Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
chrobi123    0

tak jak w temacie co polecacie, plusy i minusy tych ciągników, ma to być ciągnik główny na 20ha ornego i 20ha łąk,duży rozrzut działek czyli dużo przejazdów, ma on być z ładowaczem czołowym, wstępnie się zdecydowałem na mfa, ale chodzi mi coraz bardziej po głowie claas gdyż ma opcje automatycznej zmiany biegów no i w transporcie prędkość max uzyskiwana jest przy niższych obrotach silnika więc pewnie spalanie mniejsze będzie, ceny jakie dostałem są porównywalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanzer25    2

No nie wiem czy bedzie takie male to spalanie. Ja mam od niedawana mf 5465 jest troche mocniejszy o tego twojego modelu ze skrzynia dyna 4 . Komfort jest super, maszyna zwrotna i ekonomiczna - poczujesz jak pojdzie ciagnik na orke.

A jaki silnik sie decydujesz do mfa?? sisu czy perkins??

Nie chce oceniac claasa ale chyba ma taka sama skrzynie jak mf tzn nie chce strzelic jakiejs gafy , albo głupoty.

Ja swojm nakrecilem juz 400 mtg a chodzi przy agregacie uprawowym 4m i jego zaleta jest zwrotnosc - ja tak mowie a jak powie inny urzytkownik . W kazdym razie ja polecam mf .Bedziesz zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrobi123    0

w mfie 5455 jest silnik Perkins z comonraill i powerboost dający max 125km, sisu byłby oszczędniejszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lanzer25    2

Zdecydowanie bylby oszczedniejszy. Obecnie mf juz schodzi z montowania w ciagnikach silnika perkinsa .

We wszystkich nowych modelach bedzie montowany sisu.

Z tego co powiedzial mi przedstawiciel claasa to jest tam montowany silnik od jd czyli do oszczednych nie nalezy .A tych malych jd do 100 km jezdzi u mnie dosc sporo to kazdy mowi robote robi jak kazdy przecietny ciagnik do stu koni tylko paliwa zjada 2 razy wiecej :) . Jak to sie mowi ma apetyt na paliwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrobi123    0

układ paliwowy arion ma swój claasowski, no a co sądzicie o tej skrzyni z automatyką, będzie to dużo oszczędniejsze w paliwie? no i czekam dalej na ogólne opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubus    22

Tylko blok jest john deere a oprzyrządowanie już claasa

Edytowano przez kubus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    196

układ paliwowy arion ma swój claasowski, no a co sądzicie o tej skrzyni z automatyką, będzie to dużo oszczędniejsze w paliwie? no i czekam dalej na ogólne opinie

 

Automatyka czyli Hexactiv tak? W transporcie podobno jest średnio, ale w polu zdaje egzamin, płynie bez problemu na obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

raczej Qadriactiv.

@chrobi123 Za Claasem przemawia tak jak napisałeś, za MF jeśli ma pracować w ładowaczu: rewelacyjna widoczność (jeśli jest to wersja z nową maską) oraz rewers z półbiegami. Claas ma większy rozstaw osi, czyli plus w ciężkich maszynach zawieszanych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubus    22

Kolego ja wybrałem claasa :D. Skrzynia jest tej samej firmy co w mf z tym że zmiana grup odbywa się tak jak biegów a silnik jd jak dla mnie to zaleta. Oraz jakość elementów w kabinie przemawiała za arionem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubus    22

Tzn. chodziło mi o to że przy zmianie w mf'ie przy zmianie grupy trzeba wcisnąć przyciśk sprzęgła a w claasie tego nie ma tylko po kolei się przełącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrobi123    0

no właśnie po kolei musisz pstrykać wszystkie, co według mnie jest wadą, w mfie naciskasz guzik i od razu grupa wyżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubus    22

W claasie też jest ten przycisk i z nim zmieniasz od razu grupę a bez niego też przeskoczy jak będziesz po kolei leciał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daszbur12    0

Mógłbyś napisać mi na PW jaką cene ci zaproponowali za MF, bo zastanawiam się nad Arionem 420 CIS i NH T6.120, ale jeśli cena by odpowiadała to NH odpada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    25

Pojeździj po placu każdym i wtedy ocenisz, z tego co wiem od ludzi to claas jest żwawszy do jeżdżenia no i silnik jest mocny. Z MF za bardzo nie mam do czynienia ale skrzynia jest identyczna. Automatyka skrzyni jest dla tych co nie lubią pstrykać biegów. W transporcie dobrze się spisuje w polu zobaczę dopiero na wiosnę ponieważ mam claasa od niedawna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    196

W claasie też jest ten przycisk i z nim zmieniasz od razu grupę a bez niego też przeskoczy jak będziesz po kolei leciał.

 

Tylko że przy pracy w polu już nie przebijesz zakresu tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubus    22

O ile się dobrze kojarzę to w trybie polowym można tylko półbiegi przełączać a w trybie transportowym biegi i grupy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piter1    0

Ja wybrałem MF, Claas dopiero się uczy robić ciągniki, w kombajnach jest dobry ale ciągnik to typowy składak. Skrzynie,tylna oś i hydraulika jest kompletowana w fabryce MF, po czym jedzie do f. Claasa i jest dokoptowany silnik i reszta i wyjeżdza ciągnik. Moim zdaniem Claas to montownia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    25

Claas jest robiony także na podstawie renault a ta firma jest na rynku już bardzo długo a poza tym każdej marki ciągnik ma podzespoły z innych. Więc nie tylko claas jest składakiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrobi123    0

no według mnie tak samo claas jest składakiem, od niedawna robią ciągniki, nie ma tej renomy co MF który przecięż jako jeden z pierwszych jak nie pierwszy zaczął robić ciągniki na świecie, claasa za 15 lat będzie napewno dużo trudniej sprzedać niż MFa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    196

Ja wybrałem MF, Claas dopiero się uczy robić ciągniki, w kombajnach jest dobry ale ciągnik to typowy składak. Skrzynie,tylna oś i hydraulika jest kompletowana w fabryce MF, po czym jedzie do f. Claasa i jest dokoptowany silnik i reszta i wyjeżdza ciągnik. Moim zdaniem Claas to montownia.

 

I co z tego wynika?? Chyba to że wychodzi porządny ciągnik, wybierają same jedne z lepszych podzespołów :)

 

@chrobi123 a pod jakim argumentem tak wróżysz :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Można powiedzieć że Claas produkuje ciągniki od 1960 roku, ponieważ od tego roku ciągniki produkuje Renault a oni ich wykupili, czyli najprościej zmieniła się tylko nazwa i sponsor ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    25

kris14 Dobrze mówisz nawet na tabliczce znamionowej w claasie jest zapisana nazwa renault

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez rolnik17
      Jest w planie kupno mocniejszego ciągnika . Myśl jest o 7745 i 7340 ?
      Czy te modele to to samo czy są jakieś różnice,jakie maja spalanie awaryjnośc itp.Proszę o fachową odp. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam rolnik17
    • Przez kopokop
      Witam jaki byście polecili ciągnik do pługa unia atlas 5 skib.Ziemie lekkie .
    • Przez jasikor
      Witam 
      Planuje zakup ciągnika o mocy 140-150 km. Pod uwagę biorę JD 6155 M POWER QUAD ECOSHIFT  oraz MF 7615 DYNA 6 ewentualnie 7614 DYNA 4. Wyposażenie ciągników miałoby być podstawowe wraz z przednim TUZ-EM i WOM-em oraz amortyzacja przedniej osi i kabiny. Chciałbym usłyszeć opinie właścicieli i użytkowników obu modeli, podzielenie się spostrzeżeniami. Chciałbym trochę dowiedzieć się na temat silników AGCO POWER stosowanych w MF - wady i zalety w stosunku do Perkinsa, spalanie, awaryjność. 
      Ceny obu modeli są podobne. proszę o pomoc i podzielenie się swoim doświadczeniem i uwagami. 
×