Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Krzysiek5121

Zetor 12145 - problem z chłodzeniem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam! Panowie potrzebuję pomocy. Kupiłem nową chłodnicę do mego zetora i teraz mam problem mechanik który to robi rozkłada rece a mianowicie: Chłodnica robi się ciepła tylko w polowie , dół chłodnicy cały czas zimny. Ciągnika nie idzie zagrzać do wiekszej temperatury niz 55 st.

Termostat sprawdzony, działa. Co może być przyczyną? Ciągnik chodzi na płynie. Przed wymianą nie było problemu a teraz cały czas wygania płyn. Pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    21

przy takiej temperaturze i nowej czystej chłodnicy to nie dziwię się że nie możesz go bardziej zagrzać. Mój wyrzuca płyn jak ma nalane pod korek. Trzeba lać do połowy tej komory nad chłodnicą i jest ok. poczekaj aż pójdzie w konkretną robotę i się okaże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nom tak ale silnik jest ciepły , reki nie utrzymasz na nim, mechanik nalał za duzo płynu to pewne, ale juz sporo wygnalo tak jest ponizej polowy odległosci miedzy zeberkami a korkiem. Mariusz to co twierdzisz ze nie zagrzeje ciagnika w takiej temperaturze okolice 0 st, to dziwne bo skoro w ciagniku jest ogrzewanie kabiny, to chyba nie słuzy na lato ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    21

no tak masz rację tylko zwróć uwagę że obieg na ogrzewanie masz nie z chłodnicy tylko z pompy wodnej. Termostat puszcza wodę dopiero po przekroczeniu pewnej temperatury w silniku, dba o to żeby silnik był dogrzany na odpowiednim poziomie dlatego w mroźne dni silnik ma odpowiednią temperaturę a chłodnica jest lodowata. u mnie w Zetorze 5340 kiedyś przy mrozie -25 stopni zamarzła woda w chłodnicy a silnik miał odpowiednią temperaturę. Wtedy zalewaliśmy go gorącą wodą bo łatwiej odpalał niż na płynie , ale po tym zdarzeniu zamontowaliśmy w bloku grzałkę i tylko płynem zalewamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    185

Ten model tak ma, ale powinien się rozgrzać, ale nie koniecznie.

Ta chłodnica jest do silnika 6 czy 4.

Jak wodę goni. po dwóch km wyrzuca, parę litrów cy tak z 4 cm od góry korka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest to chłodnica od 6 garów, jezdzilem nim z godzine zeby go zagrzac przy temp. ok 0 st i cały czas trzymalo 55 st, góra chłodnicy letnia, a dół lodowaty, wygnalo wiecej jak 4 cm od góry, wywala z pod korka ( kortek tez nowy). Kurcze boję się zeby nie przegrzac silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    185

Zawsze woda jest poniżej 4-5 cm od korka.Dlatego się nie grzeje bo nowa chłodnica i ma dobre chłodzenie. Pójdzie w pole to zagrzeje się. Zasłoń chłodnice może i wtedy zagrzeje się. Jak będziesz jeździł to nie złapie temperatury, bo powietrze chłodzi mocno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    21

Po mojemu to wszystko jest ok. Silnika przy 55 stopniach nie przegrzejesz spokojnie :D on ma optymalną temperaturę w tym zakresie. Idź do kogoś kto ma podobny traktor i sprawdź sam jak mi nie wierzysz. nawet zapal inny ciągnik jak masz i sprawdź temperaturę chłodnicy ręką. Będzie to samo. nie można za dużo płynu lać jak już wcześniej wspominałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Oryginalnie Ursus c385 i pochodne (Czy Zetory też- nie wiem), były wyposażone w przysłonę chłodnicy sterowaną z kabiny (taka kotara na linkę). Zasłoń mu częściowo chłodnicę (z 70%) i zobacz co się dzieje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

Dodam coś od siebie, zimą może i trochę ciężej zagrzać silnik do odpowiedniej temperatury ale w ciepłe dni w ciągu 10-15 min (jeżeli jest zamontowany termostat) już jest w optymalnej temperaturze 80 stopni, termostat też się otwiera gdzieś w granicach tej temperatury (robocza temperatura odpowiednia dla silnika to 80-100 stopni), z tym płynem to jak kolegdzy wyżej napisali żeby do pełna nie lać bo i tak wygoni go rurką jakieś 7cm od korka niżej (w "bogatszych" wersjach zetorów i ursusów w górnej części chłodnicy jest zamontowany czujnik spadku płynu w chłodnicy) , spróbuj bez korka zagrzać silnik może on robić podciśnienie, sprawdź też dobrze termostat bo nawet jak się nowy kupi to może się zacinać, po odkręceniu korka skoro jest zamontowany termostat to nie powinna woda "drżeć" bez termostatu powinno bo jest wolny obieg, być może też jest coś uszczelką pod głowicą (nawet malutka zadra i będą się cuda działy), ursus 1224 może na nowej uszczelce ze 150mth pochodził i trzeba było nową bo wyganiało wodę z chłodnicy, sprawdź póki jeszcze w polu roboty nie ma i póki jest czas.. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×