Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
maniekmaniek

heder samopoziomujacy ,kopiujacy teren

Polecane posty

Witam interesuje mnie model kombajnu JD 1470 lecz nie ma on kopiowania terenu ja chciałbym sie spytac co to jest i czy warto poszukac innego z ta funkcja samo poziomowania heder ma on 4,8 czy bez tej funki jest naprawde ciezko kosic ? Prosze o szybka odpowiedz przepraszam jesli temat był .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak sama nazwa mówi to komp steruje za ciebie hederem dostosowuje się do terenu jak masz dużo górek, dołków to chyba warto brać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz27    4

czy ja wiem czy warto....wszystko jest git poki dziala elektronika i poki jest rowne pole. a co jesli elektronika padnie a pogoda nie poczeka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No a za taki bajer na pewno trzeba słono dopłacić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Ja mam NH TC5080 z takim bajrem :-) a czy JD 1470 można kupić tego nie wiem. A dlaczego akurat chcesz ten model JD skoro jest wycofany ze sprzedaży na Europę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

czy ja wiem czy warto....wszystko jest git poki dziala elektronika i poki jest rowne pole. a co jesli elektronika padnie a pogoda nie poczeka...

Awaria akurat tych czujników nie unieruchamia maszyny bo można kosić na innym systemie prowadzenia chederu wzg. ziemi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kristofus    7

Powiem tak: jeśli będziesz miał heder z samopoziomowaniem (seria 600R) to na pewno będziesz używał :)

Im szerszy heder tym funkcja poprzecznej regulacji bardziej przydatna jeśli np. kosisz wyłożone zboża. Pola nigdy nie są równiutkie jak stół, koło trafia w bruzdę i przy sztywnym układzie masz problem. Niski jęczmień, groch, jak się możesz dopasować do terenu to nie zostawiasz na polu. A automatyka wysokości pracy to po prostu wygoda.

Ja często wykorzystuję regulację poprzeczną na wąskich paskach zboża przy kończeniu pola, nie łykam dzięki temu ściętego pokosu, w rzepaku jak się ma jedną kosę pozwala to też puścić drugą stronę hedera ponad miedzą co znacznie ułatwia pierwszy przejazd.

Nie wiem czy 1470 ma te wszystkie układy co seria 9000 (regulacja pozycyjna, naciskowa, programowane pozycje/tryby pracy) ale jak mi się kiedyś wyłamał jeden z tych pałąków pomiarowych to tak jakby przesiąść się z wypasionego merca do malucha :) Niby jedzie ale komfort nie ten...

Elektroniki nie ma co się bać, układ można zawsze wyłączyć a od elektrozaworów hydraulicznych w kombajnach tej klasy raczej nie ma ucieczki. Na pewno słabym punktem układu w hederze są pałąki, które z czasem się wycierają, zmieniają charakterystykę sprężystości i w końcu łamią, jeszcze gorsze są przymocowane do nich specjalne potencjometry, z czasem się zużywają (coś jak trzeszcząca regulacja głośności w starych radiach) i układ może nie pracować dobrze a już na pewno nie przejdzie procesu kalibracji, jest na to bardzo czuły. Na moje oko taki potencjometr to ok. 3 sezony użytkowania.

Wybór należy do Ciebie. Jeśli 4,1m w tysiącach bizonów daje radę przy sztywnym układzie to pewnie przy 4,8 też się jakoś da ale komfort i jakość pracy w niesprzyjających warunkach to całkiem inna bajka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki kristofus ja mam problem bo został ostatni 1470 i nie ma on samopoziomowania a juz tych serii nie produkują a W jest droższa o 100 tys a czy samopoziomowanie da sie dokupic w sensie czy serwis domontuje czy tylko to jest montowane w produkcji seryjnej bo wydaje mi sie ze nie bo to juz inny gardziel itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    196

W hederze seri 600 masz poziomowanie, pisali wcześniej. Do serii 300 nieda sie zamontować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja wiem Tomek 90 ale heder to nie wszystko 616 R a 316 to tylko hedery .616R ma poziomowanie ja wiem ale nie zrozumiałes mnie czy jezeli kupie zwykły 316 a okaze sie ze h*jowo sie kosi i bede chciał zmienic na 616R czy sie da bo chyba to zalezy od podajnika pochyłego bo jest inny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kristofus    7

Przenośnik z hydraulicznie "gibaną" ramką to jedno, do tego hydraulika i elektrozawory tym sterujące, funkcja regulacji naciskowej wymaga akumulatora hydraulicznego, a do tego potrzebna jest jeszcze cała logika sterowania, odpowiednie połączenia w szybkosprzęgu, guziki do sterowania itd, itd... Krótko mówiąc kombajn musi mieć moim zdaniem konkretną opcję wyposażeniową wychodząc z fabryki (coś jak hillmaster czy autotrac) inaczej heder 600R możesz sobie co najwyżej powiesić na przenośniku choć i tego nie jestem pewien :) Nie sądzę aby dołożenie tego całego wyposażenia + heder to była korzystniejsza opcja niż dołożenie do "W" ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heniekii    1

1470 z hederem 316 ma tylko poziomowanie wzdluzne a czujnik wysokosci jest na gardzieli bo ten heder nie ma palakow,jak nie masz gorek to wystarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Arek3125
      Witam wszystkich AgroFotowiczów.
       
       
      Przenoszę do "Zielonkowe"
    • Przez danielhaker
      Mam na sprzedaż trochę gadżetów John Deere. Wszelkie info na PW
      Pasek 80zł

       
      Długopisy 10zł/szt


       
      Tablica/szyld metalowy 65zł

       
      Smycz 10zł

       
      Brelok/zawieszka 10zł

       
      Czapka 65zł


       
      Zawieszka do kluczyków 10zł

    • Przez artur04c
      Witam, potrzebuję schematu bezpieczników i przekaźników do Ariona 640 w Cebis, podejrzewam, że do 620 630 będzie podobna instalacja. Głównie chodzi mi o światła, ale wypadało by resztę również poznać co do czego
    • Przez BaRtEk7710
      Witam koledzy Planuję w tym roku zmienić rekorda na claasa mege 204 5.1 m heder .Zwracam się z prośbą o wypowiedź na temat tego kombajnu jak się sprawuje , ile jest w stanie skosić w godzinę , jak się ma z serwisem czy jest drogi  w utrzymaniu ?Poprostu wszystko co wiecie o nim 
    • Przez AnnaKrl
      Witam.
      Chciałabym prosić Was o pomoc w ocenie oferty jaką mi przedstawiono i dowiedzieć się jakie ceny udało się Wam osiągnąć za podobne oferty po negocjacjach oraz na co warto zwrócić uwagę podczas negocjacji.
      Na wstępie chciałabym scharakteryzować co wpłynęło na dobranie parametrów ciągników przedstawionych w ofertach. Rozważany ciągnik będzie pracował na 120 ha (docelowo w przyszłości 140 ha) gleby klasy IVb i IVa ze sporadycznymi kawałkami klasy III jako ciągnik do orki i siewu agregatem. Przez ostatnie dwa lata sezon żniwny jest niezwykle ulewny w mojej okolicy i ciężko jest wykrzesać więcej niż 6 dni pod rząd bez deszczu i posiadany ciągnik w takich warunkach zaczyna sobie nie radzić a nic nie zapowiada by w kolejnych latach pogoda miała się jakoś znacząco poprawić.
      Pierwsze ceny "katalogowe" które mi zaoferowano za opisane poniżej ciągniki mają rozpiętość od 390 000 do 406 000 netto.
      New Holland T7.250 : przekładnia Full PowerShift eco 40km/h (19 X 6), tylny WOM 540E/1000 sterowany mechanicznie, podłokietnik SideWinder II, przednia oś 4 klasy amortyzowana, pompa hydrauliczna 150 l/min CCLS, joystick EHR z 3 przyciskami, 4 pary zaworów mechanicznych, automatyczne stabilizatory tylnego TUZ, przedni TUZ podłączany pod zawory środkowe, radio z bluetooth, mechaniczna amortyzacja kabiny, manualna klimatyzacja, lusterka wsteczne mechaniczne, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      Case Puma 200 Multicontroller: przekładnia Full PowerShift 40 km/h (18 X 6), WOM 540/540E/1000/1000E sterowany elektronicznie, oś przednia z aktywnym układem zawieszenia, układ pneumatycznych hamulców przyczep, pompa hydrauliczna 150 l/min CCLS, 4 pary zaworów sterowanych EHR, przedni TUZ zasilany z tylnego zaworu hydrauliki, automatyczne stabilizatory tylnego TUZ, mechaniczna amortyzacja kabiny, pneumatyczny fotel operatora, klimatyzacja manualna, radio, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, monitor AFS 700, "kogut".
