Skocz do zawartości
UrsusZetor0410

Ursus 1634,Ursus 1614 czy Zetor 16245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam.Mam pytanie.Który z tych ciągniów polecacie.Który byłby najlepszy .Obrabiałby od 50ha wzwyż itp.Do tego transport zboża i buraków.Głównie to robiłby w polu. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexterek    83

chyba zts 16245 (a nie zetor), jest najlepszym wyborem ze wzgeledy na troche wyzszy komfort pracy. ale tak naprawde to zaden z nich bo wolno jezdza, duzo pala i maja malo biegow...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    20

Hmm.. Te Zetory i Ursusy to prawie to samo , nie lepiej wybrać jakiś zachodni ciągniczek , na przykład John Deere 3650 . Wysoki komfort pracy , dużo biegów z HI-LO , cicha kabina nie ma nic lepszego ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MACIEKB    0

ja mam ursysa 1614 turbo z roku 1995 i jestem z niego zadowolony w orce pali 15l na chektar a w agregacie 12-13l ja bym wybrał 1614 przez 3 lata żadnej awarii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja również bym polecił jakis zachodni ciagnik, zainwestować w spreżarke do ciągnika, lub ewentualnie przerobic w przyczepie hamulce na hydrauliczne :) i mozna spokojnie jeździć i szybko !!! a ursus/zetor...??? Bez obrazy użytkowników... PASTWA!!! Słychać z kilometra i aż wkoncu za długi czas widać smuge dymu że coś z daleka sie zbliża... i ta szybkość... 25 - 27 km/h... <_< ehhh. Szkoda gadać. Polecam każdy zachodni, czy to John Deere albo Renault, Fendt, Same, Deutz Fahr itd B)

Edytowano przez slawek261993

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubas340    2

Ja tylko dodam że zastanów się nad kosztami ewentualnej naprawy,fakt że te zetory i ursusy są toporne, ale części kupisz wszędzie.A co do spalania to mam zts 12245 i w pługu lemken 15l na ha ,agregat uprawowo siewny 3 metry bierny 8 l na ha, więc moim zdaniem to oby te nowe tyle paliły .pozdrawiam

Edytowano przez kubas340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk1993    0

Przecierz niewiele droższe są JD z serii 7000 więc jaki sens brac pod uwage te wolne i niewygodne smoki, szczególnie jeżeli chodzi tobie o transport.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz3512    3

Jeśli tylko takie ciągniki bierzesz pod uwagę to po prostu najlepiej kupić takiego, którego znajdzie sie w najlepszym stanie i w odpowiadających Ci pieniądzach. Osobiście zastanowiłbym się nad czymś innym np. na Fendcie 614, ciągnik również prosty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    21

Ja wiosną kupiłem Zetora 12145 i powiem Ci że teraz już bym chyba go nie kupił po raz drugi. Niby wyglądał ładnie ale 6000 musiałem w niego włożyć na dzień dobry. Najbardziej denerwuje mnie w nim skręt. Mam układ kierowniczy na orbitrolu i w prawo skręca bardzo ładnie a w lewo jest tragedia. Jak skręcam z asfaltu z dużą przyczepą w wąski mostek na pole to już nie raz dochodziło do sytuacji gdzie tylne kolo wpadało w rów (na szczęście był płytki). Przy pracy na węższych polach to naprawdę przeszkadza. ale mam już pomysł jak to przerobić. Co do spalania i ceny części nie jest źle ale co do jakości samych części to różnie bywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzybekk    16

Jestem posiadaczem 1634 ale teraz wybrałbym 16245 - wygodniejsza kabina przede wszystkim. Skrzynia to to samo - zsynchronizowana, dzięki czemu biegi wchodzą bezzgrzytowo. Ursus 1614 to już trochę inna konstrukcja, starsza. Części znajdziesz wszędzie do każdego z nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PiotrekNHts    14

jeśli wybierasz po między tymi modelami to radził bym ci już wziąć ursusa 1634 ma wygodną kabinę, ale z tą zawyżoną mocą to się nie zgodzę ciężkie ursusy są naprawdę mocne i potrafią dużo uciągnąć, więc jeśli miałbyś już brać jakiegoś z tych modeli to bierz 1634 warto go wziąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinNH    42

Był artykuł w którym wzieli na hamownie 1634 2 tys mtg, wyszło że na koła idzie 120 KM na wom 135 KM, gdzie te 155 KM ?

Edytowano przez MarcinNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PiotrekNHts    14

ale co ci dają testy na każdym innym ciągniku wyjdą ci inne wyniki . Wiem po doświadczeniach że ile mają mocy to jest ona w zupełności wykorzystana nie mają żadnych kłopotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Co do mocy to 1634 ma naprawdę z 130km, I nic więcej.

Uprawialiśmy pod buraki kompaktorem 4 m Farmetem i przepieliśmy z 1634 ideału, do mojego Case MX 150km świeżo kupionego.

To z agregatem to prawie fruwałem po polu. Musiałem niżej go opuścić, bo podnosił się i jechałem 17km/h.

Teściu fan Ursusa, tylko głowę spuścił i powiedział że jemu to 6 metrów bo z 4 to nie ma co robić w polu.

Po drugie jego 1634 pali w pługu Lemkenie 20 l/ha, sam tak mówi, a mój 14,5 l/ha.

Po trzecie on jedzie 25km/h a mój 42km/h.

Po czwate on dał za niego 54 tyś i tyle samo włożył przez 5 lat, albo więcej.

Ja dałem 84 dwa lata temu i włożyłem 7 tyś z czego 3 to oleje,a 1,8 opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mattti    405

Ja bym brał 1634 :) Wygodna kabina, dobry ciągnik, tylko ta skrzynia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Co do mocy to 1634 ma naprawdę z 130km, I nic więcej.

Uprawialiśmy pod buraki kompaktorem 4 m Farmetem i przepieliśmy z 1634 ideału, do mojego Case MX 150km świeżo kupionego.

To z agregatem to prawie fruwałem po polu. Musiałem niżej go opuścić, bo podnosił się i jechałem 17km/h.

Teściu fan Ursusa, tylko głowę spuścił i powiedział że jemu to 6 metrów bo z 4 to nie ma co robić w polu.

Po drugie jego 1634 pali w pługu Lemkenie 20 l/ha, sam tak mówi, a mój 14,5 l/ha.

Po trzecie on jedzie 25km/h a mój 42km/h.

Po czwate on dał za niego 54 tyś i tyle samo włożył przez 5 lat, albo więcej.

Ja dałem 84 dwa lata temu i włożyłem 7 tyś z czego 3 to oleje,a 1,8 opony.

Jak pamiętam to ciągnik twojego teścia to jest Ursus 1434, czyli ma 20KM mniej od 16, chyba że na pompie był przestawiany ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ZETORA 12245 i lece nim 53 km/h a co do napraw naszych traktorków i trwałośći to nich się nie wypowiadają ci którzy być morze nigdy nie noprawiali tych ciągników .Ja uważm że jak dba o zmiany olejów to nasze ursusy i zetory to też wytrzymują to samo co te zagraniczne. A jak ci się zepsuje taki jd w akcji to będziesz stał a jak ci się zepsuje ursus to jedziesz do sklepu i kupujesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Teścia jest 1434, ale oczywiście że był przestawiany. Pierwsza rzecz która była w nim robiona.

Mało tego szwagier w polu regulator ciśnieniowy w pompie regulował.

Mi też chciał ale nie miał kluczy. Mi turbo włącza się przy 1650-1700 obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinNH    42

Nie ośmieszaj sie że części nie dostaniesz do zachodniego, u nas gościu ma 1634 i w orce idzie z 4 skibowym lemkenem obrotowym jak ślimak, 3 klasa ziemi, a w baku pewnie wir. Mam nagrane jak orał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może macie jakieś propozycje zachodniego 160 konnego za max 60 tys.?Ale raczej taki to wyjdzie jakiś słaby stan, a ursusa to można raczej porządnego kupić na pare lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

Z trzech wymienionych maszyn polecam Ci Zetora 16245 (ZTS 16245), jak dla mnie wygodniejsza kabina od 1614/34 (lepsza amortyzacja, cieplejsze ogrzewanie), wyższe koła (u mnie na zegarze max prędkość to 25 a w rzeczywistości mierzone samochodem to ok 40km/h), paliwożerny aż tak nie jest, zsynchronizowana skrzynia, udźwig 5,5-7ton, blokada przedniego mostu, częsci pasują od ursusów dostępne prawie w każdym sklepie, tani w utrzymaniu jeżeli chodzi o wymianę płynów, potrafi znieść bardzo duże obciążenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    21

Nie ośmieszaj sie że części nie dostaniesz do zachodniego, u nas gościu ma 1634 i w orce idzie z 4 skibowym lemkenem obrotowym jak ślimak, 3 klasa ziemi, a w baku pewnie wir. Mam nagrane jak orał

Podejrzewam że miał źle ustawiony pług. Tymi pługami idzie bardzo lekko.

 

@tomus88xD

ZTS16245 fajny poza tym że 40 km to on na pewno nie jedzie max 35 wydaję mi się bardzo wolny w transporcie.

Ja bym kupił 12245 bez turbo- więcej biegów, przełożeń i można słuchać spokojnie radia a nie Turbina Ci gwiżdże nad głową. Na pewno jest szybszy.

Po za tym:

- paliwożerny

- talerzyk od zaworu lubi pękać

- lubi się zapowietrzać, wada dolnego zbiornika

+łatwo dostęp części zamiennych i w miarę tani

Edytowano przez tespis17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×