Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

janek82    3

podepnę się koledzy jaki aku zalozyc do ruska instalacja na 12v na magnetonie jeden 12v czy 2 po 6v co będzie lepszym rozwiązaniem i jaka firme wybrać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magik0578    5

ja mam jeden 12v i pali jak strzała 145ah i 1150a od ciężarowego jak dobrze pamiętam. w zime go podgrzeje i pali jak strzała..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nitek    0

ja w swoim rusku mam jeden 12v 145aH, i przy -20 czy -30, dwa obroty i chodzi B) , bez grzania, czy przelewania gorącą wodą, ale to chyba odosobniony przypadek :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

komu slabo pali polecam kupic ta grzalke plynu w blok. Rzucic sie raz te 200-300 zl i miec komfort. Seweryn wiem ze ma i bardzo sobie chwali :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No musi. W lecie pal licho ale w zimie nie ma możliwości żeby nie wyjechać. na chwilę obecna najsłabszym punktem jest rozrusznik magneton. Nie można być pewnym kiedy się rozleci. Reszty jestem pewny w 100% po ponad 600-set godzinach jazdy w zimie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

aa zeby rozrusznik kosztowal 50 zl to lajcik a tak to juz wydatek spory a swieta ida i karpika trzeba kupic a jak wiadomo rybka lubi plywac :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie nie ma co popadać w skrajności. Żyjemy w takich czasach , że tego towaru jest multum na półkach i praktycznie w razie awarii można mieć taki sprzęt od ręki. Kiedyś byłoby to wielkim wyzwaniem. Ojciec kupował suche akumulatory i sam formował jak była okazja nie ważne czy były potrzebne czy nie.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

no dokladnie to nie kiedys ze kupowalo sie na zapas i niech lezy na polce w garazu, bo nie bylo nic dostepne. teraz jest wszystko od reki byle by $ miec :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

Założyłem grzałkę w blok 190 zł prosty montaż aby rozgrzać silnik do 50 stopni potrzeba minimum 45 min grzałka jest tak zrobiona że ogrzewa płyn grawitacyjnie ,na razie nie zapowiadają żadnych mrozów, może się grzałka w tym roku nie przyda ,ale po podgrzaniu silnik pali jak latem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

Założyłem grzałkę w blok 190 zł prosty montaż aby rozgrzać silnik do 50 stopni potrzeba minimum 45 min grzałka jest tak zrobiona że ogrzewa płyn grawitacyjnie ,na razie nie zapowiadają żadnych mrozów, może się grzałka w tym roku nie przyda ,ale po podgrzaniu silnik pali jak latem .

nie trzeba go az tak mocno grzac. mi w zeszlym roku 15min starczalo przy -10. Niestety ja rzadko mam mozliwosc podlaczenia sie do pradu wiec zazwyczaj musial poradzic sobie bez grzalki - czasami bylo ciezko. rozrusznik planetarny rozlecia sie po miesiacu. zrobilem moj stary ori. i jest niezawodny.akumulator 12v 170Ah 1000A

Edytowano przez slawek29

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

a ja mam 2x 6v 195 Ah magnetona i odpalić go odstrzała przy 0 stopni- niemożliwe. Musze mu na dolocie trzymać tą klapką trochę żeby silnik się rozkręcił i dopiero po 2 takich próbach złapie a w -10 albo więcej to grzałka w bloku tylko czek poł godziny i wtedy się zgodzę od strzała ale tak nawet nie jęknie. Mysle czy nie dać mu 12v jednej baterii ze 175 Ah

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

a ja mam 2x 6v 195 Ah magnetona i odpalić go odstrzała przy 0 stopni- niemożliwe. Musze mu na dolocie trzymać tą klapką trochę żeby silnik się rozkręcił i dopiero po 2 takich próbach złapie a w -10 albo więcej to grzałka w bloku tylko czek poł godziny i wtedy się zgodzę od strzała ale tak nawet nie jęknie. Mysle czy nie dać mu 12v jednej baterii ze 175 Ah

no ja jak jest -5 to tez ta klapke zamykam. ja mam jeden aku zamontowany przed schodkami zeby do rozrusznika bylo jak najblzej wlacznik masy pod kabina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

bo masz akumulatory z tylu, mi zalezalo by kable glowne byly mozliwie najkrotsze i nie mialem z tylu tyle miejsca na akumulator BIZONA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

jesli bedziesz chcial odpalac go zima to nie polecam taniego akumuatora bo ci dlugo nie wytrzyma i bedziesz musial kupic nastepny. "za biedni jestesmy na tanie rzeczy"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj