Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Przemek077

Problem przy włączeniu WOM w zetorze 10145

Polecane posty


Przemek077    0

Siemka.

Rozpoczynam nowy temat i potrzebuje pilnych odpowiedzi.

A wiec słuchajcie Podczas włączania WOM dzwignia sie włańcza, gdy zabiore reke z dzwigni wałek sie nie kreci, a gdy docisne reką tą dźwignie wałek działa znowu jak zabiore reke to dziwgnia odchodzi i tak jakby odbijało ją do góry. Nie wiem co się dzieje jaka może byc tego przyczyna? Proszę o rady:)

P.S zółw i zając działają, przedni napęd też ( chyba to nie mikropompka)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariusz0209    21

odkręć tunel pod kierownicą i najpierw sprawdź po kolei układ dźwigniowy, ruszaj tym i patrz co się dzieje. Może tylko dźwignia wyskoczyła z gniazda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Stefano1    39

Mechaniczne sprzęgło WOM, powiadasz.... Sprawdź najpierw, czy Ci klina na wałku, na którym siedzi dźwignia nie ścięło. Jeśli to nie to, to czeka Cię prawdopodobnie rozpoławianko. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przemek077    0

Nie no klin jest sprawdzałem. A co może byc inna przyczyną ze nie działa? co? macie rady i wskazówki i co to mogło się stac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariusz0209    21

Prawdopodobnie próbowałeś wcisnąć tą dźwignię na zapalonym silniku i ścieło Ci pierścienie osadcze. Zatem rozpoławianie pewne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przemek077    0

Gdzie te pierscienie się znajdują (jak możecie to dokładnie plis i jakies foto by sie przydało) ? To mam rozumiec że tą dżwignię nalezy na wyłączonym silniku włączac? a później tylko tą przy kierownicy ta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

locke    291

Ta pod siedzeniem włączasz na zgaszonym, a później ta przy silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Stefano1    39

Pierścień osadczy= tzw. zegier. Lubią pękać itp., podczas włączania mechanicznego sprzęgła WOM na włączonym silniku. Ew. jakaś usterka mechanizmu, np.: pęknięcie widełek. Mechaniczne sprzęgło WOM znajduje się pomiędzy tylnym mostem a skrzynią biegów ;) Tuleję przesuwną i cały mechanizm znajdziesz w katalogu w tablicach dotyczących tylnego mostu. Tuleję (część nieruchomą od strony skrzyni) znajdziesz w katalogu na tablicach dotyczących skrzyni biegów. Naprawa tania, ale dość pracochłonna ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przemek077    0

To możliwe że sporo roboty mnie czeka:(

A możliwe że to te sprzęgło WOM te z tyłu co je z tyłu można wyjąc? Te tarczki czy co tam sie mogły zepsuc?

 

Czemu to peka? przecież sprzęgło powinno rozłańczac ten naped i bez problemu powinno włączyc?

A moze to te tarczki ze sprzegła WOM może to tego wina co? Można te sprzegło tylko od razu przez tył wyjąc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stefano1    39

Moim zdaniem- prosta i stosunkowo szybka naprawa ;)

 

Z tego co piszesz wynika, że hydrauliczne sprzęgło WOM (te z tyłu) nie ma nic do tego ;) Obawy wskazują na usterkę sprzęgła mechanicznego. A do takowego nie dobierzesz się bez odjechania tylnym mostem ;)

 

Pęka, bo konstrukcja mechanicznego sprzęgła WOM nie pozwala na jego włączanie podczas pracy silnika. Ponadto, sprzęgło hydrauliczne WOM (jak i inne, podobnej konstrukcji), zawsze po wysprzęgleniu przenoszą niewielki moment obrotowy. Więc przez to, na włączonym silniku tuleja przesuwna WOM (sprzęgło mechaniczne) stoi w miejscu, a tuleja od strony skrzyni biegów się kręci i mamy pokaźny zgrzyt :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przemek077    0

To już będę pamiętał o tym :) jak to mówią: "człowiek uczy się na własnych błędach".

A poza tym nowa maszyna u mnie :) hue hue

Muszę to jakoś ogarnąc bo to się przyda do belarki :) W końcu c-360 na wiosnę odetchnie;)

Dzięki za rady, jak jeszcze macie pomysły to piszcie co i jak:)

Edytowano przez Przemek077

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pimper21    49

Ta pod siedzeniem włączasz na zgaszonym, a później ta przy silniku.

 

:blink: a ja to zawsze na zapalonym z nogi włączam bo to cięzko wchodzi ale tak już z 5 lat dobrych i nic mu nie jest :huh: dobrze ze poinformowałeś :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

locke    291

Wiesz, ja teraz też zobaczyłem że można to właczać na wolnych obrotach, w 1214 i nic mu nie było, także już nie wiem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

H3ni0    24

A czy 16245 tez ma mechaniczny wom? Bo niedawno go kupilismy i nie wiemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez nitek
      Witam, zastanawiam się nad kupnem ciągnika do prac leśnych, chcem żęby miał ponad 100 km, i była to mocna konstrukcja, temu myśle o 1224 lub 1614.
       
      Chciałbym żeby użytkownicy napisali coś o tych ciągnikach, jak się sprwują, czy są awaryjne, ile spalają.
      Ciągnik wykorzysttwałbym do zrywki dłużycy, lub transportu zrębków przyczepą lub przyczepami.
    • Przez liku025
      Witam, znalazłem sobie zetorka 10145 turbo 4x4 w niedziele jade oglądać (dosyć daleko) czy moglibyści mi wypisać wady i zalety tego traktorka na co patrzeć przy zakupie i czy ten ciągnik jest warty swojej ceny ? cena 32tyś zł jak ze spalaniem ? czy częsci są ogólno dostępne czy ciągnik ma jakieś często prześladujące go bolączki ? prosze o szybką odp
    • Przez Hen123
      Witam rozważam zakup Zetora 10145 i mam kilka pytań mianowicie:
      1. Czy nadaje się do tura?
      2. Na co zwracać uwagę przy kupnie?
      3. Jaki pług do niego i jaki agregat?
      4. Czy polecacie tę maszynę?
    • Przez krzychu652
      Witam. Mam Pytanie odnośnie przednich mostów w zetorach. Czym się różnią mosty krzyżakowe - zetorowskie od mostów Carraro? W których rodzinach modeli jakie były stosowane mniej więcej? Chodzi mi głównie o serie 52xx-72xx, 33xx-73xx i Proximy te mniejsze.
    • Przez wel
      Witam. Mam pytanie czy miał ktoś do czynienia z zetorem z silnikiem Martin, co to za silnik i z jakiego kraju pochodzi. Czym się różni od zwykłego i czy warto taki kupić?
×