Zaloguj się, aby obserwować  
kotlet20

Belarus 952.4

Polecane posty

kotlet20    0

Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie załączania przedniego napędu w Belarusie. Mianowicie czy u Was dźwignia od załączania porusza się lekko czy stawia mocny opór?? U mnie chodzi strasznie ciężko i często musze często "wbijać" napęd na jakimś biegu. Jak to u Was wygląda?? I drugie pytanie odnośnie blokowanie TUZa do transportu. Jest taka mozliwosć w tym modelu bo w instrukcji jest pokazana dźwignia służąca do tego której u mnie nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

pod dzwignia masz taka gumke osłaniajaca ten precik co idzie do przystawki ...strzykawka oleju tam w pusc i rozruszaj...i bedzie jak noweczka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

U mnie z początku włączanie napędu ciężko chodziło aż w końcu stanęło całkowicie, to cały ten mechanizm załączania napędu rozebrałem, wyczyściłem na lustro jak mówili forumowicze i przesmarowałem, teraz chodzi dużo lepiej jak nowy, można włączać i wyłączać 1 palcem, praktycznie w każdym momencie.

 

Co do blokowania TUZa jeśli masz monoblok to takiego czegoś nie ma.

 

Ogólnie odpowiedzi na twoje pytania już są wystarczyło trochę poszukać.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Ja rozumiem ale wolałem wtedy zrobić to od zera, nie znając jeszcze o co dokładnie w tym chodzi, tym bardziej zwracając uwagę na upierdliwość przypadłości, teraz pewnie bym tylko oleju zapodał ;)


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotlet20    0

Przesmarowalem i działa jak nowe tak więc dziękuję za pomoc:) Na pewno odpowiedzi na moje pytania już są gdzieś zawarte, niestety prześledzenie wszystkich tematów zajeło by mi pół życia (a trafienie na to czego szukam to kwestia szcześcia). Jestem nowy na tym forum wiec prosze o wyrozumiałość. pozdrawiam

 

 

No i co z tego, że szukanie zajęłoby dużo czasu? I to, że jesteś nowy też w niczym Cię nie usprawiedliwia. Wiesz w ogóle o tym, że zakładanie tematów zbliżonych do już istniejących jest zabronione? Proponuję dokładnie zapoznać się z regulaminem tego forum, żeby później nie było pretensji jak dostaniesz ostrzeżenie.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotlet20    0

Jak u Was wygląda sterowanie TUZem?? Chodzi mi o podnoszenie dźwignią siłową. pociągniecie ją do miejsca w którym unosi to sama odskakuje jak się ją puści czy trzeba ją lekko cofnąć??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Ogólnie to tak nic nigdzie nie odskakuje ani nie trzeba cofać:

1.prawa od szyby to regulacja pozycyjna, jak ustawisz dźwignię tak ci podniesie TUZ, ale tak do połowy nie więcej z tego co zauważyłem.

2.lewa od siedzenia to regulacja siłowa, tu też jest tak samo jak się ustawi to tak ci będzie głęboko np, pług rył w ziemi, im większa siła pukania/ściskania w łącznik centralny tym pług będzie szedł płycej czyli wyżej.

 

Jeśli źle napisałem to niech mnie ktoś poprawi, a w ogóle to jak Wy czyli Ci co macie monoblok ustawiacie dźwignie TUZ do orki??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotlet20    0

No pytam dlatego że np. przy oraniu używam dźwigni pozycyjnej (ustawiam sobie stałą głębokość pracy), a na uwrociach do podnoszenia używam siłowej i już kilka razy zgapiłem się i pogiąłem uchwyt od cięgła. Dźwignie od regulacji siłowej trzeba maksymalnie pociącnąć w tył żeby zaczął unosić i lekko cofnać aby zatrzymać w danej pozycji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Ja ten uchwyt dawno odjąłem bo tak to by go już nie było i założyłem zwykły łańcuszek z haczykiem, który jest sto razy lepszy, co do tej lewej dźwigni od siłowej to racja, precyzji w niej jest całkowity brak.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez the1mati1
      Witam. Otóż mam problem z rozrusznikiem przy Belarusie 820, rocznik 2011, rozrusznik jakiś szmelc białoruski siedzi tu od nowości. Otóż już drugi raz mi zblokowało bendiks. Ciągnik normalnie odpalany i gaszony, aż za którymś razem próbuję przekręcić kluczyk a tu słychać że tylko cewka wysunęła bendiks i żądnej reakcji. Wyciągnąłem rozrusznik a tu zblokowany bendiks, wysunięty i nie wrócił na swoje miejsce i nie da się go przekrecić. Z drugiej strony tam gdzie szczotkotrzymacz, rozsadziło całą obydowę i delikatnie przesuneło wirnik do tyłu. Jakieś dwa tygodnie temu podobna sytuacja, ale wymieniłem bendiks ( bo były delikatnie scięte frezy) , poskladałem to jakoś, też wysunłeo bendiks i go nie cofnęło i rozsadziło delikatnie obudowe, ale udało sie złożyć. W czym może być przyczyna że tak sie dzieję? Z cewką powinno byc raczej wszystko w porządku bo wymnieniana wiosną. GDzie szukać przyczyny?
    • Przez Llukas123
      Witam wszystkich
      Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu w Belerus-ie 920... Dokladnie rzecz biorac jakims cudem olej z układu hydrualicznego przedostaje sie do skrzyni biegow... Czy ktos z forum mial styczność z taka awaria ?? Bylem u paru znajomych rolnikow, ale kazdy mowil co innego...jeden z nich  stwierdzil ze to wina pompy hydraulicznej 
      Jak myslicie .. Pozdrawiam 
    • Przez toobek
      Witam szanownych kolegów. Mamy taki problem z kuzynem. Posiada on BELARUSA 952 i gdy naciśnie przycisk do grzania świecy płomieniowej to załącza się również rozrusznik. Nie zawsze się tak dzieje, powiedzmy raz na 5 naciśnięć. Rozebraliśmy deskę rozdzielczą, wszystkie wiązki. Przekaźnik od świecy działa prawidłowo świeca grzeje, ale czasami również odpala. Może ktoś się orientuje gdzie szukać przyczyny, albo miał ktoś taki problem? Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam !!
    • Przez grodzioman
      Panowie ratujcie. Potrzebuję opis bądź zdjęcie jak podłączyć przewody do stacyjki do Belarusa 920 2007r. Wypadła mi stacyjka podczas wymiany i rozłączyły się przewody.  Stacyjka nowego typu, nie moge się połapać który był gdzie. Sprawa dość pilna bo zostałem bez tura przy bydle. 😒
    • Przez potok
      Czy jest możliwe zamontowanie wysprzęglika i pompki od innego ciągnika aby praca sprzęgła była bardziej wygodna.
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj