Skocz do zawartości
Michalmeer

Pierwsza dawka nawozu

Polecane posty

Michalmeer    366

wszystko sie okaże w praniu i nie 30 tylko na 100% 60 dni przed kwitnieniem ... ... zimia ma byc do kwietnia a potem nagłe ocieplenie wiec jesli nie bedzie mrozu to kolejny tydzien w łeb z nawozem .. ten azot z ziemi nie ucieknie ... niektórzy tu dalej w alchemie wierzą ... ma sens bo gdzy tylko sie ociepli bezie azot juz miał ... i Ci którzy posiali juz zboze tez dobrze zrobili na sam początek mamy juz dwa tygodnie wegetacji w łeb

 

obserwować pogode to mogą górale ... czy nikt nie zauwarzył ze klimat sie zmienił ? na jeślini kasztany kwitły to jest normalne ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek2209    78

cos dobrego bierzesz ze takie glupoty wypisujesz.jakie 60 dni przed kwitnieniem nawozenie azotem?sieje rzepak od 9 lat i pierwsze slysze takie teorie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mich18    25

Tak napewno bardzo dobrze zrobili Ci co posieli :D.

 

Akurat ta saletra przestanie działac jak jeszcze zima sie przedłuży,a rośliny nic nie pobrały narazie z tego nawozu,jedynie jak ktos posiał mocznik to dobrze zrobił .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

nie głupoty tylko napewno 60 dni sprawdzaj sobie gdzie chcesz ..... i znajdziesz to ze 60 dni przed kwitnieniem ....

A dlaczego dobrze nie zrobili ? jesli ziarno pusci kiełek to nic mu sie nie stanie pod sniegiem i ziemią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

60 dni byc moze bo zalecaja dawkowac nawoz tak : 60 % 1 dawka i za 2 tygodnie 2 dawka 40% czyli jak wiosna ruszy ok np. 15 marca to tak wychodzi ze ok te 60 dni

Edytowano przez Profil usunięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

Jak koze przestacdziałac jak została pobrana w małych ilosciach o ile w ogule została pobrana .. takkk posiali mocznik na zamarznieta ziemie i dobrze zrobili ? z ktorej strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nic nie jest przesądzone, że źle... każdy się śmieje jeden z drugiego. jeden, że nie posiał, drugi, że posiał.

dzięki Bogu każdy posiał na swoim i nic nikomu do tego. Gdybym wiedziała to, co wiem teraz, to oczywiście, ze bym się wstrzymała z N. Dobrze, że i tak posiałam tylko na połowę ozimin, no i na łąki PK, ale tutaj nie ma obaw. Azot na oziminę nic nie dał, to wiadomo, dziwne, żeby roślina pobierała z zamarzniętej ziemi, ale nawozowinic nie będzie, chyba żeby dopadało z metr śniegu i mówilibysmy o saletrze- owszem, może wypłukac. Nie śmiejmy się jeden z drugiego, kazdy mądry po szkodzie, oby wam się tez jeszcze kiedyś wody w buty nabrało ;)

Edytowano przez RolniczkazZawad
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartass91    0

Ja jak narazie posiałem nawóz na rzepak (4-5 marzec) i myślę, że żle nie zrobiłem bo wykopałem w sobote kilka roślin, przyniosłem do domu i widać że mają życie bo zaczynaja odbijać także powinno być ok. Zejdzie śnieg,zacznie się wegetacja i od samego początku rośliny mają się czym odżywiać:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

Wypłukać moze tlko wtedy kiedy jest wyskoki poziom wod grunotwych i na polu stoi woda przez dłuzszy czas a tak nic mu nie bedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mich18    25

Michalmeer.A z tej strony że mocznik wolno sie rozkłada i długo działa a saletra niestety krótko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

i zapomniales dodac ze w duzej temperaturze ;) a teraz mamy do -15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
przyniosłem do domu i widać że mają życie bo zaczynaja odbijać

Co Ty powiesz, :P to znaczy , że jak byś już nie posiał nawozu, to nie miały by życia? jak nie przemarzły, to chyba normalne, że w ciepłym odbijają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Każdy uczy się na własnych błędach, także szkoda się przekomarzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszmtz    70

to co sie dzieje w tym roku przechodzi ludzkie pojecie ;[ na swieta wtedy kiedy byl potrzebny snieg nie bylo a teraz jest niepotrzebny i jest ani z nawozem nie mozna wjechac :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartass91    0

MAT912- czytanie ze zrozumieniem się kłania:D Chodziło o to że rośliny nie przemarzły i teraz nawóz czeka na rośliny a nie odwrotnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

Tak napewno bardzo dobrze zrobili Ci co posieli :D.

 

Akurat ta saletra przestanie działac jak jeszcze zima sie przedłuży,a rośliny nic nie pobrały narazie z tego nawozu,jedynie jak ktos posiał mocznik to dobrze zrobił .

Chyba rywalizujesz z kimś w głupocie w postach. Obecnie jesteś bezkonkurencyjny. Piszesz zupełnie na odwrót. Siew mocznika w I dawce to szczyt głupoty. Forma amidowa jest wypłukiwana znacznie szybciej niż forma azotanowa! Do tego mocznik ulatnia się co ciężko powiedzieć o saletrze która błyskawicznie się rozpuszcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janczar810    245

gdyby nie ten snieg była by powtórka z zeszłego roku.

 

edit. to że mocznik działa dłuzej od saletry nie znaczy iz nalezy go siać w tym okresie tj marzec i do tego taki jak ten w 2013 na syaty ozimin nic innego tylko saletra mozna siac na zmarzline ale ja teraz załuje z kazdym dniem i kazda prognozą iż tak sie za przeproszeniem srałem z tym rozsiewem.

krótko i na temat saletra tylko i wyłacznie na start gdy temp. oscyluje miedzy minusem a plusem. Mocznik tylko i wyłacznie jak ogolna temp. przekroczy bodajze 15C nie jestem pewien ale cos w tej granicy

 

A wiec kolego mich18 zanim zaczniesz swoje madrości o książkach przeczytanych itd. to na starcie przed rozsiewem swojego nawozu zrób ognisko z tych ksiazek ktore Ty czytasz ogrzej sie i jazda z mocznikiem

Edytowano przez janczar810

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mich18    25

milanreal1.Panie profesor ale Ty jestes mądry naprawde,ile książek przeczytałes?!

 

Jak sam nie wiesz co piszesz, to nie neguj tych co mają rację !!!!!

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a co zle gada? w dodatku mocznik potrzebuje temperatury na duzym ++

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×