Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
jerzy12

sterowanie hydrauliczne w ciągniku Case MXM 140

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jerzy12    0

Potrzebuję informacij na temat sterowania i ustawienia podnośnika hydraulicznego w Case MXM 140.Proszę o szybką odpowiedź.

 

Proszę o kontakt osoby , które posiadają ciągnik case MXM 140. Chciałem porozmawiać o tym ciągniku. Szczególnie interesuje mnie sterowanie podnośnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasko    15

Kolego gdybys napisał dokładnie co chcesz widzieć pewnie by już ktoś odpowiedział.

Napisz co Cie interesuje z tego sterownia. Mam ciągnik MXM190 i to jest trochę inny ciągnik od twojego ale sterowanie w kabinie hydraulika mogą mieć identyczne w zależności od wersji wyposażenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy12    0

Dalej proszę o kontakt kogoś na temat tej hydrauliki w case mxm 140. Dodaję zdjęcie pulpitu . Nie wiem do czego służy pokrętło 3 , nie działa przełącznik 2 , itp , mam instrukcję obsługi z internetu lecz brakuje rozdziału właśnie o strrowaniu hydrauliką . Może ktoś posiada dojście do takiej instrukcji , lub może mi coś konkretnego pomóc. Pozdrawiampost-64077-0-20126000-1362916774_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukasko    15

a)pokrętło 1 służy do docisku tylnych ramion podnośnika w glebę to nie jest jakiś duży docisk ale około do 6 bar tam masz narysowany korpus pługa i działa to najbardziej widocznie przy pługu lub jakimś agregacie uprawowym.

 

B) przycisk nr 2 na Twoim rysunku służy do szybkiego podnoszenia tylnych ramion podnośnika pomiędzy wczesniej ustawioną dolną wysokością ramion pokrętło nr 4 a górna wysokością ramion pokrętło nr 6

 

C) pokrętło nr 3 jest to ogranicznik dla pokrętła 4 abyś niechcaco nie przestawił pokrętła 4

 

D) pokrętło nr 4 służy do podnoszenia tylnych ramion (precyzyjnego podnoszenia) np. jak chcesz podczepic jakąś maszynę na tylni TUZ A gdy już podczepisz ustawisz tym pokrętłem jak nisko mają opadać tylne ramiona.

 

E) pokrętło nr 5 służy do ustawienia czułości tylnych czujników/sensorów dolnych ramion jak wyjdziesz do tyłu ciągnika to w miejscu montażu ramion są z lewej i prawej strony przewody to są te sensory. Pokrętło w trakcie pracy ustawiasz na połowę.

 

F) pokrętło nr 6 służy do ustawienia wysokości podnoszenia tylnych ramion podnośnika opisałem to w p.b

 

G) pokrętło nr 7 służy do regulacji prędkości/szybkości podnoszenia oraz opadania tylnych ramion podnośnika. Oraz jak przekrecisz pokrętło w lewo do końca aż poczujesz takie klik wuwczas blokujesz opadanie ramion podnośnika w transporcie i dodatkowo po przekroczeniu około 8km/h ramiona same się opuszczu o około 8-10% po to aby przy ciężkich związanych maszynach mogła być amortyzacja tylnych ramion podnośnika.

 

Dodam jeszcze że wysokość podnosnika masz wyświetlaną na desce rozdzielczej w prawym górnym narożniku wyświetlacza cyfry od 0 do 99% i według tego ustawiasz sobie wysokość podnosnika.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy12    0

Na początku dziękuję ci lukasko za szczegółowe opisanie poszczególnyych elementów do czego służą.Mam jednak dalej problem ustawić przycisk nr 2 który służy do szybkiego podnoszenia tylnych ramion podnośnika pomiędzy wczesniej ustawioną dolną wysokością ramion pokrętło nr 4 a górna wysokością ramion pokrętło nr 6. Podnośnik podnosi pokętłem 4 , natomiast pokrętłem 6 po podniesieniu mogę tylko obniżyć maksymalną wysokość podnoszenia.Pokrętło 3 jakby nie reagowało w żadnym przypadku.Zawsze gdy naciskam przycisk 2 / szybkiego podnoszenia/ zaczyna żwiecić kontrolka między pokrętłami 5 i 6 . Nie wiem czy mam coś uszkodzone , czy nie zsynchronizowane , albo coś innego. Proszę o inormacje na ten temat....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasko    15

Po pierwsze pokrętło nr 3 opisałem Ci w p.C) służy ono tylko do delikatnej blokady tego większego pokrętła nr 4. Na pokrętle nr 4 masz białą kreskę na pokrętle (mniejszym) nr 3 masz białą strzałkę ustaw pokrętło nr 4 i pokrętło nr 3 w jednej linii to wyczujesz że pokrętło nr 4 musi lekko wskoczyć, pokonać lekki opór, aby ustawić oba pokrętła razem.

