Skocz do zawartości
Addam

Zetor 5340 czy warto zmienic rozstaw kół ?

Polecane posty

Addam    8

Witam.

 

Posiadam zetora 5340 z ładowaczem czołowym. Mianowicie chodzi mi o poradę czy jeśli zmienie rostaw kół poprawi się stabilność ?

Jest on z roku 2002 i znajomy ma także ten model tylko z 2003 i ma przednie felgi zwężone na gwiaździe że wentyl jest od zewnątrz (gdzie umnie od środka) a z tyłu ma wysuniete na gwiaździe wentyl od środka (gdzie u mnie od zewnątrz. Czy późniejsze takie montowanie jest lepsze ? posiadacze tych o to modeli napewno wiedzą ocb.

 

Pozdrawiam i czekam na odp.

https://drive.google.com/?gsessionid=T97YWNx5uB7qVq7Khof4Ww#folders/0B4glvHTgWM85YW9KYjItYXRGVzg

Edytowano przez Addam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Addam    8

a te rozwiązania z późniejszych ? a jak poszerzać to tył i przód czy tylko tył ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Stabilność poprawi poszerzenie samego, tyłu ale przód też poszerz aby ciągnik pracując jeszcze w polu nie musiał robić 4 kolein.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Addam    8

Teraz jest tak że tył z przodem jest równo od zewnętrznej wiec jak poserze tył na gwiazdach to pewnie będzie równo po wewnętrznej stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RusiL    0

Witam. Sam mam zetorka 5340 z turem z poszerzonym tyłem ( koła zamienione lewe na prawe, prawe na lewe). Stabilność się zdecydowanie poprawiła. Ciągnik lepiej się zachowuje na nierównościach (mniej "buja") co przydaje się z ciężkim turem (stary hydramet), rozstawienia przodu nie zmieniałem ponieważ moim zdaniem nie miało to sensu (nie robię 4 śladów ^^), ale jest kilka małych minusików; koła są wysunięte poza obrys błotników co powoduje chlapanie nie tyle na ciągnik co na maszyny z tyłu, miałem także małe problemy z ustawieniem polskiego pługa. Jakoś więcej mi do głowy nie przychodzi :) Mimo tego myślę że to był dobry pomysł w moim przypadku. Mam nadzieję że moja opinia się przydała ;) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Addam    8

własnie o takie doświadczenia mi chodziło kto to zastosował :) a mógłbyś dokładnie powiedzieć o ile się zwiekszyła szerokość ? bo w jednym budynku mam ograniczona szerokość wchodzi "na styk"

 

to czyli warto się w to bawić ? aż tak jest odczuwalne prowadzenie ciągnika ?

Edytowano przez Addam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RusiL    0

Jak to mówi mój Wujek "zetorek nie jest już kołyską" :D W mojej rodzinie są jeszcze 2 zetory mianowicie 5340 i 7340turo, w każdym tył jest poszerzany i ocena jak najbardziej pozytywna. ja dodatkowo dołożyłem po 2 obciążniki(te talerze) w koła czyli jest komplet.

Co do dokładnej szerokości to nie sprawdzałem więc nie wiem ale mogę jutro sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Addam    8

byłbym wdzięczny jak byś podał dokładne wymiary i przy okazji przodu to mniej więcej wiedział bym co robic czy standardowe ustawienie z przodu u cb jest takie same u mnie ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

A mój sąsiad swojego 7245 celowo nie poszerzał, bo przy ładowaniu obornika z boksów na głęboką ściółkę lepiej mógł wybierać np. przy ścianie.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RusiL    0

Szerokość zewnętrzna rozstawu kół mojego to około 194 cm przód(przy oponkach 12,4-24 zamiast 11,2-24) i tył 206 cm. Mam nadzieje że pomogłem B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marerek    3

Moim zdaniem stabilność się poprawi i jeszcze plus do tego na podmokłych terenach będzie miał lepiej wiem to ze swojego doświadczenia ponieważ z wujkiem sprawdzaliśmy to na torfie. Wujek na oryginalnych oponach a ja na szerszych i ten na mniejszych się topił a ten z większymi tylko trochę ugniatał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slonio
      Witam mam problem z zetorem forterrą 130, ciągnik kupiony nowy w maju 2017, od początku wyskakiwał w nim pierwszy bieg, skrzynia 24/18, wada była zgłaszana u dilera A.R Chmielewski, serwis mimo trzykrotnej naprawy nie potrafi usunąć usterki. Nagrałem film jak to wygląda. https://youtu.be/Wb9lxqt0QbM
    • Przez jacek5227
      Mam zetora 7745, który od niedawna pracuje z opryskiwaczem. Zetor aktualnie jest na kołach: tył: 16.9-34/14-34 8PR i przód: 12.4-24 8PR. Chciałbym zmienić (tylko) tylne koła na takie, żeby szerokością odpowiadały przednim i żeby średnica nowych była taka jak tych obecnych albo mieściła się w tolerancji.  Opryskiwacz ma opony 9.5 czyli 230 mm, koła z przodu to 320 mm.  Nie chcę zakładać do ciągnika 9.5 bo pracuje on tez w transporcie i lekkiej uprawie więc szukam opon w miarę uniwersalnych do jego zadań, żeby nie musieć przekładać kół w ciągu sezonu. Z moich obliczeń wynika, że średnica obecnych kół (teoretycznie) to tył - 158 cm i przód - 115 cm. Pytanie jakie koła musiałbym wybrać na tył? 
    • Przez slavo666
      Witam
      Spotkaliście się kiedyś z takimi zegarami? Nie mam do tego żadnej instrukcji, w sumie nie wiem nawet gdzie szukać bo to była raczej rzadkość, a mam z tym mały problem.

    • Przez Grzesiek84
      Witam mam problem z układem paliwowym w zetorze 6211, opisze krótko w czym tkwi problem. Otóż wymieniłem pompkę zasilającą (Bosch) rok temu wówczas ciągnik nie chciał pracować gdy w zbiorniku było ok połowy paliwa, zbiornik 90 litrów więc ma bardzo nisko do ciągnięcia paliwa. Przewody sprawdzone, korek też na próbę jeździłem nawet bez nic nie pomagało, teraz sytuacja się powtarza pytanie co robić ? 
      Mam dwa pomysły: 1 - kupić nową pompkę oraz dodatkowo pompkę jak z linku http://www.sklep.traktor.com.pl/pl/czesci-do-traktorow/3044-pompa-paliwa-niskocisnieniowa-hep-02a.html  i tą drugą podpiąć zaraz przy zbiorniku by pompa od zetora miała lżej tylko czy to na dłuższą metę zda egzamin, co z nadmiarem paliwa i ciśnienia ?
      2 - kupić nową pompkę zasilającą plus zbiornik ok 10l z czujnikiem rezerwy i umieścić go nad silnikiem (powyżej pompy wtryskowej) i pompkę HEP02A i ze zbiornika dolnego pompować do tego 10l a wyłączać ją za pomocą czujnika w zbiorniku 10l?
      Każda pomoc jak rozwiązać i ulepszyć problem mile widziany?
    • Przez Xardas321
      mam dylemat nie wiem co wybrać zetor crystal 150 czy moze new holland t6.145. Byłby to główny ciągnik w moim gospodarstwie na areale 40h
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.