xero11

Problem z WOM i podnośnikiem c-385

Polecane posty

Gość   
Gość

Dzisiaj mierzyłem i z dość dużym naddatkiem 1,6 w zupełności wystarczy, bo jest gdzie go schować. Krótszego nie ma sensu, bo w razie podnoszenia tablicy wskaźników musiałbyś odkręcać przewód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

O no to dzięki za odpowiedź :) Ale tej tablicy to się nie podnosi bo jak chcesz zrobić elektrykę to odkręcasz boczne :D


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Podnosi się podnosi, zwłaszcza jak masz duże dłonie i trzeba wymienić żaróweczkę podświetlenia obrotomierza. Dzisiaj zakupiłem przewód i wskaźnik za niestety 126zł. Nie miałem czasu czekać na sprowadzenie wskaźnika panelowego z tylnym podłączeniem, więc jest to co na fotce. Niektórzy stwierdzą, że zamontowany w "druciarski" sposób, ale obiecuję, że wolnej chwili znajdę mu miejsce na tablicy. Dla zainteresowanych, gwint pod czujnik to M10x1. Przewodu wystarczyłoby 1,4 -1,5m jeśli chcecie mieć go po prawej stronie

Teraz najlepsze, jak widać na fotce mikropompa pracuje przy ciśnieniu 12-13 bar na oleju o temp otoczenia. Po podłączeniu pod wom pracy, włączonym napędzie i żółwiu ciśnienie nie zmienia się. Jedynie spada o kilka bar na sekundę, gdy wyłączę żółwia. Teraz wiem, że mikropompa jest sprawna i trzeba zajrzeć będzie do sprzęgła wom-u. Być może po 2 sezonach w sieczkarni zjadło tarczki lub oring.

25b8122eeda6dcb4m.jpg

8d8da97a0b81ffd1m.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kojot629    257

odswiezam temat

mam problem z womem, nie chce wogule ruszyc a podnosnik przy podnoszeniu drzy.

Popuszczalem te przewody ktore sa na zdjeciu od Thomas2135(te ktore ida do sprzegla wom i olej wogule z nich nie leci ani przy wlaczonej i wylaczonej dzwigni Womu,

Czy to oznacza ze mikropompa sie skonczyla?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Poprzedni post napisałeś dość niezrozumiale. Podnośnik i mikropompa to dwa oddzielne mechanizmy i układy i jeden na drugi nie ma wpływu. U mnie rozdzielacz jest zużyty i dlatego drży i opada mimi zmiany uszczelnień na siłowniku. Mamy rozumieć, że po uruchomieniu ciągnika odkręceniu przewodu w ogóle pompa nie tłoczy oleju? Najlepiej będzie jak sprawdzisz jak ja ciśnienie o ile jakieś tam panuje. Być może pękła mikropompa i stąd brak reakcji. Sprawdzałeś czy działa wzmacniacz i napęd jeśli ciągnik go posiada?

Co do mojego problemu, to chyba się uporałem. Założyłem nowe uszczelki manżetowe i dołożyłem jedną tarczę dystansową, bo luz wdawał się dość spory, mimo, że tarczki jak nowe. Po złożeniu przetestowany był w kosiarce bębnowej i w wodzie nic nie stawało, bo wycinałem sity.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Mikropompka ma wpływ na pracę obwodu podnośnika hydraulicznego, o ile ciągnik jest wyposażony w pompkę wspomagającą podnośnika, która jest zasilana z mikropompki. Pisałem już o tym w którymś z tematów. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kojot629    257

dokladnie, pompa wogole nie cisnie oleju.

ciagnik nie ma przedniego napedu, a wzmacniacz jest odlaczony wiec raczej niesprawny.

Stefano1 no wlasnie cztalem ze jak mikropompa siadzie to pozniej do pompy wspomagajacej podnosnika idzie powietrze i stad drżenie przy podnoszeniu.

wszystko wskazuje na mikropompe, ale chcialbym miec pewnosc zeby nie rozpolawiac ciagnik na darmo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mogło też stać się tak, że pękł gumowy przewód ssący od pompy lub pękła opaska a ta nie jest w stanie zassać oleju, bo łapie powietrze Mogło równie dobrze wywalić uszczelnienie w pompie. Nic innego do głowy mi nie przychodzi. Jeśli ciśnienia nie ma w ogóle to zostaje Ci tylko rozpołowienie ciągnika. Zanim to zrobisz możesz spuścić olej ze skrzyni i odkręcić prostokątną pokrywę po prawej stronie. Być może przez nią uda Ci się coś zobaczyć, przynajmniej czy pompa cała. W moim mikropompa jest sprawna a pompka tłoczkowa wspomagająca nowa a mimo to podnośnik drży jak ma obciążenie na listwach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Thomas2135- drży, bo możesz mieć źle wyregulowany zawór odcinający pompy tłoczkowej ;) Też już o tym gdzieś na tym forum pisałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej. Mam problem może ktoś z was z tym się spotkał. Wymieniłem mikropomke i rozdzielacz i nawet do tyłu zajrzałem ale gdy się olej rozgrzeje to wałek pod obciąrzeniem nie chce się załączyć, a ciśnienie ma 12 atm. Zetor 8145

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
devicer    0

witam mam problem z wom c-385 przy włączeniu hydrauliki wałek rusza a w prasie przy dobijaniu balota zaczyna stawać i cos drży tak jakby pod podłogą

Edytowano przez devicer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek912    7

Ja mam to samo wymieniłem mikropomke i tarczki i nic a Ty zacznij od wymiany tarczek bo mniej roboty niż wymienić mikropomke bo trzeba do tego rozpołowic ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lovelo    0

Witam mam taki problem z WOM..

Gdy włączam WOM to wałek na pusto i przy maszynie się kręci ale tylko ze średnią prędkością - nie reaguje na wciskany gaz. ( cały czas się kręci z taką samą prędkością)
WOM się kręci, podnośnik tylny działa, wzmacniacz i przedni napęd działają bez zarzutu.
Ciągnik nie pracował dużo w polu, bo służył do ciągania lawety, więc jest w stanie idealnym i żadnych przecieków, w polu idzie jak burza , lecz tylko ten WOM
Dźwignia od WOM-u przy kierownicy też nie działa, tzn wszystko sprawne, ale nie zatrzymuje womu hydraulicznie.
wyłączony wom można spokojnie kręcić ręką, a włączony też można lecz czuć bardzo duży opór. 

Co może być przyczyną tego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek500    17

Szukam w necie i nigdzie nie moge znaleźć a na szybko Potrzebuję instrukcje jak i gdzie się włącza biegi w ursusie 385 1978r.Szukam w necie i nigdzie nie moge znaleźć a na szybko Potrzebuję instrukcje jak i gdzie się włącza biegi w całym 385. Znajomy znajomego ma do sprzedania taki ciągnik, jadę go zobaczyć i chciałbym wyjechać nim w pole a nigdy ursusami większymi nz 60tka nie jeździłem. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek500    17

Masz dwie wajchy, lewa wajcha do przodu masz tzw polowe biegi, w dół prosto wsteczny a w prawo i w dół masz tzw szosowe, prawo wajcha wlaczasz 1234 a dokładniej 1 w lewo do gory, 2 w lewo w dół, 3 w wpawo do gory, 4 w prawo w dół- dokładnie jak w samochodzie osobowym tyle ze bez piątego biegu. Jadąc do przodu najpierw wybierasz czy chcesz polowymi czy drogowymi a potem prawa wajcha jakim biegiem chcesz jechac, a jadąc do tył lewa wajche dajesz prosto w dół na wsteczny i potem bieg zależnie jak szybko chcesz jechać do tył 1 lub 2 lub 3 luh4. Gdy chcesz jechać samym ciągnikiem to śmiało 3 drogowa potem 4 i jedziesz. Jadąc obojętnie którym biegiem możesz jeszcze korygować prędkość środkową wajcha przy kierownicy tzw żółw zająć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolos51    10

Koledzy kupiłem niedawno c 385 i nie działał wom pod obciążeniem, ciśnienie na rurkach sterujących womem wynosiło na dolnej 4 a górnej 0 (nie wiem ktora za co odpowiada. Wymieniłem mikropompke wraz z przewodem elastycznym i wszystkie uszczelniacze oraz uszczelniacze w koszu wom i tulejke która przesuwa się w środku, ciśnienie na dolnej rurce 14bar a na górnej wynosi 0. Problem jednak nie został rozwiązany ponieważ wałek swiruje pod obciazeniem, winna jest chyba dźwignia za siedzeniem ponieważ jak daje w położenie do przodu to przekaźnik się nue kręci a jak daje do tyłu to cos jakby nie zazębialo, przy zgaszonym silniku ładnie wskakuje w pozycje włączony ale przy uruchomieniu silnika wałek nie pracuje, próbuję przesunąć dźwignię dalej w tył żeby zazębic wom ale słyszę tyljo zgrzyt, czasami jak przełączam w pozycje neutralny wałek próbuje się zazębic. Gdzie szukać przyczyny, co muszę teraz rozebrać żeby znaleźć przyczynę? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Dźwignię pod siedzeniem włączasz raz na całe życie i nie dotykasz się do tego. Sterujesz tylko przy kierownicy. Ciśnienie w drugiej rurce pojawi się w momencie zahamowania wałka lub jego pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolos51    10
5 minut temu, Thomas2135 napisał:

Dźwignię pod siedzeniem włączasz raz na całe życie i nie dotykasz się do tego. Sterujesz tylko przy kierownicy. Ciśnienie w drugiej rurce pojawi się w momencie zahamowania wałka lub jego pracy.

Wlasnie problem polega na tym że ta dźwignia nie załącza wom, czasami włączy a Zaraz wyłącza, zgrzyta jakby brakowało ruchu na dźwigni aby zazębić wom a czasami przeskajuje za daleko i cofając dźwignię słychać zgrzyty i walek próbuje ruszyć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Niemożliwe. Dźwignię przełączasz na WYŁĄCZONYM silniku. Czasem trzeba ruszyć silnikiem, żeby zazębiło i wbijasz dźwignię. Musi się załączyć. Dopiero potem zapalasz i używasz przy kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolos51    10

No to chyba ze w tym koszu puścilo jakieś zabezpieczenie ale jak miałem załączone ta dźwignią na początku to chwilę pochodzilo i wylaczalo dźwignię, no i wczensiej jak ustawiłem dźwignię w pozycje włączony to na zgaszonym silniku wałek był zablokowany a później jak już zaczęło to wariowac to mimo załączonej dźwigni wałek nie był zablokowany 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolos51    10

Rozjechałem ciągnikiem mostem od skrzyni i tam wszystko wydaje się wporzadku, tylko dziwi mnie fakt że bez obciążenia wom nie załącza się po przełączania w przód tylko do tyłu, może to jest powiązane z tym że wybija go pod obciążeniem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Coś mi się wierzyć nie chce w te problemy. W moście widełki przesuwają tuleję  czy koło zębate(już nie pamiętam) i następuje przeniesienie napędu na wałek kosza sprzęgłowego. Pozycja do włączania jest tylko jedna. Dźwignia w podłogę a w górę wyłączasz. Jeszcze raz napiszę, włączasz ją na zgaszonym silniku. O ile dobrze poskładałeś kosz sprzęgła to musi działać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolos51    10

Kolego są 3 pozycje zależne - wyłączony - niezależne, widzę po przesówce że na 3 pozycje się ustawia. 

received_360583211238201.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez aregus
      ęWitam. Mam problem z podnośnikiem. Mianowicie po odpaleniu silnika cięgna idą same do góry lecz po naciśnięciu nogą mozna je opóścic. Ponadto po podczepieniu pługa ciągnik nie ma siły go podnieść. Jest załozony nowy rozdzielacz, nowa pompa nowy olej i filtryi nic nie pomogło. Co może być przyczyną? z góry dziękuję za zainteresowanie tematem i odpowiedzi
    • Przez rafyo
      Witam, mam  Casa mx 135. Jak przezucam rewers do przodu lub do tyłu i rusze ramiona podnośnika ida do góry. Jak wcisnę pedał sprzęgła lub przerzuce na N same opadają. Wyczytałem że  potrzebna jest kalibracja? Na postoju podnośnik działa normalnie.
      Po wielu próbach zrobiłem wkońcu kalibrację i dalej to samo. Jedno co dobre przestał mi świecić błąd od lewego sworznia reakcyjnego. (przy kalibracji można to ustawić)
      Jak po dużym "C" przeszłem w tryb wyswietlania błędów pokazało mi: 0, n, 0, e, 0. Więc chyba błędów nie ma.
      Dodam że pojawiło  się to jak przy -15 go odpaliłem i potem zaciągałem zetora, czekałem jak się rozgrzeje olej, potem ruszyłem -  może za krótko. Aha jak odłącze cewke lub cewki podnośnik nie podnosi ( sa błędy H3, H2), więc to chyba nie jakaś sprawa mechaniczna, zapchanie czy coś.
      Jakieś sugestje?
      Sprawa dość pilna, pomóżcie.
    • Przez michal022
      Hej. Zakupiłem ostatnio John deere 6230. Robiłem ostatnio 4 ha agregatem i po pracy okazuje się że nie działaja przyciski boczne podnośnika. Suwakiem da sie podnosić i opuszczać ale boczne przyciski za nic nie chca działać. Proszę o pomoc
    • Przez axel84
      Witam mam problem z podnośnikiem w Hurlimann H 5110. A mianowicie przy pracy z pługiem przy podnoszeniu zacina się lub samoczynnie podnosi do góry. Rozdzielacz był robiony chromowany pompa po regeneracji tłoczysko zrobione siłowniki wspomagające zrobione filtr hydrauliki wymieniony olej wymieniony jak w specyfikacji . Traktor jest z turem tur chodzi dobrze szybko podnosi tak samo kiper. Proszę o pomoc  bo nie wiem co tu jeszcze zrobić by ten podnośnik chodził jak należy . 
    • Przez panmino
      Cześć, chciałbym sobie zafundować najprostszy możliwy EHR w Belarus 1025.2. Pomyślałem, żeby założyć siłownik elektryczny poruszający dźwignią podnośnika i przełączniki załączajace w kabinie i na błotniku. Czy to się da zrobić w tak prostej wersji? Jakie są wady takiego rozwiązania?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj