Zaloguj się, aby obserwować  

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
JD 3040
armo    0

witam szanownych forumowiczów

jak w temacie chodzi o mf 3060, dolne przednie słupki kabiny niestety zaczęły od pewnego czasu puchnąć pod uszczelkami szyby, koniecznie muszę wyciągnąć przednią szybę i doprowadzić słupki do porządki póki jest jeszcze co. Czy może ktoś próbował dokonywać takiej operacji? Szyba jest dzielona (duża górna część oraz dwie wąskie dolne części ), uszczelki są twarde (nie wiem czy od nowości takie są czy ze starości). Proszę o odpowiedź jak się zabrać do tej operacji, czy wymaga to poważnej demolki czy są jakieś sposoby na ułatwienie tej operacji.

pozdrawiam wszystkich

Edytowano przez armo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gospodarz97    130

Wyjmij szyby, wywal uszczelki i kup nowe, dobrze wysusz zardzewniałe miejsce, zaszpachluj, zamaluj, wstaw szyby oraz nowe uszczelki i po problemie. :P

Edytowano przez gospodarz97



 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Dużo roboty przy tym ale dla chcącego nic trudnego :) Te kabiny to częsny problem że rdza bierze nawet patrząc po aukcjach dużo się trafia takich. U mnie na razie nie widać żeby coś się działo ale myślę że już nie długo :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

dzięki koledzy, ale chodzi mi głównie o rady osób które mają tą operację za sobą i mogą poradzić jakie elementy trzeba zdemontować, w którą stronę wypychać szybę itp., czy orientujecie się gdzie można dostać takie uszczelki do szyb?

Edytowano przez armo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Uszczelki kupisz w sklepie gdzie sprzedają szyby do ciągników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

jestem po operacji wyciągnięcia szyby, jakby by ktoś potrzebował to idzie to tak:

- zdemontować osłony silnika łącznie z górną

- zdemontować rurę wydechu (komin)

- zdemontować osłonę tablicy kontrolek

- wypchnąć wewnętrzną cześć uszczelki na zewnątrz zaczynając od górnej części (ja użyłem klinów do paneli - powbijałem je między kabinę a uszczelkę po czym zacząłem wypychać szybę na zewnątrz zaczynając od górnej części)

- w 2 osoby wyjąć szybę i przemieścić nad silnikiem

 

teraz pozostaje przegląd uszczelki, zastanawiam się czy nie zostawić starej, napoić jakimś olejem silikonowym i zamontować uszczelniając powierzchnię silikonem, no i oczywiście czeka mnie czyszczenie ramy okna kabiny, w jednym miejscu małe spawanie (jak zabezpieczacie Wasze maszyny podczas spawania - myślałem o zdjęciu obu klem, ale boję się dodatkowo o sterownik autotronica - ma ktoś jakieś doświadczenia ze spawaniem na ciągniku ???) oraz malowanie ramy, mam nadzieję że będzie spokój z wodą w środku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez dereniek
      Siema mam pytanie z jakiej blachy zrobić obciążnik do Mf 3060 i jaką wagę dobrać bo talerzowka waży tonę
    • Przez marcinl43
      witam mam problem, na rozgrzanym silniku leci mi olej pomiędzy silnikiem a skrzynia . Czeka mnie zapewne rozpolowienie silnika do wymiany uszczelniacza. rozpolawialem już c360 c330 , czy poradzę sobie z rozpolowienie case? na co uważać? znajomy mówił że można uszkodzić walek od revers jak się za szybko to rozciagnie
    • Przez DamianChuchro
      Witam. Zapewne temat już był poruszany nie raz ale nie ma nic nowego wszystko przed kilku lat.  Robię remont silnika i moje pytanie brzmi jakiej firmy zestaw naprawcze kupić ursus, thm czy mahle. Następne pytanie jakiej firmy panewki? I z jaką siłą skręcać to wszystko ?
    • Przez lukbold
      Naraz przestał działać podnośnik. Na panelu diody świecą się jak należy choć dostrzegam przygasanie a ładowanie koło 13.6V. Próbowałem też wciskać elektrozawory i nie ma reakcji podnośnika. Hydraulika zewnętrzna działa. Podejrzewam zawór podnośnika bo nie działa ręczne sterowanie. Rozbierał to ktoś? coś się przycięło? Jest tam parę śrub ale nie chce od razu wszystkiego rozkręcać bo tez nie wiem czego się spodziewać. Odkręciłem elektrozawory i znalazłem tam trochę mułu ale nie przycinały się. Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł gdzie szukać?
    • Przez kola89
      Witam, dzisiaj podczas jazdy przelanczalem z 2b na 4b i nagle traktor tak jakby przestal jechac. Od tej pory nie jedzie na zadnym biegu. Sprzeglo raczej wykluczam gdyz biegi wchodza normalnie i slychac ze w skrzyni cos pracuje (ale zadnych zgrzytow, po prostu slychac prace przy puszczonym sprzegle , a przy wcisnietym nie). Atak z tylu sie nie kreci, wiec obstawiam, ze awarii uleglo cos w skrzyni. Moze macie jakies pomysly. Mf 3060 z 1987 roku, skrzynia AB 16/16 bez polbiegu.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj