Skocz do zawartości
utek

Ursus C360 z silnikiem Zetor 5211

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
utek    6

Witam! Przymierzam się do przekładki silnika w 60-siątce, gdyż obecny niestety jest w tragicznym stanie. Docelowo miałby to być silnik z zetora 5211, wiadomo 3 cylindrowy. Czy ktoś z was może posiada c360 w takiej konfiguracji, ewentualnie orientuje się jakie przeszkody stoją na drodze takiej modyfikacji.

 

Pierwszy zauważalny problem to obudowa rozrządu i przednia belka. Ci którzy przekładali silniki z 7211 pisali o wymianie obudowy na tą z c360. A co w przypadku gdy obudowa w zetorze jest bez wspomagania? Pasuje wtedy, czy również trzeba przekładać?

 

 

Kwestie kosmetyczne, jak krótsza maska odkładam na razie na dalszy plan.

 

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    54

w tragicznym tzn. ? Blok pękł czy co ? Bo jeśli blok cały i wał do czegoś sie jeszcze nada to ja bym wolał wyremontować ten silnik, ale włożyć Zetorowskie tuleje. Przynajmniej wiesz co masz bo wyremontujesz, a jak kupisz używke od 5211 to nigdy nie wiesz na co trafisz. Przynajmniej takie jest moje zdanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

stary już wyjechany wał może nie wytrzymać większego obciążenia na górze od zetora.A co do rozrządu to jeśli masz bez wspomagania to jest taka sama jak ze wspomaganiem zakładasz dekiel od c360 i przód od c360 i idealnie pasuje sprzęgło prawie takie same jak u c360 inne rzeczy będą ci się zgrywały od c360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

utek    6

w tragicznym tzn. ? Blok pękł czy co ? Bo jeśli blok cały i wał do czegoś sie jeszcze nada to ja bym wolał wyremontować ten silnik, ale włożyć Zetorowskie tuleje. Przynajmniej wiesz co masz bo wyremontujesz, a jak kupisz używke od 5211 to nigdy nie wiesz na co trafisz. Przynajmniej takie jest moje zdanie

 

Nie ma sensu remontować silnika, bo na chwilę obecną nie ma części dobrej jakości, które warto byłoby montować. Napisałeś o tulejach zetora. A co z wałem? Ten długo nie pociągnie. Czyli bardziej rozsądnym jest cały silnik z zetora.

 

 

 

A co do silnika zetora, to jaki by nie był, powinien być lepszy od tego co jest:) A w razie remontu nie będzie problemu z częściami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

kolego jesi podejmiesz sie przekaldki to opisz co przerabiales, sam zastanawiam sie czy w niedalekiej przyszlosci nie zmienic silnika

kilka lat temu widzialem 360 wlasnie z takim silnikiem, wiec da sie to zrobic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    13

kolego silnik zetora 3 cylindry nie należy do ekonomicznych, brat się interesuje wykresami mocy i spalania ciągników i wiem że 3 cylindry zetora "piją" więcej niż 4 cylindry na kWh. Na twoim miejscu zrobił bym remont tego silnika, nie opowiadaj że części są tak tragiczne polecam sklep TECHROL . pl tam masz dobry wybór, jak kupisz najtańsze to będziesz miał lipę w jakości i za jakiś czas kolejny remont. przerób ten silnik na 72xx z dobrych części lub 77xx. i napewno taniej cię to wyjdzie niż kupno silnika 52xx. wał od zetora można kupić używkę (bo nowy77xx kosztuje 5tysi, wiadome można kupić bubel i za 2 tysie) głowice od zetki wtryski, dawkę podkręcić, kolektory używki kupi u gościa na allegro, zestawy naprawcze, wałek rozrządu zetor i podstawa, panewki w wyższej półki. i wiesz co masz. a tak to kupisz takiego muła 3 tłoki i nawet nie wiesz co w srodku siedzi. Uprzedzam wszystkich że to jest moje zdanie, jeśli komuś nie odpowiada proszę o wyrozumiałość, a forum służy do wypowiadania się...

Edytowano przez sylwek23111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Wiadomo że silnik słabszy będzie palił więcej niż mocniejszy przy większym obciążeniu...Nie można mówić że nie ma dobry części "tylko zetor" bo są lepsze od zetora....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

Mam Zetora 7211 i drugi nie jest mi potrzebny. Druga sprawa to taka, że skrzynia po pewnym czasie raczej zostałaby zmielona.

 

 

C360 jest pomocniczym ciągnikiem i 3 cylindry mu wystarczą. (co do muła, to w oryginalny zetor 5211 robi lepszą robotę niż C360 i na pewno nie pali więcej)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Oryginalny zetor 5211 ma moc 3p i na pewno więcej pali od c 360.Jak nie potrzebny ci mocny silnik to kup 3p zmienisz walki w skrzyni i będziesz miał słabszy ale za to oszczędny ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

Wiedziałem, że ten temat przerodzi się w dyskusję na temat wyższości jednego silnika nad drugim. :)

 

Celem tematu jednak było zagadnienie ewentualnego SWAPu.

 

 

Gdyby jednak zapadła decyzja o remoncie wspaniałego motoru 60-tki, to jakiej firmy części polecacie, aby pieniądze nie były wyrzucone w błoto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Zestawy Zetorowskie wał jaki do szlifu czy wymiany.Jak wymiana to Tyczyn albo Ostróda pompa Hydrotor głowice jakie do remontu bo jak nowe to tylko Chełmno.Korbowody do remontu a jak nowe to też z Tyczyna a koła rozrządu Skropol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    13

panowie napisałem iż więcej spali na kWh a to znaczy że silnik 52xx potrzebuje więcej ON niż 72xx by oddać 1 kWh.... (jest późno ale chyba jeszcze nie mieszam, z góry sorki). a co do kolegi który pragnie zrobić remont polecam przeróbkę która zmniejsza spalanie(nie turbo!) zastosować wałek rozrządu od 72xx, głowice oryginalne "przerobić na bardziej drożne" - zawory i gniazda jak w zetorkach, kolektory o większych przekojach a także tłumik od zetki. Spalanie zmniejszy się o parę % udowodnione już to było wiele razy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor06    0

mam problem z zetorem 5211

1. gdy zetor postoi 15 min nie da się go odpalić trzeba pompka ręczna pompować

2 ręczna pompka jest nowa

3 nie wiec co dalej robić niech ktoś mi powie jak to zrobić żebym nie pompował

4 z góry dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    54

a nie myślałeś nad kupnem starszego silnika 3 cyl. Zetora, np. od 3011 ? Moc i spalanie pewnie podobne do 5211, a wg. mniej problemów z przeróbką bo tam nie masz wspomagania, itp. więc pewnie wystarczy przykręcić do skrzyni no i oczywiście przednią oś :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

Niedaleko mnie koleś ma silniki 5211 z agregatów prądotwórczych i o nich myślałem w przypadku przekładki.

 

A co do remontu c360, to po lekturze forum stwierdzam, że chyba trzeba mieć szczęście żeby trafić w dobre części. Pogubiłem się co jest dobre, a co złe. Setki opinii, często ze sobą sprzecznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    13

a Ty myślisz kolego że trafisz na silnik od zetora na malinę silniczek:) ? sprawdzisz mu sprężanie, ciśnienie oleju i tyle będziesz wiedział, a bloku nie będziesz widział jaki jest(czy pęknięty) i reszty części w serduchu... A części kolego to zazwyczaj(nie zawsze) masz jakość = cena, więc jak kupisz tanie to nie spodziewaj się cudów. Przy kupnie w miarę możliwości i przed składaniem dobrze jest dokładnie obejrzeć części. (Czasem mają wady fabryczne nawet te części które są z wyższej półki, wady są czasem minimalne a potrafią odegrać kosmiczne znaczenie, np tłok gorzycki do c330 z wypukleniem minimalnym sprawił iz ciągnik na jeden cylinder chodził). Części nie są takie tragiczne, chyba że MADE IN CHINA albo z Indii :) pozdrawiam i życzę udanych remontów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    861

Moim skromnym zdaniem i tak warto zainwestować w silnik zetora,zawsze to inna robota,ciężkie prace wykonujesz wyższym biegiem.np pługiem 3 skibowym,agregatem czy jakąkolwiek inną maszyną nie będziesz męczył się na 2 biegu,będziesz ganiał 3,ciągnik nie będzie tego czuł,robotę zrobisz szybciej a Ty nie będziesz tak zmęczony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    13

kolego @ALAMO :) zapewne ominąłeś post kolegi wyżej wyżej... więc krótko przypomnę: on już ma zetora 7211 więc nie potrzebuje drugiego mocnego ciągnika:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

mam problem z zetorem 5211

1. gdy zetor postoi 15 min nie da się go odpalić trzeba pompka ręczna pompować

2 ręczna pompka jest nowa

3 nie wiec co dalej robić niech ktoś mi powie jak to zrobić żebym nie pompował

4 z góry dzięki :)

 

Pisałem o tym wiele razy w dziale o zetorach zobacz:

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/54073-zetor/?do=findComment&comment=981814

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

a Ty myślisz kolego że trafisz na silnik od zetora na malinę silniczek:) ? sprawdzisz mu sprężanie, ciśnienie oleju i tyle będziesz wiedział, a bloku nie będziesz widział jaki jest(czy pęknięty) i reszty części w serduchu... A części kolego to zazwyczaj(nie zawsze) masz jakość = cena, więc jak kupisz tanie to nie spodziewaj się cudów. Przy kupnie w miarę możliwości i przed składaniem dobrze jest dokładnie obejrzeć części. (Czasem mają wady fabryczne nawet te części które są z wyższej półki, wady są czasem minimalne a potrafią odegrać kosmiczne znaczenie, np tłok gorzycki do c330 z wypukleniem minimalnym sprawił iz ciągnik na jeden cylinder chodził). Części nie są takie tragiczne, chyba że MADE IN CHINA albo z Indii :) pozdrawiam i życzę udanych remontów.

 

 

No właśnie czytając posty stwierdzam, że nie ma żadnej zależności cena = jakość. Podsumowując, to łatwiej jest chyba znaleźć silnik zetora w dobrym stanie, niż odpowiednie części. Problemu nie byłoby, gdyby można było kupić uczciwe części.

 

on już ma zetora 7211 więc nie potrzebuje drugiego mocnego ciągnika:)

 

Chyba nie uważasz 7211 za mocny ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    13

co zrobisz to twoja sprawa kolego Utek mozesz kupić nawet sw680 i przerobić sprzęgło :) ;) silnik zetora 72 w porównaniu do s4003 jest mocniejszy, wybacz że nie napisałem pełnym zdaniem :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Ja wy się sugerujecie zestawami naprawczymi za 99 zł albo za 150 to miejcie do siebie pretensje że możecie kupić zestawu....takie rzeczy to się nie kupuje na aledrogo tylko w normalnych sklepach i wtedy macie gwarancje że kupiliście dobry, oczywiście za większe pieniądze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

Czytając opinie, to nawet nie ma pewności ze zestaw za 300zł będzie dobry.

 

Proszę o konkretne namiary na dobre zestawy naprawcze. Cena nie gra roli, bo stracony czas na naprawy jest cenniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@ Utek przeszło ci już z tym silnikiem zetora? :ph34r: na forum kilkanaście razy był poruszany temat części i ich jakości polecam lekturę. Zawsze możesz napisać do użytkownika @FarmExpert może coś doradzi jako sprzedawca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Ci którzy mają lub jeżdżą tym URSUSEM jaka wygoda jazdy czy da sie radia słuchać jak idzie w polu itp. itd.
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez drogerhas
      Witam mam wielki dylemat na temat wyboru ciągnika. Posiadam gospodarstwo o pow. 15ha i zajmuję się hodowlą bydła mlecznego i w tej chwili mam 3 ciągniki: Ursus c-330, Ursus c-360 i Ursus c-385, który złożony z Ursusa i Zetora trochę tego i trochę tego taki już po prostu kupiłem. I właśnie z tym c-385 mam problem, posiada on przedni napęd, elektryka sprawna, 87km, 2 wyjścia hydrauliczne i  reszta standardowo, nie jest on w najgorszym stanie z zewnątrz bo pomalowany i w kabinie nie jest najgorzej. I właśnie chcę się jego pozbyć, bo kupiłem go od handlarza i to był mój bardzo wielki błąd. Handlarz zrobił go tak aby tylko go sprzedać: pomalował bez podkładu, silnik w nie najlepszym stanie(wiem że dużo nie wytrzyma), hydraulika się psuje, pompa paliwa do wymiany. Choć mam go od wielu lat dopiero teraz pomyślałem  o tym tylko zastanawiam się co lepiej? Sprzedać go i kupić inny za podobne pieniądze czy też do poczciwej sześćdziesiątki wstawić przedni napęd i wspomaganie? Dodam też że sześćdziesiątka ma swoje podzespoły w bardzo dobrym stanie oprócz hydrauliki ale to się zrobi. C-360 robiłem do tej pory większość prac polowych c-385 tylko orałem, kultywatorowałem i belowałem. Jakbym wstawił przedni napęd te obowiązki przejęłaby 360, dodam też że mam podłączonego do niej tura zwykłego dwusekcyjnego i w przyszłości planuję zakup nie za dużego pługa 3 obrotowy. I co Panowie zrobiliby na moim miejscu? Sprzedać ursusa c-385 i kupić jakiś z napędem 4x4 o podobnej kwocie(więcj niż 24 000 nie wyciągnę w takim stanie) czy też może go naprawić a może sprzedać i udoskonalić poczciwą sześćdziesiątkę? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
    • Przez roberti
      Witam Panowie mam taki problem z zetorem forterra hsx 120. 2013r. zaczął rozłączac rewers. na wyswietlaczu Literka ,,N'' myga gdy chce go zapalic. tak jak myga f. dzieje sie tak jak jest gorąco. gdy schłodze cały rewers okładami z lodu wtedy jest na jakis czas spokój az się znów nie nagrzeje i znów rozłącza i nie da się jechać. a jak zgaszę to juz ie można zapalic. nie wiem co zrobic a nowy kosztuje ok. 1500zł
×