Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Majster21

MTZ 82 olej w gniazdach wtrysków

Polecane posty

Majster21    0

Witam, jestem świeżo upieczonym właścicielem MTZ-a 82 z 1980 r. Dzisiaj wykręcam wtryski, patrze a na nich olej , kurcze chłopaki, co to może być. W 60- tce nigdy takiego czegoś nie zaobserwowałem. Pomóżcie koledzy :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

Masz nie szczelne gniazda zaworowe głowica do remontu i przeto masz olej na tłokach to jest ropa po słabym sprężeniu tłoka tak to wygląda .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

To raczej nie od zaworów, gdyby były zawory to było by słychać przy odpalaniu jak któryś tłok dmucha w kolektor ssący lub wydechowy był by słaby. A czy zaolejone były końcówki wtryskiwaczy czy ta górna część która jest nad siedzeniem wtryskiwacza. Skoro je wyciągłeś to nie będe pisał o ich sprawdzeniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JUMIKO    60

Czytajcie ze zrozumieniem, nie wiem co mają gniazda zaworów do wtryskiwaczy i olej ta tłokach, wydaje mi się że wtryskiwacze mogły być zaolejone nieszczelnością uszczelki pod pokrywą zaworów, bądź ktoś zdejmował pokrywę do regulacji zaworów i olej spłynął na wtryskiwacze, tak rozumiem z tematu. Dla pewności wyjaśnij kolego Majster w którym miejscu był olej, na zewnątrz czy wewnątrz silnika ??

Edytowano przez JUMIKO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

JUMIKO dokładnie o to mi chodziło że ten olej czy co tam było to wlało się od góry czy gdzie??? A o zaworach to opisałem jakie były by objawy i raczej z zaolejonymi wtryskami nie ma nic wspólnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    60

Najważniejszy jest dokładny opis tematu, a jeszcze lepiej fotografie i wtedy można debatować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Na wtryskiwaczach powinny być gumowe uszczelki które zapobiegają dostawaniu się śmieci między głowicę a wtryskiwacz. Mogło się nalać z nieszczelnej pokrywy, może to być zgęstniała ropa z nieszczelnego przewodu lub mycia silnika. Ten olej mogł tam siedzieć nawet 10 lat. Powodów może być milion.Wątpię żeby olej był na samych końcówkach. To raczej niemożliwe.

Tak że wyczyść wszystko jak należy, załóż osłonki i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majster21    0

Witam, wina właśnie leżała w tych gumach. Wtryski są już z pompą w regeneracji. Dzieki koledzy za odpowiedzi. A tak po za tym, to czy po wyjęciu pompy wtryskowej i pokręceniu rozrusznikiem można przestawić rozrząd???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Nie przestawi się bo nie ma jak.

Nie zapomnij przy montażu pompy ustawić początek konta tłoczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majster21    0

Panowie a jak to wreszcie jest z tym początkiem konta tłoczenia. Wkładam trzpień w pierwszy otwór na kole zamachowym, następnie odkręcając osłonę z przodu pompy kręcę nią do ukazania się ropy na pierwszej sekcji. Przed tym chyba należy wyjąć trzpień, ponieważ pompa chodzi na rozrządzie nie???, wytłumaczcie mi to, bardzo proszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Wkładasz trzpień w momencie gdy na pierwszym cylindrze ma być wtrysk paliwa a na czwartym jest mijanka. kręcisz zębatką pompy aż w pierwszej sekcji zacznie tłoczyć paliwo. Zakręcasz blachą dwoma srubami do blokowania zębatki pompy w otwory w które pasuje i po sprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majster21    0

Dzisiaj ustawiłem kat wtrysku, rusek zapaliło do strzała, ale nic co piękne nie trwa długo, ze szpilki głowicy zaczęło syczeć powietrze, pewnie uszczelka do wymiany, raczej na pewno bo w chłodnicy to aż korek podskakuje taki przedmuch ma ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Leo
      Na gwarancji moja 80ka zaczęła brać olej.Okazało sie że pękł pierścionek. Po naprawie bierze ok 2l na jedną zmianę oleju.Rozmawiałem z jednym właścicielem agroplusa 80 i jemu też ciągnik bierze olej(ok1.5l). Czy ten typ tak ma??
      Poza silnikiem nic mu nie zarzucę.Super ciągnik. Nie zamieniłbym go na żaden inny (chyba ,że na JD 5620 Prenium)


    • Przez samson
      Witam, jaki trzeba wlać olej do hydrauliki do DX 85 ???? Kupiliśmy pług i jest chyba mało oleju bo nie może siłownika do końca wypchnąć.
    • Przez pawel807
      Hej.
       
      Mam do was pytanie. Będę olej wymieniał w silniku i chciał bym parę rzeczy w nim wymyć wyczyścić.
      Wpierw chciał bym smoka pompy wymyć, bo nie był myty parę lat, ale nie wiem jak go wyjąć i w czym go wymyć.
      On znajduje się na samym dole miski olejowej i jest przykręcony na bodajże 2 śrubki tak ? Wyciąga się go normalnie ?
      Druga sprawa filtr oleju(wirówka) jak to wymyć ? Mógł by ktoś mi to wytłumaczyć ? Bo chciał bym to zrobić, ale niczego nie uszkodzić. :rolleyes:
    • Przez miki26
      witam. mam pytanie jaki olej sie lejej do hydrauliki i czy mozna mieszac . ile wchodzi tego oleju
    • Przez krzys924
      Witajcie... po remoncie silnika zaczeło coś ciec... chodzi o to ze jest to za rzadkie na olej i nie pachnie jak ropa... wydostaje sie to z żrberek głowicy i cylindra przy wyższych obrotach parząc od strony pompy, od strony wentylatora jest sucho, i tu jest problem ;( spotkał sie ktoś z Was z takim czymś? co to może? być bo mi już ręce opadają... pozdrawiam.
×