Zaloguj się, aby obserwować  
Naix

Deutz czy Zetor ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Naix    0

Witam, dość długo się zastanawialiśmy z ojcem jaki ciągnik wybrać, poszukaliśmy i wśród tego co dostępne jest na rynku wybraliśmy dwie marki między którymi będziemy wybierać, mianowicie rozważamy ciągniki Deutz-a i Zetora, teraz może podam trochę informacji co ten ciągnik ma robić i na jakim areale. Po pierwsze będzie to jedyny ciągnik w gospodarstwie, areał do obrobienia to troszkę ponad 10 hektarów z perspektywą rozwoju, wszystko to grunty orne, siejemy tylko zboże, żadnych łąk nie ma, a więc typowo lekkie prace są bardzo ograniczone. Średnio gleba V klasy, teren raczej górzysty. Pług z jakim ciągnik ma pracować to 3 skiby obrotowy. Ciągnik wykorzystywany będzie także do transportu. Ciągnik ma być przede-wszystkim oszczędny i jak na ponad 20 letnią maszynę w miarę bezawaryjny. Budżet jaki możemy na ten cel przeznaczyć to 30tyś zł, i teraz nie wiemy na co się zdecydować, Deutz z tego co piszą ludzie w internecie to bardzo oszczędny ciągnik jak na moc którą oferuje i silnik podobno także bezawaryjny, generalnie nie spotkałem się na internecie ze złą opinią na temat deutzów z serii DX które mnie interesują, jedynie z tego co wyczytałem to należy się obawiać o skrzynie które w naprawie są poprostu drogie, zetor zaś uchodzi za paliwożerne maszyny, za zetorem przemawia za to dostęp do części w razie jakiejś awarii no i łatwiej coś znaleźć godnego uwagi bo jest tego poprostu u nas na rynku więcej.

Modele jakie rozważamy to z zetora 5245, 6245 i 7245, myśleliśmy także nad 5211 ale chyba lepiej kupić coś z napędem, z Deutza DX 3.xx i 4.xx.

Niewiem dokładnie czy nastawiać się bardziej na 4 czy na 3 cylindry czy może poprostu co się trafi w godnym stanie ?

No i przedewszystkim czy Zetor czy Deutz ? Jak wygląda spalanie porównując np zetora 7245 do Deutz-a DX 4.10 czy 4.50 ? na internecie wyczytałem że DX 4.50 pali tyle co 7211, prawda to ?

Pozdrawiam i czekam na pomoc z waszej strony.

Edytowano przez Naix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zetora 5211 to w orce spalił miej niż przy bronach na tym samym areale i teraz kupiłem 6245 bo mi się trafił w dobrym stanie i za dobre pieniądze ale chciałem mocniejszego , deutza ma mój sąsiad agrofarm 430 i w zimie nie zapala a traktor ma z 3 lata z powodu słabej jakości naszych polskich paliw ,a goście co ode mnie kupili przyczepę to mówili ze za pompę hydrauliczną dali 4 tys

http://sklep.techrol...tra-groups/id/1 na tej stronie możesz porównać ceny części

Patrz bardziej na 7745

 

Ortografia

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bocianlask    3

Z Deutz'em nie miałem do czynienia, natomiast Zetora 5211 posiadamy w gospodarstwie od nowości czyli rok 84. Na zetora nigdy złego słowa nie powiem. Nasz egzemplarz z nami lekko nie miał, dostał po d*pie porządnie i nadal śmiga. Teraz będziemy robić mu zasłużony remont. Co do spalania to nie jest źle... 7211 pali sporo więcej w porównaniu do mocy ( wiem ze słyszenia wujo miał 7211). Jeśli chodzi o ciąganie 3 obrotowej to radziłbym Ci kupić coś z przodem.... 5211 raczej sobie nie poradzi, chyba, że trafisz jakiś nie wysłużony egzemplarz, ale mimo wszystko mocy będzie brakować. Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Naix    0

przybyslawice5211 A możesz mi napisać jaką masz teraz różnice w spalaniu między 5211 a 6245 ?

 

Prosił bym o wypowiedzi użytkowników Deutz-a bo na ich temat jest dużo mniej informacji w sieci niż na temat zetorów. Najlepiej jak by wypowiedział się ktoś kto miał styczność z Deutzem i zetorem, wtedy by się sporo wyjaśniło w temacie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rzezuch    0

Może weźmiesz pod uwagę renaulta? Silniki MWM, które były też w deutzach stosowane, jak nie wlejesz opału to w dużym stopniu bezawaryjne, rzadko kiedy coś się stanie, w mojej przez 5 lat siadły tylko węże paliwowe i pompa wody, oraz pompa wtryskowa musiała przejść regenerację, ale to z winy użytkowania, bo sąsiad opału wlał. W razie wypadku części można kupić z internetu bądź u dealera claasa. Silniki oczywiście oszczędne. Jedynym minusem jest to że ciężko znaleźć coś z pneumatyką, ale wystarczy w przyczepach zmienić siłowniki na olejowe :) Za tą cenę wyrwiesz już coś dobrego :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Poszukaj jakiegoś starszego deutza z małym przebiegiem (nawet XX07) niż czegoś nowszego po przejściach , silnik jest banalnie prosty w naprawie, części dostępne bdb jakości nawet oryginały deutz. Zetor to taki "lepszy ursus", zawsze coś go boli, części tanie ale marnej jakości i chlor okropny. Ogólnie w zachodnich ciągnikach kieruj się bardziej stanem technicznym niż wyglądem, tam przez byle awarię potrafią ciągnik pod wiatę postawić albo w "krzaki" i po 10-15 latach stania wygląda licho ale w środku jest wszystko nominał w bdb stanie. To że handlarz odnawiał ciągnik nie zawsze oznacza że był zjechany do granic możliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    11

kolego mam zetora i deutz-a tylko to jest agroplus więc jeżeli chodzi o spalanie to nie ma co porównywac do zetora bo deutz spali mniej tak samo będzie i z dx -em są to bardzo oszczędne ciągniki odnośnie wypowiedzi kolegi na temat odpalania w zimie to uwierzcie zetor gdy mróz jest jeszcze poza grnicą wschodnią już nie odpala co do DF nie ma problemu.Przy kupnie df uważaj na skrzynie jej remont może przewyrzszyc pierwotną cene ciągnika ale jeżeli by ci się coś ciekawego trafiło to polecam bo ciągnik naprawdę chwalony.

Edytowano przez jaro30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

witam

 

na temat deutza mogę kilka słów powiedzieć. od 2 lat posiadamy deutz fahra agroprima 4.51 z turem z 1990 roku( następca sesir dx 4.50) uważam że jest to super ciągnik. spalanie podczasz letkich prac wychodzi około 4 litrów. podzasz zniw zworzę około 3 tygodni nontoper słomę (około 1500 belek) na raz zabieram 22 belki po 350-380 kg. spalanie wychodzi na przełomie 4-4,5 litra na godzinę( pełny bak wystarcza mi na dwa dni) a dzień zaczynam od 6 do 22 za kółkiem z przerwami na rozładunek ( odbiorca sam na szczęscie zdejmuje słome). w tależowanie wychodzi żebym nie skłamał jakieś 8-9 litrów na godzinęa w dobrym tempie pole 3 ha talerzowałem trochę ponad 1,5 godziny. w zeszłym roku chodził w pługu 4x40 obrotowy( główny traktor stał w warsztacie remont skrzyni a jest to zetor 16145) spalanie na hektar wyszło coś koło 13 litów a wydaje mi się to normalny wynik lecz to trochę za duży plug na ten ciągnik chodził też w agrogacie uprawowo siewnym 3 metry ale po świerzo oranym to trochęcięzko miał. polecam jak najbardziej a gadanie żę remont skrzyni wyniesie tyle co ciągnik nie wierze. tam jest dośćprota przekładnia nie masz ani rewersu ani półbiegów więc nie jest to tak skopmplikowana skrzynia jak na przykład w mf 3070. my za swojego z turem dwa lata temu daliśmy 37 tyś zł wiec nie drogo nasz wyniusł. ziemie na jakich pracuje to zróżnicowanie od III do V klasy. deytz zastąpił zetora 10145 który był totalnym złomem i co chwila cośrobiliśmy. argumety że częsci są tanie to ja bym wywalił do kosza bo za tątaniością idzie kompletmu szajs który wogóle nie powinien być w sprzedaży. a tak a propo części do detza nie są strasznie drogie tylko trzeba trochę poszykać zresztą wolę od czasu do czasu wydać troszkę więcej na częsci a mieżć pewność żę traktor będzie w każdej chwili gotowy na wyjazd w pole i żę wtrakcie pracy coś sięnie rozpier**l...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
First    5

Jak ciągnik ma pracować z "trójką w obrocie" i to na ziemiach raczej górzystych, to ja bym 5211 i 5245 odrzucił na początku (po prostu były by one za słabe, a ten bez przedniego napędu, to by go po górach dosyć mocno ściągało) zresztą 6245 też mógł by się okazać trochę za słaby do takiej pracy, także jeśli chodzi o zetory to polecał bym raczej 7245 i 7745 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Naix    0