 

I jak bedziesz kręcił samym pokrętłem nr 3 to nic się nie będzie dziać bo to jest tylko ogranicznik pokrętła nr 4

 

Co do klawisza nr 2 to jak go klikniesz nic nie podnosi?

Klawisz nr 2 ma jeszcze jedną funkcję tzw. Stop jeżeli raz klikniesz np . Do góry podnoszenie i np. sekunde później klikniesz jeszcze raz klawisz nr 2 na podnoszenie do góry to w tym miejscu zatrzymuje się podnośnik. I tak samo jest na dół.

 

Więc nie wiem co jest u Ciebie ale aby sprawdzić działanie klawisza nr 2 zrób tak.

 

A) Pokrętła 7 i 6 ustaw maks w prawo do końca

B) pokrętło 4 ustaw maks w lewo do końca

C) pokrętło 1 ustaw na środek (i tak też masz mieć ustawione na początek bo później jak bedziesz pracował w polu pobaw się pokrętłem nr 1 i zobacz jak to działa-docisk)

D) i teraz kliknij raz klawiszem nr 2 do góry, ramiona podnosnika powinny podnieść się na maksymalna wysokość 99% na wyświetlaczu i następnie kliknij klawisz nr 2 na dół ramiona powinny opasc na sam dół cyfra 0 lub 1% na wyświetlaczu.

Zrób tak kilka razy góra dół i zobacz czy wszystko działa tzn. czy ramiona się podnoszą czy opadają w pełnym zakresie na wyświetlaczu czyli od 0 do 99%

 

Daj mi znać jaki jest efekt jeśli nie działa nadal klawisz nr 2 zrób to samo ale pokrętłem nr 4 czyli przekrec je maksymalnie w prawo ramiona powinny się podnieść i teraz maksymalnie w lewo ramiona powinny opasc.

 

Jeżeli też nie działa podnoszenie opuszczanie to są jeszcze dwa sposoby aby to sprawdzić ale nie wszystko na raz bo się pogubisz.

 

Daj znać jaki efekt i zrób dokładnie tak jak napisałem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy12    0

sprawdzę tak jak opisujesz jeszcze raz po południu, ale z tego co próbowłem do tej pory to podnoszenie i opuszczanie działa tylko pokrętłem nr 4 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy12    0

Tak pisałem wcześniej po ustawieniu pokręteł 6 i 7 maksymalnie w prawo , oraz pokrętło w lewo do końca naciskając przycisk 2 brak żadnej reakcji podnośnika.Jedynie pokrętłem 4 przekręcając w prawo podnosi , w lewo opuszca podnośnik .W zależności od wcześniejszego ustawienia pokrętła 6 podnosi do od 50% do 99 % . Jeżeli podniesie np. do 99% to pokrętłem 6 przekręcając w lewo opyszczam podnośnik max do 50%. Wtedy działanie podnośnika pokrętłem 4 jest do 50 % wysokości.W każdym przypadku w ogóle brak reakcji przyciskiem 2. Poza tym pokrętło 6 ma lekko wyczuwalny opór , ale obraca się do okoła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasko    15

Nie napisałaes mi czy pokrętło nr 1 ustawiłeś na połowę bo jak bedziesz miał ustawione w jedną stronę do końca (nie pamiętam z głowy w która stronę jak siedzę w kabonie to wiem) to ramiona opadną maksymalnie do połowy.

 

Ale nie zmienia to faktu że klawisz nr 2 powinien działać.

 

Więc tak jednym z powodów dla których nie działa klawisz nr 2 mogą być zabrudzone klawisze na błotnikach z tyłu ciągnika z lewej i prawej strony. Te klawisze nagminnie we wszystkich mxm-ach się psują i czesto jest tak że klawisz na błotniku zostanie wduszony i z przyczyn zabrudzenia nie odbije. Przez co może nie działać klawisz nr 2.

