fineasz007

John Deere 6300 - wymiana płynów eksploatacyjnych, filtrów i olei

Polecane posty

fineasz007    17

Witam,

Nadchodzi wiosna, dlatego też trzeba odpowiednio przygotować maszyny na jej powitanie. Zimne miesiące pomogły wzbogacić park maszynowy o traktor John Deere 6300. Jednak, aby spisywał się on bez zarzutu i większych problemów należy wymienić w nim wszystkie płyny eksploatacyjne, filtry oraz olej.

 

Jako że jest to pierwszy ciągnik tej marki w moim posiadaniu, chciałbym zapytać, gdzie są wszystkie korki spustowe oleju, płynu chłodnicy, filtry (wszystkie, tj. powietrza, paliwa, olei), a także inne rzeczy, o który nie wolno zapominać? Jaki rodzaj oleju, płynu do chłodnicy, a także w jakich ilościach je zalewamy? Generalnie prosiłbym o wszystkie cenne informację w formie klarownej rozpiski, aby każdy, kto w przyszłości kupi "Jaśka" mógł sobie tutaj zajrzeć i rozwiać wszystkie wątpliwości. Jak wiadomo, na tych rzeczach się nie zaoszczędzi.

 

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za udzielone informacje!

Fineasz007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fineasz007    17

Generalnie to sam sobie odpowiedziałem na pytania. Zastosowałem wszystkie oleje i filtry John Deere

 

1. Olej przekładniowo/hydrauliczny: John Deere HY-GARD, ilość: ok. 55l

Warto rozgrzać olej, aby łatwiej go spuścić. TUZ, ładowacz oraz inne urządzenia ustawić w pozycjach, gdzie wymagają małego zapotrzebowania na olej.

Następnie spuszczenie zużytego, tj. skrzynia (korek spustowy obok wału, wewnątrz kwadratowy otwór na klucz), tylny most (20-30cm w tyłu, wewnątrz kwadratowy otwór na klucz) oraz filtr siatkowy (plastikowy korek, na klucz 24 chyba, on jest z boku, a nie pod spodem jak wcześniejsze dwa).

Wymiana filtrów na nowe, oryginalne John Deere przy lewym kole oraz pod kabiną, również z lewej strony. Wymycie filtru siatkowego i założenie go. Uzupełnienie oleju do stanu maksimum. Następnie uruchomienie ciągnika, sprawdzenie stanu i ewentualne dolanie do górnego poziomu.

 

2. Olej silnikowy: John Deere TORQ GARD, ilość: ok. 16l

Rozgrzać silnik, następnie z misy olejowej odkręcić korek (wewnątrz kwadratowy otwór na klucz), wymienić filtr z lewej strony, przy silniku, zalać nowy olej.

 

3. Przedni most i zwolnice: John Deere Standard JDM J20C chociaż można zastosować John Deere HY-GARD, ilość: przedni most ok. 8l, zwolnice ok. 1l każda.

Warto rozgrzać olej jeżdżąc ciągnikiem. Odkręcić na środku korek spustowy (wewnątrz kwadratowy otwór na klucz), następnie zakręcić go i z lewej strony na osi, z przodu, odkręcić korek (wewnątrz kwadratowy otwór na klucz) i dolać oleju, do momentu gdy wycieknie, zakręcić korek.

Zwolnice należy ustawić korkiem (wewnątrz kwadratowy otwór na klucz) do dołu, spuścić olej, a następnie obrócić o kąt 90 stopni, tj. poziomo i zalać olej aż wypłynie, zakręcić korek.

 

Generalnie to tyle, zostawiam potomnym, może komuś się przyda.

 

Pozdrawiam

Fineasz007

Edytowano przez fineasz007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alekk12    4

Cześć Panowie,

a mam takie pytanie, John Deere 6010SE cztero-cylindrowy z 2000r , spuszczany był olej wyszło spuszczonego oleju 16L był rzadki, natomiast wlanego weszło 12 - niestety nie sprawdzałem poziomu na bagnecie ze starym olejem. Co jest przyczyną tego? Ciągnik u mnie od jesieni więc to jest moja pierwsza wymiana oleju silnikowego w nim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fineasz007    17

Cześć,

Przy zmianie oleju silnikowego warto najpierw uruchomić silnik na pewien czas, a następnie zabrać się do wymiany. Podczas spuszczania zimego oleju, razem z osadem jego pewna ilość mógła pozostać na dnie miski olejowej.

 

Pozdrawiam

Fineasz007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbtm    1

witam,

czy mógłby ktoś potwierdzić czy do 6100 94r. pójdą podobne ilości oleju jak do 6300 ??

dzięki i pozdrawiam!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
azxx12    0

Witam mam pytanie czy john deere 6600 tez ma ten siatkowy bo znalazlem tylko te dwa przy kole i pod skrzynio gdzie szukac tego siatkowego jesli wogule ten model go posiada prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj