Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

kemotke    1

Ja mam duży rozrusznik, po wymianie tulejek, nowe akumulatory, sprawną świece i zapala przy mrozie nawet ok -10 bez większych problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, mam pytanie czy jeden akumulator 12v 180ah (taki jak do bizona) i rozrusznik szybkoobrotowy wystarczy do rozruchu w zime mtz-ta? Czy moze lespzy byłby 210ah tylko ze on będzie o koło 300zł droższy. A i czy alternator da rade taki akumulator naładować??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

przy 180 to mi na starym rozruszniku palił tylko że oprócz podgrzania to dla rozkręcenia silnka zaciągałem hamulec górski. A odkąd mam szybkoobrotowy to ten rozrusznik czuć że ma siłę do kręcenia i 180 spokojnie starcza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaml61    1

przy 180 to mi na starym rozruszniku palił tylko że oprócz podgrzania to dla rozkręcenia silnka zaciągałem hamulec górski. A odkąd mam szybkoobrotowy to ten rozrusznik czuć że ma siłę do kręcenia i 180 spokojnie starcza

mój na 175 ah i małym rozruszniku do -10 pali ,stoi pod chmurom ,świeca odprężnik i dobry olej do niskich teperatur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ892    1

przy odpalaniu mtz rozruch 24v w rozruszniku strzela jak by mu brakowało siły kręcić co może być przyczyną?


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ladaci1025    0

witam nie bede zakladal nowego tematu bo tu jest o odpalaniu mtz-a. Mam belarusa z 94r i mam problem z odpaleniem zima. akumulatory nowe,rozrusznik szybko obrotowy, przelany wrzaca woda, olej tez podgrzany podgrzewam swiece i pale a on z tlumika ani dymku przez 5 obrotow i jak krece obroty rozrusznika spadaja. I nie wiem co jest? instalacja zla czy kompresj nie ma doradcie mi cos. dziekuje za odpowiedzi i pozdrawaim:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

@ladaci1025 coś masz z układem paliwowym jak nawet dymka nie puści przy kręceniu. Po przelaniu ciepłą wodą, nowymi aku i rozrusznikiem nie ma prawa nie odpalić. Sprawdz filtry, później przewody czy drożne są jak wszystko ok to zobacz pompę wtryskową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c4011ursus    0

Ja mam podobnie jak u kolegi ladaci1025, ale nie przelewam ciepłą wodą. Ciągnik jest mało używany. Można spróbować przeczyścić filtry. Przewody u mnie są drożne, a te igelitowe były wymieniane niedawno na nowe. Pompa hydrauliczna wyłączona. Nie wiadomo w czym problem, że on nie pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaml61    1

przed odpaleniem nabij ciśnienia ręczną pompom ,jak zapali to zasilanie do przejrzenia ,morze cofać sie paliwo,jak nie odezwie się zacznij od sprawdzenia wtrysków musisz wymontować , jak nie masz pompy do sprawdzania ,wtrysk przykręć do rurki zakręc rozrusznikiem ma byc mgiełka jak nie bedzie końcówki do wymiany .Jak wymontujesz wtryski załatw stary wtrysk ,wywal środek zaślep rórke zasilającą na górę po przelewie manometr do 30 at i masz przyrząd do sprawdzenia ciśnienia w cylindrach , wartość ciśnieni musisz sobie znależć zazwyczaj 18 do 30 ,poniżej 18 silnik do remont ,jak mocno nie dymi z odmy ,głowic do sprawdzenia ,jak dymi dół

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

Gdzieś kiedyś czytałem że na alternatorze zmienia się prace na "zime" jak to się robi? I co to poprawia? Ładowanie??


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Masz śrubkę na śrubokręt kręcisz w pozycję ruskie Z lub L Masz ją z tyłu altka. U siebie nie sprawdzałem ale chyba większe ładowanie daje na aku w pozycji zima


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

Mam pytanie skierowane do właścicieli Mtz-ów i nie tylko czy przy ujemnej temperaturze macie problemy z uruchomieniem silnika bo podobno ruskie ciężko odpalają zimą chyba że ktoś ma rozrusznik ''planetarny'' to jest dużo łatwiej ja swojego mam na tym fabrycznym i mam go dopiero od lutego czekam na wasze wypowiedzi Pozdrawiam

witam ja mam zalozona grzałkie od zetora od strony rozrusznika ,a zeby pasowało to zastosowalem kolanko c,o przyspawalem do niego trzy płaskowniki żeby go przykrecic do bloku i teraz nawet przy -20.c zapala jak lato wystarczy podłączyc na pół.godziny do pradu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

wkręciłem tą śrubkę w alternatorze i napięcie ładowanie wzorso o jakieś 0,5-1 volt także jest dobrze ;)


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KacperMTZ10    0

Ja mam MTZ 82 i zimą pali na strzał :D czasami przy bardzo duzej ujemnej temperaturze nie chce palic :D aa tak to jest git :D Pozdrawiam


MTZ 82 + UNIA Combi 3,7 = Dobrze uprawione pole :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

Ja mam 2 MTZ pierwszy ma odpalanie na 12V i rozrusznik planetarny a drugi 24V i rozrusznik orginalny do -5 stopni 12V nowy akumulator i juz nie odpala a drugi mtz może być nawet -30 i pali na dotyk więc ja stawiam na 24V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej207    0

dobry sposób to wykręcić świecę płomieniową i dać ogień z palnika gazowego odpala bez problemu

Edytowano przez andrzej207

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

nie chce zakladac nowego tematu wiec pytam tutaj.

przy odpalaniu mojego mtz 82 w bardzo niskich temperaturach (ok -10) zauwazylem ze zaraz po tym jak zapali wyleci z tlumika(laczenia kolanka z tlumikiem) cos czarnego olej albo ropa. mieliscie moze taki przypadek? jak juz chodzi nic nie wylatuje i wszystko jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

Witam mam takie pytanie co zrobic zeby klemy na akumulatorach nie sniedzialy jest jakis sposob na to dzisiaj chcialem odpalic mtz a tu lipa przeczyscilem klemy jedna wymienilem i odpalil od strzala po staniu miesiac bez ruchu a tak zanik pradu ze nawet rozrusznik nie zakrecil prosze o rade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Kulejący układ ładowania i słabe akumulatory są powodem korozji na klemach. Porządnie wyczyścić skręcić i zabezpieczyć wazeliną techniczna. Do tego dopilnować dobrego naładowania akumulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj