Zaloguj się, aby obserwować  
Przemek077

Problem przy włączeniu WOM w zetorze 10145

Polecane posty

Przemek077    0

Siemka.

Rozpoczynam nowy temat i potrzebuje pilnych odpowiedzi.

A wiec słuchajcie Podczas włączania WOM dzwignia sie włańcza, gdy zabiore reke z dzwigni wałek sie nie kreci, a gdy docisne reką tą dźwignie wałek działa znowu jak zabiore reke to dziwgnia odchodzi i tak jakby odbijało ją do góry. Nie wiem co się dzieje jaka może byc tego przyczyna? Proszę o rady:)

P.S zółw i zając działają, przedni napęd też ( chyba to nie mikropompka)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    22

odkręć tunel pod kierownicą i najpierw sprawdź po kolei układ dźwigniowy, ruszaj tym i patrz co się dzieje. Może tylko dźwignia wyskoczyła z gniazda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Mechaniczne sprzęgło WOM, powiadasz.... Sprawdź najpierw, czy Ci klina na wałku, na którym siedzi dźwignia nie ścięło. Jeśli to nie to, to czeka Cię prawdopodobnie rozpoławianko. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek077    0

Nie no klin jest sprawdzałem. A co może byc inna przyczyną ze nie działa? co? macie rady i wskazówki i co to mogło się stac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    22

Prawdopodobnie próbowałeś wcisnąć tą dźwignię na zapalonym silniku i ścieło Ci pierścienie osadcze. Zatem rozpoławianie pewne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek077    0

Gdzie te pierscienie się znajdują (jak możecie to dokładnie plis i jakies foto by sie przydało) ? To mam rozumiec że tą dżwignię nalezy na wyłączonym silniku włączac? a później tylko tą przy kierownicy ta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Ta pod siedzeniem włączasz na zgaszonym, a później ta przy silniku.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Pierścień osadczy= tzw. zegier. Lubią pękać itp., podczas włączania mechanicznego sprzęgła WOM na włączonym silniku. Ew. jakaś usterka mechanizmu, np.: pęknięcie widełek. Mechaniczne sprzęgło WOM znajduje się pomiędzy tylnym mostem a skrzynią biegów ;) Tuleję przesuwną i cały mechanizm znajdziesz w katalogu w tablicach dotyczących tylnego mostu. Tuleję (część nieruchomą od strony skrzyni) znajdziesz w katalogu na tablicach dotyczących skrzyni biegów. Naprawa tania, ale dość pracochłonna ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek077    0

To możliwe że sporo roboty mnie czeka:(

A możliwe że to te sprzęgło WOM te z tyłu co je z tyłu można wyjąc? Te tarczki czy co tam sie mogły zepsuc?

 

Czemu to peka? przecież sprzęgło powinno rozłańczac ten naped i bez problemu powinno włączyc?

A moze to te tarczki ze sprzegła WOM może to tego wina co? Można te sprzegło tylko od razu przez tył wyjąc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Moim zdaniem- prosta i stosunkowo szybka naprawa ;)

 

Z tego co piszesz wynika, że hydrauliczne sprzęgło WOM (te z tyłu) nie ma nic do tego ;) Obawy wskazują na usterkę sprzęgła mechanicznego. A do takowego nie dobierzesz się bez odjechania tylnym mostem ;)

 

Pęka, bo konstrukcja mechanicznego sprzęgła WOM nie pozwala na jego włączanie podczas pracy silnika. Ponadto, sprzęgło hydrauliczne WOM (jak i inne, podobnej konstrukcji), zawsze po wysprzęgleniu przenoszą niewielki moment obrotowy. Więc przez to, na włączonym silniku tuleja przesuwna WOM (sprzęgło mechaniczne) stoi w miejscu, a tuleja od strony skrzyni biegów się kręci i mamy pokaźny zgrzyt :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek077    0

To już będę pamiętał o tym :) jak to mówią: "człowiek uczy się na własnych błędach".

A poza tym nowa maszyna u mnie :) hue hue

Muszę to jakoś ogarnąc bo to się przyda do belarki :) W końcu c-360 na wiosnę odetchnie;)

Dzięki za rady, jak jeszcze macie pomysły to piszcie co i jak:)

Edytowano przez Przemek077

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pimper21    61

Ta pod siedzeniem włączasz na zgaszonym, a później ta przy silniku.

 

:blink: a ja to zawsze na zapalonym z nogi włączam bo to cięzko wchodzi ale tak już z 5 lat dobrych i nic mu nie jest :huh: dobrze ze poinformowałeś :)


Zetor Team
Massey Ferguson 255 Zetor 8011 Zetor 10045 <-- moje sprzęty, 40 ha.
Zetor Is Power, Power Is Zetor :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Wiesz, ja teraz też zobaczyłem że można to właczać na wolnych obrotach, w 1214 i nic mu nie było, także już nie wiem :D


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
H3ni0    31

A czy 16245 tez ma mechaniczny wom? Bo niedawno go kupilismy i nie wiemy.


KPZ "Zetor Team"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez nitek
      Witam, zastanawiam się nad kupnem ciągnika do prac leśnych, chcem żęby miał ponad 100 km, i była to mocna konstrukcja, temu myśle o 1224 lub 1614.
       
      Chciałbym żeby użytkownicy napisali coś o tych ciągnikach, jak się sprwują, czy są awaryjne, ile spalają.
      Ciągnik wykorzysttwałbym do zrywki dłużycy, lub transportu zrębków przyczepą lub przyczepami.
    • Przez chwiolas
      Panowie sprawa wygląda tak: rano podniosłem podnośnik i za nic w swiecie nie mogę go juz opuścić. Dodam że chciałem kiprować przyczepę z tym podniesionym podnośnikiem i nie da się.
       
      Czy coś sie zacieło?Bo pompa jest chyba ok,bo jak zgasze traktor to oczywiście podnośnik puszcza(tak się działo już od dawna-wiedziałem o tym) i po pewnym czasie opuści sie,ale jak tylko odpale traktor to podnosi sie spowrotem.
       
      Pomoże ktoś????
    • Przez adanow
      Witam
      W pażdzierniku zakupiłem nowego Zetora 80, po przejechaniu około 5 moto godzin zauważyłem że po
      tłumiku od góry do dołu ścieka olej. Zadzwoniłem do serwisu oni nato że na dotarciu ciągnika tak ma być .
      Dodm jeszcze że w misce olejowej ubywa oleju ,po odpalaniu ciągnika czy zimnego czy ciepłego z wydechu
      przy pierwszych obrotach wali czarnym dymem a pochwili niebieskim, z czasem nagrzewania silnika ustaje
      Proszę o opinie czy ktoś miał takie problemy ,co mam dalej robić
    • Przez arinera
      Czy ktoś słyszał lub spotkał się z przeróbką zetora 3320 chodzi o silnik zamontowanie w nim silnika z ursusa 255 np.tak jak c-360 3p.myśle że ciekawa by była taka obcja -komfortowa kabina i małe spalanie.
    • Przez maniekkk
      witam .posiadam zetora 7711turbo i mam problem z zgrzytajacymi biegami .gdy wciskam sprzegło i wrzucam bieg słychac zgzyt a gdy przytrzymam sprzegło kilka sekund zgzytu niema .co moze byc przyczyna .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj