Skocz do zawartości
aro321

Belarus 952,2 zapowietrza się!!!

Polecane posty

aro321    16

witam. Mam problem z Belarusem 952,2 na pompie wtryskowej Motorpal, a mianowicie ciągnik zapowietrza się. Jak go odpowietrze i odpale to pochodzi z 5-7 min i znowu gaśnie. Czynności jakie wykonałem to:

-wyczyściłem zbiornik paliwa, odstojnik i wszystkie przewody paliwowe

-nowy filtr paliwa

-nowa pompka paliwa

Próbowałem nawet na krótko podłączyć omijając odstojnik i filtr ale problem pojawiał sie znowu. Dodam, że jak ciągnik odpali to pracuje tak jak zawsze nie dymi i elegancko wchodzi na obroty. Nie mam pojęcia co może mu dolegać, czy może być wina pompy paliwowej? bardzo proszę o porady i pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kartofelz    3

A jak po tych 5-7min. zgaśnie - to długo trzeba kręcić (w minutach) rozrusznikiem, aby odpalił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    60

Sprawdź korek od paliwa czy otwór nie jest zatkany, może robi się podciśnienie w zbiorniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

aro321    16

@kartofelz jak go nie odpowietrze to nie ma takiej opcji żeby odpalił a jak jest odpowietrzony to odrazu łapie

@jumiko podciśnienie nie ma nic do tego bo podłączałem mu paliwo z karnisterka i dalej się zapowietrzał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    16

A paliwo zmieniłeś? Może jakaś zła dostawa Ci się trafiła... Też tak miałem w tym roku w C-360, przy podorywce - dwa okrążenia i gasł.... Nie mogłem z nią dojść do ładu, zmiana filtrów, czyszczenie zbiornika, odtojnika i bez efektów. W końcu spuściłem paliwo i zalałem nowego i jak ręką odjął. Dodam że ON był z legalnej stacji paliw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Rozumiem że wężyki powrót /przelew i zasilanie dałeś do tego kanisterka, nie tylko zasilanie??

Dziwny przypadek, na pewno problem tkwi gdzieś w okolicy pompy wtryskowej, pompki paliwa(nie szkodzi że nowa) albo w paliwie jak przedmówca napisał.

Mi wiele razy paliwa brakło i nigdy nie odpowietrzałem, 100 ruchów pompką ręczną w zupełności załatwia sprawę i to wielka zaleta można powiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    16

paliwo z Lotosu kupuje od lat i nigdy nie miałem problemów. do karnisterka wkładałem przewód zasilający i od powrotu i nic to nie dawało, próbowałem nawet podłączyć karnisterek bezpośrednio do pompy (omijając odstojnik i filtr) ale problem powracał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kartofelz    3

@rolnik7 - idzie moim tropem rozumowania - wyzwać wsczystkich dostawców ropy od sk...... Zresztą może to wina "rzepakowców".

 

-wyczyściłem zbiornik paliwa, odstojnik i wszystkie przewody paliwowe - "a te wszystkie dziurki na tych śrubkach co się przykręca przewody paliwowe i te wszystkie dziurki w odstojniku paliwa - wyczyścił?"

-nowy filtr paliwa - no mam taką nadzieję

-nowa pompka paliwa - nie wiem, czasami nowsze gorsze od starszego.

 

@kartofelz jak go nie odpowietrze to nie ma takiej opcji żeby odpalił a jak jest odpowietrzony to odrazu łapie

 

Acha, czyli zapowietrza Ci się od "zbiornika do pompy". Od pompy do wtryskiwacza - tochyba się jeszcze nie zdarzało.

 

Tak nawiasem mówiąc to dzisiaj poleciłem koleżce zawór pół cala na paliwie (ten taki wiecie - czerwony - kulowy) - bo mu się paliwo wracało do zbiornika.

 

@aro321 - tak jak Ty się użerasz z tym problemem - tak nikt nie będzie go w stanie rozwiązać dopóki sam nie dojdzie.

 

"a te wszystkie dziurki na tych śrubkach co się przykręca przewody paliwowe i te wszystkie dziurki w odstojniku paliwa - wyczyścił?" - pytałem się poważnie, bo już nie raz na takie piz*ziwidzimisie poswiecilem sporo czasu.

Edytowano przez kartofelz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    16

wszystkie przewody i śruby czyszczone dokładnie ze 4 razy, podkładki miedziane też wszystkie nowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Na starej pompce zasilającej było tak samo jak na tej nowej?

Nie ma cudów pompa wtryskowa coś kuleje. :wacko:

A w czasie pracy ciągnik też potrafi gasnąć czy tylko pozostawiony na wolnych obrotach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

wszystkie przewody i śruby czyszczone dokładnie ze 4 razy, podkładki miedziane też wszystkie nowe

Co to znaczy że ze cztery razy, tzn. że się zapychają? Może to jest przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    60

-nowa pompka paliwa

 

 

Wymieniłeś całą pompkę zasilającą czy tylko część niej, pompkę ręczną ? Bo to jest kolosalna różnica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Aro321 ja to tak sprawdziłem u siebie ; odpowietrzyć cały układ paliwa z filtra głównego zdjąć górny dekiel następnie dolną śrubą spustową spuścić paliwo tak aby poziom równał się z tym przewodem zasilającym co jest przykręcony z boku filtra i z próbował bym odpalić ciągnik na tą minutę i obserwować w filtrze co się dzieje jak bulgocze i idą pęcherze to znaczy że gdzieś łapie powietrze jeżeli nic się nie dzieje i paliwa nie przybywa to coś z pompką zasilającą ,a jeżeli paliwo przybywa gwałtownie bez pęcherzy powietrza to znaczy że pompka zasilająca jest git to wtedy może coś pompą wtryskowa U mnie okazało się że pompka zasilająca kaput w filtrze cisza jakieś nie wielkie psiknięcia paliwa po wymianie ten sam test to paliwa przybywało szybko i teraz jest git pozdro :rolleyes: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    16

@mtracz ciągnik gaśnie bez względu czy jezdzi czy stoi na wolnych obrotach a wymiana pompki zasilającej nic nie dała dzieje się tak samo jak na starej

@junkers cały układ zasilania jest czysty jak łza nie ma mowy żeby był zanieczyszczony

@kartofelz nie olewam tematu ale niestety człowiek musi trochę spać a w dzień zawsze jest coś do roboty

@jumiko na początku wymieniłem tylko ręczną ale nie było żadnej poprawy więc kupiłem kompletną nową

@ biznez 404 ja mam nowy typ filtra paliwa więc ciężko będzie tak sprawdzic jak u Ciebie

nie mam już siły do tego traktora. Nie wiem czy wieść pompę do sprawdzenia czy szukać przyczyny gdzieś indziej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kartofelz    3

Hmmm, jak już ręce opadają to może wezwać jakiegoś mechaniora co się tym zajmie.

Ale i tak obstawiam, że przyczyna leży gdzieś między: zbiornik-przewody/filtry-pompka.

Ciężko diagnozować nie widząc pacjenta....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    60

Ale i tak obstawiam, że przyczyna leży gdzieś między: zbiornik-przewody/filtry-pompka.

 

Sorry, ale w kolejnym poście nic nowego nie wnosisz, może to noc tak wpływa na Ciebie.

 

Wracając do tematu postu. Aro321 czy u Ciebie jest pompka taka jak na linku ? http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/281348-belarus-952/

Bo widzę po obu stronach obok pompki ręcznej śruby pod którymi jak mi się wydaje są zaworki i może to one się zacinają.

Ale skoro wymieniałeś całą pompkę to może w obwodzie tej instalacji jest jeszcze jakiś zaworek, np. jak przewód wchodzi do pompy paliwa, chodzi mi o taką śrubę a w niej śrut i sprężynka i się zaciął (wydaje mi się że chyba na tym zdjęciu widać coś takiego).

Może przedmuchaj instalację sprężonym powietrzem, czasem filtry i przewody są czyste a jednak siedzi jakiś knot i pipa

U mnie w JCB fakt inna pompa bo rotacyjna ale jest malutki filtr pod śrubą doprowadzającą paliwo do pompy. Daj fotkę pompy z bliska lub linka do niej może coś wspólnie wymyślimy, jak duży ma przebieg silnik bo chyba pompa za młoda na zgon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    16

@jumiko u mnie jest inna pompka jak na tej fotce, póżniej wstawię fotkę z moją pompą wtryskową. Wtej pompie też jest zaworek i był wymieniany na nowy, nawet brałem zaworek od starego MTZ i też nic to nie dało. Cały układ paliwowy przedmuchałem sprężonym powietrzem i nadal problem został. Dodam, że ciągnik ma 1100 MTG i ma 2 lata. Paliwo zawsze z Orlenu bądz Lotosu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

ja na twoim miejscu obstawiał bym pompę paliwa że siada... Zawieś ją do sprawdzenia i będzie wszystko jasne....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kartofelz    3

Jak już się uporasz z tym ustrojstwem, to proponuję http://www.lantis.pl...lny-p-2924.html - tylko do diesla - bo to wielka różnica. Widać wtedy jak na tacy całe "syfiliski" - mimo, iż wydaje się, że paliwo "czyściutkie".

 

Ja u siebie mam między odstojnikiem a filtrem paliwa. Jak ten filterek się już zapcha - to ciągnik mi się zapowietrza - no i wtedy albo idzie nowy, albo trzeba go przedmuchać.

Jeszcze coś mi się kojarzy, że na pompce paliwa są jakieś zaworki i oringi - u mnie kiedyś wciągnęło trochę oringa - sprawdź.

Edytowano przez kartofelz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt1992    0

witam. a ja bym proponował sprawdzić ten oring na odstojniku. miałem tez kiedys podobny problem i sie okazało ze tam pompka sobie powietrze zaciągała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ian    1

Cześć i jak udało się wyeliminować problem???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez node3mer
      Mam problem z moim kombajnem. Pochodzi trochę a potem silnik gaśnie jakby brakowało paliwa. Postoi 10 min i jedzie dalej. Wszystkie przewody i zbiornik paliwa były czyszczone, zmieniony filtr paliwa. Nie wydaje mi się żeby kiepskie paliwo było przyczyną bo było spuszczane z baku i różne próbowane.
      Co jeszcze mogę zrobić?
    • Przez dzony9203
      Witam, ostatnio rozładował mi się akumulator.
      Nie wyłączyłem akumulatorów wyłącznikiem i zostawiłem wajchę od biegów w pozycji odpalania.

      Czy pozostawienie wajchy w tej pozycji i zostawienie na ponad tydzień może rozładować akumulatory?
      Pozdrawiam.
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam Panowie jestem nowy na AF , więc proszę o wyrozumiałość . Do rzeczy , macie jakiś sprawdzony sposób na owijającą się trawę / lucernę na wale napędowym przedniego napędu w pronarku 82 SA ? ,ponieważ podczas prasowania dosyć często przy większych pokosach owija się materiał na wale napędowym i w ubiegłym sezonie owinęło mi się tak na wale kardana że aż powykrzywiało te osłony oryginalne a mianowicie wg. katalogu przednią i pośrednią i teraz mam takie pytanie .Czy są jakieś osłony na cały wał ? bo te oryginalne osłaniały tylko łączenia (krzyżaki) szukałem sporo ale nigdzie nie mogę tego znaleźć . Czy może od czegoś innego można podpasować ?
    • Przez zbigniew1968
      Witam,
      mam taki problem. Na moim 952 miałem zamontowany podnośnik Stoll na joystiku podłączony bezpośrednio pod pompę hydrauliczną. obecnie zdemontowałem go. Problem polega na tym, że nie wiem co zrobić z otworami gdzie podłączony był podnośnik? Zaślepić czy powinno się coś tam podłączyć, połączyć itd... Nadmienię że dwa węże były podłączone do pompy a trzeci do zbiornika oleju.
      Czy ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć coś w temacie, za co góry dziękuję.
    • Przez Delbeta
      Witam
       
      Mam problem z ładowaniem prądu w belarus 820 2016 rok i okazało się po wyciągnięciu wsuwki od bezpiecznika świec żarowych że ładownaie wzrosło a wskazówka jest na zielonym polu (wcześniej na żółtym 12.5 max )  Mam pytanie gdzie kabel od świec jest przymocowany do stacyjki bo wychodzi na to że nawet na właczonym silniku świece grzeją co powoduje spadek napięcia i rozładowywanie akumulatorów .
×