 

Sprawdź u siebie czy działają oba klawisze na blotnikach tzn czy podnosi i opudzcza w pełnym zakresie ramiona. Dodam że podnosi i opiszcza tymi klawiszami na blotnikach bardzo powoli.

 

Jeśli klawisze działają i podniesie i opusci do końca ramiona spróbuj teraz z kabiny czy działa klawisz nr 2

 

Jeśli nadal nie działa wyciągnij z błotników oba klawisze i zobacz czy bez nich dziala klawisz nr 2. Klawisze na blotnikach wyciągniesz małym płaskim śrubokrętem musisz lekko podwazyc przełącznik na błotniku i powinien wyjsc następnie odlacz kostkę.

 

Pamiętaj aby podlanczanie i rozlanczanie wykonywac zawszę na zgaszonym silniku i wyłączonym zaplonie. Ponieważ mxm ma instalacje Can-bus czego efektem może być wyskoczenie jakiegoś kodu błędu.

 

Jeśli nadal nie działa klawisz nr 2 pozostaje Ci jedynie wezwanie serwisu Case badz Newhollanda aby przyjechali z komputerem i podlaczyli się pod złącze diagnostyczne i zobaczyli czy nie ma jakiś kodów błędów od tylnego podnosnika. Jeśli są to Ci sprawdzą jakie i ustalą przyczynę.

Jeśli nie ma kodów błędów to muszą Ci przeprowadzić kalibrację tylnego podnosnika pamiętaj kalibracja była przeprowadzona prawidłowo ramiona tylnego TUZa należy obciazyc np. 500-1000kg jakiegos balastu.

 

Jeśli w Twojej okolicy nie ma serwisu Case wezwij New Hollanda ponieważ Twoj ciągnik to jest to samo co Newholland TM140

 

Tylko zanim przyjedzie serwis obojetnie jaki uprzedz ich że mają wziąć ze sobą komputer do tego ciagnika bo nie wszystkie serwisy mają komputer do mxm lub TM poniewaz ten model ciagnika był produkowany do 2007roku i następne modele case i newholand mają inne zlacze diagnostyczne a ze mxm i TM nie są już produkowane to nie zawsze nowo powstale serwisy kupiły to złącze/przejsciowke.

 

I powiedz im przez telefon ze maja byc przygotowani jak sie robi ta kalibracje poniewaz 99% serwisow nie wie z glowy poniewaz zadko sie to robi a dodatkowo mechanicy nie zawszę mają ta instrukcje napraw przy sobie bo to jest juz statszy model ciagnika.

 

Piszę to bo jak juz przyjadą do ciebie to za kilometry wiedza jak skasować.

 

W pierwszej kolejności muszą zrobić odczyt kodow błędów jeśli sa od podnosnika. Jeśli nie ma to kalibracja rylnego tuza.

 

Żebyś sie też nie wystraszył podczas odczytu kodów błędów jak tam będzie cala litania. Te ciagniki tak mają że wystarczy coś źle zalaczy, spadek napięcia i zaraz jest kod błędu ale jeśli dany kod sie powtarza np. 10-40-70 razy to trzeba się jemu przyjrzeć dlaczego wyskakuje. Tylko ja u siebie często mam tam jakieś błędy które sie powtarzają od nowości a z ciągnikiem jest wszystko ok.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy12    0

Jednak w żaden sposób nie mogę uruchomić podnoszenie pokrętłem 6 . Przyciski podnoszenia i opuszczania na błotnikach działają , jedynie nie reagują przyciski od wałka na błotnikach. Także po wymontowaniu przycisków na błotnikach brak podnoszenia pokętłem 6 . Pozostaje chyba wezwanie serwisu.

Dziękuję za dotychczasowe wyczerpujące informacje . Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gutmen123    8

kolego w mxm 140 nie ma sieci can, gdyż posiada on pompę wtryskową mechaniczną. Podobnie jak mxm 155. Mxm 175 oraz 190 to już inna instalacja elektryczna.

Jak chcesz się jeszcze sam pobawić polecałbym rozpięcie i spięcie kabli pod tablicą po prawej stronie (pod pczyciskami włączania napędu) Trzeba odkręcić śruby i spróbować. Suma sumarum wydaje mi się że prawdopodobnie masz uszkodzony potencjometr na pokrętle i po prostu cały będzie do wymiany. Koszt chyba powinien się zamknąc w granicach 1800 zł jeśli dobrze pamiętam bo kolega miał podobny problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasko    15

Nie ma sieci can ale błędy można odczytać tak samo jak w mxm 175 i 190 i tak samo będą wyskakiwać błędy i tak samo robi sie kalibracje sprzęgieł, hyfrauliki itp.

Sieć Can jest to tylko sposób komunikacji sie sterowników ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy12    0

Być może faktycznie jest uszodzony potencjometr , ponieważ pokrętło nie ma w żadnym punkcie oporu , poza tym próbowałem go lekko odciągnąć i wychodzi to pokrętło z pulpitu z taką płaską iglicą , ale po wstawieniu działa podobnie jak poprzednio.

Edytowano przez jerzy12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gutmen123    8

Dla jasności. Sieć CAN BUS to całkiem odmienny sposób komunikacji. Coś jak sieć komputerowa. Każde urządzenie ma swój adres w ciągniku i gdy wysyła dane, np. czujnik wiadomo że chodzi o ten jeden czujnik. Po prostu mniej kabli. Fakt kalibrację robi się tak samo, ale zastanawiam się po co robić kalibrację w przypadku kolegi od mxm 140. Kalibrację wykonuje się tylko wtedy gdy wystąpi kod błędu 24 tj.

 

Wymieniono :-potencjometr odczytu pozycji ramion podnośnika, (te takie beleczki z tyłu)

-cały układ elementów sterowniczych podnośnika(czyli to co pewnie będzie do wymiany)

- lub po prostu cały mikroprocek lub skasowano jego pamięć tzw. procedurą diagnostyczną H8.

- lub zawór EDC na rozdzielaczu

 

 

 

Doradzając zadzwoń i zapytaj

o część nr 87397173 to tak w ciemno. Ale najlepiej podaj nr seryjny ciągnika aby dokladnie dobrać. Sam jestem ciekaw ile ten element kosztuje.

Pzdr

Edytowano przez gutmen123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy12    0

Nie ma problemu zadzwonie i zapytam o część nr 87397173 - tylko jak to się nazywa. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gutmen123    8

elektroniczny element sterowniczy kontroli podnoszenia i opuszczania podnośnika. Gość W serwisie powie Ci że są dwa rodzaje i po prostu najprawdopodobniej będziesz musiał podać nr seryjny ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasko    15

Też myślałem że może byc winny ten potencjometr/kółko od podnosnika ale nie zamawialbym tego w ciemno ponieważ na 99% nikt Ci tego z powrotemnie nie przyjmie.

Jak przyjedzie serwis i tą część zamontuje i nadal nie będzie działać to tą część zabiorą.

 

Co innego jeśli jakiś dealer będzie miał to leżeć na magazynie i wuwczas możesz sie z nim dogadać że pożyczy Ci część na podmianke

 

Co do kalibracji to robi sie ja zawszę gdy wystąpią jakieś problem z np. nie precyzyjnym podnodzeniem, działaniem podnosnika, EHR-ow, szarpania skrzyni biegow, szarpania sprzęgła, szarpania rewersu, złym zalaczaniem sie WOM-u (np. Brak miękkiego startu), barkiem odpowiedniego załączania i wyłączania przedniego napędu, problemami z blokadą mechanizmów różnicowych.

 

Więc błędem jest mówienie że kalibracje robi sie tylko jak wyskoczy kod błędu.

Najczęściej jak wskakuje kod bledu to w 90% dotyczy usterki czesci lub podzespołu. I mówię to z 9 letnim doświadczeniem w Case mxm oraz Puma.

 

Często też zdarza się w mxm-ach że wyświetli się jakiś kod błędu ale gdy zgasimy silnik wyłączymy zapłon i po ponownym uruchomieniu kodu błędu nie ma oznacza to że wszystko jest ok.

Również częstą przyczyną wyświetlenia kodow błędow jest słaby akumulator, zasniedziale styki przewodów, kostek elektrycznych, lub nadpalone styki bezpieczników w skrzynce z prawej strony jak i z lewej strony (duze bezpieczniki 40-50 amper) przez co występują spadki napięć i zapalają się różne dziwne kody błędów sugerujące zupełnie coś innego.

