Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

pynczor    15

duze to moj szfagier kupil mtz'ta z zamontowana grzalka to jest pol wielkosci z tej jak bedzie u mnie to zrobie fotke


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
New1    17

Mój sąsiad ma Farmera z silnikiem MMZ jest teoretycznie nowy ma nieco ponad 200 mth i jak jest -8 stopnie to czasem potrafi zakręcic 2 rrazy :lol: nie spodobało mi sie to :/ ale jak juz odpali jest OK .. Niewiem czego to wina ale CIAGNIK NOWY!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może trochę nie na temat, ale to też tyczy się odpalania MTZ-a. Mianowicie co może być przyczyną tego, ze MTZ bardzo ciężko pali. Dodam, że Akumulatory są nowe i mają odpowiedni prąd, ładowanie też jest. Czasem jak jest zimny to parę razy przekręci, a potem tylko słychać takie strzelanie jak objawiało się to przy słabym akumulatorze, dodam jeszcze, że na jesieni ubiegłego roku wymieniany był rozrusznik na taki z układem planetarnym i właśnie w nim jest sęk, że nie kręci tak jak na początku. Wtedy było słychać tylko gwizd i palił, a teraz kręci, ale to już nie to samo.... Czy to może być wina rozrusznika czy coś może innego ??? Proszę o propozycje co mogło się stać

 

 

Po ciężkich próbach i wielu eksperymentach rozebraliśmy rozrusznik i okazało się, żę nie była to wina łożysk, ani tulejek, tylko szczotki były za krótkie i powierzchnia po której one chodzą była zabrudzona i nie przewodziła pr ądu, po wymianie szczotek i oczyszeniu powierzchni rozrusznik jak nowy, zastanawia mnie tyllko rzecz, że rozrusznik był kupoway rok tremu i przez rok zdąrzyły się zetrzeć szczotki....


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZUCH1234    93

Ja swojego zalewam ciepła woda troszke samostartu i rozruch na 24 v niema h... we wsi musi zatrybic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Po założeniu szybkoobrotowego rozrusznika lepiej kręci (na starym tak kręcił po zaciągnięciu dusiciela-hamulca górskiego i to krótko). Ale poniżej 0 stopni C (a nawet 5) bez podgrzewacza nie załapie. A najlepiej to pali po podgrzaniu i zakręceniu z 3-4 razy wałem (przedmucha cylindry ciepłym) podgrzaniu i już można palić spokojnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A u wujka teraz nie ma problemu ciepła woda do chłodnicy trochę stopi, żeby blok się zagrzał odprężnik 2 razy zakręci puszcza odprężnik i już jest, a wcześniej była masakra było wszystko prostownik godzina ładowania i potem rozruch z prostownik i nic blok kilka razy przelewany i dalej nic i tak czasem i z godzinę


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

W MTZ mam czeski przekładniowy i grzałkę w bloku i tak jak w Forterze jeśli trzeba rano odpalić ciągnik to przewód pod programator i zawsze ciągnik pali bez zająknięcia. MTZ jest pod chmurką i aby wiatru nie było to pół godziny wystarczy bo najważniejsze aby głowica była ciepła i paliwo które jest we wtryskiwaczu, więc nie ma sensu grzać całego bloku czy robić jakiś obieg ponieważ wtedy jest większa powierzchnia straty ciepła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

no tak, w poniedziałek podlaczyłem pogrzewacz w naszym to po godzinie grzania calutka głowica ciepła, włącznie z wtryskiwaczami i rurkami, korektor wylotowy i dolotowy cieple, na wskaźniku 55O, cały silnik tam gdzie ciecz to c*peły, ja za starter a on bez zająkniecia, nawet dymka nie puścił, ciągniczek rozgrzany, nie wyobrazam sobie jaki mróz musiałby byc zeby nie zapalił, chyba taki ze produ musiałoby zabraknąć w sieci :)

 

 

zauważyłem ze po 30min grzałka sie zaczeła wyłaczac na jakies 5min i wlaczac na jakies 10min -poprostu ma wyłącznik termiczny :)

 

Super sprawa, godna polecenia, my za swoja dalismy 280zł z przesyłką a teraz 330zł kosztuje :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Kurde, u mnie nie potrzeba podgrzewania, Pronar zapala przy mrozach bez żadnego ale, świeca płomieniowa i przy -10 pokręci z 3-5 sekund i pali :)


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

Hmm...a ja jestem leń śmierdzący :angry: Miałem przed zimą kupić grzałkę taką jak Marcin974, ale nie miałem kiedy. No i na początku stycznia przy odpalaniu rozrusznik odmówił posłuszeństwa(spalił się) Przy okazji wymiany rozrusznika wyczyściłem także cały układ paliwowy, teraz po podgrzaniu i włączeniu zapłonu ciągnik pali na dotyk, ale grzałkę i tak muszę kupić :)


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    17

Kurde, u mnie nie potrzeba podgrzewania, Pronar zapala przy mrozach bez żadnego ale, świeca płomieniowa i przy -10 pokręci z 3-5 sekund i pali :)

 

 

To tak samo jak ja swojego BELARUS-a, tylko że ja nawet świecy nie używam. Mam takie pytanie na ile uruchomień starcza pełen pojemniczek nafty, ja go napełniłem jak kupiliśmy ciągnik, ale zapala bez świecy bezproblemowo więc tego nie używałem.

 

 

 

<------------------------- 200 post


http://pl.youtube.com/watch?v=2uZ6M3z_EnU

Nie ma to jak jechać Ursusem C-330 w garniaku do szkoły po maturę!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

ja mam rozrusznik planetarny przy MTZ- cie i jak nie palil w zime tak nie pali :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Dzisiaj rano było -14 i mój Mtz zapalił,nie używałem do tego świecy płomieniowej bo jest zepsuta rozrusznik oczywiście planetarny Magneton

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

jak sie wyjmuje zaślepke w bloku aby wstawić podgrzewacz?

kolego najłatwiej jest wlać układ wodą i wystawić ciągnik na noc na mróz i zaślepki same wyskoczą :unsure:

A na serio to sie niezdziw jak wyjmiesz zaślepke a tam ZOONK.Ja wyjołem i tylko pół otworu było, ale warto sprawdzić bo było dwie wersje bloków, z pełnym i pół pełnym otworem.Ja zamontowałem grzałke na zewnątrz i git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Czy po założeniu tej grzałki trzeba w jakiś sposób odpowietrzać układ? Czy sam się odpowietrzy? Czy na lato demontujecie grzałki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Zobaczcie jak mój Pronar odpala, tak jak obiecałem że dodam kiedyś filmik, tylko nie spadnijcie z fotela :unsure:


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

ten zapalił dobreee nowe aku ma?? u mnie do d*py ropa <mleko> i ni chce zapalic


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Haaaa pronar sorry ale w stodole czy tam garażu stoją twoje ciągniki. Zetor stoi najbliżej drzwi wiec ma najzimniej. Pozostaw na cała noc pronara na zewnatrz nad gołym niebem i wówczas nagraj filmik. Fakt faktem odpalić odpalił i to pzy -temp ale skad mamy mieć pewność ze pół godziny temu go nie zgasiłeś?? A zetor np stal 5dni nie odpalany:P


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

W stodole stoją, a oboma było jeżdżone w środę, a za Pronarem też są drzwi i akurat za tymi drzwiami co stoi Pronar to jest już praktycznie szczere pole i bardziej wieje niż z przodu gdzie są budynki.

 

Edit: Akumulatory maja praktycznie po tyle samo lat... W środę Zetor odpalił przy -5 i jeździł, a że większą temp była na minusie to już nie dał rad... :unsure:

 

Pronar ma już dwa lata akumulatory.


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj