Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
cris1992r    0

Witam wszystkich agroforumowiczów,

A więc sprawa ma się tak: do zakupionej niedawno prasy Claas Variant 180RC potrzebne jest zasilanie 12V o natężeniu 25A (wg. instrukcji). Problem tkwi w tym, że Zetor 11441 nie posiada 2-biegunowego (bądź 3-biegunowego) złącza. Posiadam także Zetora Proximę 85 (który takowe złącze posiada), ale myślę, że do sianokiszonki z nożami będzie trochę za mały (do słomy powinien być ok :) ) . Uprzedzam, że szukałem na różnych forach podobnego tematu jednak nie znalazłem wyczerpującej odp.

zetor__519733.jpg

Tak jak na zdjęciu jest wolne złącze podobne do zapalniczki.

zetor2__386624.jpg

Znalazłem także takie zdjęcie, gdzie takie gniazdo występuje. Może ktoś wie czy można coś takiego dokupić? Albo czy można dokupić przejściówkę z zapalniczki na gniazdo 3-biegunowe? Zaznaczam, że moje doświadczenie w sprawach elektryki ciągników jest bardzo małe i nie chciał bym ingerować w instalację elektryczną ciągnika.

Gniazdo w prasie wygląda tak claas__698825.jpg

Z góry dziękuję za wszystkie propozycje i odp. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bez ingerencji w instalację się nie obejdzie. Gniazdo kupisz wszędzie. Np. tu:http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/11476 Żadna przejściówka nie wchodzi w grę ze względu na obciążenie. Gniazdo należy podłączyć przewodami min 2,5 mm2, z oddzielnym bezpiecznikiem 30A, najlepiej z zacisku 15. A tak poza tym, kilka tematów o tym było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    118

Ja miałem na przewodach 4mm2 i po kilku godzinach belowania zaczęła topić się izolacja. Zastosowałem teraz 2x4mm2 i jest spokój. Wystarczy nawet bezpiecznik 25A. Miałem taki w C-360 3P. W Case założyliśmy już 2x 15A. Zasilanie najlepiej złapać bezpośrednio z akumulatora lub rozrusznika zależy co jest bliżej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cris1992r    0

Skoro bez ingerencji się nie obędzie, to czy ktoś wie ile kosztuje założenie gniazda tak jak na drugim zdjęciu gdzieś na składnicy albo sklepie? Może ktoś z posiadaczy Zetora zakładał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja wiem ile kosztuje. Mogę Ci zamontować za 50 zł, oczywiście z fakturą VAT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oczywiście, że się nie opłaca, za dojazd liczę 1 zł/km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cris1992r    0

W tym problem, dzięki za propozycję, ale jednak odmówię. Jeszcze na pobliskiej składnicy zapytam, albo jakiegoś mniej ''zaawansowanego'' elektryka od Ciebie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    118

A w czym problem ? Doprowadź przewód z akumulatora załóż na nim bezpiecznik i podepnij do gniazdai pod styk 15/30. Kabel masowy przykręć gdzieś do ramy kabiny lub korpusu skrzyni lub tylnego mostu i podłącz pod drugi styk. W kabinie wywierć dziurę pod gniazdo przykręć na 2 wkręty i gotowe. Ja gniazdo zamontowałem obok szybko złączy hydraulicznych ale wybór należy do Ciebie :)

Edytowano przez jakub16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy chciałbym odświerzyć temat, w  swojej forterze mam takie gniazdo trzybiegunowe, są dwa przewody które sie wypięły, jeden "-" a drugi "+". Moje pytanie; który gdzie podpiąć?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Było już wielokrotnie, tylko szukać się nie chce. "+"do 15/30, "-" do 31.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez kuba24051
      Witam. Przymierzam sie do zakupu agregatu Agro-Masz SN 3m. Zastanawiam sie tylko czy nie bedzie za ciezki do zetora. Wazy okolo 2000kg + zasyp. Troche sie obawiam o stabilnosc i o pompe. Moze ktos pracuje forterra z podobnym agregatem ?
    • Przez Mateusz_320
      Witam panowie mam problem w swoim zetorze 5211 91r obrotomierz pokazuje tylko obroty silnika a niestety moto godzin nie nabija długi czas. Pomoże ktoś? 
    • Przez BARTOLA
      witam posiadam zetora 7011  z tylnymi kołami o rozmiarze 13.6-36 i mam takowy problem ze przy orce z pługami 3 skibowymi ma słabą przyczepność i troche brakuje mu mocy zastanawiam sie nad zmiana kół na rozmiar 28  czy coś da ta zamiana?  słyszałem ze koła od c360  bedą pasować  ktos coś pomoże w tym temacie?  
    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora 12145 turbo i chce kupić do niego głebosza 5 łap na zabezpieczeniu kołkowym ziemia 3i 4 klasa płasko głebokosc pracy ok. 50 cm
      czy ten ciągnik da sobie z nim rade ????
×