Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

LTZ55a    106

Grzałka, a u mnie, żeby odpalił od razu, to podczas kręcenia rozrusznikiem zakrywam wlot filtru powietrza ręką i stopniowo wpuszczam powietrze.

Pali na dotknięcie.


I żadnych spray'ów :)


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    224

A nie masz klapy od gaszenia silnika, że musisz ręką zastawiać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    106

Chyba nie.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

himen    10

Ja u siebie też mam grzałke wystarczy poł godziny i ładnie pali no i podstawa to sprawna pompa, wtryski i dobry aku. i żadna zima mu nie straszna.


Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer15555    84

Ja mam opalarke 2000w, wykręciłem świece i tam przygładam wsiadam do ciągnika i pali bez problemu ( akumulator 2 letni 12v 120ah ) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    224

Chyba nie.

Bo Ty masz LTZ ta. Teraz dopiero zauważyłem.

To u Ciebie jest odprężnik jak w T25. Nie używasz go przy odpalaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1038

Ja mogę się wypowiedzieć dlatego ze ruska muszę odpalić 4 razy w tyg nie zależnie od warunków, 

http://allegro.pl/agro-mar-grzalka-podgrzewacz-bloku-mtz-pronar-82sa-i6625519185.html

 

Grzałka do płynu najlepsze co może być mój mtz przy 0 stopni ma problemy kręci pół godziny, a tak pali na dotyk przy  - 18 no bo silnik podgrzany do 30stopni 

grzałka ma 2000wat także nieźle grzeje, 

 

https://www.e-kupiec.com.pl/programator-czasowy-manualny-timer-zegar-24h-ek.html

 

Ustawiam sobie na tym programatorze 4:30 i przychodze sobie o 5:00 rano silnik ciepły jak latem i startuje na dotyk, rozrusznik mam AGH takie małe dziadostwo za 300 zł i odpala z jednego akumulatora 120 ah

w zeszłym roku miałem rozrusznik bosha na 24v odpalanie oczywiście rozrusznik mi się spalił miałem przekaźnik założony później jeden akumulator był tylko doładowany kombinacje nie z tej ziemi wywaliłem to wszystko w h*j 

Także dziele się moim doświadczeniem chłopaki, ja bym niczego innego nie kombinował :D także pozdrwiam :D

Witam  gdzie jest wmontowana moze masz foto bede wdzieczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jan94    6

Grzałka gdzie  jest montowana? Na bloku z lewej strony nad rozrusznikiem jest miejsce na nią widać charakterystyczne otwory ułożone w trójkąt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    106

LTZ-a miałem, teraz jest poczciwa emtezecina. :)


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    106

Zdjęcia grzałki nie ma sensu robić. Musi być zamontowana nad rozrusznikiem zamiast korka - zaślepki w górnej części bloku.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Panowie macie jakiś pomysł dla czego jeden disel ( zetor 16145) jak jest mróz powyżej 5 stopni słabo kręci ( nowe aku ) wszystko jest chyba dobrze ( oczywiście spręż silnika słaby)   a inny przy minus 15 kręci  prawie normalnie ( c360  czy nowsze disle)  Mam na mysli to że np jak jest -8 to nie ma szans odpalić bez grzania silnika  tak słabo kręci a jak jest z -3 to kręci ze 3 razy lepiej  normalnie bym powiedział a jak jest większy mróz to tak jakby aku były kijowe , materiały gdzieś złe i mróz go ściska czy co?? 9wiem że to temat o mtz ale tak się pytam


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego zimno niska temperatura robią swoje. Z jednej strony większe opory poprzez stężałe oleje i płyny. A z drugiej kurczliwość metalu. Do tego dochodzi zużycie silnika (w mniejszym lub większym stopniu) i gotowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1455

6 cylindrów trudniej przekręcić niż 4, to dwie dodatkowe panewki i tłoki. Poza tym - jaki olej tu i tu ?

w 16145 masz układ przełączania 12/24V do rozruchu, może tam coś szwankuje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Ja wiem , nie pytam się dla czego jak jest zimno to słabjej kręcą tylko się pytam dla czego np jak jest minus 3 to rozrusznik buja silnikiem 200 obrotów na minute a jak jest minus 8 to z 50 obrotów nie robi ? A drugi  przy -3   200 obr a przy minus 15  150 obr ??? Dla czego jest tak duża różnica ? Jaka może być tego przyczyna 


Jeśli chodzi o elektryke to uważam że tam nie  nic do szukania , albo by kręcił albo nie a przynajmniej nie było by tak dużej różnicy , 


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    807

Stan techniczny silnika, aku, rozrusznika, olej, regulacja.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Olej w 16stce  rzadszy 


aku na próbe wyjołem na noc i zaniosłem do domciu , minimalnie lepiej minimalnie , aku są dobre .


hmm regulacja ... mi nie chodzi o to że nie może złapać > to inna broszka  mi chodzi o to że jest wielka różnica przy  prędkości obrotowej  jaką daje rozrusznik.. troszke cieplej i kręci tak że silnik chce rozerwać  a jak troszke zimniej ( 5 stopni zimniej ) to ledwo ledwo przekręci


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    807

To masz sam rozrusznik, kable, jakość połączeń. Musiał byś zmierzyć spadki napięcia i pewnie dało by to odpowiedz. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1455

Wyeliminować przekaźnik z układu, czyli na krótko akumulatory na 24V i krótkie przewody

U mnie w MTZ tez mi się wydawało, że akumulator słaby albo masa nie łączy. A wadliwy okazał się stojan w rozruszniku - czasem dostawał przebicia do masy i nie chcał kręcić albo bardzo wolno, zwłaszcza w zimie gdy opory większe.

Duży mróz może powodować kondensację wilgoci w postaci kryształków , a rozrusznik szybko się nagrzewa i sobie woda  spływa gdzie chce.

A w jakim stanie rozrusznik ? Ma przekładnię ? Może smar "sto" przy takiej temperaturze ?

Weź pod uwagę, że kręcisz tez układem hydraulicznym, a tam olej może się po prostu bardzo zagęścić przy tej temperaturze.

Jak to wszystko pozbierać do kupy, to będzie wolniej kręcił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

pompe hydrauliczną wyłanczam , a rozrusznik jest starego typu tylko że osłonka zdjęta bo nie dało się jej założyć , zmieniłem cewke ze stycznikiem i tam takie ramie było i dotykało do uzwojenia drugiej cewki co bendixa czy jak to się tam nazywa wypycha i trzeba było podłozyć drucika tak żeby do góry troszke patrzyła ta cewka i jest ok , być może  szczotka któraś  zaśniedziała albo kable się poluzowały od szczotki , wogule to 12/24 to tak wymyślili jak by już nie mieli jak dokuczyć , normalnie instalacje 24 by zrobili i spokuj a nie tak nawet nie wiadomo jak podłączyć do ładowania  albo przy odpalaniu 


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    106

Z ostatniego postu rozumiem tylko jedno - rozrusznik prawdopodobnie nie jest w dobrej kondycji.

W mojej eMTeZecinie oryginał kręcił dobrze, potem trochę wolniej przy nowym nawet akumulatorze, aż po miesiącu tylko "poruszał" wałem.

Zamieniłem na mały i kręci przy -10, że aż miło posłuchać.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    363

mój mtz nie odpali jak jest silnik bardzo rozgrzany np w orce nagle zgaśnie, trzeba chwile poczekać chyba wał jest za bardzo spasowany bo na stary wał poszły nowe panweki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    106

To nie powinien być "bardziej spasowany" chyba. Prędzej by się zatarł wał niż miałby silnik gasnąć na ciepłym.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Komdziu506
      Witam wszystkich. Piszę do was bo mam problem z podnisnikiem w mtzcie:) Otóż ciągnik kupiony był z 6 lat temu i od momentu zakupu nie działa ani regolacja siłowa ani pozycyjna tzn. Podnosi tą dźwignią przy siedzeniu ale nie chce opuścić w regulatorze znienialem ręczni pozycje i nic nie dało. I mam do was pytanie czy rozdzielacz pod kierownicą może nie współpracować z tym regulatorem ponieważ był zmieniony na nowy zaeaz po zakupie ciągnika? Z góry dziękuję
    • Przez arni251
      Witam jak w temacie nie ładuje mi jednego aaku i pali sie ciągle kontrolka ładowania. Na oko wszystko jest w porządku mtz ma 4 lata i nic nie było grzebane w elektryce. Jak to sprawdziś co to może być???
    • Przez Narko
      Witam Wszystkich
      Temat poswiecony totalnej metamorfozie i remontowi JUMZA 6M.
      Jestem na etapie modyfikacji i kapitalnego remontu ciagnika.
      Cel jest prosty... zrobic z niego ciagnik,ktory spelni moje wymagania a praca nim sprawiala przyjemnosc.
      Na dzien dzisiejszy silnik jest po kapitalnym remoncie. Teraz hydraulika no i tu jest wielkie pole do popisu... rozdzielacz na linkach 7 sekcji ale teraz nie o tym. Pytan mam kilka do uzytkownikow Jumza w kwestii szczelnosci tylnego mostu. Zmieniajac  olej w przekladni glownej zauwazyliscie jakies zmiany w oleju, tzw. "mleko" ? Czy zauwazyliscie w oleju jakies zabrudzenia,ktore moglyby sie dostac np. przez okno rewizyjne ? Do czego zmierzam? Z racji duzej ilosci oleju w wannie przekladni glownej chcialbym go wykorzystac do zasilenia calej hydrauliki Jumza. Hydraulika to bedzie dosc mocna strona ciagnika,ktora bedzie dosc mocno eksploatowana wiec chcialbym zapobiec grzaniu sie oleju... stad pomysl by wykorzystac te kilkadziesiat litrow oleju w przekladni.
      Zmodyfikowales/usprawniles  swojego Jumza,pochwal sie i podyskutujmy o tym.
      Hejt czy stwierdzenia " po co ,to nie ma sensu, Jumz nigdy nie bedzie pelnowartosciowym ciagnikiem, sa lepsze i fajniejsze traktory,mogles wybrac inny ciagnik " sa mi zbedne... wiec sie nie wysilajcie i nie robcie mi smietnika w temacie.
      Fotki z remontu sa i beda kolejne ale nie teraz... a bedzie co ogladac
    • Przez darkowe1
      Witam dziś pracowałem jumzem dostał trochę po garach i zaczęło coś zegotac w okolicy docisku jak ścianę sprzęgło jest cicho jak puszczam sprzęgło i ciągnik stoi na wolnych obrotach rechocze tam jak w stawie 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj