Maro

MDW 527

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bialy2005    582

Kombajn zbudowany prosto napewno prosciej niz bizon :) To typowy forszaj po modyfikacjach. A kazdy kto miał z tym doczynienie ten wie ze jest to maszyna dosc prosta w budowie. Nie iwem jaki masz areał do koszenia ale 527 to jest juz kombajn na duze areały - heder 6m silnik około 300km zalezy czy MDW czy juz case. 525 to tez głownie zaley od rocznika jesli MDW to były silniki volvo około 170km jak pamietam były wersje mechniczne i hydro 525h, natomiast jako case były tylko hydro silnik 230km perkins ale amerykanski nie do zajechania w tym kombajnie, załączasz szarpacz w rzepaku czy innym zbożu i nawet dymka nie pusci tylko gwiżdże, predzej pas peknie niz silnik stanie :) W 525 pieta ahillesowa jest podsiewacz a mianowice tuleje metalowo-gumowe które sie wyrabiaja i jak sie wyrobia to potrafi urwac jakies ramie czy cos podobnego ale komplet tulei to 200zł ( musze u siebie wymienic przed sezonem) Lubi cieknąc chłodnica oleju u mnie cieknie i u innego kolegi z forum który ma ten sam rocznik tez cieknie, ogladałem inny model jak szukałem swojego i tez ciekło ( w nowszych widziłęm juz inna chłodnice aluminiowa a nie lutowana stalowa), bedziemy cos z nimi robic w najblizszym czasie. Sterowanie kombajnem to bajka ustawianie obrotów wialni i młocarni z kompa, wszystkie podzespoły maja czujniki obrotów i i widac na kompie co sie dzieje do tego alarmy awari.


Dostarczam weglanowe wapno nawozowe  z kopalni kieleckich Morawica bez magnezu   i z magnezem Radkowice Standard i Premium oraz kredę z OMYA Stara Kornica. Kontakt PW lub tel 602888262

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hiszpi    4

Kolego accu chcesz poczytać o tym kombajnie? Proszę : http://www.swisspol....d.pl/folder.pdf

Zgodze się że to kombaj na na duże areały bo wydajność jest naprawdę nieziemska i ciężko go zabić. A najfajniejsze jest to że nie musisz w ogóle wysiadać z kombajnu. Gdyby była toaleta to od świtu do nocy hehe a tu znajdziesz info o tym sklepie miejscowość Panków k. Świdnicy ;)http://www.fortschritt.com.pl/

Edytowano przez Hiszpi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
accu    0

pieknie dziękuje za te linki, masz może taki folder od 525?:)

w zależności od stanu i ceny będę rozglądać się za tymi dwoma modelami - fakt, że 527 to już naprawdę kolos i jest na wyrost ale wersja z 5,5-6m hererem też byłaby ok bo zawsze można na usługach dorobić, szczególnie, że ceny zakupu są dośc podobne...

 

A jeszcze jedno - jak porównacie MDW/CASE z kombajnami deutz fara?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hiszpi    4

Deuthz jest chłodzony powietrzem ;/ komfort? W porównaniu z... Vistulą jest niesamowity, a w porównaniu z MDW - żaden. Jedyny plus to ten klimatyzowany schowek. To jedyne info jakie posiadam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
accu    0

;)) no to dobrze wiedzieć ;) jednak priorytetem będzie 525 - wygodniejsza w naszych warunkach, do 27 byłby problem z garażem;)

ostatnio pojawił się na allegro ten okaz http://otomoto.pl/fo...5h-A240360.html - 93rok, stara kabina ale wygląda całkiem znośnie. - jak myślicie, warto jechać oglądać? chyba trochę drogo?

 

ten http://tablica.pl/oferta/kombajn-zbozowy-case-525-ID22dtL.html#a80d3011a8;r:;s: jest ciekawszy ale cena za wysoka, gdyby był na fakturkę to byłoby do zaakceptowania;)

 

do żniw jeszcze czas, gdyby ktoś wiedział o fajnej 525 dajcie znać ;)

ps. musi być na hydrostacie.

Edytowano przez accu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hiszpi    4

Wiem, że takie handlarze przywożą z Czech. Masz czas to warto pojeździć. Zorientować się trochę w topografii no i z językiem nie powinieneś mieć problemu. Mów wolno, prosto i wyraźnie ;p Nie obejdzie się bez komentarzy mówiących, że jeżeli z Czech to sztrucel czy inny grat. Ale ja wiem, że wszędzie są porządni rolnicy dbający o sprzęt a także typowi rozwalacze ;/ Jeśli nie masz daleko, trochę wolnego czasu i znasz się na kombajnach to tylko za granice. Ale każdy robi po swojemu. Aaa i ja do granicy mam stosunkowo niedaleko (różne przejścia bo w promieniu 80 km mam ich kilka) i ja bym nie szukał żadnego transportu tylko wsiadł w maszyne i śmigał na kołach. Na bank wyjdzie taniej. Znajomy handlarz co pewien czas przyjeżdża od pepików

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
accu    0

niestety do zachodniej granicy mam spory kawałek - jestem z podlaskiego, z Białegostoku więc wiadomo...

jest czas, myślę, że coś się na spokojnie znajdzie;) mam nadzieję, bo niedawno sprzedaliśmy swoją maszynę;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hiszpi    4

527 pokazała się jakaś na allegro. Ale troche inna niż moja. Co prawda moja żyleta też 96 r. ale sieczkarnie podnoszę do góry, przednie opony identyczne, mniej mth, ale najważniejsze jest serce ;) u mnie motor VOLVO 268 km a w tym jednak Mercedes ;p co do CASE 525 to fajny, jednak nie przekonują mnie silniki perkinsa. Jak dla mnie to za delikatna rzecz ;) ale nie mam to nie przekonuję nikogo ;D

Edytowano przez Hiszpi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    582

Kolego uważasz ze ten silnik volvo jest lepszy od MB ? Jesli tak to jestes w wielkim błedzie :) Widzięłm juz kilka ogłoszen 525 i 527 z padnietymi silnikami i własnie volvo. Merc moze troszke lubi wiecej wypic ale żywotnoscia to nic mu nie dorówna :) Co do silnika w case 525 to nie jest perkins taki jak sobie wyobrażasz czyli jak w ciagnikach lub w kombajnach claasa. TO jest silnik rodem z amerykanskiej cieżarówki 6 cyl pompa rzedowa boscha nie rotacyjna, NA pokrywie zawrów jest "international perkins.... juz nie pamietam symbolu ale to typowy silnik za oceanu tam bardzo popularny.

Edytowano przez bialy2005

Dostarczam weglanowe wapno nawozowe  z kopalni kieleckich Morawica bez magnezu   i z magnezem Radkowice Standard i Premium oraz kredę z OMYA Stara Kornica. Kontakt PW lub tel 602888262

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
read    22

co do MDW Case tulejki na podsiewaczu to ważna sprawa

i jeżeli koło na młocarni nie będzie rozbierane (tam gdzie sprężyna) i nasmarowane co jakiś czas to te tuleje się zużyją nastąpi luz i zacznie zrywać szpilki przy pełnym obciążeniu.

Części łańcuchy podajnika kupione w agromie w Wągrowiec pasują od 524 z tego co mi brat mówił

Palec do ślimaka w hederze od Deuth Fara - pasują

ponadto części kupuje się we fabryce MDW w Niemczech

komputer jest taki sam jak w BS Bizonie opowiadał mi jeden gość.

 

 

MB V8 była ale się zmyła B)

 

za to ma mam 2 wały pacarda od amazone idealne 3000zł szt

Edytowano przez read

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    582

Też mam merca tylko v10 wolnossącą w sieczkarni mengele :) SIlnik pali na pół obrotu to sa naprawde udane silniki poza jednym demontaz wtrysków oznacza czesto zdejmowanie głowic i wielkie kombinacje zeby je wydostac z głowicy :( To co pisałes o case 525 to prawda czyli wiekszosc czesci, sita, łancuchy pasuja od 524, 512. Komp tej samej firmy jaki był w rekordach na hydro no i w bs zapewne w kilku innych firmach tez był montowany FIRMA to LH agro. Heder jest taki sam jak w DF z tej samej fabryki wyglada na to ze kupowali poprostu gotowe hedery oczywiscie szumacher. Z tym kołęm na młocarni to prawda. JA akurat w swoim wyminiłem przed ubiegłym sezonem szpilki i jest oki ale zerwało je dlatego że poprzednik zle je wyregulował musza byc bardzo precyzyjnie wszystkie 3 sztuki idelnie równo ustawione bo jesli jedna mocniej bedzie trzymałą to ja pierwsza zerwie i pózniej efekt domina. Kupiłem kombajn z nowym pasem młocarni i nowymi szpilkami i pierwsza zerwało po 50ha. Koło nie ma luzów ubiegły cały sezon zrobiłęm i jest ok.


Dostarczam weglanowe wapno nawozowe  z kopalni kieleckich Morawica bez magnezu   i z magnezem Radkowice Standard i Premium oraz kredę z OMYA Stara Kornica. Kontakt PW lub tel 602888262

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hiszpi    4

Kolego uważasz ze ten silnik volvo jest lepszy od MB ? Jesli tak to jestes w wielkim błedzie :) Widzięłm juz kilka ogłoszen 525 i 527 z padnietymi silnikami i własnie volvo. Merc moze troszke lubi wiecej wypic ale żywotnoscia to nic mu nie dorówna :) Co do silnika w case 525 to nie jest perkins taki jak sobie wyobrażasz czyli jak w ciagnikach lub w kombajnach claasa. TO jest silnik rodem z amerykanskiej cieżarówki 6 cyl pompa rzedowa boscha nie rotacyjna, NA pokrywie zawrów jest "international perkins.... juz nie pamietam symbolu ale to typowy silnik za oceanu tam bardzo popularny.

Dokładnie tak biały2005 tak uważam ;p VOLVO prezentuje się lepiej. 2 znajomych ma MB v6 chyba 272 kucyki a ja i inny znajomy szwedzkie serducha 268-konne. Mój ma ponad 3700 mth znajomego ponad 4 koła i ani dymu i niskie spalanie. Lejemy olej Mobil 1 regularne wymiany i powiem Ci że innego nie chce. A tamci co mają merce to spod silnika zawsze coś wykapie no i w porównaniu z moin to tam jest wir w baku hehe Ale myślę, że nasz spór może przypominać taki dotyczący ciągnika CASE CS 150. Większość opini to takie typu nie myj bo nie zapali, wadliwa skrzynia, kupa instalacji itp ale nie brakuje też zwolenników tej maszyny tłumacząc to dbaniem o ciągnik, garażowanie a okaże się wieczny i jeden znajomy ma takiego i miał doczynienia (w pracy) z MX 170 i moce są porównywalne i bezapelacyjnie wybiera ceeskę. Ale to już ina bajka. Mam pytanie czy tą V8 można kupić razem z kombajnem? Czy po prostu należy wymienić jednostkę napędową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
accu    0

obejrzałem praktycznie wszystkie dostępne MDW/CASE 525 i 527 oglądałem też sporo claasów 108sl i na 99% bierzemy 527 z silnikiem merca.

claasy są strasznie dobite i kombinowane, handlarze potrafią z 3 rożnych modeli złożyć jednego kundla - masakra.

 

w tym tygodniu jadę ostatecznie sprawdzić sprzęt i jeśli będzie wszystko ok kupimy go.

 

proszę dajcie znać na co szczególnie zwrócić uwagę? ogólnie maszyna w 100% sprawna i nieźle utrzymana. jest tylko problem z klima - sprężarka była naprawiana i ponoć wystarczy nabić gaz i musi chodzić - ta.... jasne:)))

co najbardziej zużywa się w tym sprzęcie? gdzie są słabe punkty, gdzie zajrzeć??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    582

Mi w pierwszych dniach sezony 2012 przetarłsie od klimy prawie przy chłodnicy na kancie obudowy :( i cały sezon sie mordowałem nikomu tego nie życze :(


Dostarczam weglanowe wapno nawozowe  z kopalni kieleckich Morawica bez magnezu   i z magnezem Radkowice Standard i Premium oraz kredę z OMYA Stara Kornica. Kontakt PW lub tel 602888262

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heniekii    2

kolega ma juz 527 kilka sezonow robi nim rocznie okolo 500ha i tez mi mowil ze akurat w tym modelu leprzy jest volvo bo byl zrobiony akurat do kombajnu i jest wokol niego luzniej niz w przypadku merca i jeszcze ze kazdy merc jakiego ogladal byl ozygany gdzies olejem i ze niby ma jakas wade,jak narazie jego silnik volvo spisuje sie zadawalajaco chodz nieraz go pilowal sam bylem swiatkiem jak wymokliska w rzepaku wymucal sam chwast a on rura i tylko czarny dym z komina ale sie nie zatrzymal i silnik wszytko wytrzymal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hiszpi    4

accu przede wszystkim wygoda MDW 527 polega na tym, że wszystko włączane jest na przycisk i wadą jest duża ilość instalacji. Ale jeśli wszystko będzie w zadowalającym stanie to wszystko w porządku. Dalej cepy, opony, klima, pas od młocarni, i hydrostatu to są najważniejsze pasy inne też przejrzyj ale to są priorytety. Zobacz czy przy stole do rzepaku jest Schumacher i przy hederze. Nie przejmuj się jeśli niektóre elementy będą pomalowane, bo ja sam profilaktycznie co roku niektóre maluje np ślimak w hederze, bo słoma zamiast blachy ściera farbe ;) ale wiadomo że są elementy które nie powinny być chlapane szczególnie miejsca gdzie mogą występować wgniecenia. Najlepsze noże do sieczkarni to te chropowate czy zębate jak zwał tak zwał xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
accu    0

sprzęt kupiony.

z rzeczy na szybko do wymiany to cewka do gaszenia silnika oraz czujnik strat za sitami ( w ogole go nie ma) może ktoś ma zdjecie jaki powinien tam być? bo ponoc ida dwa rodzaje? jest to 96rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
accu    0

Chłopaki - może ma ktoś z Was katalog częsci, schematy elektryczne i ew. instrukcję obslugi do 527?

znalazłem jednego kolesia co ma katalog i mówi że jeszcze trochę przydatnych materiałów ale za kserokopie chce 500zl.

może złożymy się w kilka osób i wyjdzie nam sporo taniej??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

On weźmie 500 zł...a pewnie dostał do kombajnu, albo z internetu ściągnął.....Moim zdaniem to 100 zł nie więcej...


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
accu    0

pewnie tak, jednak gdy w żniwa będzie jakiś problem to katalog części i instrukcja może być na wagę złota - często zanim wymontuje się jakieś łożysko można jechać kupić póki sklepy są otwarte i dłubać na spokojnie....dlatego tez myślałem jakby tak kilka osób się złożyło i po 100 wydać. byłoby git - no ale cwaniak konkretny....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hiszpi    4

A moja igła została sprzedana ;( Konkretna cena padła i była to oferta nie do odrzucenia. Szkoda że dopiero teraz wszedłem na agrofoto.pl, bo wraz z kombajnem oddałem instrukcje obsługi i napraw po polsku... Daleko ode mnie mieszka więc odpada pijechać do niego i zeskanować całą to każdy kto by chciał to by sobie wydrukował... Ajjj żałuje ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
accu    0

kurcze, naprawde szkoda.... a powiedz mi do jakiego woj poszedl sprzet? moze koleś chcialby zrobic ksero i wyslac?;)))

 

a wracajac do tematu kombajnu.

moze wiecie co moze byc przyczyna ze cewka (solenoid) ta od gaszenia silnika po procedurze rozruchowej (klakson + kluczyk) podnosi sie a po kilku sekundach opada? - zanika na niej napiecie.

przypuszczam ze sa czujniki z ktorych sygnal kaze gasic maszyne, dobrze glówkuje? teraz pytanie - ktore to czujniki?

poziom oleju, cisnienie i temp sprawdzone - sa ok.

sa jeszcze jakies krytyczne ktorych zadzialanie gasi maszyne??