 

Edytowano przez lukasko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gutmen123    8

masz racje kolego lukasko. Kupowanie części w ciemno bez możliwości zwrotu to błąd. MXM 175 i mxm 195 nie były akurat najbardziej udanymi ciągnikami i często pojawiały się błędy z instalacją tudzież z układem wtryskowym. Mxm-y 130 140 155 to w miarę proste ciągniki i porównywanie małych mxm-ów z dyżymi nie jest na miejscu, mimo że z wyglądu są bardzo podobne. Każdy kumaty serwisant to stwierdzi. Pumy to już inna bajka, bardzo udane ciągniki. Protoplastą dla nich był oczywiście mxm.

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy12    0

Pytałem o ten element elektroniczny w serwisie case , koszt tak jak pisałeś 1780 zł.Zamówiłem serwis który ma podjechać przy okazji gdy będzie w mojej okolicy, prawdopodobnie na dniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasko    15

Kolego pokaż mi w którym miejscu ja porównywałem małego mxm-a do dużego mxm-a?

 

I nie zgodze sie z Tobą że Mxm 175-190 to nie udane ciagniki mam taki od samej nowości od 2005 roku ma 6500 mtg i jestem z niego bardzo zadowolony i nie zamienię go też na żaden inny.

Owszem mialem jakies usterki ale nie były one na tyle poważne aby myśleć o zmianie ciagnika.

 

Dodatkowo dodam że mój mxm jest w trakcie prac obciążony na 100% możliwości i daje radę.

 

Ta zła opinia o Mxm 175-190 wzięła się z nie umiejętności obsługiwania sie tym ciągnikiem (mało który operator, traktorzysta potrafił wykonać podstawowe kalibracje i później była opinia że skrzynia szarpie, rewers szarpie, sprzęgło szarpie, przedni napęd za szybko się wyłącza lub w ogole się nie wyłącza, EHR-y źle działają a wystarczy tylko raz na 3-4 miesiące zrobić kalibracje i ciągnik jest jak nowy)

 

Dodam jeszcze że w 2001 roku MXM i TM były to najlepiej wyposażone ciagniki na rynku bo mało który z konkurenci to wszystko miał.

 

I jak rolnicy kupowali John Deera, Masey F., Classa, Valtre w biednej wersji np. zwykła skrzynia biegow ewentualnie kilka polbiegow, ciagniki nie miały EHR-ow, radaru poślizgu automatycznej blokady mostów, automatycznego przedniego napędu czy WOM-u z miękkim startem itp. i w tych ciagnikach nie było trzeba robić kalibracji i później mówili że ciagniki były prost bo w Mxm i Tm nikt tego nie umiał zrobić.

 

Lecz dzisiaj już nie ma prostych ciągników i większość marek ma podobne wyposażenie tylko trzeba pamiętać że Mxm-y i TM-y miały to wyposażenie szybciej niż konkurencja.

 

Masz prosty przykład po autorze tego watku (bez obrazy kolego) ludzie kupują używane ciagniki nie mają instrukcji obslugi lub mają ale nie czytają i później niewiedzą nawet jak podstawowe elementy wyposażenia wyregulować lub ustawić a co dopiero wykonać kalibracje jednego czy drugiego podzespołu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gutmen123    8

Musze się z Tobą zgodzić. Kalibracja zwłaszcza skrzyni powershift to podstawa. Instrukcja operatora powinna być ciągle w ciągniku, bo to już nie ursusy. Choć nawet w Ursuach powinno się także kalibrować tarczki tzw. żółwia. Mało kto o tym wie.

 

Operator każdej maszyny jest wyznacznikiem jej trwałości. Jeśli mówisz kalibrujesz skrzynie jak należy to spokojnie powinna posłużyć 12 tyś mtg.

Opinie swoją o dużych mxm nie bazuje na forach a na serwisie case'a. Po prostu małe mxm są mniej awaryjne. Na pewno ma wpływ na to silnik,który jest na mechanicznej pompie wtryskowej. Ty masz kolego takiego "TDI" . Znacznie więcej elektroniki. Plus taki że masz moc nadmiarową tzw power boost. W małych mxmach niemożliwe.

Mankamentem zarówno małych i dużych mxm-ów była chłodnica oleju przekładniowego. Istotne aby często podczas zapylenia ją czyścić. W Pumach powiększono chłodnice co wpłynęł pozytywnie na przedłużenie zywotności skrzyni biegów.

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy12    0

Dalej mam problem z szybkim podnoszeniem i opuszczaniem podnośnika pomimo wizyty serwisu , wymianie potencjometra, kalibracji podnośnika i sprawdzeniu różnych elementów. Jeżeli ktoś może coś poradzić to proszę o kontakt. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy12    0

Serwis był z Case , nieważne z kąd. Nie znaleźli jednak przyczyny szukając od godziny 16 do 22 . Wyskakiwał błąd 8 tj. problem z przełącznikiem podnoszenia i opuszczania. Po sprawdzeniu przełącznika okazało się że działa i wysyła impuls na sterowniki. Rożważają uszkodzenie sterowników że coś tam z zimnym lutem czy coś takiego / nie znam dokładnie tego tematu , coś mogłem poprzekręcać / . Mają rozeznać którym kablem sterowniki wysyłają prąd na cewkę podnośnika, i sprawdzić czy sterownik wysyła pąd.Trudno powiedzieć kiedy teraz będą mogli przyjechać. Jężeli jednak ktoś ma może jakiś pomysł co i gdzie szukać to proszę o kontakt. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez TrAkToReK
      Witam
      Tak jak w temacie. Czy to dobry sprzęt ten CASE??? Chce go kupić ponieważ ma dość ładny wygląd i można go używanego za ładne pieniądze, chce aby ciągnik miał MAX 95 KM. I uprzedzam kosztował MAX 60 tys. ZŁ Ile pali bo miałem Ursusa 914 i to była wielka cysterna B)
       
      Pozdrawiam
       
      (Z góry THX)
    • Przez international856XL
      Witam wszystkich zakladam ten temat ponieważ chcialbym sie cos dowiedziec na temt ciagnika international 856XL.
      Ostatnio sobie takowy kupiłem.Czy moglibyscie sie podzielic opiniami na temat tego ciagnika..?A dodatkowo mam kilka pytan do was..
      -jaki olej stosuje sie w tych ciagnikach
      -przymierzam sie do zakupu pługa obotowego i mam dylemat jaki wybrac 3 lub 4 skibowy..tylko pytanie czy z 4 skibowym da sobie rade czy to nie bedzie zbyt duze obicazenie
      -ile pali to stworzenie :lol:
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez murtek
      Witam szanownych kolegów.
      Z racji faktu, iż zbliża się nieubłaganie kolejny nabór PROW, chciałbym zasięgnąć opinii (TYLKO) użytkowników kilku marek i wersji ciągników rolniczych. Interesują mnie tylko trzy firmy, tj. John Deere, Deutz Fahr oraz ewentualnie Fendt. Mam dylemat również jakiej mocy ciągnik wybrać.
       
      W sumie 120 czy 160 KM i tak będzie raczej ciągnął 4 skibowy pług obrotowy (chyba że się mylę). Skłaniam się raczej do kupna trochę większego ze względu na moją bronę talerzową, która ma nie małe zapotrzebowanie mocy (obecnie współpracuje z Ursusem 1634 i niekiedy brakuje mocy, a raczej tej talerzówki nie sprzedam tak szybko).
       
      Ciągnik ma być z przednim TUZem wraz z obciążnikiem, raczej z resorowaną osią i kabiną. Zastanawiam się również nad TURem.
       
      Co do JD to jaką wersję proponujecie: classic, comfort czy może premium. Jakie są między nimi różnicę (oprócz oczywiście ceny)
       
      Aha jeśli ktoś się orientuje i dostał świeżą ofertę to proszę się nią pochwalić (mam co prawda cennik lecz bodajże z zeszłego roku). Dużo droższy jest JD od DF ?
       
      Dlatego proszę użytkowników tych maszyn o poradę. Proszę również o wypowiedzenie się w sprawie awaryjności, serwisowania, spalania, komfortu jazdy itp.
    • Przez Arturo1610
      Witam. Mam case mx 100c i nie mam z przodu obciążników mam tylko uchwyt taki jak na zdjęciach ale oryginalne obciążniki od case czy mccormicka nie pasuja pomoże ktoś i powie jakie powinny być obciążniki w tym ciągniku i ile powinno ich być ? albo może ma ktos takie i chce sie ich pozbyc ? Proszę o pomoc bo bez obciążników to jak zapnę jakąś maszyne to przód ledwo co ziemi dotyka  


×