Skocz do zawartości
danielo2007

Wielkie dymienie silnika dronningborg d7000 sil. perkins 6cyl.

Polecane posty

danielo2007    0

Witam. Mam problem odnosnie mojego d7000. Otóż bardzo kopci( z tyłu mozna powiedziec ze czarno) i ma utrudniony rozruch na zimnym silniku. Napomkne ze oleju nie bierze wtryskiwacze nowe, cisnienie na cylindrach w normie. Wiem ze taki watek był juz na forum ale nic z niego nie wynikało. Prosze o pomoc urzytkowników, byc moze ktos miał taki problem i go rozwiazał!?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oaxis3333    34

moze byc pompa rozchełtana albo przejscie ma na uszczelce ...... słychac moze specyficzny zmieniony dzwięk ? jak ciepły jest to tez tak pali czy jescze gorzej?

jak to mawiał mój dziadek "patrz zawsze na dym i dzwięk bo dym dzwięk ci zawsze prawde powie"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielo2007    0

Nie jak ciepły to przyzwoicie pali, praca silnika jest dosc ładna.Zapomniałem dodac ze w ostatnie zniwa przestawiłem zapłon bo byl maksymalnie opuzniony i wtedy zaczał tepo palic na zimnym ale dymił mniej - ale pomogło to tylko na pare dni pracy i znowu zaczał kopcic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek2111    1

czrny dym to zły stounek paliwa do powietrza

albo zbyt pózny zapłon sprawdz filtr powietrza i cały dolot masz turbo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielo2007    0

Silnik jest bez turbo, dolot jet drozny zresztu probowałem palic go bez filtra(filtr nowy) i było to samo- troche to dziwne. Zostaje mi chyba tylko pompa?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek2111    1

pobaw sie zapłonem

poluzj pompe i pobaw sie na zapalony siniku zobaczysz czy zawsze bedzie to samo czy sie poprawi albo ustaw zapłon do zegara .miałem taki jeden przypadek ze to nic nie dawało i padnieta była pompa silnik perkins 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielo2007    0

Moze byc ze pompa, bo tak jak piszesz tym zaplonem troche krecilem i zostawiełem go wydaje mi sie w najlepszym polozeniu w ktorym najmniej kopcil. Wczesniej jeszcze przed wymiana wtrysków i ustawianiu zapłonu tracil troche na mocy , ale jak zaplon przestawilem to moc mial i na krotki czas przestal dymic-potem zaczal kopcic od nowa(czarno poprostu) ale mocy nie stracil.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oaxis3333    34

mówie ći ze to napewno pompa ..... daj pompe na diagnostyke ,,,,,, a toco trzeba to ci wymienią ..... z 400 stówki mozesz napewno odłozyc jesli to pompa.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1276

6 perkins tak ma, pompa stojąca i napęd kątowy =brak precyzji i dym. U mnie w jd też dymi ciemnym i wtryski nowe, pompa po przeglądzie i efektu brak. Taka uroda tego silnika. Poczytaj na forum o kopcących classach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielo2007    0

pompe wyjme i dam do sprawdzenia, pytałem orientacyjnie to regeneracja pełna jakies 850zł i wtedy zobaczymy o efektach napisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hapss    0

ja tylko chcialem sie zapydac jaki dobrej firmy wlac olej hydrałliczny do D 7000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil_NH    2

Do autora tematu, czy problem dymienia został rozwiązany?

Co było winowajcą?

 

Na pewno grono osób było by zainteresowanych odpowiedzią w jaki sposób problem został zażegnany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

@Danielo nie odpowiada ale na 95% była to wina pompy, czytałem o tym na forum w innym temacie ( o claas ), pompy wtryskowe rotacyjne mają wbudowany przyspieszacz zapłonu ( śruba na dole pompy ustawiona w poprzek ) który przyspiesza zapłon zgodnie ze wzrostem obrotów i ciśnieniem paliwa ( pośredniego, im większe obr. pompy tym i ciś wzrasta ), chodzi o to że jak pompa jest wyrobiona to ciś. pośrednie jest zbyt małe i nie przyspiesza zapłonu co daje efekt dymienia na wysokich obr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hapss    0

Mam małe zapytanie co to moze byc dzis przestał działac mi układ kierowniczny w D 7000 jaki powód równiez koła wogóle nie chca skrecac jesli ktos cos wie prosiłbym o pomoc czekam na odzew

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eugene    0

Tomek ma racje jesli wszystko inne ok to tylko i wylacznie zaplon ustaw dobrze zaplon i po klopocie ( kiedys mechanik powiedzial ze jak pasek w osobowce przestawiony o dwa zabki to nie zapali udowodnilem mu ze ma pasek przestawiony ) w kombajnie nieznam az tak silnikow ale skutki takie beda w jedna strone za duzo to czarny dym a w druga to bialy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam,w woli informacji powiem tak,że nie żaden zapłon, a kąt wtrysku, i radzę zachować zdrowy rozsądek przy ustawianiu kąta wyprzedzenia wtrysku ,albowiem ustawienie zbyt wczesnego wyprzedzenia kąta wtrysku, powoduje stukowe spalanie w silniku, a co za tym idzie przegrzewanie silnika, szczególnie głowicy,tłoków i zaworów i nawet ich wypalanie, w konsekwencji może doprowadzić do urwania korbowodu ,tgz."wystawienie kopyta z bloku" ,i nie należy kręcić pompą w czasie pracy silnika ,tylko gasić silnik i dopiero przestawiać,u znajomego po ustawieniu zbyt dużego wyprzedzenia kąta wtrysku, zaskutkowało tym że po 2-ch godzinach pracy kombajnem olej kominem zaczął walić, i silnik dziwnie pracować , okazało się że poszły uszczelniacze na zaworach (spiekły się na twardy plastik i spękały) oraz uszczelka głowicy wypalona, dobrze że tylko na tym się zakończyło takie eksperymęntowanie, i brakiem wiedzy jakie to skutki może przynieść, więcej szkód jak pożytku :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Camel81    6

Miałem podobny problem w Claas 88. Wtryski nowe, pompa zrobiona, kąt ustawiony a walił dymem. Winna przekładnia kątowa pod pompą (luzy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez faofar
      Witam mam takie pytanko na jak długo podłancza sie kabel do podgrzewanie bloku??W instrukcji tego nie znalazłem.
      .Ciągnik ma 1000mth ,niby skandynaw a od -5 jest juz problem .Aku ma rok czasu wiec nowy.
    • Przez Bartekh
      Witam w moim 1080 na osłonie wentylatora, tej co kieruje powietrze na cylindry, pod chłodnicą olejowa jest taka podłużna dziura jak na zdjeciu w załaczniku i chcialbym sie Was spytać czy powinna byc ona otwarta tak jak jest czy tez jest tam jakaś zaslepka albo coś takiego. Kombajn dopiero kupiłem i nie wiem jak to ma wyglądać. Deutz jest z 82r jesli to pomoże, czerwony, silnik Deutz 5 cylindrów Pamietam ze w moim starym m 750 nie było tam dziury ale to juz inny silnik  


    • Przez sstefan93
      witam, mam na sprzedaz ładny kombajn Dronningborg D2250, stan bardzo dobry, jestem pierwszym właścicielem w Polsce, polecam http://olx.pl/oferta/kombajn-dronningborg-d-2250-nie-bizon-john-deere-claas-volvo-mf-CID757-IDfFjMf.html
    • Przez hus2431
      Jakiś czas temu przy moim ursusie c385 zatarł się silnik i wpadłem na pomysł żeby zamiast oryginalnego silnika wsadzić 4 cylindrowego perkinsa więc moje pytanie brzmi czy jest możliwość takiej przeróbki i czy wgl się to opłaca?
    • Przez BAD80
      Temat niby prosty ale jednak nie bardzo - było mało paliwa w baku i kombajn zgasł i sie zapowietrzył, jak to odpowietrzyć? Próbowałem najpierw pompka ale ten cyngielek luźno i lekko chodził, wcale nie pracowała, kupiłem i zamontowałem nową pompkę i tez to samo, nie chce zassać, wczoraj całutki dzień próbowaliśmy we dwóch odpowietrzyć i bez rezultatu, jeszcze dodatkowo powymienialiśmy prócz pompki filtr paliwa jeden i drugi. Już różne sposoby były próbowane i odpowietrzane po kolei filtry i przewód od zbiornika i próbowane z bańki umieszczonej na górze, w końcu też odkreciliśmy zaworek zwrotny bo ciężko przez niego paliwo przechodziło i też nic, no jakby ktoś urzekł, pompka jak była wyjęta dawała jak trzeba a po zamontowaniu nic sie nie dzieje. Ma ktoś na to jakiś patent? bo pomysły sie skończyły. Kolejne pytanie to czy ktoś rozbierał ślimak w hederze ten z palcami? brakowało 3ech palców na nim chciałem wymienić, odkręciłem klapke a w środku widok żąłosny, cały ślimak trzeba remontować, uchyty na pace tak wytarte że w każdą strone sie wyginają a otwory może dwa razy takie jak powinny być, wałek po którym się kręca też wytarty, zero tulejek pomiędzy nimi, nie mam pojecia jak to w ogóle chodziło u poprzedniego właściciela:(
×