fineasz007

Szybkozłącza - problem z podpinaniem maszyn

Polecane posty

fineasz007    17

Witam,

Mianowicie mam problem z podpinaniem maszyn rolniczych do szybkozłączy w ciągniku John deere 6300. Stan gniazd w ciągniku oceniam na bardzo dobry, ale być może jestem zbyt mało doświadczony i nie potrafię tego zrobić. Czy jest na to jakaś reguła, zasada? Problem jest także w zaczepianiu chwytaka, w którym są szybkozłącza żeńskie. Dopiero po spuszczeniu troszkę oleju z nich, mogę podczepić chwytak. Prosiłbym o jakieś dobre rady, traktor nabyłem niedawno i jeszcze nie poznałem wszystkich opcji.

 

Pozdrawiam

Fineasz007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Ciśnienie we wężu uniemożliwia schowanie się grzybka w szybkozłączu i jego podpięcie- w ładowaczu mam to samo.

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    41

Jeżeli masz tura podpiętego pod rozdzielacz to rób na luz i poruszaj joyem wtedy zmniejszysz ciśnienie na danej sekcji ładowacza. Albo po prostu gaś ciągnik przed podpinaniem i poruszaj joyem przed podpięciem i od pięciem chwytaka czy też łyżki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekskw    43

Podpinaj na wylaczonym silniku i zredukowanym cisnieniu w wezach.Najlepiej po wylaczeniu silnika ruszyc joystikiem od tura tak jakbys otwieral i wylaczal narzedzie.

U mnie pomaga.


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledze chodzi chyba o to ze w chwytaku musi spuścić olej zeby szybko złączka zadziałała

 

jesli jest olej pod cisnieniem w chwytaku to moze poratowac tylko i wyłacznie spuszczenie oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

wystarczy bardzo powoli przesunąć joy przy załączeniu trzeciej sekcji, wtedy ciśnienie spada i odkręca się złącze bez najmniejszych problemów.

Edytowano przez b0gdan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyz1o    9

ludzie szybkozlacza mozesz zakladac na zapalonym ciagniku natomiast wypinanie gasisz ciagnik przekrecasz raz klucz zeby lamki sie zapalily wciskasz pipek w dzoju i ruszasz do przodu tylu lewo prawo i wypinasz przewodziki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtracker    10

Nie ma tak dobrze musisz zgasic. Poprostu podjeżdzasz podpinasz na tura osprzet gasisz ciagnik przekrecasz kluczyk zeby szedł prad (jesli masz na joystyku to musisz przekrecic kluczyk a jesli na zwykly rodzielecz to nie) i wciskasz guzik w joystyku i bierzesz joystyk w lewo, prawo i git. Jesli masz na zwyky rodzielacz to wystarczy dźwignią od trzeciej sekcji ruszyc wysiadasz podpinasz złączki i wszystko. A mozecie mi wytlumaczyc jak to jest przy tylnych wyjsciach hydraulicznych zrobione bo nigdy tam nie ma cisnienia i jak sie podpina cos to nie trzeba spuszczac cisnienia.


Jeśli Ci doradziłem, pomogłem to odwdzięcz się zieloną strzałką w góre :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

no właśnie przy moim sposobie nie trzeba gasić ciągnika, aby podpiąć osprzęt :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fineasz007    17

Dziękuję bardzo za odpowiedzi odnośnie chwytaka, ale teraz jak sprawa ma się do podłączania np. przyczepy pod tylne zawory? Nie mogłem wsadzić tam szybkozłącza tak, aby nie wypadło. Tutaj także prosiłbym o instrukcję podłączania i odłączania. Z góry dziękuję!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Niestety szybkozłącza jaja to wadę ze pod ciśnieniem nie da się ich podpiąć. Nie wiem jak jest w tych dużych ciągnikach ale w mniejszych gdzie sprzęgło rozłącza pompę można je wcisnąć i wtedy poruszać rozdzielaczem i ciśnienie spadnie.

Co do przyczepy to jest problem bo wąż odpinamy gdy jest pusta a podpinamy gdy jest załadowana i wtedy wytwarza się ciśnienie w wężu. Pozostaje przycisnąć wtyczkę np: do zaczepu aby trochę oleju poleciało i już po problemie.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    2

Też mam taki dziwny problem przy podłączeniu krokodyla do ładowacza. Wiadomo przy odpinaniu krokodyla gaszę ciągnik, przekręcam kluczyk na zapłon, żeby działała 3 sekcja i niweluje ciśnienie( aż zęby opadną na sam dół). Następnie odłączam szybkozłącza. Idzie je lekko wypiąć i tak samo bez problemu można je zaraz wpiąć. Problem powstaje np. na drugi dzień jak chce go zaczepić, a w krokodylu jest ciśnienie! skąd? Stygnący olej je powoduje? Cały czas odkręcałem szybkozłącza żeby go podczepić, ale teraz, zaraz po odpięciu wciskam grzybek w końcówce i spuszczam z niej z 50 ml oleju i w miare idzie je pózniej wcisnąć. Wiecie co może być nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Może węże dochodzą do "siebie" po pracy (minimalnie się kurczą).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Ja w tamtym roku kupiłem rozsiewacz do nawozu z hydrauliką i na końcu węża (przy szybko złącze) ma założony zawór kulowy, zakręcam przed odpięciem i już niema problemu podczas podpinania :) ja będe zakładał do wszystkich sprzętów z hydrauliką takie zawory bo szkoda oleju na ziemie lać i sie brudzić


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Może węże dochodzą do "siebie" po pracy (minimalnie się kurczą).

Ja miałem z czymś takim do czynienia przy bardzo dużych upałach-czyli obstawiałbym że ciśnienie w wężach rośnie bo olej się rozszerza pod wpływem temperatury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    2

I to jest chyba jedyne logiczne wytłumaczenie. Zmiany temperatury oleju powodują wzrost ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6890

Najlepiej założyć zawory przed gniazdami szybkozłączy i problem zniknie. U mnie najczęściej ciśnienie trzymają gniazda w ciągniku choć latem w gorące dni kiedy osprzęt ładowacza stoi na słońcu to w wężach pod wpływem temperatury olej zwiększa objętość i rośnie ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fineasz007    17

Wszystko już jasne w tej kwestii, ale jak podpiąć przyczepę, czy inne urządzenia z tyłu ciągnika John Deere? Niestety nie mogę dobrze umieścić przewodu, bo ciągle wypada.

 

Przy okazji ktoś może będzie wiedział jaki numer katalogowy ma bagnet(miarka) oleju przekładniowego/hydraulicznego? Czy mógłby ktoś zamieścić jej zdjęcie wraz z wymiarami, tj. długość, odległość od końca bagnetu do minimum oraz maksimum.

 

Z góry dziękuję!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    2

A masz z tyłu gniazda z zbiorniczkiem odzysku oleju? Do nich są wtyki trochę dłuższe niż normalne i pewnie dlatego nie chcą się trzymać. Zauważyłem też przy swojej prasie (włoski wynalazek) też miałem wciskane szybkozłącza, ale miały trochę inną budowę i nie pasowały względem naszych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Najlepiej założyć zawory przed gniazdami szybkozłączy i problem zniknie. U mnie najczęściej ciśnienie trzymają gniazda w ciągniku choć latem w gorące dni kiedy osprzęt ładowacza stoi na słońcu to w wężach pod wpływem temperatury olej zwiększa objętość i rośnie ciśnienie.

 

Jest na to banalnie prosty sposób NIESZCZELNOŚĆ oczywiście żartuję (żeby nie było że preferuję maszyny zalane olejem) .


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fineasz007    17

A masz z tyłu gniazda z zbiorniczkiem odzysku oleju? Do nich są wtyki trochę dłuższe niż normalne i pewnie dlatego nie chcą się trzymać. Zauważyłem też przy swojej prasie (włoski wynalazek) też miałem wciskane szybkozłącza, ale miały trochę inną budowę i nie pasowały względem naszych.

Tak, jest zbiorniczek do odzyskiwania oleju. Przyczyną wypadania mogą być złe szybkozłącza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    2

Mogą być przyczyną głębsze gniazda. Jak wciśniesz wtyczkę w gniazdo to sama z siebie wypada i widać że coś ewidentnie nie zazębia, czy wyskakują tylko pod dużym ciśnieniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez Nicik83
      Witam jak w tytule potrzebuje informacji jakie powinny być długości pasów w tej prasie.
    • Przez mrursus360
      Jak wyglada u Was proces owijania w prasach John deere 592 i pochodnych. U mnie ramię wysuwa się idzie do końca wraca się i jeszcze raz idzie do końca i wraca do ucięcia sznurka. Czy u Was też tak idzie czy ramię wysuwa się do końca i wraca do ucięcia?
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj