Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

mani51    373

Normalnie jakbym ojca słyszał. Też chodził w zimę i sprawdzał czy ciągnik odpali. Skończyło się odkąd wyciągam na zimę akumulatory. Przynajmniej teraz wytrzymały ponad 7 lat i jeszcze powinny pobyć a nie tak jak wcześniej 3-4 lata i wykończone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Ma tylko jedną małą wadę, potrzeba trochę czasu.

 

To można przeżyć, pamiętam ile razy odpalałem ciągnik na 2-3 podejścia, z 5-10minutami przerwy, to mniej więcej wychodzi na to samo z grzałką i bez grzałki. I jeszcze jeden plus grzałki - silnik od początku chodzi równiej, bo jest częściowo rozgrzany.

 


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po podłączeniu prostownika jednak ciągną prąd, jak opętane. Zobaczymy, jak je naładują na maksa, czy odpali.

Napisz jeszcze do jakiego przedszkola chodzisz. Bo stwierdzenie takie jak powyżej mogło napisać tylko sześcioletnie dziecko. Jak sprawdzasz te akumulatory tak jak piszesz, to nigdy nie dowiesz się co jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Ty, mądrala, krytyka powinna coś wnosić, a Ty się wytrząsasz.

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@panmino nie przejmuj się to normalne. Takie komentarze to 50% jego postów. Moim skromnym zdaniem zostaw te aku w spokoju a zajmij się instalacją. Chyba, że masz powody podejrzewać, że coś jest z nimi nie tak. Może masz możliwość podmiany aku z jakąś inna maszyna wówczas wiele by się wyjaśniło. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No jak tam? Akumulatory nadal ciągną prąd? Czy już są mniej opętane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19703

W ten mróz ja kto nie musi niech nie odpala, szkoda silnika.

 

Gdzieś kiedyś wyczytałem o przeróbce zwykłego MTZ na świece w głowicy, tak jak w aucie, paluszkowe.

To chyba na agrofoto było, że ktoś  dorobił w głowicy gniazda.... Pomożecie w tej sprawie?

ja w 50 mam zamiast tych oryginalnych spiralnych założone od golfa II, grzeją ale u mnie rozrusznik nie obraca....ale podgrzałem dobrze świece i metr z zaciągu i chodzi później już normalnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

Jak miałem mtz 82 w latach 80 tych to w zime brało sie wanne szmaty do tego wiadro oleju i mega kaganek , odpalał.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Kupujesz (pełne) korki M25x1,5 (piszę z pamięci), wiertarka, gwintownik, montujesz świece paluszki z auta (ja mam z peugeot 205 M10x1) plus sterownik z auta lub przekaźnik czasowy z MTZ-ta i masz mniej zawodne świece szybkogrzejne zamiast tych upierdliwych spiralek.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Koledzy, ja myślałem o rusku normalnym, nie 50 ...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19703

Kupujesz (pełne) korki M25x1,5 (piszę z pamięci), wiertarka, gwintownik, montujesz świece paluszki z auta (ja mam z peugeot 205 M10x1) plus sterownik z auta lub przekaźnik czasowy z MTZ-ta i masz mniej zawodne świece szybkogrzejne zamiast tych upierdliwych spiralek.

mi tokarz dorabiał takie ładne amerykańskie przejściówki na wzór oryginalnych świec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

A ja kupiłem korki po 4,5PLN sztuka plus godzina roboty.

A co do zwykłego MTZ-ta to chyba szybciej idzie zamontowac taki patent

w miejsce tej świecy na dwa zaworki orginalnie montowanej w kolektor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

I co działa ? ,jak dla nie to nie wypał ,ponieważ spala tlen w kolektorze  ,a powinno  podgrzac powietrze w momęcie rozruchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Powiedział co wiedział. Jeśli pali się w czasie kręcenia silnikiem część tlenu tylko spala a reszta ogrzana trafia do cylindra. Pobiera mniej energii i jest skuteczniejsze od świecy żarowej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie musi. Nawet jeśli zasilane jest opadowo z osobnego zbiorniczka to obrót wału powoduje zaciągnięcie świeżej dawki powietrza. Pierwszy i może drugi cylinder po kolei nabiorą spalin ze świecy ale już następne ciepłe powietrze z małą ilością spalin.

W każdym razie jak by to kiepsko nie wyglądało to działa.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    23

Ja mam grzałkę w bloku-15 minut podgrzewam i chodzi. Gdy mi się spieszy to opalarką w układ dolotowy i trochę po wtryskach. Oczywiście troszkę benzyny do ON dolewam bo paliwo lubi przymarznąć

 

Z świecą płomieniową i żarowałą kombinowałem ale mnie to zmęczyło a efekt był mizerny. 

Edytowano przez tespis17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Założyłem naładowane akumulatory i włączyłem grzałkę na jakieś pół godziny i odpalił. No ale na dworze już 3 stopnie na plusie, więc nie dziwota...
Jesienią ładowałem baloty kilka godzin z włączonym oświetleniem podstawowym i halogenami. Przy takich pracach ładowanie jest niewystarczające - niskie obroty i duże zapotrzebowanie na prąd. Może tak być?

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jasne, że może. U mnie jak dołożyłem oświetlenie dodatkowe na przód to na starym alternatorze (750W) cały czas miałem problem z niedoładowane akumulatory a wręcz raz w żniwa mi nie odpalił bo doświetlałem przyczepy dla kombajnu podczas wysypu. Zdecydowałem się na wymianę alternatora na 1000W i sprawa jak dotąd ucichła. Przy tym samym zapotrzebowaniu mocy jestem w stanie ją dostarczyć przy niższych obrotach. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Miałem też ten problem, zmieniłem halogeny na ledy i alternator zyskał drugie życie :D

A ile wat mają te ledy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A ja olałem całe ledy bo i tak nie zastąpią porządnego alternatora. Od prawie dwóch lat mam bosch 120 A i nie zamienił bym go na żaden inny ruski.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapek16    0

Ja mam ruski kupiony na allegro to na wolnych obrotach bez włączonych świateł kontrolka mi świeci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj