Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marcinffff    198

można smiało montować na zewnatrz. Ja w farmtracu (silnik ford) właśnie na zewnatrz jest podgrzewacz, jeden przewód idzie do nagrzewnicy a drugi powrót z bloku tam gdzie płyn sie spuszcza. W zetorze mam w bloku ale dopieru tak po 5-8 latach grzania uszczelka troszke zaczyna przepuszczać....jedno i drugie równie super grzeje, mróz -25 , godzinke grzania i pali jak latem bez świec no i zdrowiej dla silnika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Biebrzak masz racje. Po co grzać płun w nagrzewnicy, zanim to przeleci do góry a z tamtąd w dół do silnika to trwa i wytraca po drodze ciepło. Montuj tam gdzie zaślepka. Przywal jej przez jakić pobijak, wegnie się troche do środka i wyjmiesz na zewnątrz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Potwierdzam,zaślepkę w bloku wybiłem bez problemu,z przykręceniem podgrzewacza też nie miałem problemów.Wczoraj u nas na podlasiu było w nocy -30 stopni,wystarczyło 40 min. grzania i mój MTZ 82 z 1990r.zapalił bez problemu.Grzałka ma moc 1800w i wbudowany termostat,dwa lata temu zapłaciłem za nią 180zł.W moim przypadku efektywność działania tego podgrzewacza bardzo podnosi orginalny pokrowiec na maskę i boki silnika,który był na wyposażeniu ciągnika.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Dzięki za konkretną odpowiedz. A oprócz zwarcia w świecy nie paliło się nic innego?

Co do podgrzewacza płynu chłodzącego to mi serwisant kiedyś tłumaczył żeby nie wsadzać go tam w blok gdzie ta zaślepka tylko lepiej wpiąć w przewód który idzie do nagrzewnicy w kabinie. Tak mówił, że jest najlepiej i najprosćiej. Z wywalaniem tej zaślepki mówił że potem problemy są z uszczelnieniem i dopasowaniem 3-ciej śruby, no i ciasno tam jest. Ja też myślę poważnie nad tym podgrzewaczem, dopytam się jak to jest z jego montażem na gwarancji.

Nie,zawsze wystarczyło wymienić tylko świecę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
barka    0

Tak tylko, że t-25 jest chłodzony powietrzem. W zime robie kilka motogodzin tylko, a na wiosne zawsze zmieniam olej w silnikach tak że nic sie nie powinno stać. Bardziej samostartem można zaszkodzić jak sie przesadzi troche wink.gif

Ja zawsze przed zimą wyminiam olej, filtr oleju i filtr paliwa.A czy ktoś pomyślał o wymianie tulejek rozrusznika ,bo jak kręci to po co ? A jak przestanie kręcić rozrusznik to koszt naprawy jest dużo większy od ceny tulejek.Przy okazji można obejrzeć szczotki rozrusznika , bo za krótkie lubią się zawieszać.Sprawdzenie gęstości elektrolitu areometrem , jest tanim sposobem na poznanie stanu każdej celi akumulatora.Gęsty olej nie ułatwia rozruchu zimą .Zużyte panewki też słychać czasem przy porannym rozruchu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konczyna    2

Witam też posiadam Mtz od marca tamtego roku:0

Ja paliłem przy mrozie -15 stopni swiecę podgrzałem i aby raz obrucił i zapalił:)

Jak bym miał kamerę to mym wam pokazał muszę sobie zrobić prezent:)

POZDRO:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JAREK6    0

Gratulacje mój ma problem już na jesieni a powiem szczerze zamontowałem mu grzałkę w misce olejowej coś dało ale w zimie nie daje rady. Najlepszy sposób to odpalanie na pociąg pali zawsze oczywiście jeśli zapali drugi traktor. Powiem jedno ten typ tak ma i nic nie poradzisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Witam. Wie ktoś może przy jakich obrotach silnika Mtz uzyskuje 540 obr. na WOM-mie?? Dodam, że Mtz jest z 86 roku.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

540 womu przy 2079 silnika o 1000 womu przy 2300 silnika


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebaskorpio    3

witam, czy ktoś wie czemu w Belarusie 952.3 kontrolka świec żarowych nie zapala się po przekręceniu kluczyka tylko po chwili ok 20s od przekręcenia kluczyka zaczyna migać i nawet po zapaleniu jeszcze miga przez ok 1 min. Pali dobrze ale wcześniej kontrolka zapalała się po przekręceniu kluczyka świeciła ok. 20s następnie zaczynała migać dając sygnał do odpalenia ciągnika, jak zapalił to przestawała migać. Może ktoś się z tym spotkał? Mam nowy ciągnik i chciałbym aby było dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jak ciągnik jest nowy to masz zapewne do niego instrukcje. Nic w niej nie pisze?

Zgaduje, że masz spalona świecę i kontrolka cię o tym informuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebaskorpio    3

Mam instrukcje obsługi ale tam nie ma o tym nic. Jest tylko procedura odpalania czyli najpierw dioda ma świecić a jak zacznie migać to znaczy żeby odpalać. Co do świecy to także to podejrzewam i nawet wczoraj miałem sprawdzić ale czasu mi zabrakło. Ogólnie pali nieźle, ale w nowym ciągniku może to normalne że bez 1 świecy pali dobrze. Jeśli się uda to sprawdzę jutro i napisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebaskorpio    3

Dziś sprawdziłem i okazało się że jedna ze świec żarowych robi zwarcie i pali bezpiecznik. Tylko że są dwa bezpieczniki jeden od pierwszych dwóch świec a drugi od pozostałych dwóch i do jednej pary idzie jeszcze kabel do kontrolki (właśnie od tej pary świeca się zepsuła). Ciekawe, że gdyby tylko druga para nie działała to kontrolka pokazywałaby że wszystko dziła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymon17    1

Witam.

Moja mtz82 też ciężko odpalała. Mój nie ma świec żarowych. Walczyłem z tym 3 lata.

Na początku wymieniłem alternator na taki z wbudowanym regulatorem (od opla astry pasował), a nie potrzebne kable wyrzuciłem. Następnie poprawiłem kabel masy (drugim kablem) grzałkę w bloku, rozrusznik szybkoobrotowy. Jeden akumulator nowy kupiłem od bizona pasował. Wyłącznik masy wymieniłem na inny i nadal to samo. Za każdym razem musiałem dostawiać rozruch żeby odpalił aż gniazdko 230V spaliło i

"es" wysadziło nawet świece od Fendta wstawiłem. Ciężko i wolno kręcił a czasami podczas jazdy jak zgasł to wcale nie chciał przekręcić. Stacyjkę wymieniłem.

Powiedziałem sobie że kupię całą instalację od 60-ki jak będę zmuszony i wstawię do mtz.

Więc na początek kupiłem grube kable(komplet) od rozrusznika od c-360 zrobiłem skrzynkę do akumulatora pod schodami gdzie się wchodzi do kabiny. Połączyłem + z rozrsznikiem a - z śrubą która się przykręca rozrusznik i jak ręką odjął wszytko na krótkich kablach. Pomogło.

Teraz pali na dotyk tak jak moja c-360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Mi tam świetnie odpala zimą nie było jeszcze problemu żeby nie odpalił a wszystko to zależy od zadbanego ciągnika i kontrolowanie go stale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4
Napisano (edytowany)

Popieram kolegę :) Mi również pronar w zimę dobrze pali (posiada grzałkę), niektórzy mówią, że nie spełnia ona swojej roli ale u mnie w zeszłą zimę było -25stopni i 1h grzania i maszyna gra B) ( dodam, że nie ładowałem aku i nie używałem świecy ani samostartu podczas rozruchu).

Edytowano przez Luc826421

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel121    7

mój ciężko odpala ;// ale nie mam problemu żebym musiał akumulator lub coś ładować. tak jak koledzy mówią w mtz dużą role grają świece żarowe ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Powiem krótko z posiadanych 4 ciągników gospodarstwie to MTZ zapala najcieżej. Najprędzej zapale zetora 5211, fakt że przy mrozach ponad 20 stopni trza z 30-45 min grzac ale zapala od strzała. w MTZ załatwiłem juz 2 rozruszniki z czego jeden był zwykły a drugi planetarny już ledwie zipie. teraz nawet zastanawiam sie nad założeniem rozruchu na 24 wymiana aku i wstawieniem mocniejszego 24 watowego rozrusznika. Ale czy to coś pomoże????


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

@Krystian86 zamontuj grzałkę, ja mam w pronarze akumulatory od nowości ( 8lat, 2x12v ) i nawet mimo, że są słabe to do minus 10. stopni odpalę go tylko przy użyciu świecy płomieniowej, ale teraz jak mam grzałkę to go już nie forsuję i nawet przy 0 st. podłączam ją do sieci na 20min. Pozdrawiam.

Edytowano przez Luc826421

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Zastanawiam sie czy u mnie ie bedzie winny rozrusznik?? Ponieważ chciałem sprawdzić czy nie mam padnietych akumulatorów i podłączyłem jeden od Claasa (12 175AH) to ledwie, że kręcił, a w kombajnie kreci bez problemu. Wiem, że grzałka ułatwia rozruch ale on ma ciężko zapalić przy ok 10 stopniach.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

A może coś dolega układowi paliwowemu? Mój oryginalny rozrusznik 24V kręci wolno ale ten typ tak ma, w Zetorze mam szybkoobrotowy to kręci jak szalony. Najlepiej to wykręć rozrusznik, może wystarczy go tylko przeczyścić :) bo sąsiad ma szybkoobrotowy w traktorze i pomogło czyszczenie jak słabo kręcił.

Edytowano przez Luc826421

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Układ paliwowy jest ok. Wydaje mi się jakby ten rozrusznik się stawiał. trzeba będzie go wyjąć i zobaczyć co i jak. Koledzy mam pytanie czy ktos z was ma zamontowany u siebie rozrusznik marki JUBANA???? Jeśli tak to jak się sprawuje???? Oraz moje kolejne pytanko czy warto kupować rozrusznik 24 VAT, czy wystarczy tylko zamontować przekaźnik na 24 a rozrusznik zostawić na 12Vat??? Z tego co widzę rozruszniki na 24 v są mocniejsze i maja lepszy moment obrotowy.

Edytowano przez Krystian86

Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj