Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

Bolo77    0

chłopaki powiedzcie co może być przyczyną takich sytuacji:

1 Silnik bierze olej

2, wariuje mi czujnik temp, wody.  ledwo zapale ciągnik i ruszę pokazuje temp 120 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

1. Pierścienie zużyte. Uszczelnić też wycieki, bo też może sporo odejść. Dużo bierze?

2. Problem z czujnikiem, o ile po chwili wchodzi na 120 a nie od razu.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0

Nie powiem dokladnie ile bierze bo mam go od niedawna ale zauważyłem ze sporo go ubyło. Bardzo kopci przy odpalaniu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Jak kopci na biało przy odpalaniu to mogą być prowadnice zaworów do roboty ale mogą też wtryski lać . Mój zaczął sporo podpijać oleju to się okazało, że pierścionek był pęknięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
15 godzin temu, mani51 napisał:

Jak kopci na biało przy odpalaniu to mogą być prowadnice zaworów do roboty ale mogą też wtryski lać . Mój zaczął sporo podpijać oleju to się okazało, że pierścionek był pęknięty.

Nie koniecznie.  Jeśli powietrze w cylindrze po sprężeniu ma zbyt niską temperaturę by zapaliło się od niego  wtryśnięte paliwo to zamieni się ono w parę. A jaki para ma kolor już wiemy.  Wystarczy powąchać wyziew z komina i zakładam że będzie cuchnęło ropą.

  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

czujnik temperatury moze wariować  z powodu braku masy ,sprawdz wszystkie połączenia ,u mnie tak bylo  ze jak włączyłem światła to z 90 podskoczył na max

jeszcze zimy nie ma ale przy -7 mój technol od strzała bez grzania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0

Panowie jak powinno sie podlaczyc przyczepe z kiprem bo próbowałem dziś  kilka razy ale bez rezultatu 

Edytowano przez Bolo77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No jak... przykręcasz do dowolnego złącza a potem kierujesz na nie olej dźwignią za nie odpowiedzialną.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Czy nie ma innego tematu żeby zadawać takie pytania?

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Wystarczy spytać tatę.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Jak kręcicie w zimę i mówicie że słabo pali,  to macie sprawną świece płomieniową? jak mi słabo palił a dałem kopcia (świeca niesprawna) to dużo lżej palił ,, chodzi mi oto czy używacie jej podczas rozruchu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtrac8244    441

Propo świecy płomieniowej co właściwie lać do tego zbiorniczka naftę czy ropę? Nie wiem wiec pytam bo pasuje to sprawdzić. Nie chce ładować dość często samostartu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Trza odcinać dopływ powietrza umiejętnie i musi zagadać. A do tego grzałka płynu to trach i chodzi. Ja płomieniowej nigdy nie używałem, bo mam zbiorniczek dziurawy.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Lek naftę, bardzo fajnie się zapala. A korzystając z okazji, zauważyłem w kilku MTZ że mają problem z dawką rozruchową, rozrusznik musi pokręcić kilka sekund nawet latem na ciepłym. Pompy po regeneracji, także wszystko powinno być super. Jak się da gaz w samą podłogę, to zapali prędzej, to co tu mówić o zapaleniu w -15 jak ropy nie dostaje. Jednego mamy z pompą fabrycznie nową CCCP to on wystarczy że raz obróci i już pali.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderX    522

Jeszcze trza wiedzieć że silniki MTZ z turbiną o mocy 90-95 KM mają sprężanie 1 :15 i dlatego są bardzo trwałe ale coś za coś  w minisowych temperaturach Trza umieć je umiejętnie uruchomić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CowBoy    0
Jeśli nie musisz często odpalać polecam wykręcenie świecy płomieniowej i przystawienie opalarki elektrycznej. Odpala bez problemu. Jeśli masz opalarkę już w domu to koszt jest zerowy dodatkowy Plus jest taki że możesz w ten sposób odpalać Prawie każdy ciągnik, minusem jest to że do odpalania potrzebne są dwie osoby. a i opalarka przyda się latem do rozpalenia grilla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Z  waszych odpowiedzi wynika że tylko jeden kolega korzysta ze świecy płomieniowej,  ja za montuje oryginał i wieje nafte bo chyba to  paliwo powinno być zalane 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
1 godzinę temu, seweryn20 napisał:

Co jeden to lepszy...........

Bo każdy MTZ inny.

Ja wspomagam się świecą tak od 0 do 10°C. Powyżej raczej pali bez problemu a poniżej wolę załączyć grzałkę bo niby zapali na świecy ale albo złapie albo nie.  Poniżej -10° chyba nigdy nie miałem potrzeby odpalać więc nawet nie wiem.

4 godziny temu, zbyszekbrzuze napisał:

A korzystając z okazji, zauważyłem w kilku MTZ że mają problem z dawką rozruchową, rozrusznik musi pokręcić kilka sekund nawet latem na ciepłym. Pompy po regeneracji, także wszystko powinno być super. Jak się da gaz w samą podłogę, to zapali prędzej, to co tu mówić o zapaleniu w -15 jak ropy nie dostaje. Jednego mamy z pompą fabrycznie nową CCCP to on wystarczy że raz obróci i już pali.

Mój to nie ma szans żeby zapalił nawet jak jest ciepły jak nie wcisnę gazu w podłogę. Pompę miałem regulowaną z uwagą, że max dwa lata i sekcje do wymiany (minęły już trzy) Mechanik mówił, że miała oryginalne plomby. Przed regulacją i po tak samo gaz w podłogę bo nie zapali.

Jest tam w ogóle możliwość regulacji dawki startowej? W oryginalnej pompie od gruźlika przy Vistuli był przełącznik podobno od zwiększania dawki przy rozruchu.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254
4 godziny temu, CowBoy napisał:

Jeśli nie musisz często odpalać polecam wykręcenie świecy płomieniowej i przystawienie opalarki elektrycznej. Odpala bez problemu. Jeśli masz opalarkę już w domu to koszt jest zerowy dodatkowy Plus jest taki że możesz w ten sposób odpalać Prawie każdy ciągnik, minusem jest to że do odpalania potrzebne są dwie osoby. a i opalarka przyda się latem do rozpalenia grilla

nie no jak czytałem to aby mi brakowało " Jeśli masz opalarkę już w domu to koszt jest zerowy a jeśli nie masz to polecam tę stronkę www.cośtamopalarki.pl tu znajdziesz idealną opalarkę " :8_laughing:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj