Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wiesiek63zmc    1049

mój mtz nie odpali jak jest silnik bardzo rozgrzany np w orce nagle zgaśnie, trzeba chwile poczekać chyba wał jest za bardzo spasowany bo na stary wał poszły nowe panweki 

Miałem kiedys MTZ w okrogłej budzie  i działo sie podobnie tzn jakby puchł gdy zgasł gorący Zaczeło sie po wymianie tuleji tłokuw i pierscieni     Teraz mam   82A rozruch 24 v W mrozy uzywam delikatnie  samostartu  ABC ale skusze sie na grzałke o ktorej kolega pisał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19703

na starym silniku w 50 miałem takie sytuacje w bardzo gorące dni teraz na tym silniku co użytkuje takiego problemu niema

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Też to zauważyłem, po wrzuceniu nowych bebechów pod turbo. Na początku nawet nie chciał zapalić jak był mocno dogrzany. Ale dotarł się, po paru latach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
soltys48

Zmieniałeś silnik w 50? Na jaki?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Męczysz ten traktor. To jest objaw puchnących tłoków. Tobie by się przydal zamiast niego 1025 albo 1221.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19703

soltys48

Zmieniałeś silnik w 50? Na jaki?

 

 

dalej na 50 bo w starym pękła głowica z niewiadomych powodów a nowa to cena......więc załatwiłem sobie z pokosówki z blokiem o oznaczeniu d240 za 1000,- nie dołożyłem grosza i śmiga już 150h.

Mój ruski teraz ma emeryturę pracuje tylko w kosiarce,zgrabiarce karuzelowej,owijarce i czasem ciągnie rozrzutnik obornika....

Po zmianie jakby zaczął mniej palić i teraz to dopiero dobrze odpala....

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Tamten miałeś D50, a ten d240. Jak z pokosówki to może D-242. Chciałem kupić głowicę do 552 z silnikiem d240, ale obdzwoniłem polskie hurtownie, i nigdzie nie było. Masz dalej z głowicą z 50, czy głowica z 80 ?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

męczysz ruska :D dobry tekst haha smarowanie ma chłodzenie ma to dawać ile da rade nic nie może się stać najgorsze jakieś szarpanie jazda po dziurach z ciężarem 

Edytowano przez dawid3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19703

Tamten miałeś D50, a ten d240. Jak z pokosówki to może D-242. Chciałem kupić głowicę do 552 z silnikiem d240, ale obdzwoniłem polskie hurtownie, i nigdzie nie było. Masz dalej z głowicą z 50, czy głowica z 80 ?

d240 głowica z 50, jak szukałem głowicy to nowa coś ok 2000,-i podobno jest problem,używki ponad 500,-i to jeszcze nie wiadomo  w jakim stanie,a silnik wyciągnęli mi ze sprawnej pokosówki z przebiegiem poniżej 1000 mth przez cały okres użytkowania u mnie zero dolewki oleju......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ale z pokosówki to bez świec żarowych i z normalną głowicą jak w 82?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19703

taki sam jak stary tylko blok od d240,świece przerobione na VW i jest o niebo lepiej niż na zwykłych, dziś przy -10* 40-50sekund grzania i pyk i pali-bez grzałki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Mój łapał dobrze, ale wkręcał się ciężko na obroty, no i tak jak każda 50 musiał się wydymić do woli.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Widocznie w niezłym stanie.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0

Panowie podpowiedzcie co zrobic. Kupiłem mtz82 z 95roku.u sprzedawcy ciagnik za kazdym razem odpalal bez problemu za pierwszym strzałem. Wczoraj go przywiozlem na lawecie i nie moglem go odpalic zeby zjechac z lawety w koncu go zepchneliamy po 3 godzinach kombinowania wkoncu załapał. Ale dzis znow nie moge go odpalic. Powiedzcie jak wy odpalacie swoje albo co zrobic, sprawdzic zeby mogl zapalic. Dodam ze jest to moj pierwszy mtz i za duzo o nich nie wiem. Czy to prawda ze skrzynia biegow musi byc jakos konkretnie ustawiona czy to nie ma znaczenia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

A co się dzieje? Nie kreci wcale, słabo czy kręci dobrze a nie może załapać? 


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0

Wydaje mi sie ze dobrze kreci (nie mam doswiadczenia z mtz) tylko nie moze zalapac.  Wymienilem aku z innego ciągnika aleto nic nie pomoglo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

 Świece płomieniową próbowałeś podgrzewać? Sprawdź czy działa. Zimno się zrobiło to mtz zaczyna mieć problemy bez żadnych podgrzewaczy. Dymek jakiś leci jak kręcisz? 

Edytowano przez klama

KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0

Niby cos leci ale tylko odrobina.  A powiedz kolego gdzie jest ta swieca i jak ja sprawdzic. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie wiadomo jaką ma przeszłość  a i z paleniem u nich jest różnie. Jedne palą lepiej a drugie gorzej.

świeca jest przykręcona do kolektora , połączona z małym zbiorniczkiem na ON. Posiada żarnik i elektrozawór otwierający paliwo wraz z załączeniem rozrusznika. Jesli będziesz ciągnik używał w zimie, stoi zawsze koło gniazdka to zainwestuj w grzałkę płynu. 

A na razie weź opalarke lub palnik na propan, rozgrzej kolektor ssący i sprawdź jak odpali.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16

ciekawe czy to jest napewno 82 czy moze 552 z naklejką od 82 który potrzebuje grzania świec żarowych by odpalił jak zimny a jak ciepły to na dotyk pali najlepiej zrób foto silnika od strony pompy wtrysowej i będzie wiadomo z czym mamy doczynienia nikt nie wie co kupiłeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

To że mtz pali dość dziwnie to prawda,mój jak ciepły albo w lato pali super?ale jak postoi to  już gorzej to palenie wygląda 

Musze jeszcze zamontować świece płomieniowa (na razie mam żarowa od c330) i powinien palić lepiej , z moich obserwacji widzę że jakby paliwo opadalo jak się podpompuje to lepiej pali  ,może jakiś zaworem zwrotny by pomógł 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

uszczelnij układ zasilania paliwem a nie zaworki montuj. MTZ ma instalację bez powrotu paliwa z pompy do baku do tego baki dość wysoko raczej nic nie spłynie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj