Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

soltys48    19702
3 godziny temu, AleksanderX napisał:

zamontuj grzałkę elektryczną do silnika dostępne w sklepach,na allegro,olx i uruchomisz bez problemu nawet przy - 35

Wiesz co piszesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No nie wiem czy wie ale napisał dobrze. Grzałka  spisuje się rewelacyjnie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19702

ale nie bezproblemowe w - 35!! Panowie opanujmy sie ruski bez problemu w tej temp??NIe uwierzę w to!!Zapali owszem ale po jakich kombinacjach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przy  -30 paliłem po podgrzaniu grzałka i łapie od pierwszego cylindra który ma wtrysk paliwa.  Tak że jak mówię grzała jest nie do pobicia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2351
trzeba jeszcze dodan ze potrzebny jest dobry aku albo przynajmniej trzymany w cieple

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kręcić musi to chyba jasna sprawa. Plus taki ze po rozgrzaniu silnika do 40 stopni  nie musi zapylać jak motorek  a wystarczy żeby jeden przeskoczył sprężanie i dokręcił do wtrysku paliwa. Bum i już leci.   Ja mam rozruch na 24V to nawet w  spore mrozy kręci żwawo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19702

moja 50 przy -20 zapaliła aleeeeeeeeee ciężko , mam podgrzewacz, rozrusznik szybki i aku 170ah, 1000A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No widzisz. Mój na grzałce odpala super nie można złego słowa powiedzieć. Ale bez niej nawet płomieniówka kiepsko pomaga przy -10 to chyba zdarł bym rozrusznik. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mam termostat nowego typu założony w zeszłym roku. Pompa wtryskowa po remoncie, końcówki wtryskiwaczy wymieniane były 5 może 6 lat temu trzeba by może dać ustawić. 

Ciężko powiedzieć co i jak nie znam historii ciągnika i trudno powiedzieć w jakim stanie jest silnik. Choć myślę że nie najgorszym praktycznie nie dolewam oleju przez 250 mth.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderX    522
10 godzin temu, soltys48 napisał:

Wiesz co piszesz?

Laik i tak nie zrozumie a co ma wspólnego grzałka z termostatem widocznie  silnik złom masz że mu już grzałka nie pomaga Grzałmę montuje się po usunieciu tej zagłuszki nad rozrusznikiem masz tam nawet nagwintowane 2 otwory do przykręcenia grzałki Takie to proste a cena grzałki tak około 200 zł  a jak chcesz już mieć na top top to możesz zmienić jeszcze olej w silniku na półsyntetyk  10W40 ja taki mam zalany do nowości

Edytowano przez AleksanderX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0

A jak sie montuje taka grzalke. Wiem ze przykreca sie ja nad rozrusznikiem ale co dalej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nic.  Zaślepkę wyrywasz, trzy śrubki M8 , uszczelka, przykręcasz, zalewasz płynem  i po robocie. Chcesz zagrzać to do gniazdka wpinasz na 20-30 minut.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16

widze że już nowsza wersja  bloku silnika ( te stare lepiej były zrobione ) spróbuj  mu zapodać Plaka w dolot przy odpalaniu wtedy powinien lżej odpalić tylko nie przesadź z ilością

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Bloki z tym wzorem mają styl.

Co do -35 to nie dla mojego mtz. Mimo grzałki, która robi świetną robotę i silnika z w super stanie. Może to kwestia 12v. Przy -20 odpali. Poniżej nie próbowałem ale raczej przy 35 to nic z tego.

I dużo lepiej pali jeżeli zamknę mu powietrze i powoli będę popuszczał.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozzborn   
Gość ozzborn

ten wynalazek ma wtrysk posredni czy bezposredni ?

bo cos mi sie zdaje ze posredni, dlatego ciezko pali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

50 pośredni a 80 bezpośredni.

Ten typ tak ma. Lepsze to niż 50 L który nie miał świec.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

d 240 silniki i nowwsze juz na pewno miały bezpośredni. Moj przy -15 jeszcze odpalił na świecy, ale ile kręcenia było przy tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Dwa takie same silniki D-240 z dobrymi akumulatorami - jeden odpala od strzała przy -20, drugi bez grzałki ani rusz. Tu dużo zależy od egzemplarza - kompresja, zawory, stan rozrządu, pompy, paliwo, filtr. Dowolny element może tutaj zaszwankować.

Ja mam w D-60 świece żarowe paluszki z auta zamiast sprężynek i czy zima czy lato pali po 2-3 obrocie wału (wtrysk pośredni) i przez chwilę biały dym nim się głowica rozgrzeje.

mam tez grzałkę, załączam poniżej -10 aby nie męczyć akumulatora na te 20 minut. Jak płyn załapie te 40 stopni w głowicy, to pali bez zająknięcia. A na poczatku bez świeć i grzałki to i z "czytaniem gazety" ciężko go było zapalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie. U mnie  chyba rozrząd już ma luzy  bo silnik na wolnych idzie dobrze a jak kompresor załączysz i trochę powietrza nabije to zaczyna delikatnie harczeć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj