inginio

MF 3060 - nie działa hydraulika!!! Pomocy!!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
inginio    0

Witam. Mam MF 3060. Przyjechał z zachodu z niesprawną hydrauliką. Nic nie działało.Pompa filtr i olej został zmieniony i wspomaganie zaczeło działać ale aby skręcić w którą kolwiek strone musze nakręcić się kierownicą wiele razy - tak jaby coś przepuszczało.Podnośnik nie działa nawet jeśli ręcznie wysteruje się zawory na cewkach. Sprzęgło odpowietrzone - wszystko sprawne - wom , przyspieszacz, żółw zając, napęd, blokada. Problem jest ze wspomaganiem i tylnym podnośnikiem. Jutro postaram się zmierzyć ciśnienie na pompie.Wszelkie sugestie i porady mile widziane.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xerion3800    45

Moim zdaniem rozdzielacz. Też miałem taki problem tylko że w ciągniku case david brown. Podnośnik podnosił a nie opuszczał. pompa nowa i nic (cena pompy 1800). Dałem rozdzielacz do sprawdzenia. Ustawiali go, rozwiercili gniazda zaworów i bez efektów. I rozdzielacz nadaje się na złom. Ale adaptuje 3 sekcyjny rozdzielacz od dźwiga od wózka leśnego wszystko w końcu mam nadzieje. Mój ciągnik też jest z zachodu.


Zapraszam na mój kanał na YouTube!
https://www.youtube.com/user/clasxerion3800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
inginio    0

Pompa raczej nie tym bardziej że nowy bosch jest założony czyli oryginał.Mam nadzieje że jutro dam radę zmierzyć ciśnienie. Dodam że przy skręcaniu kołami silnik przygasa po naciśnięciu dźwigni od wywrotu również słychać że silnik przygasa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6383

Tak, tak adaptuj rozdzielacz do EHR . Cuda.

Walnięty orbitrol albo uszczelnienia tłoka na siłowniku skrętu i przepuszcza olej między kierunkami skrętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Olej i filtry odpadają bo kolega pisał wyżej że wymienił ;) A podnośnik to sprawdź bezpiecznik pod maską na samym przodzie z prawej strony ;)

Przyszło mi na myśl że może tam jest os zapowietrzone ? Ja jak wymieniałem olej to potem pare minut zero kontroli nad kierownicą bo nic nie reagowało aż sie odpowietrzyło ale to chwilę potrfało... Jeśli nie mam racji to poprawcie mówie tylko co mi się na myśl napatoczyło :)

Edytowano przez Lukash3060

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

Kolego jak mi zaswieciła sie kontrolka zapchanego filtra oleju to tez miałem takie same objawy wspomaganie jakby przeskakiwało coś i trzeba było się trochę nakręcić żeby zjechać i podnośnik też nie reagował ale recznie nie próbowałem. Jaki kupiłeś ten filtr?? Jakiś tani zamiennik słyszałem ze sa z papierowymi wkładami i ze pompa może go zassać albo miałes taki syf w skrzyni ze zapchało go jeszcze raz. Wymień filtr ja stawiam na niego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

A może olej do bani jakiś zalałeś i się zwarzył z resztkami starego i zapchało glutami filtr czy coś innego. A który rocznik MF-a może ma filtr od wspomagania i tam też jest syf który tamuje przepływ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
inginio    0

Mirro miał częściowo racje że coś z orbitrolem i rzeczywiście tak było... tylko że przewody były na nimi pozamieniane. Natomiast podnośnik nie działał gdyż suwak między cewkami stał i trzeba było go ruszyć siłą. Już wszystko gra a traktorem cieszy się nowy właściciel ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

dołączę się bo jak w temacie: MF 3060 - nie działa hydraulika!!! Pomocy!!! problem dotyczy 3060 z datatronic, dziś skapitulował EHR. nie podnosi ani nie opuszcza, pierwsza diagnoza bezpiecznik i trafiony, niestety próba wymiany wiąże się z przepaleniem nowego - ewidentne zwarcie , przegląd przewodu nic nie dał, z wierzchu wszystko OK. gdy próbuję podnosić lub opuszczać podnośnik widać pojedynczy impuls na diodach panelu EHR, słyszałem o jakimś przekaźniku który dostarcza prąd do EHR-u, czy może ktoś z kolegów umie go zlokalizować i wskazać, prosze o pomoc, każda rada na wagę złota, może ktoś orientuje się gdzie leci czerowny przewód od bezpiecznika, znika pod kabiną i wydaje mi się że wylatuje w okolicach komputera autotronic, ale nie jestem pewien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Ten przekaźnik znajduje się w w desce rozdzielczej pod zegarami ,trafisz na niego po przewodzie od bezpieczników z przodu koło filtra powietrza.Wiem ze ten przekaźnik odpowiada za zasilanie EHR ,do niego dochodzi zasilanie cały czas,a dalej puszcza dopiero jak zgaśnie kontrolka od ładowania .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

przejrzałem dziś kable pod licznikami ale znalazłem tylko 2 przekaźniki - jeden to przerywacz kierunków, drugi reaguje już po przekręceniu kluczyka, innych nie ma, słyszałem że w na płytce EHR znajduje się taki przekaźnik, rozebrał go i znalazłem wlutowany w płytkę klasyczny elektromagnes ze zwojami zamykające małą zworkę, może ktoś wie czy to to i ewentualnie jak go zdiagnozować, przejrzałem także dużą okrągłą wtyczkę zasilającą panel EHR, i tak jeden pin ma zasilanie zawsze, drugi pin ma zasilanie po przekręceniu kluczyka, a na trzecim pinie prąd pojawia się po przygazówce i zgaśnięciu kontrolki ładowania, wygląda zatem chyba OK, diody na panelu EHR delikatnie mrugają po włączeniu zapłonu oraz jak przełącza się opuszczanie lub podnoszenie, zawsze obie naraz i pojedynczym błyskiem, proszę o pomoc bo robota w polu czeka a tu taka wtopa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

jak rozumiem to elektrozawór na płytce EHR, czy ktoś zna sposoby naprawy? czy istnieje możliwość zakupu takiego elektrozaworu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

mojej przygody z EHR ciąg dalszy, choć już chyba nie z EHR, elektrozawór na płytce ładnie zwiera, więcej - po wypięciu wtyczek z elektrozaworu przy lewym kole diody na EHR ładnie świecą, zmierzyłem prąd na tych wtyczkach, jak świecą diody jest tam około 10 V, i co teraz trzeba się pewnie dobrać do elektrozaworu proszę wszystkich o jakieś podpowiedzi co tam mogło się zaciąć, wydaje mi się że tam są dwie cewki więc pewnie nie mogły się spalić obie jednocześnie, może te 10V to za mało, wszelkie sugestie mile widziane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

elektorzawor nie jest na panelu ehr tylko przy rozdzielaczu z tylu na moscie (znaczy pewnie tam jest :P bo ja tak mam w 3630 a to troche inna seria ale raczej rozdzielacz jest w tym samym miejscu)

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

na płytce panelu EHR jest mała zworka która działa, potrzebuję informacji jak zdiagnozowac elektrozawór ten przy kole

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

jestem po pierwszych pomiarach, po podłączeniu obu gniazd wyszło około 2 omów oporu oraz 6,5 A na opuszczaniu i 6,7 A na podnoszeniu, po podłączeniu napięcia słychać wyraźnie delikatne stuknięcie, dodam tylko że używałem jako źródło prądu prostownik ( nie jakiś elektroniczny tylko tradycyjny ), jeśli to może wpłynąc na zakłamanie pomiarów mogę powtórzy z akumulatora lecz mam nadzieję że to wystarczy,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

po naciśnięciu przycisków na elektrozaworach podnośnik podnosi i opuszcza ale faktycznie opór przycisków jest spory, co radzicie, zdemontować cały elektrozawór i przejrzeć, czy same cewki, czy wg was wymaga to spuszczenia oleju, sytuacja jest o tyle dziwna że ciągnik działał normalnie, po kilku minutach pracy przy talerzowaniu przestał działac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

wykonałek jeszcze jedną próbę, która jak sądzę dużo wyjaśnia, uruchomiłem ciągnik a napięcie na elektrozawór podałem z zewnątrz tj z prostownika i podnośnik zarówno podnosi jak i opuszcza, stąd wniosek - elektronika - nadal czekam na wszelkie sugestie

