Skocz do zawartości
barti212121

mf 3060 , 3070 czy mtz 952 jaki polecacie

Polecane posty

barti212121    2

Witam Tak jak w temacie . Nie chodzi mi tu o cenę czy wiek tylko o komfort pracy i o części funkcjonalność wyciszenie kabiny spalanie itp. Używałbym ten ciągnik do wszystkiego a przede wszystkim do prac polowych i też do tura . W czym się lepiej pracuje jest wieksza wygoda ? Który ciągnik lepiej spawuje sie przy turze i przy orce ? który jest po prostu waszym zdaniem leprzy ? pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

MF do MTZ'a jak wsiądziesz i pojeździsz godzinke ewentualnie 2 to Ci się odechce rolnictwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

TheBociek1996    515

Bez przesady, ale jak bym miał stawiać pomiędzy tymi dwoma, to postawiłbym raczej na MF. Mimo swego wieku są bardzo dobrze doposażone, oszczędne jak na mf przystało, bardziej dopracowane. Komfort bez wątpienie lepszy, świadczy o tym sama klima której MTZ nie ma. Użytkownicy MTZ'ów narzekają na hydraulikę. itp

 

Nie wiem tylko czy interesuje cię nowy MTZ czy uzywany, bo to w dużej mierze zależy od jego awaryjności względem używanego MF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TheBockiek1996 tylko zwróć uwagę na to, że w cenie ok. 60 tys kupisz kilkuletniego z przebiegiem do 3000 mtg mtz w całkiem dobrym stanie, a mf 3060 /3070 kupisz z 90 - 95r. gdzie przebieg wynosi 10 - 15 tys mtg i nadaje się tylko do remontu! A po za tym części do mtz a mf są o wiele tańsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Mam 3060 i mogę sie wypowiedzieć na jego temat :) Spalanie malutkie co teraz jest ważne, komfort super ( radyjko, nawiew, cichutko w kabinie, EHR,). Wg mnie nie ma co tu porównywać bo MF mimo wieku jest bardziej zaawansowany technicznie niz ten MTZ. Części drogie ale jak kupisz dobrego to nie licz że zaraz będą dokładki:) Do TUR-a super bo ma rewers, autotronic lub datatronic czyli komputer który odpowiada za podstawowe funkcje i przyznam że jest super sprawa. Rozłaczy napęd powyzej 14 km/h hamuje 4x4 , rozłaczy blokadę gdy podnoszę podnosnik a to tylko takie główniejsze funkcje. Ogólnie gdybym miał kupować ciagnik znów był by to MF :) Jak coś konkretnie chcesz wiedzieć na jego temat pisz na gg lub pw , chętnie się podzielę doświadczeniem z jego użytkowania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

Nie powiem bo mf jest dobrym ciagnikiem mają go ludzie i sobie chwalą ale co do wieku i elektroniki w nim to sam koszt remontu odstrasza ... uzywany ciagnik jest ok aletylko wtedy kiedy jest w pełni mechaniczny ... chyba ze uda Ci sie trafić ze bedzie w miare chodził .. i jak by nie patrzeć lata 90 to juz antyk jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    26

Kolego raczej nie masz MF. Ja posiadam 82tsa- 2004, JD-1997, landini-1999 i gdybym miał któryś wymienić to pronar byłby pierwszy. Zachodni ciągnik, jeśli jest kupiony w przyzwoitym stanie, nie jakiś złom, to jest to. Nie zamieniłbym na żaden nowszy zetor, ursus, rusek.Mam to wiem. Mój pronar przez 9 lat nie kosztował mnie nic poza opłatami i olejami, i co z tego skoro hamulce wiecznie nie działają, nie sposób włączyć i wyłączyć napędu, biegi źle dobrane, hydraulika do d*py, podnośnik nie za mocny i po 2 godzinach pracy jestem wykończony hałasem i brakiem ergonomii.Jeśli chodzi o lata 90, to z tej dekady są najtwardsze zachodnie ciągniki, zresztą nie tylko one

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin349    26

Ja mam mf z tej serii i jeśli nie masz dużo pola to szkoda brać mf, tutaj za 1000zł to kupisz połowę części do skrzyni a tu parę zębatek, do tego jeśli miałby chodzić w transporcie to się za bardzo nie nadaje bo za szybki 1 bieg na B na zającu i nie sposób ruszyć z czymś cięższym. Ogólnie ja bym się zastanowił ile czasu będziesz spędzał w ciągniku, mf to komfort jazdy ale nie naprawy bo co fajnego jest w tym że raczej trzeba wołać mechanika i czekać na części kilka dni. Remont całej skrzyni w mf jaka by ona nie była to koszt 10-15 tys a do tego jeszcze dochodzi ehr, u mnie działa ale spróbuj myć mf myjką to połowa funkcji nie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

To masz coś nie tak jak od myjki Ci nie działa ;) Ja tam myję cały czas i wszystko jest ok tylko trzeba myć z głową i nie napier***elać wodą po kablach i moze komputerze ;) Zgodzę się że części drogie ale jak trafi na normalny egzemplarz to będzie jeszcze służył. Ja tam nie mam problemu z ruszeniem :) A naprawy tak jak mówisz samemu mało co się zrobi, tylko że jak kupisz taki model jak wyzej pisałem to w nim raczej bym sie napraw nie spodziewał od razu po zakupie :) Wiem ze moze wyglądać że zachwalam bo mam i wgl ale nie lubię jak się nie mówi całkowitej prawdy a tylko fragmenty :) Jak kupisz zadbany egzemplarz to nie dołożysz i będziesz zadowolony takie moje skromne zdanie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin349    26

Ja w skrócie, dużo pola masz, duże pola masz, dobrze rozplanowane budynki i mało turem będziesz robił to bież belarusa, jednak gdy będziesz miał stare budynki to mf bo naprawdę zwrotny chociaż ma wadę, spróbuj jak będziesz jeździł po kupcach wziąć bala belarusem a mf, to mf tyłeczek odlatuje a drugiego to ładnie się trzyma. Aha i nie polecam strasznie szerokich opon na przód np. 13.6-24 to już maks bo jak większe to nie dość że ciężko się skręca, dużo gniotą, to jeszcze nie wytrzymują obciążenia (mam mitasy radial to takie pocięte że szok) no i na wysokich oponach ciężko idzie mf, w brew pozorom mtz jeździłem często bez napędu a z przodu były 11.2 i dawał radę a spróbuj odłączyć napęd w mf to ma uciąg mniejszy niż c-360, jak brać mtz to most carraro i opony dość szerokie. Bo do mf to najlepiej 12.4-24 i z tyłu bodajże 16.9- 30 albo 13.6-24 i 18.4-30 bo w tedy to ma sens, ja mam 14.9x24 a z tyłu 15.5-38 to średnio do tura bez obciążnika, bo do pola to najlepsze jakie mogą być bo w tedy ciągnik nie gniecie a ma najszersze kapcie z przodu jakie mogą być i orać można bez bóla pługiem o szerokości skiby o szerokości skiby 35 a nawet 30 jak płytsza orka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlkpmder    6

Marcin349 nie wiem z jakich okolic pochodzisz ale w moim rejonie powoli gorzej o części do ursusa niż do Mf a z czekaniem za częściami kilka dni to już mit.10 lat do tył to tak było teraz każdy sklep który chce mieć klientów ma części od ręki a porównując ceny zachodnich traktorów MF ma najtańsze części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin349    26

No nie wiem czy mit bo założę się że do mtz to w każdym dobrym sklepie rolniczym dostanę, b przecież wszystkie mtz to jest prawie to samo. A jak zamawiałem do renault no to jaka by część nie była to 2,3 dni idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin349    26

No być może ale u mnie to do każdego sklepu jakiegoś takiego co ma prawie wszystko to jest około 200km no i co z tego jak i tak jak zwykle przesyłka idzie 2,3 dni nawet expres.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    26

wydaje mi się że problemem nie jest dostępność części do zachodnich ciągników, lecz umiejętność zakupu sprzętu w naprawdę dobrym stanie, bo takich nie ma aż tak dużo.gdy nie jest zajeżdżony to jeszcze długo pochodzi i o niespodziewane remonty z góry bym się nie martwił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×