Skocz do zawartości
lukasz0000

case 5140 Problemy ze skrzynią

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lukasz0000    0

Witam wszystkich kolegów, jestem tu nowy i proszę o troszkę wyrozumiałości :). Naprawiam Case 5140 , był problem z rewersem. Wymieniłem tarczki i oringi simeringi w koszach. Były uszkodzone, tzn spalone. po wymianie skrzynia odzyskała ciśnienia odpowiednie, ale problem pozostał, ciągnik zachowuje się jak by mu sprzęgło "ciągneło" jeździ, ale bardzo powoli. Z góry dziękuję za pomoc! Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz0000    0

Tak wiem, elektrozawory działaja po przełączaniu rewersu dzwignią w kabinie, cisnienie jest stałe 20bar. Tylko zastanawiam sie dlaczego na jednym z zegarów nie dzieje się nic pod kabina ogolnie jest ich bodajże 4; 2 od rewersu przód i tył, jeden obiegowy- stały i jeszcze jeden tak jakby od sprzęgła? bo nie rozpoławiałem go przy silnku tylko tylnym mostem odjezdzałem ale pewnie pozostaje zajzec od strony silnika, wydaje mi sie że tam moze byc jeszcze całe sprzegło hydrauliczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Serwisowki raczej nie dostaniesz ale sprawdz

Cisnienie pompy smarujacej korek przy filtrze hydrauliki ok 4bar nie mniej jak 2 na goracym

Sprawdz jeszcze raz cisnienie wbloku zaworowym pod siedzeniem w kostce korki oznaczone rev i frv bodajże. Tu na obu 20bar z tym ze cisnienie pojawi sie na korku frv jak bdziesz mial nadany kierunek do przodu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz0000    0

Ciśnienia w bloku zaworowym 20bar, przód i tył. Ciśnienia w kasecie powershifta 1,2,3,4 tak że po 20bar, a dalej się ślizga. Sprawdze jutro to ciśnienie pompy smarującej, ale jakie ono ma znaczenie w hydraulice tj. w koszach sprzęgłowych i przyspieszaczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo ta pompa podaje olej na pompe glowna i smarujaca i w tych ciagnikach czesto bywa padnieta, wyczysc i sprawdz dzialanie elektrozaworu jazdy, czesto tez lubi siasc tulej doprowadzajaca olej do kosza przod tyl

 

Moglby tez podwinac ci sie teflon na koszu z tym ze problem z jazda powinien byc w jedna strone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz0000    0

Tuleja doprowadzajaca została wymieniona. Ale skoro ciśnienie jest odpowiednie na koszach to znaczy że pompa jest sprawna. Na prawdę jeszcze z czymś takim się nie spotkałem ;/ gdyby problem tkwił w rewersie tzn. w koszach to miały by spadki ciśnienia, a tutaj jest wszystko ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz0000    0

Uszczelki dorabiane były nowe, a rozdzielacz powershiftu nie był odkręcany. A co do gumek to jak były by nie szczelne to były by spadki cisnienia.

 

Uszczelki dorabiane były nowe, a rozdzielacz powershiftu nie był odkręcany. A co do gumek to jak były by nie szczelne to były by spadki cisnienia.

 

A jeszcze jedno, a na powershifcie jakie powinno byc ciśnienie też 20bar jak na rewersie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A z czego dorobiles jesli mozna, co do spadkow cisnienia przez gumki zaworow jak nie chcesz tak sprawdzac to jednoczesnie podlacz zegary pod przod i tyl i patrz czy przy przypadkiem nie pojawia sie cisnienie na obu zegarach na raz.

Ale sprawdz czy prawidlowo dzialaja przelaczniki cisnienia te przy elektro zaworach tylko je jakby one siadaly to nie powinien nawet probowac ciagnac

Edytowano przez lukaszwojdak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz0000    0

Sprawdzając rewers odrazu były podłaczane 2 zegary i ciśnienia się nie blokują, uszczelke dorobiłem z materiału dostępnego w sklepach, zresztą tyle razy ta płyte sciagałem- tą pod siedzeniem że zauważyłbym czy cisnienie bokiem nie ucieka. Dziwny to jest przypadek, przychodzi mi do głowy myśl że olej nie ma odpowiedniej lepkości ale przed rozbieraniem wszystko działało- oprócz rewersu, na spalonych tarczkach cisnienie było znikome po remoncie jest 20bar a ciągnik dalej sie wlecze jakby miał dalej uszkodzone kosze od rewersu :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co masz tam wlane? A powiedz czy zerkales na tlumik drgan skretnych i czy mozesz wykluczyc awarie mechaniczna np pekniety atak? Chociaz to tez mozesz sprawdzic bo przy zalaczonym przednim napedzie by ciagnal duzo lepiej, albo czy ktoras z tuleii laczacych wewnatrz nie ma scietycg frezow

 

Opisz dokladnie co sie dziej jak do przodu jak do tylu i jak na nazdym biegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz0000    0

NIe mam pojęcia bo ciągnik przyjechał z francji, Mechanizm różnicowy ok bo rozumiesz sprawa nabrała takiego obrotu że rozebrałem nawet tył ciągnika tzn cały podnosnik żeby obejrzec wszystkie możliwe "rurki" prowadzące cisnienia z płyty sterującej. Wszystko wyglada dobrze zegary wskazują że sprzęgła włączone a ciągnik za nic nie chce pracowac jak trzeba. Magia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz0000    0

Tak, i do przodu i do tyłu jedzie tylko nie reaguje na zmiane biegów i półbiegów na każdym z nich tak samo się "toczy". A ile powinno wynosic cisnienie na powershifcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

20 bar i sprawdz czy do filtra dochodzi 4bary i czy nie spada na goracym. Ja bym zalal go swierzym olejem i zmienil filtr hyd i wstepny wyczyscil. Sprawdz miejsca ktore ,,lacza,, przod z tylem czyli gorny plaster, kup nowa uszczelke orginal ona nie jest droga, jak zdejmiesz dmuchnij w kanaly przod i tyl i zobacz czy stukaja, wymien gumki na cewkach tez grosze. Potem jak nie pomoże zrob to samo z polbiegami tzn z blokiem zaworowym polbiegow. A jak nie to juz cos musi byc nie tak zlorzone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Po prostu komputer ci wysiada w nim od sterowania powershiftem i powershuttle. Zapewne procesor do wymiany ale mogę sie mylic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

Kolego @ lukasz0000 ,ja wiem że niekiedy brakuje pomysłu,siły opadajom w mechanice .Proponuje napisać na PW lup zadzwonić do

mariusz(ZDUN)

 

Koleś pomógł mi i więc i Tobie może coś doradzi..Na moje oko to nie masz komunikacji między kopem a skrzyniom i na tym bym się skupił .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz0000    0

Na kostce sterującej powershiftem jak wiadomo są miejsca kontrolne,

Pilot rev, Pilot fwd, rev, fwd i reg mógłby ktoś określic dokładnie co do czego? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TrAkToReK
      Witam
      Tak jak w temacie. Czy to dobry sprzęt ten CASE??? Chce go kupić ponieważ ma dość ładny wygląd i można go używanego za ładne pieniądze, chce aby ciągnik miał MAX 95 KM. I uprzedzam kosztował MAX 60 tys. ZŁ Ile pali bo miałem Ursusa 914 i to była wielka cysterna B)
       
      Pozdrawiam
       
      (Z góry THX)
    • Przez international856XL
      Witam wszystkich zakladam ten temat ponieważ chcialbym sie cos dowiedziec na temt ciagnika international 856XL.
      Ostatnio sobie takowy kupiłem.Czy moglibyscie sie podzielic opiniami na temat tego ciagnika..?A dodatkowo mam kilka pytan do was..
      -jaki olej stosuje sie w tych ciagnikach
      -przymierzam sie do zakupu pługa obotowego i mam dylemat jaki wybrac 3 lub 4 skibowy..tylko pytanie czy z 4 skibowym da sobie rade czy to nie bedzie zbyt duze obicazenie
      -ile pali to stworzenie :lol:
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez fendt1992
      Witam. Mam problem ze skrzynia w Traktorze Valtra 8450. mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i czy coś z tym dało się zrobić?. podczas przełączania pół biegów słuchać wyraźne trzaski w skrzyni.a na pierwszym pół biegu coś wyraźnie puka w skrzyni.najmocniej słuchać to gdy szybko sie przełącza z drugiego na trzeci pół bieg i na odwrót(z trzeciego na drugi i tak w kółko) .Dzieje sie to na postoju nawet gdy skrzynia mechanicznie jest zluzowana. dzieje sie to juz od samego kupna. dodam ze skrzynia była naprawiana na zachodzie.prawdopodobnie kosze był spalone. Skrzynie miałem rozebrana i wszytko wygląda na sprawne. nie ma żadnych wyraźnych luzów.po złożeniu nie ma poprawy dodam ze na jednym z koszów był wyraźny luz po zmienieniu jednej z tarczki luz zniknął. Czekam za jakas podpowiedzia, bo juz brakuje mi siły.Może kostka sterująca albo komputer?? co myślicie. czekam za jakimiś pomysłami. Fendt1992.
    • Przez Rolnik1111
      Witam
      Co sądzicie o przekładni Direct?
×