Skocz do zawartości
matingus

seler korzeniowy

Polecane posty

vvojtas1    25

Jak z pH? Jaki torf lub substrat używasz - odkwaszony?

Czy coś się zmieniło między 2 a 3 lata temu - może dosawca torfu coś zmienił a cię nie poinformował.

Jakie jest źródło wody.

Może też być to kwestia infekcji. Co się dzieje z tacami po sadzeniu a przed kolejnym użytkowaniem.

Ani za sucho ani za mokro nie jset dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slaw78    0

Dzieki za zainteresowanie.

Torf juz próbowałem z różnych zródeł odkwaszony 5.5-6.5 ph

Woda u mnie troche wyskoie ph ok.8

Sieje w skrzynkach takich po winogronach wyscielanych folią z otworami

Pikowany do takich samych skrzynek ale juz bez foli

Skrzynki nie odkażane

Seler przyjmuje sie rosnie nieraz juz w pierwszym tyg.liscie zaczynaja żółknąc i jak sie złapie za liście to wychodzi

a nieraz juz jest ładna rozsada praktycznie gotowa do wysadzenia i to samo sie dzieje zazwyczaj gniazdami np.1/3 skrzynki.

Jak zostawie te skrzynki na np.dwa tyg.wypuszcza swiezy korzen biały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chemik112    1

witam mam pytanie do tych co sami produkują rozsady selera czy przycinacie go w trakcie produkcji rozsady?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

slaw78    0

Zlece wyprodukowanie rozsady selera.

Pomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thefarmer    3

Panowie jest sens uprawy selera na glebie 4,5 klasy w dobrej kulturze o podglebiu gliniastym, z nawadnianiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr2691    2

I jak tam chlopaki seler juz posadzony??

U mnie zapowiadaja przymrozki, trzeba by bylo selera troche przykryć, co myślicie, ma być niby -2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartone    0

Jeden mam posadzony reszta czeka po przymrozkach, to co posadzone to -2 nic mu nie zrobi , tak -4, -5 przez dłuższy czas to już problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr2691    2

Wlasnie w tamtym roku zasadzilem 16 kwietnia jakos, potem byly dwa przymrozki chyba po -3 troche ich zjarowizowalo kurcze... i dlatego nie wiem czy to przykryc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107

U mnie też część posadzone.dziś nocka z wodą będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr2691    2

Takie pytanie chlopaki, ktos przechowuje seler w kopcu?? Jesli tak to jak to praktykujecie?? Bo jeszcze tego nie robilem, a planjje przechowac cos do wiosny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak jak ziemniaka, a ja mam pytanie czy ktoś kopał selera kombajnem anną? bo znajomy ma 5 ha i powiedział mu znajomy 2,5 tyś za hektar od najmu kombajna simon. Może by anną się dało, obcinaczkę do liści ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107

u mnie obcinaczka i kombajn bolko  i robota idzie.

kolego trochę drogo :lol:

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
willi    45

5 ha to rękoma chyba najlepiej wybrać ;) Pobliski plantator ma ponad 70 ha. i dziś rozpoczął wykopki jakimś tam De Wulfem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez stojanow
      sieje seler pod folie preferowke i slabo rosnie 3 klasa ziemi moze ktos ma pare cennych wskazowek
    • Przez Cbe1508
      Witam:) Sam produkuje rozsade selera , seler jest zasiany na torfie i podłożu specialistycznym klassmana i teraz co zauważyłem to małe roślinki maja niektóre listki na dól , wyrywając takie zobaczyłem ze korzenie są brązowe . Co może być przyczyna koledzy?????
    • Przez Rolnik276
      Witam, od 15 lat z tatą sadzimy Kapustę białą i nigdy nie mieliśmy takich problemów z nią jak w tym roku. Zaprawialiśmy korzenie rozsady opryskami:
      -Sumi Alpha
      -Topsin
      Czy mogło to spowodować uszkodzenie korzeni kapusty. W ubiegłych latach używaliśmy inny oprysk zamiast Sumi Alpha i nie było żadnych problemów z jej korzeniem.
      Czy może to także być wina zgorzela, ponieważ po posianiu nasion na rozsadę bardzo padało i było zimno.
      Oto kilka fotek tej kapusty.
      Korzeń:

      Czy z tej kapusty coś będzie czy zostaje jej likwidacja?
      Proszę o szybką odpowiedź.

    • Przez maxhack0303
      sprzedam maszynę do obierania naci selera samoróbkę. maszyna bardzo dobrze wykonana na solidnej ramie. kontak 666089696 raz używana
    • Przez borsuk1891
      Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc.
      Dokładnie chodzi o seler korzeniowy (odmiana Diamant).
      Liście rozsady selera zaczęły żółknąć i usychać , a korzenie brązowieją i obumierają . Nasiona były zaprawiane. Podłoże nie jest przenawożone .
      Jaka może być tego przyczyna ? Proszę o pomoc.
      Dołączam zdjęcia. 





×