Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
dolti44

jak naprostować ramiona przy tuzie z przodu traktora

Polecane posty

dolti44    0

witam pomocy przy pługu do śniegu przegieły mi sie ramiona przywaliłem w niewidoczny korzeń traktor stanął odrazu i ramiona sie z lekka przegieły w prawo nie mam pojęcia jak je naprostować żeby patrzyły prosto jakieś pomysły ??? z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    96

Palnikiem nagrzej porządnie i rurę załóż i wyprostuj. Potem wzmocnij tak żeby się później nie wygieło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dolti44    0

no palnik to nie za dobry pomysł bo sie stal rozhartuje dopiero sie będą wyginały :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

Trochę ciężka sprawa :(

Po prostowaniu mogą pęknąć. Można młotem na zimno, albo gorąco.

Duże to wygięcie? Jakieś zdjęcie wrzuć.

Przestaw pług w drugą stronę i jeszcze raz w ten sam korzeń. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalc355    100

Chyba najlepiej byłoby żebyś się o coś zaparł i wyprostował, albo weź długą rurę nasadź i próbuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    96

Trochę ciężka sprawa :(

Po prostowaniu mogą pęknąć. Można młotem na zimno, albo gorąco.

Duże to wygięcie? Jakieś zdjęcie wrzuć.

Przestaw pług w drugą stronę i jeszcze raz w ten sam korzeń. ;)

 

Ja tak prostowałem palnikiem i jest ok. Wspawałem potem węzłówki żeby się znów nie przegięło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no palnik to nie za dobry pomysł bo sie stal rozhartuje dopiero sie będą wyginały :/

Ramiona nie są hartowane. Palnik + rura+ wzmocnienie w miejscu wygięcia i uważaj na korzenie następnym razem i będzie dobrze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

Palnik .. nadrawde dobre i proste kowadło i młot .. rurą nie bo jesli sa napreżenia w stali to zegnie sie w innym miejscu. najlepiej daj do kowala wezmie z 30 zł a zrobi dobrze


Ziemia to skarb , który trzeba pielęgnować i chronić .!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oaxis3333    34

Możesz też je wymontować , doprzeć do twardej płaskiej powieszchni i dopychać ciągnikiem przy użyciu kołka grubego drewbianego ,,,,, mi jak rozgieły się wsporniki od grubera do zrobiłem tak i było ok :) grzanie też jest dobre ale musiał byś po nagrzanu szybko z chłodzić i potem ponownie nagrzać i niech samo ostygnie aby zachartować .....


Jesli pomogłem , okarz to Dając łapkę w górę  :) to motywuje ...

 

pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    432

Ja u siebie nie mogłem niczym wyprostować, grzanie-młot-grzanie-młot i nic poprawy więc naciąłem 3/4 grubości na zgięciu, wyprostowałem lekkim młotkiem i zaspawałem szczelinę i służy już kilka lat bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik82    0

albo sprobuj nagrzac i naciagnac np drugim ciagnikiem. znajomy mechanik tak robil i chodzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kali828    15

ja proponuje naciac wyprostowac i puzniej zaspawac jesli umiesz a jak nie to zawiez do specjalisty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz też je wymontować , doprzeć do twardej płaskiej powieszchni i dopychać ciągnikiem przy użyciu kołka grubego drewbianego ,,,,, mi jak rozgieły się wsporniki od grubera do zrobiłem tak i było ok :) grzanie też jest dobre ale musiał byś po nagrzanu szybko z chłodzić i potem ponownie nagrzać i niech samo ostygnie aby zachartować .....

 

Bzdury z tym hartowaniem opowiadasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    660

He he. Straszne bzdury. Jak z hartowaniem tak i rozhartowaniem.

Palnik, młot i cheja. Nic nie zmieni swoich właściwości.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oaxis3333    34

paktofonikas1987 to napisz i naucz jak sie hartuje chętnie poczytam :)


Jesli pomogłem , okarz to Dając łapkę w górę  :) to motywuje ...

 

pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magik0578    5

możesz to wyjąć ? Tak jak piszą grzać palnikiem i dwa młoty i prostować potem znów nagrzać i za hartować tylko trzeba wiedzieć do jakiego koloru grzać ,żeby porządnie za hartować ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    660

Nie zahartujesz tego materiału choć byś nie wiem jak się starał. Tej obróbce nie poddaje się każda stal. Musi mieć odpowiedni skład głównie zawartość węgla..

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

paktofonikas1987 to napisz i naucz jak sie hartuje chętnie poczytam :)

 

Po 1 skąd wiesz jaki to materiał? Różne materiały hartuje się nieco inaczej.

Po 2 to jest na 99% odkuwka. Odkuwek się nie hartuje.

Po 3 - podstawy np. w takiej książce http://allegro.pl/technologia-maszyn-st-okoniewski-i2980567918.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez farmtraczek
      witam chciałbym kupić ciągnik od 75 do może 82koni nie za drogi chciałbym żeby ktoś mi zaproponaował ciągnik i wypowiedział się na jego temat
      obecnie posiadam farmtraca 80 4WD
    • Przez wojtek483
      Witam. Mam pytanie czy ktoś z forumowiczów posiada może ramiona (cięgna dolne) do Massey Ferguson 255? Chodzi mi o części używane, ponieważ nowe są g***o warte i się gną. Z góry dzięki za odp.
    • Przez dzikijohn
      Witam, ostatnio zablokowało prawe koło na postoju. Stał długi długi czas a potem ja mu w gaz delikatnie a prawe koło stawi opór. Powoli do tyłu, do przodu, rozbujałem i poszło. Z czego może to wynikać? Temperatury nie były zbyt niskie - 5stopni więc nie sądzę że to wina oleju... Mogło być tak że się przegub zwyczajnie zastał?
    • Przez Damix
      witam. Tak właściwie to posiadam dwa cielaki jeden leży z wyciagniętą głową do przodu wstaje o własnych siłach a drugi również leży z wyciągniętą głową z tą różnicą,że cielak chce wstac tylko nie potrafi stac o własnych siłach od razu się przewraca .Cielaki mają 2,5 miesiąca,wcześniej piły i jadły i było ok. ... Co to może byc?Za odp.z góry dzięki.
    • Przez Adamo12332
      Witam.
       
      Mam problem z Renault Ares 550 RX, a mianowicie podczas ruszania do przodu szarpie i mygnie kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni. Do tyłu rusza i jest płynnie. Te same objawy są zarówno na zimnym jak i na ciepłym oleju. Nawet gdy się rusza ze sprzęgła to do przodu szarpnie a do tyłu ok. Jeśli ktoś miał już taki problem i potrafi podpowiedzieć co może być uszkodzone, z góry dziękuję.
       
      Pozdrawiam.
×