*****

jestem blisko usunięcia usterki, jak podałem prąd z ehr a masę ze śrubki ciągnika podnośnik działa, pozostaje tylko ustalic dlaczego właściwy "-" nie trafia do elektrozaworu, jeśli ktoś ma wiedzę jak trafia "-" na ehr to proszę o info

Edytowano przez armo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zetor7352
      Witam.mam problem z zalaczeniem mlocarni w jd 2058 hillmaster.zalacza wtedy tylko kiedy np.trzyma sie podnoszenie hederu i zalacza zawor przelewowy.cisnienia na pompach ok pomierzone.cisnienie na zaworze redukcyjnym tez ok.jaka moze byc przyczyna? Ktos cos.z gory dzieki
       
    • Przez sznajdik
      Zagadka dla wtajemniczonych bardziej niż ja, cały czas wysiada mi jedna sekcja pompy od hydrauliki coś jest nie halo skoro tak się dzieje tylko co i gdzie tego szukać? Dodam że do oleju zastrzeżeń mieć nie mogę bo go przejrzałem zarówno dno skrzyni pod kątem czystości obejrzane a wspomaganie osłabło po 10 miesiącach od założenia pompy (w tym zimą ciągnik prawie nie używany stał) hydraulika zewnętrzna bez zarzutu. Pompa wyjęta pojedzie do reklamacji żeby poznać opinię zakładu, gdzie szukać przyczyny? co męczy tak tę pompę że ta sekcja zdycha?
    • Przez Krzysiek2794
      Witam, ludzie pomóżcie mam problem z moim Jumz'em. Niedawno kupiłem jumza chyba przerobionego z koparki, nie znam jego przeszłosci,na rolniczy.Mianowicie mam problem z hydraulika, nie wiem czy ktoś maczał juz tam "paluchy" ale nie mam sekcji pływającej do orki, w żadnej z 3 dźwigni. Mam pytanko czy jak wymienie rozdzielacz na taki z sekcją pływającą to musze jeszcze coś przerabiać? Prosze o pomoc.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam serdecznie
      Pytanie do użytkowników MF 3125 i pochodnych. Przy rozdzielaczu są 3 węże, który z nich to zasilanie, a który powrót oleju. Według mnie górny z lewej to powrót, a dolny (grubszy) to zasilanie.
      Proszę o odpowiedź czy mam rację czy też nie.

      Potrzebuję zrobić dodatkowy rozdzielacz przy TUZ-ie, który posłuży mi do obsługi zakupionej prze zemnie zgrabiarki grzebieniowej TWIST Samasz-u. Chciałbym za sobą ciągać prasę KRONE Comprima F 125 XC, a z przodu zgrabiarkę.
      Niestety potrzebuję 4 szybkozłączka podwójne (2 dla prasy, 1 dla zgrabiarki, 1 do obsługi wysokości tuza)
      Stąd też pomysł na dodatkowy rozdzielacz z przodu, który byłby obsługiwany za pomocą joysticka z kabiny.

      Pozdrawiam serdecznie oraz dziękuję za pomocne wypowiedzi


    • Przez Rattarow
      Witam 
      Jestem posiadaczem ciągnika DEUTZ-FAHR AGROTRON MK3 135. Po naprawie płyty sterującej hydrauliką wystąpił problem (wymienione zostały uszczelki). Podczas podnoszenia tuzów występuje bardzo głośny pisk. Wyświetla się także komunikat na desce rozdzielczej "zbyt niskie zasilanie sprężonym powietrzem". Nie wiem, czego to może być przyczyna. 
      Bardzo proszę o pomoc. 
      Z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj