Zaloguj się, aby obserwować  
bartollomeo1122

Zetor forterra 9641 skrzynia biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam

Zastanawiam się nad kupnem frotki 9641 i nie wiem jak to jest z tymi biegami :\ bo jest 4 biegi i chyba po dwa półbiegi na każdym biegu i zastanawia mnie to czy można jechać dłużej na tych połówkach czy tylko działa to jak wzmacniacz na chwile "wyjścia z opałów" .

Oczekuje na odpowiedzi od posiadaczy ale ktoś kto miał styczność też nie wyrazi swoje zdanie. I napiszcie czy wgl. byście mi polecili taki traktor.

Edytowano przez bartollomeo1122

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stajniaomega    11

Też się nad tym zastanawiałem i zapytałem serwis, powiedzieli mi że "po to to jest żeby to używać". mam 9641 z 2008 i pracuje już 2000 mth bez awarii. Orkę robię nie raz cały dzień jadąc na półbiegu i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
graboss1987    0

masz tam dwa żółwiki aby zredukować każdy bieg dwa razy 4 biegi i do tego masz 2 połówki normalnie śmigasz na nich bez obaw;d

nie wiem jak w tym modelu ale np ja jezdziłem 11441 to bieg 3 to wchodzi takim hakiem...trochę dziwne nie ma takiego równiego układu 1 3

2 4 ta 3 wychodzi po łuku dla początkującego to cały czas ze zgrzytem może to akurat w tym modelu ogółem wracając do tych pół biegów to super pomocna sprawa jak spadnie ponizej 1500obr/min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZF9641    22

Można używać w normalnej traktując jak normalny bieg , są tylko dwie zasady nie używamy połówek do zwalniania w transporcie i jak ciągniesz duży ciężar jadąc szybko po szosie to powinno używać się sprzęgła do połówek.Jeśli ciągał byś duże przyczepy to załącza się preselekcję i zawsze wtedy ruszasz z połówki i ciągnik ma sporo lżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
melon10641    1218

i kiedyś czytałem w instrukcji że z górki w transporcie nie wolno, a tak używamy cały czas, orka 1 szosowa na jednym czasem 2 zółwiach i też cały dzień i nic się nie dzieje :) a najwięcej to w prasie używam ich.

@grabo1987 nie wiem co dziwnego w tym układzie biegów? W każdej skrzyni znajdziesz biegi włączane po łuku, skrzynia jest synchronizowana nie powinna zgrzytać, ja mam 10641 i nie zdażają się takie rzeczy u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
racha    3

moja frotka ma ponad 4k godzin i cały czas się półbiegami bawię nawet w transporcie i chodzi to wszystko dobrze więc niema się czego bać

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

w transporcie z górki nie można,bo jak włączasz półbieg,to robi się inne przełożenie i wtedy gwałtownie obroty silnika wzrastają. Wiem,bo sprawdzałem


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tom1989    34

melon10641 dla graboss1987 chodzi o to, że 3 powinna być na przeciwko 4 a akurat nie jest tak, jeździłem także tym zetorem co on i na 100% ma racje co do znalezienia 3go biegu. Początkujący kierowca nie może znaleźć trójki, być może tak nie powinno być ale ten zetor tak ma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
melon10641    1218

mówimy o takim układzie?Bo chyba za bardzo nie wiem o co chodzi.. Ja ze swojej 10641 jestem zadowolony mam na niej 2000mtg i odpukać nic się nie dzieje.

1_3

2 4

aaaa może chodzi wam o to że linia między 3 i 4 nie jest prostopadła do luzu? czyli coś takiego

1 3

/--/

2 4

Edytowano przez melon10641

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tom1989    34

1 i 2 są na przeciwko siebie a żeby przełączyć np z 4 na 3 to trzeba wajchę do przodu a potem w lewo ją przesunąć, takim łukiem trzeba brać. O coś takiego 3--

I

4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

to troche dziwne bo ja mam 115 i jak jade pod gore to mam 2 zielone wlączne a jak z niej zjedzam to też mam albo wyłaczam je jak jade z gory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
melon10641    1218

a no tak tak już czaje o co chodzi :) z przyzwyczajenia nie zwracałem na to uwagi, dzięki za sprostowanie :)

 

a no tak tak już czaje o co chodzi :) z przyzwyczajenia nie zwracałem na to uwagi, dzięki za sprostowanie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj