Polecane posty

pawlus224    2624

Ja też mam 16.9-34 i moim zdaniem biegi do prac polowych są w miare dobrze dobrane za to w transporcie ciągnik jest zdecydowanie za wolny ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenon385    14

Mak tak samo jak mówi @pawlus224 w polu ma piekielny uciąg no ale za to w trasie idzie wolniej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

ja w swoim c 385 mam 18.4 R38 i w transporcie i bronowaniu jest szybszy, ale w orce czasem ma ciężko


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarnykriss    0

witam.mam pytanko?w swoim ursusie mam oponki tył 18.4R34 opcjonalnie może być zaopatrzony w opony 18,4R38 ponieważ ma wysokie błotniki ale wtedy musiałbym wymienić felgi! znalazłem na necie opony 20,8R34 tylko pytanie czy zmieszczą sie pod błotniki???może ktoś już taki myk zrobił :)?

ursus912.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10
Napisano (edytowany)

A jak sie skreca w c-385 na balonach. Dużo ciężej?

Edytowano przez ursus1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Muszę wiedzieć jaki rozmiar ma koło Ursusa 1014. Dokładniej, rzecz biorąc to jego średnicę, a najlepiej średnice i felgi i koła razem z felgą.

Próbowałem znaleźć rozmiary w internecie, ale są podane tylko w takiej formie: 14,9 R24 która nic mi nie mówi :/.

Czy ktoś wie ile to centymetrów? Ewentualnie czy ktoś byłby tak dobry i zmierzyłby mi to z tyłu i przodu?

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam,

MichałK

EDYCJA:

NA wikipedi znalazłem coś więcej:

  • Koła przednie: 14,9 R24 (420/70 R24)*,
  • Koła tylne: 18,4 R34 (520/70 R34)*,

Czy to 420/520 i 70 to są rozmiary? W millmetrach?

Edytowano przez KuzynMichalK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turion23    28

Witam,

Muszę wiedzieć jaki rozmiar ma koło Ursusa 1014. Dokładniej, rzecz biorąc to jego średnicę, a najlepiej średnice i felgi i koła razem z felgą.

Próbowałem znaleźć rozmiary w internecie, ale są podane tylko w takiej formie: 14,9 R24 która nic mi nie mówi :/.

Czy ktoś wie ile to centymetrów? Ewentualnie czy ktoś byłby tak dobry i zmierzyłby mi to z tyłu i przodu?

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam,

MichałK

EDYCJA:

NA wikipedi znalazłem coś więcej:

  • Koła przednie: 14,9 R24 (420/70 R24)*,
  • Koła tylne: 18,4 R34 (520/70 R34)*,

Czy to 420/520 i 70 to są rozmiary? W millmetrach?

 

420 i 520 to są wymiary szerokości opony podana w milimetrach a co do rozmiaru średnicy felgi do felga 24 calowa ma średnicę 560 milimetrów dla koła tarczowego a dla uchwytowego jakieś 3-4 milimetry większa natomiast felga 34 cale ma średnicę 792 mm a uchwytowe 3-4 milimetry większe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

witam, skoro mowa o kołach i rozmiarach to mam takie pytanie a mianowicie mam opony z przodu 14.9 R28 (38cm szer) a z tyłu 20.8 R38 (50cm szer) chciałbym przód zastąpić 480/70 R28 (wiem, że to już 16.9) czy bardziej odpowiada to 480/65 R28? podobnie z tyłem na 580 lub 650/70 R38 czy 650/65 R38 ? następnie czy musiałbym zmieniać koło pośrednie i te w przystawce ? dzieki za każde info. pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fiodor22    0

teraz kupiłem 385 na takich kapciach i powiem ci ze skreca sie normalnie i ciekawie to wyglada bynajmniej "rowno"jest ciagnik a nie przod w gorze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

Witam wszystkich. W moim c-385 skończyły się opony. Teraz mam założone 18.4R34. Potrzebuję kupić 2 sztuki takich opon i teraz mam kilka pytań.

Ciągnik pracuje w zasadzie tylko zimą przy odśnieżaniu. W lecie od czasu do czasu wyjedzie z zamiatarką bądź przyczepą.

Teren po jakim się porusza to w zasadzie kostka brukowa i asfalt. Nie posiadam pola więc prace polowe odpadają.

I zastanawiam się nad kupnem używanych opon bo nie zależy mi na wielkości bieżnika.

Czy opony diagonalne się nadają do takich prac czy lepiej kupić radialki?

Czy różnica w komforcie jazdy między radialnymi a diagonalnymi jest bardzo odczuwalna? ( czasem jak sypie śnieg to i 20godz trzeba jeździć w kółko)

Czy jak założe opony 16.9R34 zamiast 18.4R34 to muszę zmieniać dętki?

Czy ciągnik będzie dużo wolniejszy na 16.9R34 zamiast 18.4R34?

Bardzo proszę o odpowiedzi na moje pytania bo sam nie wiem jakie decyzje podjąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
walusls    0

nie będzie wolniejszy, poniewaz zmieni się tylko szerokość opony na 16,9 mozna kupic uzywane skoro i tak nie będzie pracował w polu gdzie bieznik ma duzo wieksze znaczenie niz na asfalcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek8111    0

Kolego odnośnie dętek to nie musisz zmieniać pasują bez problemu, a jeśli chodzi o prędkość to bierz możliwe najwyższe mialem taki przypadek w firmowym clasie arion 610c kończyły mu sie opony i osiągał max 40 kmh a założyli mu nóweczki to leci 43 kmh.

 

Kolego odnośnie dętek to nie musisz zmieniać pasują bez problemu, a jeśli chodzi o prędkość to bierz możliwe najwyższe mialem taki przypadek w firmowym clasie arion 610c kończyły mu sie opony i osiągał max 40 kmh a założyli mu nóweczki to leci 43 kmh.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

Dzięki wielkie za odpowiedzi. A na co zwrócić uwagę przy kupnie używanych opon?

I co z różnicą radialne -diagonalne?

I o co chodzi z tym możliwie największym rozmiarem?

To jakich opon szukać?

Jakie największe wejdą do c-385?

Edytowano przez Wozny186

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ochen    65

nie będzie wolniejszy, poniewaz zmieni się tylko szerokość opony na 16,9 mozna kupic uzywane skoro i tak nie będzie pracował w polu gdzie bieznik ma duzo wieksze znaczenie niz na asfalcie

 

bedzie wolniejszy. profil opony jest liczony z szerokosci.skoro jest wezsza to i profil bedzie mniejszy

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

poczytaj stare posty, wszystko zostało już powiedziane w sprawie opon do tych ciągników.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

nie będzie wolniejszy, poniewaz zmieni się tylko szerokość opony na 16,9 mozna kupic uzywane skoro i tak nie będzie pracował w polu gdzie bieznik ma duzo wieksze znaczenie niz na asfalcie

 

Oj kolego, co ty za głupoty wypisujesz.

Traktor będzie wolniejszy i to dość wyraźnie.

 

Opona 16,9/34 ma średnicę 16,9x0.8x2+34=61 cali (x2,52=155cm)

Natomiast 18,4/34 ma średnice 18,4x0.8x2+34=63,5 cala (161cm)

 

Niby tylko 6cm różnicy, ale jak policzymy obwód (487 kontra 506), to nam wyjdzie, żekoła 16,9 zapewnią nam ok 4% wolniejszą jazdę.

 

Bierz 18,4. 80-tka i tak jest wolna, to po co jeszcze bardziej ją spowalniać.

Co do dylematu radialne-diagonalne. W jednym traktorze mam takie, w drugim takie i jakoś wielkiej różnicy w komforcie nie widzę. Za to diagonalne się łatwiej zakopują w błocie.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

czyli biore diagonalne. Najważniejsze żeby były 18.4. Znalazłem już nawet jedne ale pisze że są bezdętkowe a ja u siebie mam dętki. Czy można założyć opony bezdętkowe a w środek dętki? Czy dętki nie będą się przecierały w oponach bezdętkowych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Opony bezdętowe śmiało możesz używać z dętkami, nic im się nie stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

Kupiłem dziś opony kormorana 18.4 r34 i mam jeszcze tylko jedno pytanie.

Ile nabić powietrza? Opony Diagonalne o ile ma to znaczenie.

Bardzo proszę o odpowiedź bo szukajka nic nie znalazła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

jak masz nowe opony to na oponie powinno pisać, nie koniecznie po polsku, po angielsku to pressure i tam bedzie w barach i w psi. i nie mów że niema bo mam kormorana popny w fergusonie to jest napisane. Ale do tego trzeba mieć też swój rozum bo na trasy wyższe, a do uprawy niższe ciśnienie. Grunt aby sie mieścić w widełkach prodcenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj