jest to filtr typu bąk taki jak był w C-328 łącznie w zaworkiem kulowym, który się w nim znajduje. Kanały olejowe w podstawie filtru też są drożne. Zamierzam kupić manometr tylko znalazłem kilka rodzai. Z czujnikiem zaniku ciśnienia i bez czujnika. Jaki byście polecali?

Kontrolka świeci się na wolnych obrotach i przy dodawaniu gazu, a jak silnik schodzi z obrotów to miga i z powrotem świeci. Jak silnik jest zimny to lampka gaśnie przy niższych obrotach niż na ciepłym silniku.

Edytowano przez rolnik_87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Roki212    83

Olej był wymieniany w zeszłym roku w maju i od tego momentu ciągnik przepracował może 20 mth (nie mam obrotomierza z licznikiem). Pod korkiem oleju nie ma osadu, olej też jest czarny i go nie ubywa. Filtr oleju czyściłem wczoraj bo jest to filtr typu bąk taki jak był w C-328 łącznie w zaworkiem kulowym, który się w nim znajduje. Kanały olejowe w podstawie filtru też są drożne. Zamierzam kupić manometr tylko znalazłem kilka rodzai. Z czujnikiem zaniku ciśnienia i bez czujnika. Jaki byście polecali?

Kontrolka świeci się na wolnych obrotach i przy dodawaniu gazu, a jak silnik schodzi z obrotów to miga i z powrotem świeci. Jak silnik jest zimny to lampka gaśnie przy niższych obrotach niż na ciepłym silniku.

Na twoim miejscu kupiłbym podstawę filtra od C-330 i wstawił filtr PP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


balcerek1    91

Jak nie jest wydarty na osi to jest dobrym filtrem.A zmienia się go na zwykły jak silnik już jest już dobity wtedy pomaga zmiana filtra.Zmieniałem kiedyś w c 4011 paru osobom i pochodziły jeszcze parę lat do remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

Mógł się po prostu zaciąć zaworek przeciążeniowy i olej idzie z powrotem do miski zamiast do kanału olejowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rolnik_87    0

Witam po dość długiej przerwie ale dopiero teraz miałem trochę czasu żeby się tym na nowo zająć. Jeszcze raz wymieniłem czujnik ciśnienia oleju, odkręciłem miskę olejową, rozebrałem pompę oraz zaworek w niej i wszystko działa jak należy, smok był czysty, rurka doprowadzająca olej do pompy drożna i szczelna. Kupiłem wskaźnik taki jak w linku: http://allegro.pl/wskaznik-cisnienia-oleju-do-t-25-i3441339652.html i na zimnym silniku na wolnych obrotach wskazówka w ogóle się nie podnosi. Dopiero jak daję mu najwyższe możliwe obroty to wskazówka podnosi się do 2 na skali manometru i nie idzie więcej. Dzieje się tak obojętnie czy silnik zimny czy ciepły. Poczekam jeszcze aż przyjdzie mi podstawa filtru oleju nowego typu bo na razie pomiar przeprowadzałem przy filtrze typu bąk. Mam jednak obawy, że chodzi tu o zużyty silnik... Czekam na sugestie z Waszej strony. Aha jak jest wyskalowany ten wskaźnik bo nigdzie nie mogę znaleźć przelicznika do niego. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stefano1    39

Jeśli na obrotach jest ciśnienie, to nic się nie przejmuj. W moim c330 kontrolka na wolnych świeciła się od zawsze (tj, na obecnym silniku, wymienianym ze 30 lat temu w POMie, w trakcie silnik zjadł co najmniej 2 "góry" i komplet panewek, wał nie ruszany). Dodam, że robił przez większość czasu za ciągnik pomocniczy na areale od 20 do 50ha. Dwa lata temu, po wymianie bąka na filtr nowego typu (bo ile można się w smarach babrać :) ), ciapek zaczął trzymać ciśnienie na wolnych obrotach. Na 99% w Twoim ciągniku (jak i w większości rozmaitych silników z filtrem tego typu) również silnik gubi ciśnienie na bąku.

Edytowano przez Stefano1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rolnik_87    0

Witam. Założyłem podstawę i filtr nowego typu, ciśnienie na wolnych obrotach (ustawionych na słuch) wynosi 1 na manometrze, a przy obrotach powiedzmy 1/2 gazu podnosi się do 4 i lekko za 4 i tak już zostaje (obojętnie czy silnik jest ciepły czy zimny). Jak silnik był zimny to lampka w ogóle się nie zaświeciła. Niestety jak silnik się rozgrzeje to zaczyna świecić ale po dodaniu lekko gazu gaśnie i już nie świeci. Może wystarczy tylko podnieść mu wolne obroty? Jak myślicie? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukasz222    2353

Z prostej definicji wynika że jak się podnosi wolne obroty to przestają być one wolnymi obrotami. Jak mamy w ogóle rozumieć wolne obroty ustawione na słuch? Albo 1/2 gazu? Rozgrzany olej wątłej jakości traci dużo na lepkości i pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia na wolnych obrotach, co powoduje, że kontrolka sie włącza. .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rolnik_87    0

Witam. Wiem, że wyraziłem się mało precyzyjnie ale nie mogę dokładnie określić obrotów ponieważ nie mam obrotomierza, a jako że jest to ciągnik własnej roboty to nie mam możliwości podłączenia go. Z tym olejem to się zgodzę ale z drugiej strony odkąd pamiętam to ten silnik pracował właśnie na Superolu SAE 30. Czyżby jakość produkowanego oleju spadła? Dzisiaj zauważyłem jeszcze jedną rzecz. A mianowicie po dodaniu gazu i przytrzymaniu silnika na wyższych obrotach lampka po jakimś czasie i tak zaczęła świecić. W czasie jazdy gaśnie. Po sprawdzeniu tego wszystkiego o czym pisali koledzy z forum ja bym to już tak zostawił ponieważ silnik póki co zachowuje się bezproblemowo. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez michal16
      hej mam wielki problem mam zamiar kupic deutza 6.45 i mam pytanie czy nie wie ktos czy to jest normalne jak sie ciagnik nagrzeje i jest na niskich obrotach to swieci mu kontrolka o nie smarowaniu. Bardzo prosze o o pomac mam niewile czasu aby sie zasranowic nad kupnem :-(
    • Przez janek999
      Tak jak w temacie .Pompa podnosiale trzeba bardzo dlugo czekac i co jakos 1 min sie podniesie troszeczke i za 1 min znowu i slychac z przodu ciagnika jakies jakby obcieranie czy takie cos jakby olej saczyl sie -niewiem jak to opisac. W domu normalnie jak sie doleje do pompy oleju to podnosi na podworku normalnie.Wyjade na pole podiesie ze 2 raz i juz niepodnosci- na podworku niewidac zeby olej lecial.Wie ktos mzoe w czym problem ? W pompie jest 15 L .Tak podejrzewam bo niewiem gdzie sie wlewa z tylu nad ramionami miechanik mowil.A do jakiegos serwisu niemam nr zeby zadzwonic.
      Jaki to model to niewiem wiem ze ma 31 lat bo niepisze jaki model -wiem ze ma 98 czy 100 KM.
      Z gory dziekuje bardzo.
    • Przez pawel03
      witam.
      mam problem z moim lamborghini z 93 roku. posiadam go od niedawna i nie moge znalezc zadnego korka do wlewu oleju hydraulicznego i tak samo do spuszczenia azeby go wymienic. nie trzyma mi cisnienia. kiedy jest zimny mam 4 bary (co i tak wedlug mnie jest malo bo powinno byc 6) a jak sie rozgrzeje do spada nawet do 2 i trzeba go trzymac na obrotach zeby dalo sie normalnie skrecac i obracac plug czy podnosic... mam pewne przypuszczenie ze ten korek znajduje sie nad walkiem. jest tam jakis korek ale nie mam pojęcia czy to jest to. z gory dziekuje za podpowiedzi.
    • Przez xFarmeRx
      W zeszłym roku kupilem SAME z 1984r chcę wymienić olej w pompie podnośnika i w pompie wałka (są oddzielne) ale nie wiem jaki olej zalać czy ktoś może mi pomóc
      ??
    • Przez Kondzik100
      Mój władek ma za małą dawke paliwa i sie zastanawiam gdzie mu sie ja podkreca . I tu mam do was pytanie gdzie i czym sie podkręca ??
×