 

druga sprawa to czy macie nr. czujnika strat za sitami (rura) i gdzie mozna ja kupic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hiszpi    4

Kuj-pom ;) o części pytaj w Pankowie k. Świdnicy ;d ale nie mamjuż kontaktu z tym klijentem ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
accu    0

moja maszyna juz prawie gotowa do zniw. prosze napiszcie mi cos wiecej o kole na mockarni. jak je ustawic, serwisowac itp bo nie bardzo wiem o co z nim chodzi.

dzieki;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qba    1

Jak ktoś chce to mogę wrzucić katalog części do MDW 527 i instrukcje tylko że po Niemiecku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez agropiotrmosz
      Witam
      Poszukuje opisu skrzynki bezpieczników w E-514. Który od czego odpowiada i jakie natężenie ma mieć.
      Z góry dziękuje :)
    • Przez KrzysztofL
      Witam mam nietypowy problem .Odebrałem silnik po kapitalnym remoncie ,założony do kombajnu pali , ciśnienie na zimnym 5,5  rozgrzany 4 atmosfery ,ale problem polega na tym że zapala mi się kontrolka zabrudzenia filtra ( ciśnienia oleju ) . Wymieniłem filtr na nowy ,nie pomogło , wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i można powiedzieć że pomogło tylko na odwrót. Przy zgaszonym silniku kontrolka się nie świeci ale gdy odpalę kombajn to kontrolka się zapala . Nadmieniam że ciśnienie pokazuje 5,5 na zimnym . nie mogę docierać silnika bo nie wiem o co chodzi z tą kontrolką . Brak mi pomysłów . Pomocy.
    • Przez pi0tr
      Witam.
      Mam następujący problem z moją maszyną. Podczas koszenia dosyć często zdarza się że bęben młócący nie pobiera materiału. Heder i przenośnik pochyły działąją bez zarzutu, słoma gromadzi się na wysokości chwytacza kamieni (był czyszczony kilka razy, niczego to nie zmienia) i wraca górą przenośnika do ślimaka i tam kombajn go 'wypluwa'. Jak już bęben złapie to co się nagromadziło to zazwyczaj kończy się to zabiciem młocarni. Taśma przenośnika jest dosyć luźno ale to nie ona jest problemem - słoma jest wciągana do podajnika i stamtąd wraca. W okolicy chwytacza kamieni wszystko wygląda normalnie - nie ma żadnych przeszkód, nic nie jest wygiętw, wygląda jak fabryczne. Czy ktoś ma pomysł jaka może być przyczyna tego problemu? Prosze o pomoc - usterka zabiła już dwa pasy napoędzające całą młocarnię i dwa pasy od bębna.
    • Przez Michael18
      Witam Serdecznie, jak w temacie. Niestety nie wiem co mam zrobić, aby odpowietrzyć wysuw motowideł w kombajnie 514. Proszę o wytłumaczenie co mam dokładnie zrobić. Z góry dziękuję za pomoc! 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam,
      mam problem z fortschrittem e514 dużo słomy wpada na podsiewacz i sita, co później idzie do zbiornika.
      Próbowałem już różnych rozwiązań zmieniłem nawet dolne sita na żaluzjowe, ale myślę że problem może tkwić w odrzutniku lub coś za bębnem jest nie tak. Słoma z bębna powinna raczej wpadać na wytrząsacze a dużo mam jej na sitach i już nwm co mam zrobić.
      Proszę o rady, pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj