Polecane posty

cris1992r    0

Witam wszystkich agroforumowiczów,

A więc sprawa ma się tak: do zakupionej niedawno prasy Claas Variant 180RC potrzebne jest zasilanie 12V o natężeniu 25A (wg. instrukcji). Problem tkwi w tym, że Zetor 11441 nie posiada 2-biegunowego (bądź 3-biegunowego) złącza. Posiadam także Zetora Proximę 85 (który takowe złącze posiada), ale myślę, że do sianokiszonki z nożami będzie trochę za mały (do słomy powinien być ok :) ) . Uprzedzam, że szukałem na różnych forach podobnego tematu jednak nie znalazłem wyczerpującej odp.

zetor__519733.jpg

Tak jak na zdjęciu jest wolne złącze podobne do zapalniczki.

zetor2__386624.jpg

Znalazłem także takie zdjęcie, gdzie takie gniazdo występuje. Może ktoś wie czy można coś takiego dokupić? Albo czy można dokupić przejściówkę z zapalniczki na gniazdo 3-biegunowe? Zaznaczam, że moje doświadczenie w sprawach elektryki ciągników jest bardzo małe i nie chciał bym ingerować w instalację elektryczną ciągnika.

Gniazdo w prasie wygląda tak claas__698825.jpg

Z góry dziękuję za wszystkie propozycje i odp. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bez ingerencji w instalację się nie obejdzie. Gniazdo kupisz wszędzie. Np. tu:http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/11476 Żadna przejściówka nie wchodzi w grę ze względu na obciążenie. Gniazdo należy podłączyć przewodami min 2,5 mm2, z oddzielnym bezpiecznikiem 30A, najlepiej z zacisku 15. A tak poza tym, kilka tematów o tym było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    122

Ja miałem na przewodach 4mm2 i po kilku godzinach belowania zaczęła topić się izolacja. Zastosowałem teraz 2x4mm2 i jest spokój. Wystarczy nawet bezpiecznik 25A. Miałem taki w C-360 3P. W Case założyliśmy już 2x 15A. Zasilanie najlepiej złapać bezpośrednio z akumulatora lub rozrusznika zależy co jest bliżej :)


Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cris1992r    0

Skoro bez ingerencji się nie obędzie, to czy ktoś wie ile kosztuje założenie gniazda tak jak na drugim zdjęciu gdzieś na składnicy albo sklepie? Może ktoś z posiadaczy Zetora zakładał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja wiem ile kosztuje. Mogę Ci zamontować za 50 zł, oczywiście z fakturą VAT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oczywiście, że się nie opłaca, za dojazd liczę 1 zł/km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cris1992r    0

W tym problem, dzięki za propozycję, ale jednak odmówię. Jeszcze na pobliskiej składnicy zapytam, albo jakiegoś mniej ''zaawansowanego'' elektryka od Ciebie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    122

A w czym problem ? Doprowadź przewód z akumulatora załóż na nim bezpiecznik i podepnij do gniazdai pod styk 15/30. Kabel masowy przykręć gdzieś do ramy kabiny lub korpusu skrzyni lub tylnego mostu i podłącz pod drugi styk. W kabinie wywierć dziurę pod gniazdo przykręć na 2 wkręty i gotowe. Ja gniazdo zamontowałem obok szybko złączy hydraulicznych ale wybór należy do Ciebie :)

Edytowano przez jakub16

Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy chciałbym odświerzyć temat, w  swojej forterze mam takie gniazdo trzybiegunowe, są dwa przewody które sie wypięły, jeden "-" a drugi "+". Moje pytanie; który gdzie podpiąć?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Było już wielokrotnie, tylko szukać się nie chce. "+"do 15/30, "-" do 31.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj