Skocz do zawartości
jacmac

Ktory lepszy new holland t5.105 czy zetor proxima power 110? ciagniki pod tura i przez rok dwa do ogolnej pracy w gospodarstwie.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
mateos355    8

Ja osobiście stawiał bym na Smerfa. Komfortowa kabina, wszystko pod ręką, lepsza widoczność, itp. :)

Pozdrawiam.

Edytowano przez mateos355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian25    0

Zastanów się dobrze ja stawiałbym na Zetora ale już Forterrę a dlaczego?

1. Zetor na pewno jest tańszy w eksploatacji nie biorąc pod uwagę olejów czy płynów bo do wszystkich są drogie (mając trochę pojęcia o poprzednich wersjach bez problemu sam naprawisz)

2.Sam nie mam New Hollanda ale w rodzinie jest i po niecałych 100 godzinach pracy pierwsze poważne przecieki ze skrzyni

3.Różnica między Proximą a Forterrą. Proxima to raczej ciągnik lekki a Forterra ciągnik ciężki. Dla mnie to tak jakbyś postawił obok siebie do porównania Zetora 7245 i Zetora 8145

4.Miałem Forterrę 11441 a zamienił go po 8 latach znowu Forterra tyle że HSX więc wiem już coś o tych zetorach.

 

Życzę udanych zakupów i targuj się do ostatniej chwili i nigdy nie wpłacaj zaliczki. Chcą sprzedać to poczekają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Taurus83    84

zetror to badziewie. jeden znajomy ma proxime w lesie a drugi w gospodarstwie jako główny ciągnik i obydwoje są niezadowoleni. ciągle jakieś małe usterki typu peknięty wąż, wycieki z hydrauliki itp. pozatym tandetne wykonanie jak dla mnie. znam dwie odoby co mają t5060 i t5040 i sa zadowoleni chociaż jak na mój gust to t 5060 jest słaby jak na ta moc ale bardzo fajny zwinny ciągnik, rewers działa idealnie a promien sketu rewelacyjny. fajne wykonanie w kabibie i sparwia wrażenie solidnieszego niż zetor. jak na mój gust to zetor powinien być tanszy o 1/4 od NH. udanych zakupów ;)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DJDJ    2

To jakiś tani NH bądź droga Proxima ;P U mnie w okolicy to bardziej Proximy kupują z turem..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pect0r    19

Też jestem za NH,znam gości w pobliżu mojego domu każdy ma po proximie i jeszcze jednego co ma Forterrę i ciągle jakieś kłopoty,dach gnije(robi się grzyb jakby olejem zalane)a 6441 i stara forterra to już różowe od słońca się zrobiły :lol: Zetor to dno,bierz NH ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z etor się nie nadaje do tura.Ma suche sprzegło i mechaniczy rewers. Sam wiem z własnego doświadczenia bo mma forterre 11441 z turem.

A nh bd lepszy bo juz ma rewers eh lub hm. Sprzęgło mokre wielotarczowe.

A cenowo zetor zrównał się z innymi markami. I się nie opłaca brać zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheBociek1996    515

Niektóre teksty mnie rozwalają. "ciągle jakieś kłopoty, dach gnije (robi się grzyb jakby olejem zalane)" To najwyraźniej wina użytkownika, bo wątpię aby dach który jest wykonany z tworzywa sztucznego rzekomo "gnił" :lol: .................

 

 

Tutaj też jest ciekawie: " Zetor się nie nadaje do tura.Ma suche sprzęgło i mechaniczny rewers. Sam wiem z własnego doświadczenia bo mam forterre 11441 z turem."

 

I po co takie bzdury wypisujesz i ludzi w błąd wprowadzasz ? Zetor Forterra jak i Proxima od dawna mają wprowadzony rewers el. hyd. i mokre sprzęgło.

Porażka normalnie.

Edytowano przez TheBociek1996
  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie zauważyłes ozanczenia modelu zetora 11441 oznacza to że to ciągnik z przed 6lat. Naucz się czytać. A jeżeli teraz to zmienili ale wątpie.

 

 

Jpr. nauka cytania nie boli.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheBociek1996    515

Tak, ale jak byś nie zauważył to założyciela tematu interesuje wyłącznie proxima power i nh t5, a nie forterra 11441 Więc nie wiem kto tu czytać nie umie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Mokre sprzęgło ma tylko Proxima Power (wymieniona w temacie) i Forterra HSX, pozostałe modele mają suche.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Dokładnie fandoss;) Ja wybrałbym osobiście z tych dwóch NH, miałem okazje pojeździć tym ciągnikiem i jestem w pełni pod wrażeniem, a proxa... Jaj nie urywa. Na moim terenie każdy jeden użytkownik miał problem z odpaleniem ciągnika zimą, na placu mam forterre 10641 i powyżej pięciu stopni na minusie potrzebuje drugiej baterii do rozruchu, a NH pali jak marzenie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondzio1579    2

Ja bym postawił na Zetor Forterra HSX 110 zamiast proximy fortera cięższa.

U nas jeden kupił new hollanda to mu się psuł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

 

  • Odpowiedź na poziomie;) co sie psuło? Konkrety może jakieś. W moich stronach jest z siedem ciągników Nh i w 5060 po 70 mtg poszła pompa wtryskowa, z resztą problemów nie było, bynajmniej nikt ich na linkach nie ciągał. Z proximami jest różnie, forterry niestety sie sypią i to fakt powszechny

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamkon    15

Pod względem ergonomii NH moim zdaniem wygrywa. U mnie w okolicy pracuje wiele NH i większość użytkowników nie narzeka na nie. Zetorów też jest sporo i też zbyt dużo negatywnych opinii nie słyszałem. Ja na Twoim miejscu wybrałbym NH.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    23

z tych dwóch to tylko i wyłącznie NH, jeśli się nie śpieszysz to będzie w t5 dostępna najprawdopodobniej skrzynia electrocommand, poza tym ergonomia i wygodna kabina przemawiają za niebieskim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    23

zobaczymy jak to będzie, w Kielcach był t5 115 konny z elektro command , podobno taki ma kosztować około 190 tys, - upust z 10 tys pewnie. ile kosztuje t5 105?? tak średnio z pneumatyką, klimą ehrem itp.??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za t5.105 z lepszym wyposażeniem i pneumatyko to coś koło 200tyś brutto (zależy jak sie targujesz bo 5tyś może być w dół lub w górę od tej ceny co podałem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    23

to jeszcze nie jest źle, ostatnio oglądałem JD R 5100, to około 200 ale netto, ful wypas , tyle że z tych dwóch marek wolał bym niebieskiego, a poza tym gdyby miał skrzynię 16x16 to już by była rewelacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazikk    0

zetor silnik o pojemności 4156 cm3 a new holland 3400 cm3 to tylko 1000 cm3 więcej od c-360. Moim zdaniem silnik w NH jest wyżłowa na maxa ,ale na + nh jest zwrotność i hydraulika 65l gdzie zetor ma tylko 50l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tractor560    3

czy zetor proxima 110 power poradzi sobie z 4 obrotową akpil km 80 na małych górkach IV,V i VI klasy? Ostatno widziałem new holland 7.210 to z dwoma przyczepami sosny dymił. Moim zdaniem lepsza jest proxima bo ma większy silnik i nie ma tyle elektroniki.

 

i zetor proxima power ma rewers elektrohydrauliczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas435    1

Dzięki uprzejmości przedstawiciela nh miałem możliwość testowania New Hollanda t5.105 KM ze skrzynią elektro komand podczas orki. Oto moje spostrzeżenia:

Test przeprowadzony był na polach o łącznej powierzchni 4 ha (1,7 ha prosty odcinek, 2,3 ha z lekka górką), zemia klasy 3a.

Pole po pszenicy ozimej 4 tygodnie wcześniej uprawione agregatem talerzowym na głębokość  8cm.

Ciągnik z przednim tuze i obciżnikiem 600 kg z agregowany z pługiem obrotowym Agro-masz PO 3+1, odkładnice ustawione na szerokość 36 cm, głębokość orki 25 cm

Ciągnik podczas testów pracował cały czas na obrotach w przedziale 1750 -1850 obr/min.

Na prostym odcinku prędkość orki wynosiła 8-8,1 km/h - 9 bieg.

Na polu z górką prędkość pod górkę schodziła do 7 km/h - 7 bieg.

Orka trwała 5 godzin (łącznie z poprzeczniakami), średnie spalanie podczas testu 17,5 l/ ha.

Podsumowując ciągnik bardo komfortowy i cichy w środku, wszystko pod ręką, jeśli chodzi o skrzynię biegów to zależy od upodobania dla mnie wydaje się że lepsza była by dual comand.

Minusy:

- klimatyzacja podczas testów w słoneczny dzień ledwo dawała radę,

- Spalanie 17,5 l/ha moim zdaniem to stanowczo za dużo (ursus 11054 podczas testu z tym pługiem spalił 12,5 l/ha a prędkość orki wynosiła odpowiednio 9,5 km/h i 8,5 km/h - test ursusa opisany przeze mnie w innym temacie)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mij168    12

Ogolnie kazdy chwali to co ma. Stawialbym na nh, poniewaz lepsza kabina cichsza i ogolnie. Bo w zetorze to jakies takie ni jakie kabiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×