Bardzo dziękuję za wszystkie wypowiedzi szczególnie przydatna była wypowiedź użytkownika rafal2511 za co bardzo mu dziękuję, inne wypowiedzi także były pomocne i za nie również dziękuję. Zdecydowałem z ojcem że będziemy szukać Deutz-a, raczej tego na 3 cylindry, nie ze względu na spalanie bo to z waszych relacji wynika że w czterocylndrowcu jest więcej niż zadowalające ale ze względu na mniejsze gabaryty (ojciec się uparł), jak coś się uda kupić to pochwalę się nowym zakupem w odpowiednim temacie na forum albo chociaż w swojej galerii ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Jak do pługa to lepiej poszukaj 4 cilindrowy żeby był trochę cięższy. Na górkach musi mieć przyczepność. Przekonaj ojca na trochę cięższy bo później będziecie sie martwić jak go tu dociążyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
heniek36    18

kupujac deutza uważj na skrzynie jest to strasznie drogie silnik prosty częsci niedrogie osobiście mam dx 4.31 bardzo oszczedny miałem c385 nie ma porównania moc ta sama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

z olejem to fakt nie należy go mieszać z innymi olejami trzeba dbać by był czysty i pilnować jego poziomu. w swoim używamy agrol stou plus 10W30 (jak go kupowaliśmy to kosztował coś koło 13 zł za litr)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nojsze    59

Witam szanownych farmerów. Mam w zestawie Deutz Agrofarm 100DT 96 kucy i co....

Pług 4x40 zagonowy na resorze ziemia kl. III i miejscami IV glina :((

Orka po gruberze 7,5km/h razówka 5,5 i to wszystko!!

 

Spalanie orka 12,5 l na h

Gruber w sierpniu 2012 120l bak na 7,5 godz pracy Gruber Mandam na spręzynie 2,6 m.

 

Kupiłem ten traktor na 45 ha i popełniłem błąd do tej pory mf 255 i c-330 dw tygodnie orki , nie sięję jarych cięzka zimna ziemia późne zasiewy przewąznie pszenica, pszenzyto , rzepak.

 

Miałem i mam trochę przejść technicznych przebieg 850 mtg , w transporcie z prędkością 35km/h z pustą szótką pali 10l zimą stary Mf 255 w morozy -22 odpala ten już nie. Jedyny traktor co zapala to Kubota sąsiada.

 

Wielu pisze 7l na h po się się okłamywać w zestawie upr.siewnym 3m pali jakieś 9-10l na godz.

 

Przewody pneumatyczne wymieniłem na nowe ,,stomil bydgoszcz" oryginały sparciały i nie będę kończył .......

 

Fakt maszyna nowa miło się jeździ szerokie opony ale masa ciagnika za mała do mocy na cięzszej ziemi koła się kręcą w miejscu i stoi. Dealer w Rawaie Maz. zmienił mi obciązniki na na przód na większe 40k x12 te w oryginale są do d...py.

 

Mówi się papierowe ale nowe może to i prawda w tej chwili kupiłbym 6 cylindrów żadnej 4 ki. Mija się z celem , czytam wasze posty i tak sobie myslę a może Zetor im w cenach padło na głowę 220 tys brutto silnik wyzyłowany 16V i skad te ceny najbliższe dwa lata przysiądą zanim będzie nowy PROW a potem Zetor 300 tys!! tak tak.

 

Spalania Zetorów nie znam ale max pracy mojego Agrofarma to 14,5 godz do zapowietrzenia w bronie cięzkiej 5m.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

skąd jesteś ze brałeś z rawy mazowieckiej? na te 45 ha co masz to bym wolał agrotrona k 430 nie pamiętam dokładnie ale jakieś 120 km to by sobie dawał rade. jak dla mnie agrofarm to dobry ciagnik ale jako pomocnicy do oprysków czy rozsiewania nawozów czy tura ale nie jako główny na taki areał. ciagniki 4 cyl. dużej mocy nie są złe wystarczy by był większy zapas mocy i po sprawie a manewrować po wąśkich kawałkach to wiele lepiej niż 6cyl. bynajmniej takie moje zdanie

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol323    104

No Jak Deutz to własnie seria 4.50/51 ale Proponuje Renault 7534 :) Bardzo mało pali tyle co 60tka a może i mniej. W niej jest mały zbiornik paliwa i starcza na dzień Orania spokojnie :) Rewers i wygoda w niej fajna naprawdę ;)


Mały, Skromny, Lubiany, ŁośQ :D
Pozdrawiam ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj