Zubiel

Jaki przedni most do mtz?

Polecane posty

klama    13

mam prosbe jak wyglada most stozkowy i krzyzakowy ? opiszcie albo najlepiej jakies fotki bardzo prosze


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

aha dzieki


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że krzyżakowy jak chcesz mieć tura to tylko do krzyżakowego bo stożkowy nie wytrzyma obciążenia jak już to kupuj z krzyżakowym :( sory za 2 posty może ktoś jeden usunąć.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz1515    2

jak już to nie pisze sie post pod postem a używa sie opcji edit, a co do tematu to nie jestem pewien czy te mosty krzyżakowe jak wszyscy twierdzą bedą takie rewelacyjne bo przecież to sie okaże dopiero po przynajmniej 10 latach urzytkowania, poza tym te mosty nie są oryginalnymi mostami carraro które belarus kupuje tylko to są mosty własnej produkcji a więc nie byłbym taki do przodu z tą rewelacyjnością tych mostów. Co prawda ładniej to sie prezentuje, nadaje charakteru takiemu ciągnikowi, koła są większe i opony szerokie co jest ogromnym poprawieniem uciągu ale niestety trzeba trochę poczekać aby dowiedzieć sie coś więcej o ich sprawowaniu sie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    3

Jak narazie poza wadą nie szczelności innych nie dociągnięć nie widać, tutaj mamy przekładnie palnetarną co pozwala na znaczną redukcję przeciążeń występujących podczas eksploatacji, czego nie można powiedzieć o przekładni kątowej, ale tak jak mówisz czas pokaże czy białoruscy inżynierowie zastosowali dobre materiały do produkcji podzespołów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bafix    0

Stożkowy jest dobry niemozna narzekać ma wade bo troszke lubi sie pocić ale jest niezastąpiiony krzyrzak to pekają tryby i staje juz pare osób u mnie niezjechaloz pola bo przód stanol bo tryby popekały i wpolu w orce to pomyślcie jak by stwardego załapał tragedia moim zdanie to nie wypały ale zato wyglad mają niemoge powiedzieć i fajne to koła duz eprzy nich a co do tura czy na tym mpscie czy na tym to niema różnicy.Pozdrawiam


Niech swieci słońce niech zawsze będzie Pronar niech żyje mrówka niech lata sobie pszczółka i życze wam niech dłuzej będzie lato szerokiej drogi traaaaaaaaaaaaaaaktor Pronar traktor traktor Pronar :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

ja w 3 mam stozek i jeszcze nie mialem z nim problemu a dostaja niezle w dupe polecam ale krzyzak jest dobry do tura wiec gdybys kiedys chcial zalozyc to krzyzak a tak to stozek ;)


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ1    0

A czy na moście krzyżakowym jest też sprzęgło pośrednie między wałkami napędu? Jest takie cudo w wersji z stożkowym mostem i to dzięki temu jest taki słaby uciąg bo to przepuszcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Podpora pośrednia występuje, a jak ci przepuszcza sprzęgiełko to je podciąg. Ja nie mam takiego problemu że mam słaby uciąg, dobrze ciągnie, nawet na asfalcie będzie ciągnąć i nic nie będzie przeskakiwać. Poprostu musisz je podciągnąć i tyle, albo tarczki wymienić.


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ1    0

Mam podciągnięte i na asfalcie to nie problem gorzej jest w polu. Mam dodatkowe obciążniki założone i nieraz pod górę z pługiem albo agregatem słychać jak puszcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor    0

Panowie nie bojcie sie krzyzakowych mostów ja mam 4 lata a moj brat ma 9 lat pronara i jeszcze nie maiał zadnego problemu z mosem więc konstrukcja jest dobra napewno i własnie jest lepiej z tym sprzęgłem bo w zetorach nie ma takiego czegoś czy ursusach i sie skrzynie przez to rwą. Kiedyś tez mi puszczało ale jak był nowy ale serwis przyjechał podciągnoł i ustawił i jeszcze sie nie poslizneło ani razu a mam przy nim tura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Kolego @igor w tym Pronarze 9 letnim na pewno nie może mieć mostu krzyżakowego tylko stożkowy.

 

@MTZ1 to podciąg jeszcze to sprzęgiełko i tyle, ja mam Pronara na szerokich oponach i nie przepuszcza mi ono, a jak podciągniecie nic nie da to radze kupić nowe albo rozebrać stare i dołożyć tarczki.


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Czy jest możliwość rozszerzenie przednich kół w napędzie krzyżakowym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidM    1

Sam przedni most krzyżakowy nie daje takich możliwości, jednak zmiany rozstawu przednich kół można dokonać modyfikując ustawienie skręcanych przednich felg. Odwraca się całe felgi, bądź tylko wewnętrzne "gwiazdy". W związku z poszerzaniem tyłu, zmieniałem u siebie rozstaw z przodu właśnie w opisany sposób. Jeśli chodzi o wytrzymałość, to nie jest tak, że te nowe są beznadziejne, a stare świetne (kilka postów wyżej przeczytałem taka kontrowersyjną wypowiedź). Nie jest również odwrotnie... Tak więc wady mają oba, w starym moście padła kilka lat temu przekładnia kątowa (MTZ82), w nowym zaś po 1000mth zniszczeniu uległy łożyska zwrotnicze (Pronar 1025A). Mimo wszystko nowszy most według mnie jest lepszy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

A czy te felgi mają otwory centrujące na nakrętki? Czy wyglądają z obydwu stron tak samo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Mi też se wydaje że krzyżakowy jest lepszy tymbardziej że stosowano w nim szerokie opony i wspomaga uciąg więcej niż odczuwalnie, ruskie też zastosowali starszy rodzaj zwolnic co też moim zdanie mie jest głupie bo nie zmniejsza prześwitu jak w np. Zetorze 8211(planetarne). U mnie wymieniłem olej na GL-5(choć zalecany Gl-4) co podobno nie jest nieodczuwalne dla uszczelnień(polepsza ich kondycje) i mam suchy. Ciekawe czy krzyżaki w tych mostach długo żyją nie są przecież smarowane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
firmagrand    0

Aby poszerzyć koła trzeba zamienić przednie koła lewe na prawą stronę i odwrotnie.

 

tutaj masz przykład jak to zrobiliśmy montując przedni spych do odsnieżania.

A problem z chlapaniem bo opony wystają za błotniki można łatwo rozwiązać dokręcając do błotników po pasku plexi.

 

http://www.allegro.pl/item885282906_belarus_mtz_820_820_3_wersja_komunalna_plug.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZieleńMati    0

Witam. Minęło trochę lat od założenia tematu, wypowie się może ktoś na temat mostów krzyżakowych jak się spisują z biegiem lat? Bo zastanawiam sie czy oszczędzić i wziaść ze stożkowym bo prawie 20tys. tańszy.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Pronar 82 SA z 2004 roku miał dwie awarie. Padł uszczelniacz wału koła bo przy koszeniu łąki nawinął się drut od pastucha i ściął symering. A druga to zmielony wałek atakujący przez jazdę na napędzie po drodze i skręconą na max sprzęgło w podporze wału. No i ciągnik jeździ z turem. A tak nic. Zero wycieków, pęknięć czy innych historii. Wg mnie nie ma się nad czym zastanawiać. Różnią się tylko mostem czy jeszcze czymś? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4pakplus    22

I w standardzie na krzyżakowym są szersze opony. Jak ma robić w TUR-ze to brałbym na krzyżaku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Dnia 8.01.2023 o 23:21, ZieleńMati napisał:

Z tego co doczytałem raczej tylko mostem

A jakie modele? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj