Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Dymek89    1

Witam

Niestety muszę się zwrócić o pomoc. Po jakiś 30 minutach jazdy z przyczepą pojawiło się metaliczne stukanie w silniku. Po kolejnych ok 30 minutach nie nagły ale duży ubytek mocy- nie mógł się rozpędzić z pustą. Dnia następnego problem podobny od momentu złapania temperatury. W jakimś temacie znalazłem post, że to pompa siada. Proszę o potwierdzenie tego przypuszczenia bo moja jest po remoncie i mam na nią gwarancje. Dodam, że stukanie pojawiało się przy dodawaniu gazu i przy podjazdach pod górki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    96

Pewnie na panewce chwycił i ją obróciło. Brak mocy jest wynikiem zacierania sie wału

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lemysz1    96

Jak było coś grzebane przy pompie olejowej to może być z tą panewką jakiś problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
speeeder    32

Sprawdż stan płynu w chłodnicy oraz czy nie ma oleju w chłodnicy a także stan oleju oraz jego kolor to jest podstawa do stwierdzenia uszczelki pod głowicą.

ale sądząc po objawach to tak jak koledzy sugerują powyżej z panewką, to pewnie silnik do kapitalki :[

Edytowano przez speeeder

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    96

Nie koniecznie do kapitalki. Wał na szlif i nowe panewki i dalej lata jak burza.

Jest jeszcze jedna opcja. Wał może być pęknięty wtedy objawy też są podobne.

Edytowano przez lemysz1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cola92    2

zależy też kiedy silnik miał remont ale tak jak kolega sugeruje może być wał pęknięty spotkałem się już z takimi przypadkami

Edytowano przez cola92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Też bardziekj obstawim wał. Poruszaj przednim kołem pasowym czy nie ma minimalnego luzu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Jak zagrzeję się dobrze ciągnik i zaczną się znowu jaja to go zgaś i po chwili odpal.Jak będziesz miał problemy z odpaleniem to tak jak sam pisałeś będzie to problem z pompą wtryskową a dokładnie zacierającą się głowica pompy.Miałem takiego 3p i właśnie problemem była pompa która po regeneracji przeszła z 300 motogodzin.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek199321    11

zapal ciągnik i posłuchaj skąd te dźwięki się wydobywają bo wał jest mało prawdopodobny bo jak jest pęknięty to nie powinien spadać z mocy a jak są dobre panewki to na kole pasowym nic nie wyczujesz i nawet często bywa tak że nawet kontrolka od ciśnienia oleju się nie zapali bo tak te silniki są spasowane, u mnie jak pękł wał to było słychać raz głośne stuknięcie a po pewnym czasie dopiero pojawiły się oznaki bo zaczął wydawać taki metaliczny dźwięk bo tłok zaczął obcierać o cylinder, najczęściej pękają na pierwszym tłoku a temperaturę najczęściej łapie jak walnie uszczelka pod głowicą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    31

Najprawdopodobniej wydmuchało Ci uszczelkę pod głowicą pomiędzy 1 a 2 cylindrem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dymek89    1

Gdyby to była uszczelka pod głowicą to na zimno też by nie miał mocy, a on przez pewien czas po odpaleniu pracuje normalnie. Dopiero jak się nagrzeje to jest stopniowy spadek mocy i słychać to stukanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Po nagrzaniu i spadku mocy rozrusznik daje rade zakręcić silnikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dymek89    1

Po nagrzaniu i spadku mocy rozrusznik daje rade zakręcić silnikiem?

Postaram się sprawdzić i odpowiedzieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil255    83

na wakacjach w 2011r.mialem dokladnie te same objawy,wina lezala po stronie pompy wtryskowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dymek89    1

Ludziom do nauki. Prawdopodobnie była to pompa zasilająca bo dziś jestem po dłuższej jeździe z ciężarem i jak narazie jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid464    12

pewnie uszczelka pod głowica przedmuch na cylindrach miałem tak 4 razy az nową głowice kupiłem narazie 1 jest bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

pewnie uszczelka pod głowica przedmuch na cylindrach miałem tak 4 razy az nową głowice kupiłem narazie 1 jest bez problemu

Dzień dobry!!! Pobudka!!!

Przecież wyżej napisał że po naprawie pompy jest ok.

Ludzie czytajcie zanim coś napiszecie bo niedługo to będzie śmietnik a nie forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk    2

koledzy, co może byc przyczyną że po raz kolejny, (juz chyba trzecia uszczelka w ostatnim czasie) leci olej spod pokrywy zaworów, od strony wydechu, ?

 

wszystko dobrze poskładane 2-3 tygodnie trzyma i znowu zaczyna lecieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×