      Massey Ferguson 7722: przekładnia Dyna-6 (24 X 24) 40 km/h ECO + hydrauliczna przekładnia nawrotna, WOM 540/540E/1000, oś przednia amortyzowana, mechanicznie amortyzowana kabina, układ pneumatycznych hamulców przyczep, dźwignia zmiany biegów "T", 2 pary zaworów EHR + 2 pary mechaniczne, manualna klimatyzacja, pompa hydrauliczna 110 l/min LS, radio, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, pneumatyczny fotel operatora, "kogut".
      Claas Axion 820: przekładnia Hexashift 40 km/h, 2 pary zaworów sterowanych EHR + 1 para mechanicznie, WOM 540/540E/1000, amortyzowana oś przednia, mechanicznie amortyzowana kabina, układ pneumatycznych hamulców przyczep, CEBIS, manualna klimatyzacja, pompa hydrauliczna 150 l/min LS, aktywna regulacja poślizgu tylnego podnośnika, przedni TUZ, TELEMATICS na rok, ogumienie 710 tył i 600 przód, pneumatyczny fotel operatora, "kogut".
      Valtra T214: przekładnia Versu 40 km/h (30 X 30), WOM 540/540E/1000, 4 pary zaworów sterowanych EHR, pompa hydrauliczna 160 l/min LS, tylny podnośnik z kontrolą poślizgu, układ pneumatycznych hamulców przyczep, Valtra SmartTouch, manualna klimatyzacja, podgrzewania bloku silnika, amortyzowana oś przednia, mechaniczna mortyzacja kabiny, przedni TUZ, radio, pneumatyczny fotel operatora z podgrzewaniem, wycieraczka przedniej szyby 270 stopni, przednie błotniki dynamiczne, złącze ISOBUS, automatyczne stabilizatory tylnego podnośnika, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      John Deere 6215R: przekładnia Direct Drive, WOM 540/540E/1000, 4 pary zaworów SCV, pompa hydrauliczna 155 l/min LS, tylny podnośnik z kontrolą poślizgu, radio, złącze ISOBUS, amortyzowana oś przednia, amortyzowana kabina, pneumatyczny fotel operatora, przedni TUZ sterowany przez tylni zawór SCV, układ pneumatycznych hamulców przyczep, manualna klimatyzacja, automatyczne stabilizatory tylnego podnośnika, przednie błotniki dynamiczne, konsola CommandArm, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      Deutz-Fahr 6215: przekładnia RCShift 40 km/h (30 X 15), WOM 540/540E/1000/1000E, 4 pary zaworów, pompa hydrauliczna 160 l/min LS, tylny podnośnik z kontrolą poślizgu, złącze ISOBUS, radio, automatyczne stabilizatory tylnego podnośnika, przedni TUZ, joystick wielofunkcyjny, terminal iMonitor2, amortyzowana oś przednia, mechaniczna amortyzacja kabiny, manualna klimatyzacja, układ pneumatycznych hamulców przyczep, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      Interesuje mnie wasze zdanie na temat tych ciągników (w szczególności ich posiadaczy i ludzi którzy mieli je na testach), jaką ostateczną cenę udało Wam się wynegocjować za te ciągniki, czy zdarzyły się Wam jakieś poważniejsze awarie? Jeżeli byście mieli (miały) kupować jeszcze raz to czy wybralibyście (wybrałybyście) tak samo czy może Wasz wybór padłby na inną maszynę? Muszę przyznać, że mam pewne obawy przed ciągnikami, które mają zamontowane zarówno AdBlue, DPF i EGR.
×